Gå til innhold

Hva har skjedd med den norske mannen??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har tatt både verneplikt og befalskurs, og har sett med egne øyne hvordan kvinner omtrent blir båret på gullstol gjennom begge deler. 

Helt til de ikke gadd mer, da fikk de reise hjem med en gang. 

Jeg kjempet for øvrig ikke hardt for min plass i militæret, tvert i mot ble jeg tvunget til å delta, ellers måtte jeg sitte i fengsel. 

Den dagen det blir krig skal jeg gladelig la en kvinne ta min plass i frontlinjen.

Anonymkode: 3d5ae...452

Ja, da vil du nok ikke klage så høylytt over at den dama karret seg til en plass i Forsvaret ;)

Anonymkode: e9648...17c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, da vil du nok ikke klage så høylytt over at den dama karret seg til en plass i Forsvaret ;)

Anonymkode: e9648...17c

Klager jeg? Jeg bare skriver det slik som det er. Å referere fakta er ikke å klage, skjønner du. 

Anonymkode: 3d5ae...452

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Klager jeg? Jeg bare skriver det slik som det er. Å referere fakta er ikke å klage, skjønner du. 

Anonymkode: 3d5ae...452

Å referere fakta er å vise til kilder, å klage er f.eks å bruke sine egne inntrykk som bevis for at kvinner blir båret på gullstol. Så jo, du klager faktisk, skjønner du. Selv om du ikke vil innrømme det ;)

Anonymkode: e9648...17c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske enkelt: Stadig fler og fler menn skjønner at de blir brukt og kastet av samfunnet. Så det ser det ikke på som viktig å tjene i forsvaret hvor de potensielt kan dø. Derfor er det bedre å bare drite i hele greia og fokusere på seg selv.

Anonymkode: c6e24...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg gikk rekrutten på Sessvollmoen for en del år siden så var det en del jenter, men ikke i nærheten av så mange som dette. Mange søker seg inn hit fordi dem tenker å bli politi senere og at dette er en naturlig vei å gå. Mange jenter passer også bra her i forhold til mange andre plasser i forsvaret. 

Når det er sagt så er det jo ikke de samme kravene til jenter og gutter, guttene har tyngre krav. Uten at det unnskylder guttene om de er noen slabbedasker, men det er ikke det denne artikkelen gir uttrykk for føler jeg.

Utsilingen den dagen de tar tester er ganske heftig og utsilingen fortsetter i 6 uker fremover i tid med til dels ganske heftige og svært tunge øvelser så mange detter av lasset i opptaket til MP. Med mindre de har forandret masse siden jeg gikk der da :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som har skjedd er kort sagt at feminismen er ute av kontroll og pendelen har svingt alt for langt i motsatt retning. Vi har gått fra å være et patriarkalsk samfunn til et matriarkalsk, og mennene har lagt seg langflate for denne utviklingen godt hjulpet av propaganda fra myndigheter og presse.

Hvis dette fortsetter vil vi være ferdige i Vesten og andre patriarkalske samfunn vil ta over. Da kan de kvinnelige etterkommerne bare drømme om den friheten som dere kvinner har i dag. Et politisk følelsesbasert samfunn vil ikke fungere i lengden og er ren utopi. Vi er langt fra å være ferdigutviklet som sivilisasjon og andre sterkere og mer dedikerte sivilisasjoner har forberedt seg og er klare til å ta over. Og hvorfor skal menn som så gjerne vil være menn, men ikke får sjansen gidde å beskytte dere når det avgjørende øyeblikket kommer? De kan likså godt bare gå over til den andre siden og dere kvinner vil sitte med skjegget i postkassa og da vil det være for sent å klage.

Vi trenger vikingen i både menn og kvinner tilbake, og vi skal forsvare oss og de vestlige verdier sammen, eller ikke i det hele tatt.

Endret av Z.Z
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her er for øvrig forsvarets egne retningslinjer som bekrefter at kvinner og menn har forskjellige krav. Så da var den diskusjonen lagt død. 

Anonymkode: 3d5ae...452

Ja, kvinner har hardere krav når det kommer til kroppshevinger, på grunn av metoden som benyttes. Sit-ups er likt, og metoden med push-ups er ulik. Det at kvinner kan ta push-ups på knærne er pisspreik. Ingen som gjør det. Forøvrig hadde jeg mannlig karakter 6 i push-ups ;)

Så nei, ballen er ikke lagt død da du dummet deg loddrett ut ved å uttale deg om metoden som benyttes for kvinner og menn. Har ikke skrevet ett sted om antallet før nå, men kvinner ligger ikke ved kroppshevinger og tar heller ikke armhevinger på knærne ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man ser på bildet i artikkelen så ser man hvordan jentene tar pull-ups. Vedder på at de fleste av guttene som ikke kom frem feilet på grunn av antall pull-ups, mens jentene får en lettere variant.

Jentene var ikke sterkere enn guttene med rå styrke, de vant over dem når begge kjønn hadde forskjellige regler (til fordel for jentene).

http://www.aftenposten.no/norge/Her-far-flere-kvinner-enn-menn-starte-pa-rekruttskole-600552b.html

Anonymkode: ac979...e0a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så når det er flere kvinner i et felt så er det fordi kvinner blir fortalt de er best fra fødsel av, mens når menn er overrepresentert så er det fordi de er best? :klo: Mannfolklogikk. Ser det fortsatt står like dårlig til med selvinnsikten.

Anonymkode: 78a98...8d9

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så når det er flere kvinner i et felt så er det fordi kvinner blir fortalt de er best fra fødsel av, mens når menn er overrepresentert så er det fordi de er best?

Nei, det er fordi kvinnene som vanlig blir kvotert inn ved å sette lavere krav.

Anonymkode: 76633...d0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er fordi kvinnene som vanlig blir kvotert inn ved å sette lavere krav.

Anonymkode: 76633...d0f

Kvotering har ikke vært lenge og finnes ikke i alle stillinger. Finn på en ny unnskyldning eller skaff deg selvinnsikt.

Anonymkode: 78a98...8d9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye feil/lite graving fra trådstarter her:

Først av alt dreier dett e seg om en grovutsiling med legesjekk og sjekk av rulleblad, så vidt jeg kan se. Videre var flere kvinner enn menn innkalt. Det var med andre ord marginalt flere gutter med helseproblemer eller rulleblad. Så vidt jeg kan se ble ikke fysiske tester gjennomført, og militærpolititjenesten regnes ikke som særlig krevende rent fysisk, relativt sett. 

Videre er det faktisk forskjellige fysiske krav for kvinner og menn:

https://forsvaret.no/karriere/forstegangstjeneste/muligheter/haren/militarpoliti

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å referere fakta er å vise til kilder, å klage er f.eks å bruke sine egne inntrykk som bevis for at kvinner blir båret på gullstol. Så jo, du klager faktisk, skjønner du. Selv om du ikke vil innrømme det ;)

Anonymkode: e9648...17c

Ser frem til å høre fra noen menn som har annen erfaring enn meg :)

Anonymkode: 3d5ae...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så når det er flere kvinner i et felt så er det fordi kvinner blir fortalt de er best fra fødsel av, mens når menn er overrepresentert så er det fordi de er best? :klo: Mannfolklogikk. Ser det fortsatt står like dårlig til med selvinnsikten.

Anonymkode: 78a98...8d9

Det er jo slik feminister tenker. Dersom menn er i flertall så må kvinner kvoteres inn med lavere krav. Da innrømmer man jo at menn er bedre. 

Anonymkode: 3d5ae...452

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvotering har ikke vært lenge og finnes ikke i alle stillinger. Finn på en ny unnskyldning eller skaff deg selvinnsikt.

Mulig du ikke har fått det med deg men denne tråden handler om forsvaret.

Anonymkode: 76633...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

http://www.aftenposten.no/norge/Her-far-flere-kvinner-enn-menn-starte-pa-rekruttskole-600552b.html

Flere kvinner enn menn er bedre kvalifisert til rekruttskolen for militærpolitiet. Og for å gni det enda mer inn. De fysiske kravene var like for begge kjønn.

Hva er det som skjer her? Har den norske mannen blitt fullstendig pingle? Sitter de bare inne å spiller playstation? Greit nok at kvinnene tar over høyere utdanning på universiteter og høyskoler. Gjør det bedre der enn gutter. Men i forsvaret??

Anonymkode: 26c57...490

Dette stemmer jo overhodet ikke. Renspikka løgn. Står da heller ikke noe i artikkelen om dette. Kan love deg om det var de samme fysiske kravene til begge kjønn, hadde kanskje 1% av kvinnene kommet gjennom nåløyet.

Anonymkode: 6d27a...cc6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, Jolene skrev:

Vennligst vis meg hvor dette står skrevet? Som soldat i Forsvaret er du først og fremst soldat, ikke kvinne eller mann. Dessuten må alle kvinner i Forsvaret signere en kontrakt, hvilket som tilsier at man må avtjene tjenesten og det skal mye til for å bli dimittert...

Er det ordrenekt å nekte å ta av uniformen dersom man får beskjed om det under en øvelse? Med både mannlige og kvinnelige soldater til stede?

Anonymkode: 789c4...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det ordrenekt å nekte å ta av uniformen dersom man får beskjed om det under en øvelse? Med både mannlige og kvinnelige soldater til stede?

Anonymkode: 789c4...ef5

Ja, det er ordrenekt. Å kle seg naken foran soldater av det motsatte kjønn er uansett noe man må finne seg i. Militæret er trening for krig, ingenting annet. Det er ikke et år med sosial kosing.

I en krigssituasjon er det kun én ting som gjelder, nemlig å forsvare seg og landet sitt, for en hver pris. Da kan man ikke dvele ved bagateller som at medsoldaten ser penisen din eller puppene dine.

Anonymkode: 6d27a...cc6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er ordrenekt. Å kle seg naken foran soldater av det motsatte kjønn er uansett noe man må finne seg i. Militæret er trening for krig, ingenting annet. Det er ikke et år med sosial kosing.

Voksne mennesker trenger ikke trening i å ta av seg tøyet. Kommer man i en krigssituasjon vil alle klare det helt fint selv om ikke de har vist seg naken for sine medsoldater av motsatte kjønn under rekruttskolen.

Anonymkode: 76633...d0f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Voksne mennesker trenger ikke trening i å ta av seg tøyet. Kommer man i en krigssituasjon vil alle klare det helt fint selv om ikke de har vist seg naken for sine medsoldater av motsatte kjønn under rekruttskolen.

Anonymkode: 76633...d0f

De trenger trening i å kunne ta av seg klærene jo, av akkurat de grunnene du demonstrerer her. Om man aldri har gjort det før og noe skjer som gjør at du faktisk MÅ gjør det, så er terskelen mye høyere om du aldri har gjort det før.

Det skal også presiseres at ingen bes om å kle seg helt naken, man må kle seg ned til undertøy og that's it, det må dere jenter faktisk tåle når dere skal være i militæret.

Anonymkode: 3bd5d...6c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...