Gå til innhold

Skravletråd mars/april 2017


Aomame

Anbefalte innlegg

På 6/28/2016 den 19.14, Aomame skrev:

Terminliste:

Aomame - 27. februar  :babygutt:

Stella84 - 1. mars

j86 - 7. mars :babyjente:

Atziri - 8. mars :babyjente:

Hønsa - 15. mars

opie - ? mars

Birdo - 18. mars :babyjente:

KMT - 19. mars :babyjente:

DunnoE - 3. april

Sapphira - 6. april :babyjente: 

Havrekjeksen  - 7. april

Mainecoon - 8. april

Charmiss - 12. april

Stinemor_HjemmetNO - midten av april

lorelei6 - 19. april :babygutt:

Marimba - 19. april

Millemor84 - 22. april :babygutt:

LexSuperior - 23. april :babygutt:

Kyll - 24. april

Leviora - 26. april

lillemy02 - 28. april

Nautika - 1. mai :babyjente:

Oppdaterte på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er vel de fleste av oss her inne over halvveis? Hurra for oss! :5:

Da er kanskje tiden kommet for å se enda mer fremover! Og i den anledning lurer jeg på hva dere har tenkt så langt rundt permisjon/foreldrepenger/barnehageoppstart osv. Føler meg så ekstremt uerfaren på dette at jeg setter pris på alle tanker om hvordan andre i nesten samme situasjon på nesten samme tidspunkt løser dette :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 63% ferdig😁

Jeg har dessverre ikke jobbet meg opp nok til foreldrepenger og permisjon, så jeg søker engangstønad neste uke.. Barnehagestart er vi veldig heldig med, jeg vil helst ikke sende mini i barnehagen tidlig (før hun er hvert fall over 1 år), og det slipper vi. Mamma er hjemmeværende så hun har sagt hun kan være dagmamma når vi trenger det, og skulle hun mot all formodning ikke kunne en dag så er tanta mi ufør så da kan hun ha mini😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi satser på barnehagestart august 2018. Jeg tar 11 mnd permisjon (inkludert ferie), også tar mannen min permisjon/ferie/ulønnet perm fra januar til august. Sparer opp slik at det skal gå greit, og bruker ferieuker på å forlenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi søker nok barnehageplass fra januar 2018 og satser på å betale noen mnd før lille begynner i barnehagen. Storebror startet ved 12 mnd, det var perfekt tidspunkt for han. Han var veldig klar og innkjøringen samt tiden etterpå har gått veldig bra 😊 Skulle vi ikke få plass har vi et annet alternativ med privat barnehage som vi er prioritert i, men det er ikke førstevalget da vi helst vil ha de sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt i foreldrepermisjon med førstemann. Jeg har faktisk ikke vært i jobb på snart to år, men hadde opparbeidet full permisjon da vi fikk jenta vår. Pappan begynner sin permisjon i midten av januar, så vi må leve på én inntekt en liten periode. Vi har heldigvis kontantstøtte og hjelpestønad i tillegg, så tror vi skal greie oss. Også vurderer jeg å ta ut permisjon fra pappapermen er over. 

Barnehage har jeg ikke tenkt på enda. Jeg er student og pappan jobber for det meste kveld, så håper vi greier å sjonglere litt (vi gjør det nå også). Førstemann begynner i barnehage neste høst, så her blir det full fart i noen måneder. Regner med at det blir barnehage fra august 2018 med nr 2. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok barnehage fra august 2018. Jeg kommer nok til å ta permisjon +ulønnet frem til sommeren 2018, så tar pappaen skoleferien som han uansett har fri, og gradert permisjon høsten 2018. Da får lillesøster antakelig noen kortere dager og jeg håper på skinnende rent hus :ler: Det er rett og slett det som passer best med jobben hans, så da blir det antakelig sånn.  

Jeg er ikke halvveis før på lørdag! Kjipt å være sist i terminklubben :sjenert: 

Kontantstøtten blir jo økt til 7500 i statsbudsjettet nå :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay for økt engangstønad! :D Håper det trer fort i kraft slik at vi som skal føde i mars enten får hele summen på en gang eller i verste fall får etterbetalt?🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Birdo skrev:

Yay for økt engangstønad! :D Håper det trer fort i kraft slik at vi som skal føde i mars enten får hele summen på en gang eller i verste fall får etterbetalt?🙈

Edit: Jeg spurte deg hvor mye den økte til fordi jeg ikke gadd å google, men googlet likevel og fant ut at den øker til 61 000 ;) 

Endret av Leviora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Leviora skrev:

Edit: Jeg spurte deg hvor mye den økte til fordi jeg ikke gadd å google, men googlet likevel og fant ut at den øker til 61 000 ;) 

Hehe👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Leviora skrev:

Edit: Jeg spurte deg hvor mye den økte til fordi jeg ikke gadd å google, men googlet likevel og fant ut at den øker til 61 000 ;) 

Såpass! Det er jo veldig bra! :) Er vel 35000 eller noe nå (hvis jeg husker riktig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lorelei6 skrev:

Såpass! Det er jo veldig bra! :) Er vel 35000 eller noe nå (hvis jeg husker riktig).

Satsen for 2016 er 46K :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 6.12.2016 den 15.35, Leviora skrev:

Satsen for 2016 er 46K :)

Ja, se der! Følger ikke helt med på sånt, men er glad for at denne regjeringa gjør det (litt) lettere økonomisk for de som ønsker å få barn selv om de ikke har opptjent tett til foreldrepenger. :)

Jeg har time til gynekolog på fødepol i morgen. Veldig spent på hva det innebærer. Håper kanskje det blir ny ultralyd og kanskje litt prat om fødselen. Noen andre her inne som har vært på kontroll på sykehuset så tidlig? Jeg er jo bare 21+3, så (forhåpentligvis) lenge til fødsel enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

70,3% ferdig i følge gravidappen :hakeslepp:

Nå går det jammen fort her. Starter på den 30ende uken fra helga. Tipper at jul og litt ferie også gjør at tiden går raskt. 

Har dere startet å søke permisjonspenger nå? Jeg hadde en kontroll i uke 28, men fikk ikke terminbekreftelsen da. Helt ærlig glemte jeg det helt ut. Men det er vel meninga man skal få den da? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist sendte jeg bare inn helsekortet der det stod at jeg hadde vært på kontroll i uke 28. Visket selvfølgelig ut masse stæsj på scannen som nav ikke har interesse av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere enn meg som har hyppig senestrekk i leggene? 😬 Det gjør så gruuusomt vondt! Våkner nesten hver natt av det 🙈 Av og til i begge leggene samtidig. Auuu😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...