Gå til innhold

Uføretrygd og blogging.


Gjest MafiaBoSS

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest ISeeYouCreep

Folk på trygd som uføretrygd, dagpenger eller arbeidsavklaringspenger.. det er ikke hva de får som er problemet. Ei eller hva de bruker pengene på. Men, hva de gjør etter at pengene er borte! Dersom de kjøper seg kaffe på starbucks og pølse på statoilen vær dag; for så å klage og trygler og ber om mer penger via sosialen. DE er problemet. 
Du har liten inntekt, du sløser bort penger, og du krever mer. Da blir folk så klart provosert. 

Men bruker du pengene på å utvide bok-kolleksjonen din eller kaffe vær dag. Men mot slutten av måndene så holder du kjeft og holder ut til neste utbetaling; da bryr ikke folk seg. 

Men bloggere som får trygd; de bør få mindre i trygd eller ingenting. Tjener du millioner å året, da har du ikke behov for uføretrygd, aap eller annen økonomisk hjelp. For da har du faktisk en lønnet jobb. 
Er du en Å-blogger med null inntekt fra bloggen. Mottar trygd og sløser bort pengene; se over.

Du har de som mottar aap eller ufør, og lever i sus og dus. De er attpåtil enslig. Hvor tror du pengene kommer fra? Mest sannsynligvis kredittkort, og utallige dritt-lån og de har gjeld oppover ørene. Ignorere regningene, pøser på med mer lån og kreditt. Vet om et par av slike. Reiser året rundt, fine klær og duppeditter. Tok noen år før sannheten kom frem, lån og kreditt. 
Deres problem, ikke mitt eller ditt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MafiaBoSS

Det jeg vet.

Er at vi vet ikke andre personer sin inntekt.

Og da personlig irriterer jeg meg heller ikke, eller lurer på hva de har råd til eller ei. Med trygd eller andre ytelser.

Har folk en fast inntekt og faste utgifter, da vet man og hva man har og rutte med.

Jeg vet såpass at en uføretrygd/uførelønn kan variere fra person til person.

Endret av MafiaBoSS
Rettelse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Blondie65 skrev:

Uføretrygd er en ytelse som skal erstatte tapt arbeidsinntekt for en person som er arbeidsufør. Trygdeytelsen er behovsprøvd. Jeg driter fullstendig i hva en trygdemottaker bruker pengene på, men jeg er mer interessert i hvordan en trygdemottaker kan ha "millioner" å bruke på dill. Hvis det er slik at bloggeren nå tjener nok på bloggingen til å leve av det, har det offentlige Norge sviktet personen siden det ikke har vært mulig å utrede restarbeidsevnen. Å motta trygd når man kan arbeide er trygdesvindel.

Det er jeg enig i. Men jeg tror det er mange uføre som gjerne kunne ha jobbet litt/endel, men som ikke får mulighet til det. Enten pga varierende helse, eller fordi de ikke er attraktive for arbeidsgivere. 

Å motta trygd og samtidig jobbe er ikke trygdesvindel, når man oppgir det man tjener. Da trekkes man i trygd i forhold til det man tjener, og man får mulighet til å være i arbeid til tross for dårlig helse. Man kan yte det man klarer, og er sånn sett med på å bidra i samfunnet, til tross for at man kunne ha sittet hjemme og hatt "fri".

Regner med du mente de som jobber svart, eller evt ikke oppgir (rett) inntekt? Som blogger kan man nok ha inntekt som ikke "vises" på selvangivelsen, så det er nok mulighet for gråsoner der i forhold til trekk i trygd. Hvis bloggeren tjener mer enn et visst beløp i året (basert på tidligere inntekt), så blir vedkommende trukket så mye i trygd at trygden faller bort. Likevel er personen regnet som ufør, og vil ha rett til å få utbetalt uføretrygd hvis inntekten på bloggen svikter. 

Selv om folk blir uføre, og ikke har hatt restarbeidsevne på flere år, og heller ikke utsikt til å bli bedre, så kan situasjonen forandre seg. Man kan bli friskere, og helsemessig få mulighet til å jobbe igjen. 

 

 

 

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Thisisnotmyname skrev:

Er det en stor blogger som er trygdet dere snakker om? Altså en som er på topplisten?

Middels 

Endret av Lovelulu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MafiaBoSS
19 timer siden, scrabble skrev:

1. Dette er et samfunnsspørsmål, mye på grunn av måten du argumenterer på. Det oser gjennom at det er et "generelt problem", og ikke bare via bloggere. Du argumenterer også mer for titulering av pengene, enn hva de brukes til. Derav også et samfunnspørsmål. Men nok om det. 

2. Det blir helt merkelig å legge spørsmålet i et diskusjonsforum, når du ikke bryr deg om hva folk mener og ikke. Da er det faktisk best å se seg i speilet, og være enig med seg selv. 

Denne tråden er GENERELL.

Og hva folk tjener, arver, eller får utbetalt i forsikring, det er noe jeg ikke har noe med, ikke styrer jeg andre folk sine liv økonomisk heller, hverken på blogg eller her på denne tråden.

Økonomi og blogg, det hører sammen. For shouter man, så må man betale, selv uansett hvilken inntekt man har. Om det er trygd eller lønn

Endret av MafiaBoSS
Omskriving
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, MafiaBoSS skrev:

Denne tråden er GENERELL.

Og hva folk tjener, arver, eller får utbetalt i forsikring, det er noe jeg ikke har noe med, ikke styrer jeg andre folk sine liv økonomisk heller, hverken på blogg eller her på denne tråden.

Økonomi og blogg, det hører sammen. For shouter man, så må man betale, selv uansett hvilken inntekt man har. Om det er trygd eller lønn

På hvilken måte hører blogg og økonomi "automatisk" sammen? Selv om man har en blogg, så er man vel ikke nødt til å f.eks informere om på hvilken måte man får inntekten sin? En blogger blir verken tvunget til å informere om at h*n er trygdet, millionær eller hva som helst - det er noe bloggeren selv velger å oppgi, vil jeg mene.

Og når man først skriver en blogg, så kan man jo ha i bakhodet at folk har meninger om det meste man skriver om, og en del mennesker er av det slaget at de føler at de må kommentere uansett hva bloggeren legger ut. Så får man heller velge å ignorere det man syns er sårt/irriterende - og faktisk innse at noen ting har ikke alle noe med, og at det kanskje ikke er nødvendig å legge det ut på bloggen i utgangspunktet.  (Mulig dette ble litt rotete, ikke helt våken :P )

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MafiaBoSS
30 minutter siden, Titania skrev:

På hvilken måte hører blogg og økonomi "automatisk" sammen? Selv om man har en blogg, så er man vel ikke nødt til å f.eks informere om på hvilken måte man får inntekten sin? En blogger blir verken tvunget til å informere om at h*n er trygdet, millionær eller hva som helst - det er noe bloggeren selv velger å oppgi, vil jeg mene.

Og når man først skriver en blogg, så kan man jo ha i bakhodet at folk har meninger om det meste man skriver om, og en del mennesker er av det slaget at de føler at de må kommentere uansett hva bloggeren legger ut. Så får man heller velge å ignorere det man syns er sårt/irriterende - og faktisk innse at noen ting har ikke alle noe med, og at det kanskje ikke er nødvendig å legge det ut på bloggen i utgangspunktet.  (Mulig dette ble litt rotete, ikke helt våken :P )

Alt du gjør på nett, eller i ditt liv koster penger på en eller annen måte. Det koster penger ned mobil, nettbrett og en pc.

Strøm koster penger.

Og det hender man blogger  om ting som koster penger ubevisst. 

Og om du får utbetalt fra arbeidsgiver eller nav.  Blir det Samme.  Inntekt er det uansett for den son mottar den inntekten.

Og om noen har arvet eller mottar penger på andre måter. Så er det ikke alt som trenger og rapporteres til arbeidsgiver/nav. Det er vel heller Skatte etaten som er mer interessert i din inntekt. 

Hva du eller jeg har i inntekt. Og hva vi bruker våre penger på har jo ingen andre med. Om jeg f. Eks har en inotert som jeg ikke blogger om, så er det ikke dermed sagt jeg ikke har råd til og ta meg noen dager ferie for det. Kan jo hende jeg har spart.

Som jeg sier. Vi skal være ytterst forsiktig med og si for mye på nettet. Og vi skal og være forsiktig med og dømme folk vi ikke kjenner på blogger om deres inntekt. Og hvorfor skal de bruker pengene sine på.

DET forblir deres egen sak. Ikke vår oppgave og grave om det.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 23.7.2016 at 23.23, Ole Brumm skrev:

Folk på trygd som uføretrygd, dagpenger eller arbeidsavklaringspenger.. det er ikke hva de får som er problemet. Ei eller hva de bruker pengene på. Men, hva de gjør etter at pengene er borte! Dersom de kjøper seg kaffe på starbucks og pølse på statoilen vær dag; for så å klage og trygler og ber om mer penger via sosialen. DE er problemet. 
Du har liten inntekt, du sløser bort penger, og du krever mer. Da blir folk så klart provosert. 

Men bruker du pengene på å utvide bok-kolleksjonen din eller kaffe vær dag. Men mot slutten av måndene så holder du kjeft og holder ut til neste utbetaling; da bryr ikke folk seg. 

Men bloggere som får trygd; de bør få mindre i trygd eller ingenting. Tjener du millioner å året, da har du ikke behov for uføretrygd, aap eller annen økonomisk hjelp. For da har du faktisk en lønnet jobb. 
Er du en Å-blogger med null inntekt fra bloggen. Mottar trygd og sløser bort pengene; se over.

Du har de som mottar aap eller ufør, og lever i sus og dus. De er attpåtil enslig. Hvor tror du pengene kommer fra? Mest sannsynligvis kredittkort, og utallige dritt-lån og de har gjeld oppover ørene. Ignorere regningene, pøser på med mer lån og kreditt. Vet om et par av slike. Reiser året rundt, fine klær og duppeditter. Tok noen år før sannheten kom frem, lån og kreditt. 
Deres problem, ikke mitt eller ditt. 

Det jeg skrev  ble sletta, så skriver det igjen.

Man kan ikke jobbe mer enn for 60.000 kr før det går utover pengene man får av uføretrygd. 

Med de andre stønadene tror jeg det trekkes penger med en gang. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MafiaBoSS
34 minutter siden, Evilposelos skrev:

Det jeg skrev  ble sletta, så skriver det igjen.

Man kan ikke jobbe mer enn for 60.000 kr før det går utover pengene man får av uføretrygd. 

Med de andre stønadene tror jeg det trekkes penger med en gang. 

Stemmer ikke det med.60 000. Det variere hvor mye du kan tjene utenfor 100 prosent .Etter det jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, MafiaBoSS skrev:

Stemmer ikke det med.60 000. Det variere hvor mye du kan tjene utenfor 100 prosent .Etter det jeg har hørt.

Jeg har uføre, jo det stemmer. Etter 60.000 blir det trukket av ytelsen man får. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest medeus
6 minutter siden, MafiaBoSS skrev:

Stemmer ikke det med.60 000. Det variere hvor mye du kan tjene utenfor 100 prosent .Etter det jeg har hørt.

Det er riktig at grensen går ved 60.000,- Klikk dere inn på lenken under, så finner dere svar på det meste og kan avslutte en diskusjon som ikke hører hjemme i "Rampelyset".

https://www.nav.no/no/Person/Pensjon/Uforetrygd

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
2 timer siden, Evilposelos skrev:

Det jeg skrev  ble sletta, så skriver det igjen.

Man kan ikke jobbe mer enn for 60.000 kr før det går utover pengene man får av uføretrygd. 

Med de andre stønadene tror jeg det trekkes penger med en gang. 

Vet det finnes slike regler. Men, det finnes de som lever i sus og dus men mottar uføretryd. også bloggere, og de går under de som "faker det" med kreditt og gjeld, også har du de uføre som blogger på heltid, men ikke mottar uføretrygd. 
Ikke alle tjener millioner av en blogg. 

Vanskelig å forklare. 
Men du har uføre. 
Uføre som går hjemme
Uføre som jobber ved siden av
Uføre som blogger og tjener 0
Uføre som blogger og tjener millioner. 
Du har uføre som har stor gjeld, og de som ikke har gjeld.
++

Poenget mitt er;
De som er ufør og kaster bort penger på gullmaling og diamanter, for så å tigge om mer hos sosialen, det er de folk har problemer med. De som skryter av reiser og slikt, og må be om mer. 
Men så har du de som sparer opp til reise, men ikke ber om mer penger av sosialen, fordi de kastet bort alt på en jentetur til Hellas. 
Bloggere eller ei. 
De som blogger og tjener millioner, de kan fortsatt være ufør, og går tilbake til  å være ufør den dagen bloggen legges ned. Men de mottar ikke uføretrygd når de tjener millioner av en blogg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MafiaBoSS
2 timer siden, medeus skrev:

Det er riktig at grensen går ved 60.000,- Klikk dere inn på lenken under, så finner dere svar på det meste og kan avslutte en diskusjon som ikke hører hjemme i "Rampelyset".

https://www.nav.no/no/Person/Pensjon/Uforetrygd

 

Heldig den personen som hadde grense på 67. 450 kroner . På 100 prosent ufør.

Vel vel.  Det får de nav og vedkommende ta  på kammerset. Hehe

Men det er ikke det tråden handler om heller. 

Endret av MafiaBoSS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MafiaBoSS
2 timer siden, Evilposelos skrev:

Jeg har uføre, jo det stemmer. Etter 60.000 blir det trukket av ytelsen man får. 

Jeg vet at de som har høyere også.

Men er jo ikke det tråden handler om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...