Gå til innhold

Gruppen "vi som vil ha barnevernet fullstendig fjernet"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Trimsi skrev:

Du vil ikke være redd fordi du kjenner til BV, kjenner sikkert flere som jobber der, og du har en grunnleggende tillit til de. Problemet er at mange foreldre kommer i barnevernets søkelys, det kan være en bekymringsmelding det ikke er hold i eller at et barn har så mye utfordringer at man trenger hjelp utover f.eks PPT og Bup tjenesten. Disse tingene kan virke utrolig skremmende og utfordrende for helt normale folk. Ting skal følges opp korrekt, ubehagelige spørsmål stilles, skjemaer skal fylles og det er ikke alltid kjemien mellom foreldre og den/de aktualle BV-pedagogene er den beste. Jeg har ressurssterke og svært oppegående venner og bekjente som har hatt med BV å gjøre og deres erfaringer har ikke bare vært bra. Det virker dessuten for meg som om det er svært lite som skal til før de undersøker en bekymringsmelding grundig og at det skal ekstremt mye til for å få hjelp av BV.. 

BV har et tillitsproblem og det er fakta. Om BV bør omorganiseres og fornyes er ikke jeg den rette til å si noe om, men noe bør nok gjøres.

Det du forteller og jeg leser i dette innlegget er kort og godt "Barnevernet undersøker ting og det liker jeg ikke!" 
La dem undersøke hva de vil? la dem være mer redde enn tillitsfulle til fremmed sånn at de kan ta dem som skader barn! 

Anonymkode: bc022...c5a

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Trimsi skrev:

Du vil ikke være redd fordi du kjenner til BV, kjenner sikkert flere som jobber der, og du har en grunnleggende tillit til de. Problemet er at mange foreldre kommer i barnevernets søkelys, det kan være en bekymringsmelding det ikke er hold i eller at et barn har så mye utfordringer at man trenger hjelp utover f.eks PPT og Bup tjenesten. Disse tingene kan virke utrolig skremmende og utfordrende for helt normale folk. Ting skal følges opp korrekt, ubehagelige spørsmål stilles, skjemaer skal fylles og det er ikke alltid kjemien mellom foreldre og den/de aktualle BV-pedagogene er den beste. Jeg har ressurssterke og svært oppegående venner og bekjente som har hatt med BV å gjøre og deres erfaringer har ikke bare vært bra. Det virker dessuten for meg som om det er svært lite som skal til før de undersøker en bekymringsmelding grundig og at det skal ekstremt mye til for å få hjelp av BV.. 

BV har et tillitsproblem og det er fakta. Om BV bør omorganiseres og fornyes er ikke jeg den rette til å si noe om, men noe bør nok gjøres.

Ja bvn har et tillitsproblem, så folk bør opplyses om hva bvn faktisk handler om. Denne facebook-gruppen ødelegger mye av det, da man heller bør ha tillit til at et slikt organ er der for barnas beste. Folk skal ikke være redd for å ha kontakt med barnevernet, foruten de som ikke er skikket til å være omsorgspersoner. 

Det trengs også å ryddes opp i grumset som jobber der, da noen ikke er faglig skikket. Og det er disse som ødelegger for alle andre som gjør en skikkelig bra jobb!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, jabx skrev:

Hvor har dud et fra at de må rydde opp? Du kommer jo bare med søppelpåstander som du ikke klarer å begrunne engang. Typisk BV-hat-løgn.

Mener du at det ikke er dårlige folk som jobber der også, som det er nesten overalt? 

Anonymkode: f8ef3...6c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Denne gruppen, og grupper som denne, saker som denne, de gjør meg skikkelig matt og "hjelpesløs". Jeg synes jeg bør mene noe om det, og det gjør jeg jo, men en hver fordømmelse av disse menneskene som ødelegger så til de grader for andre, det er jo fullstendig fånyttes. Et hvert gode argument for hvorfor de tar feil er fånyttes, for de eneste som hører er de som uansett er enige med meg i hvor idiotisk det de gjør er. Døve ører, gjennomgående.

Jeg tror ikke at barnevernet er perfekt. Barnevernet, som helsevesenet og rettsvesenet, politikken osv. har feil, og gjør feil, grove feil. Jeg kjenner, som noen andre har skrevet tidligere, til feil gjort av barnevernet, der det hadde vært riktig å rope om uretten de har gjort, og de feile vedtakene, og måten de har møtt mennesker. Men en gruppe som denne fratar nettopp tyngden til de ekte sakene. Almuen tenker lett på galskap som denne hver gang de hører om "barnevernet gjorde feil", "åja" tenker de kanskje, "du er en av dem ja". Men så er man ikke det. Når så mange av de som klager er tilfeller der det er selvsagt at barnevernet har gjort rett, blir det vanskeligere å skille ut de tilfellene der klagene er på sin plass. Men hva kan man gjøre? Jeg får lyst til å riste dem litt, "forstå at DU evner ikke å ta vare på et barn!", men så får jeg ikke lyst til å riste dem likevel, fordi jeg tror de fleste av dem ikke evner å forstå nettopp det. De ser ikke ringvirkningene av sin misjon. Noe som er utrolig synd, for ringvirkningene er der.

Jeg klarer ikke finne ut om jeg skal være sinte på dem, kalle dem idioter som ødelegger for noe som er så viktig, eller om jeg skal vise dem sympati, og forstå at det er egentlig dem det er synd på. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådene i den gruppa er neimen ikke så ulik denne tråden her hvis dere bare snur det på hodet. 

Anonymkode: f8ef3...6c9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trådene i den gruppa er neimen ikke så ulik denne tråden her hvis dere bare snur det på hodet. 

Anonymkode: f8ef3...6c9

Hehe, det har du jammen rett i. :fnise:

Anonymkode: 01c3f...870

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trådene i den gruppa er neimen ikke så ulik denne tråden her hvis dere bare snur det på hodet. 

Anonymkode: f8ef3...6c9

Hva mener du er likt? Er denne tråden preget av paranoide, katastrofetenkere som ikke klarer å være saklige?

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frk91 skrev:

Hva mener du er likt? Er denne tråden preget av paranoide, katastrofetenkere som ikke klarer å være saklige?

Så absolutt. Og nei, jeg har aldri vært i kontakt med barnevernet. Men mødremafiaen her inne er beryktet, det vet da alle? De blir gjort narr av overalt. 

Anonymkode: f8ef3...6c9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så absolutt. Og nei, jeg har aldri vært i kontakt med barnevernet. Men mødremafiaen her inne er beryktet, det vet da alle? De blir gjort narr av overalt. 

Anonymkode: f8ef3...6c9

Nå har jeg voksne barn, men det skal ikke mye til for å skjønne hysteriet her inne. :)

Anonymkode: faaea...da1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så absolutt. Og nei, jeg har aldri vært i kontakt med barnevernet. Men mødremafiaen her inne er beryktet, det vet da alle? De blir gjort narr av overalt. 

Anonymkode: f8ef3...6c9

Har hørt om dem ja, men kan ikke si jeg har merket noe av det i denne tråden. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fox Mulder
2 timer siden, frk91 skrev:

Barnevernet har selvfølgelig utfordringer, og feil blir begått fordi det er menneskelig å gjøre feil. Hvordan kan du vite at det ikke skjer en "gjennomgang" i dette organet?

De aller fleste stillinger som blir lyst ut krever tidligere erfaring og videreutdanning innen barnevern(unntak i små kommuner som ikke er attraktive nok til å tiltrekke seg tungt utdannede). Dette betyr at det legges stadig større vekt på at personer som skal jobbe i barnevernet har utdanning og er kompetente innen faget. Vil kalle dette å renske opp i de utfordringer bvn har hatt.

Men det hadde jo selvfølgelig også hjulpet at nettroll sluttet å spre usannheter.

Godt innlegg! Selvfølgelig gjøres det gjennomganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ikke gruppa jeg :vetikke:

Anonymkode: 10671...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste inne på gruppa virker helt virkelighetsfjerne, og ingen skriver noen av grunnene til hvorfor barna ble tatt. Hvis de nevner noe om det er det ting som "glemte matpakka til sønnen i barnehagen en gang" ol, som ikke er hele sannheten.

Kom også over en dame på YouTube som virket helt åndsforlatt. Hun synger en sang om hvordan barna hennes ble frastjålet, og hadde en annen film med en konspirasjonsteori om at myndighetene sender ut gasser i atmosfæren som gjør det vanskelig å puste og svelge normalt? :vetikke: det virker ikke veldig merkelig hvis hun ikke er skikket til å ta vare på barn.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så det var noen som hadde skrevet om at hadde sagt noe om homofile, så da ble jeg fryktelig nysgjerrig. Måtte sjekke.

Fant nok ikke det som var referert til tidligere, men fant dette, og kjenner jeg blir ganske matt... vurderte nesten å ikke fjerne deres navn, det er jo tross alt offentlig.

http://imgur.com/a/QjzFK

Anonymkode: 2598a...9f0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så det var noen som hadde skrevet om at hadde sagt noe om homofile, så da ble jeg fryktelig nysgjerrig. Måtte sjekke.

Fant nok ikke det som var referert til tidligere, men fant dette, og kjenner jeg blir ganske matt... vurderte nesten å ikke fjerne deres navn, det er jo tross alt offentlig.

http://imgur.com/a/QjzFK

Anonymkode: 2598a...9f0

De leser tydeligvis barnekonvensjonen som de vil også. Den er ganske klar på at familieliv er en menneskerett, men at barnets beste og ikke minst barnets rett til omsorg er absolutt. Retten til familieliv kan lempes på, dersom det er nødvendig for å sikre barnet.

Anonymkode: f4785...f1c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Barnevernet gjør selvfølgelig feil og vi bør alltid ha søkelyset på å forbedre måten de jobber på. Men jev tør påstå at i sånn ca 99% av tilfellene som er nevnt på den aktuelle Facebook-siden så er det ikke gjort feil. 

Tvert i mot, det som går igjen er null evne til selvinnsikt og refleksjon rundt årsakene til at barnet ble tatt, og null ønske om å prøve å rette opp i disse tingene. Skulle tro at, enda så uenig man måtte være i barnevernets argumenter, man ville gjøre alt hva man kunne for å rette opp det som var feil. Men neida.

Anonymkode: 6506d...3b3

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gruppa er skremmende lesing!  Selvfølgelig gjør barnevernet feil, men de gjør også veldig mye bra!  Den gruppa er med på å hause opp fordommer og frykt slik at terskelen for å melde blir fryktelig høy,  barnevernet kommer dermed altfor sent inn i en sak  (dersom de i det hele tatt gjør det ) , og konsekvensene for alle involverte blir så mye mye større enn hva et tidlig tiltak ville ha gjort.  

Anonymkode: f4234...31d

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse menneskene holdt en slags konsert for litt siden her jeg bor, i parken. Det var noe musikk, men også noen som snakket om dette med å fjerne barnevernet og all urettferdighet som var gitt dem pga barnevernet. 

Jeg gikk forbi med ungeflokken min, men vi stanset opp for å høre litt på musikken. Jeg så av plakatene at dette ikke var noe jeg burde se på (jeg er for barnevernet). Da vedkommende begynte å legge ut om barnevernet, endte jeg med å riste vantro på hodet. Jeg følte meg nærmest i sjokk av hva som ble sagt, hvor mange som samtykket og hvor åpenlyst det var at barnevernet ikke hadde tatt barna av dårlige grunner i vedkommendes tilfelle... 
Det var ei der som la merke til at jeg ristet på hodet, og hun stirret så stygt på meg at vi dro videre. Da kom hun løpende etter meg (stanset 3-4 meter unna), og skrek at hun hadde kniv! :ohmy: "Jeg har kniv, så pass deg!"

Anonymkode: 2d62c...007

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...