Gå til innhold

Mannen maser og tenker kun på sex. Normalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes mannen høres helt normal ut. I min verden er det mer unormalt å ikke ha hyppig sex i et forhold. Jeg har vært sammen med en mann som mente jeg maste om sex for ofte. Det forholdet brøt ned min selvfølelse. Nå har jeg truffet en mann som også ser gleden i et rikt og spennende sexliv. Jeg har inntrykk av at mange damer mister interessen etter hvert, og forstår meget godt at det ender i samlivsbrudd!

Anonymkode: b9d29...2b8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er endel dobbeltmoral ute å går her..

Jeg skrev i den tråden om hvor ofte du har sex der jeg var frustrert over mannen min som aldri vil ha sex. Ikke pult på over 2mnd. 

Da skrev flere at jeg måtte sende han til legen, kanskje han er deprimert..

Men her i tråden når det er omvendt så er det flere menn som skriver at de vurderer elskerinne og skilsmisse pga manglende sexliv. Men når det er omvendt ja da er det lege som er løsningen..

Anonymkode: 3ab45...a39

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og mannen har vært i et langvarig forhold. Vi har barn og hele pakka. Sexlivet var spennende i begynnelsen, men dabbet av litt etter hvert som forelskelsen ga seg og barna kom. Jeg har vært mer fokusert på søvn, enn på sex og har hatt veldig lite lyst. Jeg har likevel tilfredsstilt mannen, og blitt med på ting jeg i utgangspunktet ikke hadde så veldig lyst til. Noen ganger føler jeg at jeg selger meg, for han foreslår å gi meg noe/la meg få "viljen" min, mot at han får sex. 

Jeg føler også at alt dreier seg om det seksuelle. Føler han alltid må ta på meg på en seksuell måte, ikke "bare" kjærlig. Føler han ALLTID har en baktanke om sex. Dersom han styrker på meg, så må han alltid prøve seg på steder. Kan ikke stryke meg på låret uten å ta litt i skrittet. Og så er det det evige maset..

Nå har dette ført til at jeg ble skikkelig lei. Orket ikke sex, og fikk han til å skjerpe seg som familiefar (være mindre egoistisk mm). Nå har jeg prøvd litt igjen, for å se om det hjelper.. men da maser han bare mer og mer. 

Er det bare sånn menn er, og jeg må bare akspetere det?! 

Anonymkode: d1701...116

Går du på hormonprevensjon ts?

Hormonprevensjon kan være drepen for sexlysten. Her var det full tørke (bokstavelig talt) da jeg gikk på p-piller. Men pga andre medisinske årsaker så måtte jeg kutte ut p-pillene og sexlysten blomstret opp igjen. Vet at flere venninner har hatt det sånn også. 

Så til dere menn som skriver her om at det er full tørke i heimen og har lyst å skille dere, snakk med fruene deres om det kan være ei mulighet å bruke kondom i en periode hvis hun går på p-piller/p-plaster/p-ring/p-stav for å se om sexlysten kommer tilbake igjen. Evt hun kan sette inn spiral. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommunikasjon er greia. Snakk sammen om forventninger til sexlivet. Er forventningene helt uforenelige eller kan dere finne en måte som fungerer for dere begge? 

Anonymkode: 9e0f5...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, skruf skrev:

Går du på hormonprevensjon ts?

Hormonprevensjon kan være drepen for sexlysten. Her var det full tørke (bokstavelig talt) da jeg gikk på p-piller. Men pga andre medisinske årsaker så måtte jeg kutte ut p-pillene og sexlysten blomstret opp igjen. Vet at flere venninner har hatt det sånn også. 

Så til dere menn som skriver her om at det er full tørke i heimen og har lyst å skille dere, snakk med fruene deres om det kan være ei mulighet å bruke kondom i en periode hvis hun går på p-piller/p-plaster/p-ring/p-stav for å se om sexlysten kommer tilbake igjen. Evt hun kan sette inn spiral. 

Vi hadde ikke dette problemet, da jeg steriliserte meg kort tid etter barn nummer 2. 

Men det er ett viktig poeng i tilfellet man snakker om forhold der begge er motivert for å løse problemet. For svært mange opplever dette. 

Hvis man presenterer det slik TS gjør at dette er noe som er kun mannens problem, og man selv ikke innser at sex er viktig i parforholdet, så vil ikke dette bety noe.  

Anonymkode: f2ea9...7df

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at mange liker å skylde på kvinnen uten å tenke på om det er grunner for at man ikke har lyst på sex. Dette gjør også min samboer og jeg føler alltid at det bare er jeg som må endre meg.

For min del handler det endel om at han har problemer med å få den opp. Jeg har vært tålmodig, men han har store problemer i de fleste stillinger utenom misjonæren så da blir det den stort sett. Det blir jo litt kjedelig i lengden og jeg føler at det stjeler endel av oppmerksomheten. Vi har vært sammen lenge og han har alltid hatt problemet. Han vil ikke gjøre noe med det og jeg tør ikke å ta det opp mer siden det er et sårt tema.

Vi har også endel kommunikasjonsproblemer og han er en veldig lukket person. Han er også lukket under sex og jeg har alltid vært litt usikker på grunn av det.

Hvis jeg prøver å snakke med han om det så gidder han ikke å høre min side av saken. Jeg prøver å bli med på sex selv om jeg egentlig ikke har lyst,men jeg sier nei også. Poenget mitt er at kanskje man skal prøve å være litt åpen for å høre på den som ikke har lyst på sex og prøve å kommunisere og være litt mer åpen for å endre på ting.

 

Anonymkode: dcf49...203

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er endel dobbeltmoral ute å går her..

Jeg skrev i den tråden om hvor ofte du har sex der jeg var frustrert over mannen min som aldri vil ha sex. Ikke pult på over 2mnd. 

Da skrev flere at jeg måtte sende han til legen, kanskje han er deprimert..

Men her i tråden når det er omvendt så er det flere menn som skriver at de vurderer elskerinne og skilsmisse pga manglende sexliv. Men når det er omvendt ja da er det lege som er løsningen..

Anonymkode: 3ab45...a39

Hadde det vært motsatt, at det var jeg som ikke kunne tilfredstille henne, ville jeg vært aktivt interesert i å løse problemet, Så da ville man snakket psykolog og lege og alt som hører med. Og hadde hun vært villig til å akseptere at sex ikke er en egoistisk relvrealisering som går på bekostning av familieverdier, så tror jeg hun også hadde vurdert det. Og vi ville hatt en fremtid.

Men hvis mannen din har gitt opp  og argumentert for at dere var fedig med sex, ville jeg anbefalt deg også en elsker. Det handler om instilling til personen med problemer, 

Anonymkode: f2ea9...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt sånn har vi det også.

Det har blitt sånn at han kun kommer bort for å tafse og klå på puppene og i skrittet. Han kommer ikke bort bare for å kose på en ikke-seksuell måte eller det er i hvert fall slik det føles for meg. Jeg har prøvd å forklare det, men han blir egentlig bare sur og ville ikke høre.

Føler at jeg må tvinge meg selv til å ha sex. Skjønner jo at han blir frustrert,men han ønsker jo ikke å høre eller kommunisere om det.

Anonymkode: dcf49...203

Slik var min mann også. Når jeg hadde behov for nærhet og bare ville gi ham en klem, begynte han alltid å klå. Det var sexmas alltid, føltes det som. Jeg var så sliten hele tiden. Dette var verst da barna var babyer. Jeg fikk nr. 3 før de to første hadde fylt henholdsvis to og ett år. Jeg gråt mange ganger for at han ikke kunne la meg være i fred. Mitt største behov i de årene var å få sove i fred en time eller to før det var stell og mating igjen.

I ren fortvilelse bad jeg ham dra ned i byen og finne seg en hore. Nei, dt gadd han ikke, sa han. Det var et mas å komme seg til byen, de skulle ha betaling. Meg hadde han til gratis disposisjon hjemme. Jeg har fortrengt mye av dette, men nå dukker ting opp igjen mens jeg skriver.

  • Liker 16
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde ikke dette problemet, da jeg steriliserte meg kort tid etter barn nummer 2. 

Men det er ett viktig poeng i tilfellet man snakker om forhold der begge er motivert for å løse problemet. For svært mange opplever dette. 

Hvis man presenterer det slik TS gjør at dette er noe som er kun mannens problem, og man selv ikke innser at sex er viktig i parforholdet, så vil ikke dette bety noe.  

Anonymkode: f2ea9...7df

Jeg tolker ts sitt innlegg som et innlegg hun skriver i frustrasjon og fortvilelse over hvordan det har blitt. Hun hadde jo mere sexlyst en gang i tiden, så man må finne ut hvorfor det har blitt som det har blitt. Da blir det litt for lettvint for mannen å bare stikke å finne seg ei elskerinne. Det løser iallefall ingen problemer, heller tvert i mot. 

De har kommet inn i en vond sirkel der hun får mindre lyst jo mere han maser. Mas skaper aldri ei seksuell stemning iallefall. Hvis han ikke kan gå forbi henne uten å ta henne i skrittet eller puppene og når all kroppskontakt han gir henne er med seksuelle undertoner så vil det låse seg bare enda mere for henne. Det må gå an å gi hverandre en klem eller holde rundt hverandre i sofaen uten at man absolutt skal tafse. Det blir irriterende og oppfattes som mas, og da får man iallefall ikke lyst. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det vært motsatt, at det var jeg som ikke kunne tilfredstille henne, ville jeg vært aktivt interesert i å løse problemet, Så da ville man snakket psykolog og lege og alt som hører med. Og hadde hun vært villig til å akseptere at sex ikke er en egoistisk relvrealisering som går på bekostning av familieverdier, så tror jeg hun også hadde vurdert det. Og vi ville hatt en fremtid.

Men hvis mannen din har gitt opp  og argumentert for at dere var fedig med sex, ville jeg anbefalt deg også en elsker. Det handler om instilling til personen med problemer, 

Anonymkode: f2ea9...7df

Jeg er ikke interessert i en elsker. Det er mannen min jeg elsker og som jeg vil ha sex med. Ikke en annen mann.

Han har ikke argumentert for at han er ferdig med å ha sex. Han tar bare sjeldent initiativ og hvis jeg prøver meg så er han alltid for trøtt eller han har ikke tid. 

Som jeg skrev i den andre tråden så tror jeg det er pga han har endret veldig kosthold, og sluttet å trene. Lagt på seg endel kilo (jeg har fortsatt lyst på han selv om han har gått opp i vekt). Han har rett og slett blitt daff. Det er ikke bra å spise en grandiosa og drikke øl eller cola før man legger seg. Ingen har behov for en hel grandis til kveldsmat når man spiste god og sunn middag kl 17. 

Jeg har foreslått til han at han bør begynne å trene igjen, og at han kanskje kunne tatt seg en tur til legen for å sjekke ut hvordan det står til med vitaminer og mineraler. Men det gidder han ikke. 

Anonymkode: 3ab45...a39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, skruf skrev:

Jeg tolker ts sitt innlegg som et innlegg hun skriver i frustrasjon og fortvilelse over hvordan det har blitt. Hun hadde jo mere sexlyst en gang i tiden, så man må finne ut hvorfor det har blitt som det har blitt. Da blir det litt for lettvint for mannen å bare stikke å finne seg ei elskerinne. Det løser iallefall ingen problemer, heller tvert i mot. 

De har kommet inn i en vond sirkel der hun får mindre lyst jo mere han maser. Mas skaper aldri ei seksuell stemning iallefall. Hvis han ikke kan gå forbi henne uten å ta henne i skrittet eller puppene og når all kroppskontakt han gir henne er med seksuelle undertoner så vil det låse seg bare enda mere for henne. Det må gå an å gi hverandre en klem eller holde rundt hverandre i sofaen uten at man absolutt skal tafse. Det blir irriterende og oppfattes som mas, og da får man iallefall ikke lyst. 

Ser den, og jeg leser nok mere våre problemer inn i hennes presentasjon, siden argumentasjonen var lik. Til slutt mistenkte hun all kos til å ha baktanke, lenge etter at jeg hadde sluttet å tro jeg kunne gi henne tenning med oppmerksomhet.

Jeg tror det første bud for TS og mann er bedre  kommunikasjon.

Men det viktigste er om TS bestemmer seg hvordan hun vil at livet hennes skal være. Hun har i utgangspunktet to valg; 1. akseptere dagens sexliv med de langsiktige konsekvensene, eller 2. å gå ut å aktivt jobbe for å gjenvinne sexlivet som var grunnlaget for forholdet.  Slutten i innlegget gir inntrykket av at hun synes mannen er urimelig og at hun egentlig har valgt 1., men det er jo mulig at det  kommer til den beslutningen fordi hun tror det ikke er mulig å gjøre noe.  I mitt tilfellet var det uttrykkelig sagt at hun var fornøyd med situasjonen og mente jeg krevde for mye. Det finnes kvinner som mener man kan få for mye sex. :-)

Anonymkode: f2ea9...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke interessert i en elsker. Det er mannen min jeg elsker og som jeg vil ha sex med. Ikke en annen mann.

Han har ikke argumentert for at han er ferdig med å ha sex. Han tar bare sjeldent initiativ og hvis jeg prøver meg så er han alltid for trøtt eller han har ikke tid. 

Som jeg skrev i den andre tråden så tror jeg det er pga han har endret veldig kosthold, og sluttet å trene. Lagt på seg endel kilo (jeg har fortsatt lyst på han selv om han har gått opp i vekt). Han har rett og slett blitt daff. Det er ikke bra å spise en grandiosa og drikke øl eller cola før man legger seg. Ingen har behov for en hel grandis til kveldsmat når man spiste god og sunn middag kl 17. 

Jeg har foreslått til han at han bør begynne å trene igjen, og at han kanskje kunne tatt seg en tur til legen for å sjekke ut hvordan det står til med vitaminer og mineraler. Men det gidder han ikke. 

Anonymkode: 3ab45...a39

OT, men vi kan bare ta en avslutningskommentar: 

Han HAR gitt opp, hvilket du antagelig må finne en måte å forholde deg til.

Du har mange konstruktive innspill, og jeg nekter å tro at din seksuelle frustrasjon er ukjent for han. Det faktum at han ikke nå alt har endret kosthold og begynt å trene, betyr at han har gitt opp. Årsaken kan kansje være interesant for deg og ditt valg, men konsekvensen er det vesentlige.

Hvordan du løser dette, er det bare du som kan vurdere. Jeg kan ikke bruke elskerinne, men jeg vet at andre kan. Og det er ofte den løsningen som minst påvirker infrastrukturen rundt forholdet.  Jeg fikk barn med henne og jeg har mentale forpliktelser knyttet til det, så jeg satt ut tiden. Men jeg har ingen illusjoner om at ikke skilsmissen skal påvirke langt utover forholdet mellom meg og min kone. Men jeg skal leve kansje 30 år til, 19 år er mere enn lenge nok å føle seg ubrukelig og verdiløs.

Anonymkode: f2ea9...7df

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Arabella skrev:

Slik var min mann også. Når jeg hadde behov for nærhet og bare ville gi ham en klem, begynte han alltid å klå. Det var sexmas alltid, føltes det som. Jeg var så sliten hele tiden. Dette var verst da barna var babyer. Jeg fikk nr. 3 før de to første hadde fylt henholdsvis to og ett år. Jeg gråt mange ganger for at han ikke kunne la meg være i fred. Mitt største behov i de årene var å få sove i fred en time eller to før det var stell og mating igjen.

I ren fortvilelse bad jeg ham dra ned i byen og finne seg en hore. Nei, dt gadd han ikke, sa han. Det var et mas å komme seg til byen, de skulle ha betaling. Meg hadde han til gratis disposisjon hjemme. Jeg har fortrengt mye av dette, men nå dukker ting opp igjen mens jeg skriver.

3 unger i løpet av 2 år? Det virker da ikke særlig veloverveid. Planla virkelig dere/du dette råkjøret? Sånt kan jo ikke være bra for verken mor, far eller forholdet.

Hvis det virkelig var sånn at du ønsket å få 3 unger som perler på en snor, kunne du virkelig ikke fatte mye av hva en mann ønsker å få ut av et forhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Resignert skrev:

3 unger i løpet av 2 år? Det virker da ikke særlig veloverveid. Planla virkelig dere/du dette råkjøret? Sånt kan jo ikke være bra for verken mor, far eller forholdet.

Hvis det virkelig var sånn at du ønsket å få 3 unger som perler på en snor, kunne du virkelig ikke fatte mye av hva en mann ønsker å få ut av et forhold.

Du har virkelig ikke forstått noenting! Les mitt innlegg en gang til.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som har det som deg, og jeg har selv hatt det slik i et tidligere forhold. Det er lite som dreper sexlyst mer, enn konstant masing om sex. Spesielt når man har barn og et travelt familieliv, er ikke sex det man tenker på 24/7. 

Jeg synes synd i venninnen min, for mannen er så pågående at hun kvier seg til å være nær ham. Og de har sex minst 1 gang i uka, noe de fleste syns er helt innafor når man har vært sammen i 10 år og har små barn. Mannen hennes er overkåt, han har til og med lagt an på meg flere ganger. I fylla kan han prestere å si at han har lyst til å "grisepule" meg o.l. Ikke normalt... 

Anonymkode: 420fc...2f9

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Arabella skrev:

Du har virkelig ikke forstått noenting! Les mitt innlegg en gang til.

"Jeg fikk nr. 3 før de to første hadde fylt henholdsvis to og ett år" 

Resten av innlegget er jo klaging over mannens sexmas og manglende forståelse/ empati. Din subjektive oppfatning av det hele.

Endret av Resignert
typo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Resignert skrev:

"Jeg fikk nr. 3 før de to første hadde fylt henholdsvis to og ett år" 

Resten av innlegget er jo klaging over mannens sexmas og manglende forståelse/ empati. Din subjective oppfatning av det hele.

Du fortjener ikke svar når du kan skrive så dumt. Jeg ble nok gravid helt ute av det blå. :ironi:

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser den, og jeg leser nok mere våre problemer inn i hennes presentasjon, siden argumentasjonen var lik. Til slutt mistenkte hun all kos til å ha baktanke, lenge etter at jeg hadde sluttet å tro jeg kunne gi henne tenning med oppmerksomhet.

Jeg tror det første bud for TS og mann er bedre  kommunikasjon.

Men det viktigste er om TS bestemmer seg hvordan hun vil at livet hennes skal være. Hun har i utgangspunktet to valg; 1. akseptere dagens sexliv med de langsiktige konsekvensene, eller 2. å gå ut å aktivt jobbe for å gjenvinne sexlivet som var grunnlaget for forholdet.  Slutten i innlegget gir inntrykket av at hun synes mannen er urimelig og at hun egentlig har valgt 1., men det er jo mulig at det  kommer til den beslutningen fordi hun tror det ikke er mulig å gjøre noe.  I mitt tilfellet var det uttrykkelig sagt at hun var fornøyd med situasjonen og mente jeg krevde for mye. Det finnes kvinner som mener man kan få for mye sex. :-)

Anonymkode: f2ea9...7df

Det er ikke bare ts som må ta grep her, de må begge ta grep sammen for å bryte den onde sirkelen. Han må slutte å tafse på henne hver eneste gang hun er i nærheten av han, og hun må prøve å finne tilbake sexlysten. Jeg tror de må finne på ting bare de to sammen, få barnevakt, som faktisk ikke innebærer sex. Så han må jobbe med seg selv, og hun må jobbe med seg selv, for å nå et felles mål som er et regelmessig sexliv igjen. 

Egentlig så burde de ha oppsøkt parterapi. Å skille seg uten å prøve å løse problemet er et altfor lettvint løsning når man har barn sammen. Å finne ei elskerinne uten å prøve å løse problemet med kona er ei idiotisk løsning. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Resignert skrev:

Menn er definitivt ikke skapt til å hovedsaklig beskjeftige seg med barneoppdragelse, husarbeid, foreldremøter, barneoppdragelse og lignende. Det er rett og slett verken interessant eller spennende. Vi liker damer, sex, spenning, utfordring og variasjon. Ikke et sjeleknusende monotont hverdagsliv.

 

Det du beskriver er ikke menn flest, men tilfeller med lav impulskontroll, lav frustrasjonstoleranse, lite ansvarsfølelse, egosentrisme og en solid dæsj ADHD.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...Spesielt når man har barn og et travelt familieliv, er ikke sex det man tenker på 24/7. 

Jeg synes synd i venninnen min, for mannen er så pågående at hun kvier seg til å være nær ham. Og de har sex minst 1 gang i uka, noe de fleste syns er helt innafor når man har vært sammen i 10 år og har små barn ...

Tre ting:

1. Perioden med barn er den tiden sex er viktigst. 90% av det "travle familielivet" kan nedpriorites for sex. Alternativet er at du bruker like lang tid på krangling. Og der sex gir energi og overskudd, så knuser misnøye og krangling alt. 

2. 1. gang i uka er LITE. Det gjennomsnitlige er 2 ganger i uka, og det er med respekt å melde ikke mye det heller.  Hvis man trenger en forklaring for hvorfor så mange samliv kollapser, skal man reflektere over hvor lite sex par faktisk har. 

3. Det er ikke slik at når det har gått så og så lang tid, og livsfasene endrer seg, så skal man pluteslig akseptere å ha dårlig sexliv. Ofte lever forhold på balansen i sexlivet, så når store endringer skjer, så er det den felles balanseringen som betyr om man kan gå ned i frekvens uten at forholdet skades. 

(mannen til vennina di høres ut som ett veritabelt rasshøl, så det er ikke noe forsvar til han, bare en myteknusing av veldig skadelige forestillinger mange har. )

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...