Gå til innhold

Natasha og erik - tvillingene og barneværnet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva i alle dager er grunnlaget ditt for å mene dette?

Anonymkode: 31ea5...f85

Hva tror du?

Ved å lese om saken, og vet å vite hvordan mennesker reagere i forskjellige sitausjoner.

Hva i alle dager er grunnlaget ditt for å mene det motsatte?

Eller retter sagt tror, som jeg skrev.

 

Anonymkode: 86901...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tror du?

Ved å lese om saken, og vet å vite hvordan mennesker reagere i forskjellige sitausjoner.

Hva i alle dager er grunnlaget ditt for å mene det motsatte?

Eller retter sagt tror, som jeg skrev.

 

Anonymkode: 86901...573

Så ved å lese om saken mener du at du fullt ut kan bedømme hvordan disse to fungerer som omsorgspersoner? Det har ikke slått deg at mye viktig informasjon ikke kommer frem, fordi barnevernet har taushetsplikt?

Hvorfor i all verden slår du fast at jeg mener det motsatt? Jeg kjenner ikke til saken annet enn gjennom det som har kommet fram i media, og har således ikke forutsetning til å mene noe som helst. Mitt utgangspunkt er at barnevernet jobber for barns beste, og jeg stoler på at de vet hva de driver med, og at Fylkesnemnda dømmer som de bør. 

Anonymkode: 31ea5...f85

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Så ved å lese om saken mener du at du fullt ut kan bedømme hvordan disse to fungerer som omsorgspersoner? Det har ikke slått deg at mye viktig informasjon ikke kommer frem, fordi barnevernet har taushetsplikt?

Hvorfor i all verden slår du fast at jeg mener det motsatt? Jeg kjenner ikke til saken annet enn gjennom det som har kommet fram i media, og har således ikke forutsetning til å mene noe som helst. Mitt utgangspunkt er at barnevernet jobber for barns beste, og jeg stoler på at de vet hva de driver med, og at Fylkesnemnda dømmer som de bør. 

Anonymkode: 31ea5...f85

Er det virkelig vits i være så aggressive?

Dette her er en av disse tingene som gjør at det er klin umulig å diskutere dette på forumet. bare man peker en negativ peke pinne mot barnevernet så er lik at man da støtter N og E.

 

Anonymkode: 86901...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om barnevernet har rett, aner jeg ikke. Men jeg stoler mer på barnevernet som har mer innsikt i saken enn støttespillere som aldri har møtt dette paret og som bombastisk mener at de er supre foreldre.

Anonymkode: 7f6d6...3f1

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke saken spesielt, men etter å ha sett noen av videoene på tv2 så synes jeg foreldrene virker normalt oppegående. 

Må være en av de mest grusomme ting foreldre kan oppleve, og  jeg hadde tenkt i de baner selv hadde mine barn blitt fratatt meg. 

Anonymkode: 72c09...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Veslefrikk skrev:

Hvilket grunnlag har du for å komme med uttalelsene dine? Har du noen personlig erfaring med barnevernet?

Vi har veldig mye med barnevernet å gjøre, da vi har to fosterbarn (i tillegg til våre egne fire) og fordi vi er beredskapshjem. Det finnes selvfølgelig forskjellige personligheter innenfor barnevernes slik det gjør i alle andre deler av samfunnet, men jeg kjenner meg ikke igjen i det du gir uttrykk for.

Det er selvfølgelig ikke hyggelig å bli kontaktet av barnevernet fordi de har mottatt en bekymringsmelding av noe slag, og mange forstår ikke hvorfor og det er jo gjerne de som heller ikke forstår barnas behov som stiller seg uforstående til barnevernets tiltak. Barnevernet jobber for at foreldre og barn, så langt det er mulig, skal få være sammen og det skal veldig mye til før et barn blir fjernet fra foreldrene så i de tilfellene det skjer er det tungveiende årsaker som ligger til grunn.

 

De gjør alt for mange store feil i en så alvorlig sak, og jeg har hørt om folk som har tatt selvmord pga BV! Barn som har blitt ødelagt pga de! Barna hadde det godt hos foreldra og ble helt ødelagt når de kom i fosterhjem. Hvorfor tok de dem? Jo for BV hadde bare bestemt seg for å få litt action og ødelegge for noen uskyldige! Dette gjør de alt for ofte! Kan de ikke gå til dem som virkelig trenger hjelp først og fremst før det er for sent? Nei noen må jo bli mishandlet til døde først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig vits i være så aggressive?

Dette her er en av disse tingene som gjør at det er klin umulig å diskutere dette på forumet. bare man peker en negativ peke pinne mot barnevernet så er lik at man da støtter N og E.

 

Anonymkode: 86901...573

Eksakt hva ved mitt innlegg var aggressivt? :klo: 

1 time siden, Klopp skrev:

De gjør alt for mange store feil i en så alvorlig sak, og jeg har hørt om folk som har tatt selvmord pga BV! Barn som har blitt ødelagt pga de! Barna hadde det godt hos foreldra og ble helt ødelagt når de kom i fosterhjem. Hvorfor tok de dem? Jo for BV hadde bare bestemt seg for å få litt action og ødelegge for noen uskyldige! Dette gjør de alt for ofte! Kan de ikke gå til dem som virkelig trenger hjelp først og fremst før det er for sent? Nei noen må jo bli mishandlet til døde først. 

Det har ikke slått deg at disse ungene var rimelig ødelagte før de kom i fosterhjem? Hvis du innbiller deg at barnevernstjenesten bare bestemmer seg for å ta litt unger her og der fordi de savner action i hverdage, så er du egentlig ikke verdt å bruke tid på engang, altså. Ærlig talt. De som trenger hjelp får gjerne hjelp, men først må barnevernet vite om dem. De er avhengige av at folk melder ifra. Og når noen har meldt ifra brukes det ofte altfor lang tid på å beslutte å flytte barna fra hjemmet. Biologiske foreldre får sjanse på sjanse, og dessverre går det ut over barna. Det verste er når ungdom havner i systemet. De er gjerne for gamle, og for utfordrende, til at man greier å finne fosterhjem til dem, slik at de havner i institusjon, noe som ofte er veldig uheldig for mange. De føler ikke at de har et ordentlig hjem, at de blir sett for den de er, eller at noen er glade i dem. Også er de gjerne så preget av oppveksten sin at de tror det er sånn det skal være. 

Vet du hva, jeg har jobbet innenfor dette systemet i så mange år, og sett så mye at du aner ikke. Så mange ødelagte, skadeskutte barn. Jeg tror folk flest har store vanskeligheter med å ta inn over seg at det faktisk finnes foreldre som kan være så skadelige for sine egne barn. Men de finnes! Og det er mange av dem! Og flere blir det, for disse barna blir også voksne, og de får barn, som de ofte ikke er rustet til å ta seg ordentlig av, fordi de selv har levd med omsorgssvikt! Det er virkelig til å grine av, og det har jeg også gjort, mange ganger.

Anonymkode: 31ea5...f85

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eksakt hva ved mitt innlegg var aggressivt? :klo: 

Det har ikke slått deg at disse ungene var rimelig ødelagte før de kom i fosterhjem? Hvis du innbiller deg at barnevernstjenesten bare bestemmer seg for å ta litt unger her og der fordi de savner action i hverdage, så er du egentlig ikke verdt å bruke tid på engang, altså. Ærlig talt. De som trenger hjelp får gjerne hjelp, men først må barnevernet vite om dem. De er avhengige av at folk melder ifra. Og når noen har meldt ifra brukes det ofte altfor lang tid på å beslutte å flytte barna fra hjemmet. Biologiske foreldre får sjanse på sjanse, og dessverre går det ut over barna. Det verste er når ungdom havner i systemet. De er gjerne for gamle, og for utfordrende, til at man greier å finne fosterhjem til dem, slik at de havner i institusjon, noe som ofte er veldig uheldig for mange. De føler ikke at de har et ordentlig hjem, at de blir sett for den de er, eller at noen er glade i dem. Også er de gjerne så preget av oppveksten sin at de tror det er sånn det skal være. 

Vet du hva, jeg har jobbet innenfor dette systemet i så mange år, og sett så mye at du aner ikke. Så mange ødelagte, skadeskutte barn. Jeg tror folk flest har store vanskeligheter med å ta inn over seg at det faktisk finnes foreldre som kan være så skadelige for sine egne barn. Men de finnes! Og det er mange av dem! Og flere blir det, for disse barna blir også voksne, og de får barn, som de ofte ikke er rustet til å ta seg ordentlig av, fordi de selv har levd med omsorgssvikt! Det er virkelig til å grine av, og det har jeg også gjort, mange ganger.

Anonymkode: 31ea5...f85

Barna var ikke ødelagt fra før nei. 

De skrek når de ble tatt fra foreldrene. Jeg stoler ikke et sekund på BV! De har gjort alt for mye dritt. Går etter uskyldige folk. Du vet at mane sender inn bekymringsmeldinger kun pga hevn, sjalusi og faenskap også? Så blir de plaget av barnevernet så vanlige mennesker er helt idiot i hodet også. At det går an å være så grusom mot hverandre og barn. Kvalmende verden vi lever i. 

Livsfarlig å få barn i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Klopp skrev:

Barna var ikke ødelagt fra før nei. 

De skrek når de ble tatt fra foreldrene. Jeg stoler ikke et sekund på BV! De har gjort alt for mye dritt. Går etter uskyldige folk. Du vet at mane sender inn bekymringsmeldinger kun pga hevn, sjalusi og faenskap også? Så blir de plaget av barnevernet så vanlige mennesker er helt idiot i hodet også. At det går an å være så grusom mot hverandre og barn. Kvalmende verden vi lever i. 

Livsfarlig å få barn i dag.

Vet du hva? De aller, aller fleste barn skriker når de blir tatt fra foreldrene, uavhengig av omsorgssvikt/ ikke omsorgssvikt. Det er nemlig slik at barn flest tror at foreldrene vil dem vel, og at det de blir utsatt for er normalt. 

Når jeg var liten trodde jeg at alle små barn var alene halve natten, fordi omsorgspersonen(e) var ute på pub. Jeg trodde at alle barn hadde mødre som var så borte (rus) at de ikke klarte å vekke dem om morgenen. Jeg trodde at alle barn hadde opplevd å se moren sin svimet av på badet etter å ha tatt heroin. Jeg trodde at alle barn måtte handle/lage mat og ta oppvasken alene. Slik var min hverdag og mitt verdensbilde. Jeg var veldig knyttet til moren min, hun var min primære omsorgsperson i mange år. Når mor mistet omsorgen, gråt jeg utrøstelig. Hadde du sett meg da, hadde du trodd at jeg hadde det bra? At mor var riktig person til å ta seg av meg? At retten hadde gjort en feil når de dømte i mors disfavør? 

Forøvrig blir falske bekymringsmeldinger stort sett luket ut tidlig, og en familie som har sitt på det rene, burde ikke føle seg "plaget" av barnevernet. Er alt som det skal, så er det en kort periode av livet som kanskje blir litt annerledes enn normalt, men barnevernet går ikke inn for å plage folk. De som føler seg plaget, er som oftest de som har noe å skjule. 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har plaget søsteren min og barna hennes UTEN grunn. Ja uten grunn. De trodde hun var gal og ikke kunne ta seg av barn. For de hadde fått bekymringsmelding av noen. Noen som var ute etter hevn. Hun har alltid vert 100% frisk, aldri gjort noe galt, vert dumsnill, og veldig god mot barn. Likevel plaget de henne. Ikke bare en liten stund. Nå har de gitt seg for nå har de åpnet øynene. Beklaget seg til og med. Ja beklaget seg, som om det hjelper! De har ødelagt mye for de og barna er blitt redd for BV! Smarte folk.. Er det rart folk blir forbannet når bv ødelegger mennesker og barn? 

De gir vel også faen i barn som blir ødelagt av å bli tatt av barnevernet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Klopp skrev:

De har plaget søsteren min og barna hennes UTEN grunn. Ja uten grunn. De trodde hun var gal og ikke kunne ta seg av barn. For de hadde fått bekymringsmelding av noen. Noen som var ute etter hevn. Hun har alltid vert 100% frisk, aldri gjort noe galt, vert dumsnill, og veldig god mot barn. Likevel plaget de henne. Ikke bare en liten stund. Nå har de gitt seg for nå har de åpnet øynene. Beklaget seg til og med. Ja beklaget seg, som om det hjelper! De har ødelagt mye for de og barna er blitt redd for BV! Smarte folk.. Er det rart folk blir forbannet når bv ødelegger mennesker og barn? 

De gir vel også faen i barn som blir ødelagt av å bli tatt av barnevernet. 

Men hvorfor er sinnet ditt rettet mot barnevernet pga det søsteren din ble utsatt for? De har undersøkelsesplikt, og kunne ikke unnlate å gå inn i hjemmet for å se om det var grunnlag for bekymringsmeldingen. Er det ikke fint at de ettef hvert fant ut at søateren din har alt på stell? Den sinnet ditt burde være rettet mot er jo den som var en dritt og meldte ifra på falskt grunnlag. Barnevernet kan jo ikke bare sitte og gjette seg fram til hvilke meldinger de bør se nærmere på, og hvilke de eventuelt burde overse. De er for det første ikke synske, og for det andre har de, som sagt, undersøkelsesplikt etter loven.

Anonymkode: 31ea5...f85

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Klopp skrev:

Barna var ikke ødelagt fra før nei. 

De skrek når de ble tatt fra foreldrene. Jeg stoler ikke et sekund på BV! De har gjort alt for mye dritt. Går etter uskyldige folk. Du vet at mane sender inn bekymringsmeldinger kun pga hevn, sjalusi og faenskap også? Så blir de plaget av barnevernet så vanlige mennesker er helt idiot i hodet også. At det går an å være så grusom mot hverandre og barn. Kvalmende verden vi lever i. 

Livsfarlig å få barn i dag.

Kunne ikke sagt meg mere enig. Bv er en farlig etat. Mange stalkere som jobber der.

Anonymkode: 213d0...ce0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Klopp skrev:

De har plaget søsteren min og barna hennes UTEN grunn. Ja uten grunn. De trodde hun var gal og ikke kunne ta seg av barn. For de hadde fått bekymringsmelding av noen. Noen som var ute etter hevn. Hun har alltid vert 100% frisk, aldri gjort noe galt, vert dumsnill, og veldig god mot barn. Likevel plaget de henne. Ikke bare en liten stund. Nå har de gitt seg for nå har de åpnet øynene. Beklaget seg til og med. Ja beklaget seg, som om det hjelper! De har ødelagt mye for de og barna er blitt redd for BV! Smarte folk.. Er det rart folk blir forbannet når bv ødelegger mennesker og barn? 

De gir vel også faen i barn som blir ødelagt av å bli tatt av barnevernet. 

Skjønner du ikke at de må sjekke ut bekymringsmeldinger uansett? Barnevernet kjenner jo ikke til søsteren din, den eneste infoen de hadde tilgang på var det som var skrevet i bekymringsmeldingen. Vil du ha et barnevern som henlegger saker uten å sjekke i det hele tatt? Hvordan mener du at de skal avgjøre dette i så fall?

Ellers synes jeg både du, søsteren din med familie og alle andre i en lignende situasjon, heller burde være redd for/sint på den som sendte den uberettigede bekymringsmeldingen, ikke barnevernet. Barnevernet har jo ikke gjort noe galt, det har de som sender grunnløse bekymringsmeldinger for å ødelegge for andre gjort. Hvis naboen min ringer politiet og sier at jeg selger dop, så er det jo helt fjollete av meg å være sint på/redd for politiet for at de følger det opp. 

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eksakt hva ved mitt innlegg var aggressivt? :klo: 

Det har ikke slått deg at disse ungene var rimelig ødelagte før de kom i fosterhjem? Hvis du innbiller deg at barnevernstjenesten bare bestemmer seg for å ta litt unger her og der fordi de savner action i hverdage, så er du egentlig ikke verdt å bruke tid på engang, altså. Ærlig talt. De som trenger hjelp får gjerne hjelp, men først må barnevernet vite om dem. De er avhengige av at folk melder ifra. Og når noen har meldt ifra brukes det ofte altfor lang tid på å beslutte å flytte barna fra hjemmet. Biologiske foreldre får sjanse på sjanse, og dessverre går det ut over barna. Det verste er når ungdom havner i systemet. De er gjerne for gamle, og for utfordrende, til at man greier å finne fosterhjem til dem, slik at de havner i institusjon, noe som ofte er veldig uheldig for mange. De føler ikke at de har et ordentlig hjem, at de blir sett for den de er, eller at noen er glade i dem. Også er de gjerne så preget av oppveksten sin at de tror det er sånn det skal være. 

Vet du hva, jeg har jobbet innenfor dette systemet i så mange år, og sett så mye at du aner ikke. Så mange ødelagte, skadeskutte barn. Jeg tror folk flest har store vanskeligheter med å ta inn over seg at det faktisk finnes foreldre som kan være så skadelige for sine egne barn. Men de finnes! Og det er mange av dem! Og flere blir det, for disse barna blir også voksne, og de får barn, som de ofte ikke er rustet til å ta seg ordentlig av, fordi de selv har levd med omsorgssvikt! Det er virkelig til å grine av, og det har jeg også gjort, mange ganger.

Anonymkode: 31ea5...f85

Hvordan kan barna være ødelagte når de ble tatt fra mor på sykehuset rett etter fødsel? Selv sykehus personellet så ikke noe negativt. 

Barn blir faktisk traumatisert av å bli tatt fra foreldrene og flyttet hit og dit. Det er bevist gjennom forskning og utallige psykolger sin mening. Eneste problemet er at barnevernet ikke forstår dette. De legger selv barnets sorg som et tegn på at det er omsorgsvikt inne i bildet. De anerkjenner ikke barnets følelser og utelater bevist positive ting i rapporter for å sverte foreldrene. Jeg har hvert med på mange møter der saksbehandlere sier positive ting om foreldrene, men det finnes ikke en snev av positive ting i referater eller andre rapporter. Når saken endelig kommer til fylkesnemnda eller tingretten så er det flere i barnevernet som har problemer med å forsvare dette. Spesielt når det blir spilt av lydopptak foreldrene har fra ulike møter. Det er de foreldrene som får barna sine tilbake. 

Anonymkode: cd1fb...158

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke eneste årsak. Det er eneste årsak TV2 snakker om! 

Anonymkode: 25fb5...ee0

Oi, beklager. Glemte at dette er en storpengeindustri og nå har 2 inntektskilder forsvunnet ut av landet. Ja, dette snakkes det lite om, heeelt enig.

Anonymkode: 63b6e...613

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg synes det er tragisk å se hvor mange som bestemt mener at dette er velfungerende foreldre, uten så mye som å ha møtt dem. Det er helt vanvittig hvordan folk kan uttale seg positivt om noe de ikke har den fjerneste forutsetning for å mene en døyt om. La nå rette instans gjøre jobben sin, tenker jeg. Rettssikkerheten for barn og foreldre i Norge er god. Det er ikke de barnevernsansatte som personlig avgjør utfallet av en barnevernssak, det avgjøres av fylkesnemnda, Nemnda består i den enkelte sak av en leder som er jurist, to sakkyndige medlemmer og to medlemmer fra et alminnelig utvalg. I tillegg har biologiske foreldre rett til egen advokat, og fri rettshjelp. 

Klikk-horene i TV2 må bære mye av ansvaret for at denne saken har fått mer oppmerksomhet i media enn den burde, og for at fremstillingen er latterlig. Klikk-horene har sunket til et så lavmål med "journalistikken" sin at man virkelig ikke skulle tro det var mulig. 

Anonymkode: 31ea5...f85

Enig i dette. Her må det ligge en del mer bak enn det som blir framstilt i media. Vil tro det skal mye til før barn blir tatt fra foreldrene noen timer etter fødsel, mye mer enn en feil diagnose som ble stilt hos mor for flere år tilbake. Dette blir for dumt. Blir litt irritert når jeg hører folk som støtter noe de ikke vet hva handler om og til og med sender penger. For alt vi vet kan det til og med være rusproblemer som ligger bak. Det må ihvertfall være mer enn vi vet.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi, beklager. Glemte at dette er en storpengeindustri og nå har 2 inntektskilder forsvunnet ut av landet. Ja, dette snakkes det lite om, heeelt enig.

Anonymkode: 63b6e...613

Tull.

Anonymkode: 25fb5...ee0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan barna være ødelagte når de ble tatt fra mor på sykehuset rett etter fødsel? Selv sykehus personellet så ikke noe negativt. 

Barn blir faktisk traumatisert av å bli tatt fra foreldrene og flyttet hit og dit. Det er bevist gjennom forskning og utallige psykolger sin mening. Eneste problemet er at barnevernet ikke forstår dette. De legger selv barnets sorg som et tegn på at det er omsorgsvikt inne i bildet. De anerkjenner ikke barnets følelser og utelater bevist positive ting i rapporter for å sverte foreldrene. Jeg har hvert med på mange møter der saksbehandlere sier positive ting om foreldrene, men det finnes ikke en snev av positive ting i referater eller andre rapporter. Når saken endelig kommer til fylkesnemnda eller tingretten så er det flere i barnevernet som har problemer med å forsvare dette. Spesielt når det blir spilt av lydopptak foreldrene har fra ulike møter. Det er de foreldrene som får barna sine tilbake. 

Anonymkode: cd1fb...158

Nå var dette et svar til en bruker som skrev noe som ikke omhandlet tvillingsaken, altså...

Anonymkode: 31ea5...f85

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

Jeg synes denne artikklen forklarer det bra når det gjelder hastevedtak, Natasha og erik er nevnt som ekesempler  i denne artikkelen med andre navn men det er lett og kjenne igjen der får man litt mer om bakgrunnen for saken deres

artikkelen handler i grove tekk om økningen i hastevedtak di siste årene, etter 2008 har antal hastevedtak økt med over 60% i dag er flertallet av sakene som handler om omsorgsovertakelse gjort med hastevedtak det er skremmende en vet at retsikkerheten svekes ved dette

det er viktig og huske nar man snakker om at barnevernet vinner over nitti prosent av sakene

når en bruker hastevedtak så behandles ikke saken i full bredde etterpa fylkesnemda bare sjekker at vedtaket er lovlig

i noen saker vinner foreldrene i retten altsa di vinner faglig men det ha gatt for lang tid til at di kan få igjen barnet det er også viktog og tenke på om retsikerhet

http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/er-det-grunn-til-%C3%A5-v%C3%A6re-bekymret-for-barnevernet-1.766944

 

fra artikkelen

"Departementet ser imidlertid den kraftige økningen som bekymringsfull fordi akuttplasseringer gir dårligere rettssikkerhet for partene enn ordinær plassering etter bvl. § 4-12, og fordi en akuttplassering kan innebære et uforholdsmessig stort inngrep overfor barn og foreldre dersom det senere viser seg at det ikke var grunnlag for plasseringen. En omfattende bruk av akuttplasseringer vil kunne komme i konflikt med Norges forpliktelser etter Den europeiske menneskerettighetskonvensjon artikkel 8 og praksis etter denne. "

 

Norge er na tiltat i strassbourg og kan bli dømt for bort adoptering av et barn det er det samme som di ble dømt for i adele saken

fra delen om atasha og erik

"Hanne og Tor har en kontrakt med barnevernet om at de skal være på institusjonen fram til den 27. juni, som er da de forventer å få vedtaket fra fylkesnemda. Plutselig på et møte den 2. juni blir det formidlet at barna skal plasseres tilbake til beredskapsforeldrene den 17. juni, ti dager før vedtaket er forventet. Senere dukker det også opp kopi av kontrakten, der 2-tallet er strøket over til fordel for et 1-tall, slik at 27 er endret til 17. Vi som kjenner til hvordan systemet fungerer, vet hvilke konsekvenser dette mest sannsynlig vil få. Selv om nemda nå gir foreldrene medhold, vil barnevernet nå prosedere på at barna må bli der de er, nemlig hos beredskapsfamilien gjennom hele ankeprosessen.

Hvis foreldrene får prinsipielt rett i lagmannsretten, vil barna mest sannsynlig likevel måtte bli hos beredskapsfamilien, fordi de blir for mye skadet av flere flyttinger fram og tilbake. Akuttvedtaket blir ved dette benyttet for å bane fram en irreversibel plassering, uten at retten i praksis får gjort noe fra eller til. I motsatt fall, hvis foreldrene får tilbake barna etter en endelig dom, vil de måtte få tilbake barn med  tilknytningsskade.

Stående ovenfor en slik rettsløshet, og av hensyn til at foreldrene ikke kan ha tilbake tilknytningsskadede barn, flykter familien til utlandet. Her har de ikke har noen tilknytning og ingen familie eller nettverk, og de kan heller ikke språket. "

jeg skal ike forsvare lovbrudd men her kan jeg skjønne det, det vil kune bli feil forbarna uansett det er på tide med en opryding

 

jeg syns også det er viktig som Salvsen sa når det kan vere sa stor forskjel pa det som sakyndige som er betalt av barnevernet og andre sakyndige sier

jeg mener det er grun til bekymrig i enkelte komuner det er vikig at barnevernet er i komunene sa man kan ikke døme alle eter en sak

hilsen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12. september 2016 at 22.34, Klopp skrev:

De har plaget søsteren min og barna hennes UTEN grunn. Ja uten grunn. De trodde hun var gal og ikke kunne ta seg av barn. For de hadde fått bekymringsmelding av noen. Noen som var ute etter hevn. Hun har alltid vert 100% frisk, aldri gjort noe galt, vert dumsnill, og veldig god mot barn. Likevel plaget de henne. Ikke bare en liten stund. Nå har de gitt seg for nå har de åpnet øynene. Beklaget seg til og med. Ja beklaget seg, som om det hjelper! De har ødelagt mye for de og barna er blitt redd for BV! Smarte folk.. Er det rart folk blir forbannet når bv ødelegger mennesker og barn? 

De gir vel også faen i barn som blir ødelagt av å bli tatt av barnevernet. 

Hva mener du med "mennesker og barn"? 

Er ikke barn mennesker? 

Anonymkode: e9fb4...db8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...