Gå til innhold

Gruppen "vi som vil ha barnevernet fullstendig fjernet"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den facebook-gruppen var virkelig fascinerende! At de er hjernevaskede er det ingen tvil om. Katastrofetenking, henger ut barn og barnevernsansatte med fullt navn, at barnevernet får betalt av staten for å ta barn fra foreldre:fnise:Det er jo helt latterlig! Hvis de hadde vært smarte så hadde de visst at å skrive dritt på nett slår kraftig tilbake på dem når de skal skape en dialog med barnevernet. 

Og hva f*en er galt med at fosterforeldre er homofile??:angry: 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelpes, over 13000 medlemmer. Jeg er rystet over at folk kan være så kørka som de som skriver i den gruppa der.

Anonymkode: 7a84f...2d6

De er nok egentlig langt færre medlemmer. Men hvis du leser der innimellom så blir alle medlemmer oppfordret til å legge til alle på vennelista si gang på gang. Og gjerne legge til masse venner bare for å kunne legge de til i gruppa. Det kommer sjukt mange "slutt å legg meg til i denne gruppa"-meldinger på veggen der daglig, men de blir fort sletta.

Anonymkode: 52686...f45

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, det finnes også saker som aldri skulle vært en sak, husk det.

Anonymkode: 16fb5...a19

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nåja, det finnes også saker som aldri skulle vært en sak, husk det.

Anonymkode: 16fb5...a19

Selvfølgelig finnes det, det kommer aldri til å bli 100% suksessrate i en etat der det jobber mennesker. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, frk91 skrev:

Selvfølgelig finnes det, det kommer aldri til å bli 100% suksessrate i en etat der det jobber mennesker. 

Nettopp, derfor synes jeg veldig synd på de uskyldige det berører.

Tenk hvis det skjedde deg.

Anonymkode: 16fb5...a19

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... Blir målløs av enkelte poster og kommentarer der. 

Ser to damer som jobber som frivillig/i barnehage og har skrevet under på at de har meldeplikt om de mistenker at et barn ikke har det bra, men som sier de aldri frivillig kommer til å melde ifra til barnevernet... Skremmende! 

Anonymkode: a80e6...a77

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp, derfor synes jeg veldig synd på de uskyldige det berører.

Tenk hvis det skjedde deg.

Anonymkode: 16fb5...a19

Den dagen jeg får barn kommer jeg ikke til å være redd for at "barna mine blir tatt". Jeg er overbevist om at ingen barn blir tatt fra sine foreldre uten noen som helst grunn. Og om barnevernet velger å kontakte meg vedrørende mine barn, så kommer jeg til å ta imot den hjelpen jeg kan få av dem.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så må man tenke litt...

Hva har Barnevernet å vinne på å "stjele" unger? Absolutt ingenting! Det koster mye penger, jobb, og innsats. De vinner absolutt ingenting på å gå inn og hente barn, tvert i mot så er det mye å tape. Man gjør dette av en grunn, og kun en grunn, et bedre liv for barna. Så hvorfor i all verden skal de gå etter en familie i sømmene uten grunn? Det er alltid en grunn. For det første blir det sendt inn bekymringsmeldinger fra andre, så går bv aktivt inn for å ha en dialog og undersøke. Det skal mye til før barnevernet går til det skrittet å faktisk ta barna. Selvsagt ser mange uskikkede mødre på det som et overgrep, for Gud forby at det er dem det er noe galt med og ikke alle andre onde mennesker som er ute etter å ta dem og ødelegge... 
Tror nok det er noe informasjon du ikke har fått, eller så er man blind selv. Klart barnevernet kan ta feil som alle andre, men de handler for barnas beste og for å verne dem. Og de kan heller ikke forsvare seg og komme med fakta fra den andre siden. Når man har to familier i omgangskretsen som "uten grunn" er under barnevernet så sier kanskje det sitt... Ingen røyk uten ild!

Nei, det er langt fra normalt.

Anonymkode: 785aa...f69

Tulller du nå? Skal jeg være blind som omtrent har bodd hos disse familiene, en barndomsvenninne og en familie jeg har besøkt i dager i strekk, fra barna var små???
Jeg vet akkurat hvorfor bv var etter dem også. Jeg vet hvem som sendte bekymringsmeldinger og hvorfor de var upopulære, men det hadde ingenting med omsorgssvikt å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff... Blir målløs av enkelte poster og kommentarer der. 

Ser to damer som jobber som frivillig/i barnehage og har skrevet under på at de har meldeplikt om de mistenker at et barn ikke har det bra, men som sier de aldri frivillig kommer til å melde ifra til barnevernet... Skremmende! 

Anonymkode: a80e6...a77

Som ansatt i barnehage har de plikt til å melde fra ved mistanke om barnemishandling. Synes du/noen burde sagt fra til deres arbeidsgiver, da de ikke er skikket til å jobbe på en plass der de ikke klarer å utføre de arbeidsoppgaver de er pålagt. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid syntes at den gruppa virker litt mot sin hensikt, kan umulig være mange oppegående mennesker som tror på alt det tullet som blir skrevet der.

  • De fleste innlegg er skrevet på en eller annen dialekt, helst uten bruk av punktum eller store bokstaver, helst med overdreven bruk av emoticons. 
  • Det er stort sett ingen som spør HVA en situasjon faktisk går ut på, det er mest "stakkars deg"-kommentarer og hjerter i kommentarfeltet. Hvis noen mot formodning spør om noe får de helst kjeft for å være ufine. 
  • All mulig obskur statistikk som viser hvor fæle barnevernet dukker oppi hytt og pine, gjerne med nye tall fra gang til gang.
  • Veldig mange nedlatende kommentarer om andres religion, seksuelle legning og kultur. 
  • Drøssevis med innlegg som lyser ren paranoia: "barnevernet fjerner så mange barn de kan, de tjener masse penger på det". "Staten har som mål at ingen barn skal bo hos sine biologiske foreldre". 

Noen burde fortelle disse menneskene hvor forferdelig usympatisk de fremstår når de i det ene øyeblikket skriver om hvor viktig forståelse og respekt er, før de i neste øyeblikk skriver sinte kommentarer om at "barna mine skal i hvert fall ikke omgås homofile". 

Hvis man virkelig vil gå inn for å forandre barnevernets metode, er dette virkelig ikke måten å gjøre det på. Hadde man sluttet med konspirasjonsteoriene, de ufine angrepene på alt og alle, skjellsordene og begynt å formulere seg ordentlig, så kan det hende at noen faktisk hadde tatt hensyn til synspunktene deres. Hva disse synspunktene egentlig er, drukner forøvrig i alt gnålet om at det er menneskerett for foreldre å få beholde sine egne barn og andre åpenbart feilaktige utsagn. 

Forøvrig har jeg to bekjente på Facebook som legger meg til i gruppa med jevne mellomrom, sender alltid melding og ber dem la vær, men det er selvfølgelig glemt innen neste gang.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, frk91 skrev:

Som ansatt i barnehage har de plikt til å melde fra ved mistanke om barnemishandling. Synes du/noen burde sagt fra til deres arbeidsgiver, da de ikke er skikket til å jobbe på en plass der de ikke klarer å utføre de arbeidsoppgaver de er pålagt. 

Jeg har i alle fall screenshottet det inntil videre. 

Anonymkode: a80e6...a77

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ginavn skrev:

Er det ingen av BV-motstandere som kan norsk? Så vanskelig å lese :(

Og BV kan tabbe seg ut, som i Gjerdrum/Alvdal-saken. 

Helt enig! Selvfølgelig tabber BV seg ut av og til. Man kan kanskje skylde på alt for lite ressurse,r streng taushetsplikt og rigide regler. Men av og til virker det som om det går prestisje i saker og at regelverket virker urimelig.. Mulig det er vanskelig å få de aller mest dedikerte menneskene til å holde ut i en så krevende jobb?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Rosaboble15 skrev:

Forøvrig har jeg to bekjente på Facebook som legger meg til i gruppa med jevne mellomrom, sender alltid melding og ber dem la vær, men det er selvfølgelig glemt innen neste gang.

Du kan krysse av for at ingen skal kunne legge deg til i gruppen igjen, når du melder deg ut. 

Anonymkode: db737...def

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Balian de Ibelin

Barnevernet er langt i fra perfekt. Men det vil være helt idiotisk og fjerne det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Nefarian skrev:

Helt enig! Selvfølgelig tabber BV seg ut av og til. Man kan kanskje skylde på alt for lite ressurse,r streng taushetsplikt og rigide regler. Men av og til virker det som om det går prestisje i saker og at regelverket virker urimelig.. Mulig det er vanskelig å få de aller mest dedikerte menneskene til å holde ut i en så krevende jobb?

Under bvn-utdanningen min holdt byens barnevern foredrag. De fortalte at gjennomsnittsperioden folk jobber i barnevernet er 8 år. Både grunnet at jobben er veldig psykisk krevende og at arbeidsmengden er alt for stor. En venninne av meg som jobber i bvn kan også fortelle at mange blir langtidssykemeldte pga dette. Når det stadig faller fra folk, og nye kommer inn i ny jobb, så sier det seg selv at arbeidet som blir gjort ikke blir perfekt. 

Selv de beste blir dårlige når arbeidsmengden og presset blir for stort. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så må man tenke litt...

Hva har Barnevernet å vinne på å "stjele" unger? Absolutt ingenting! Det koster mye penger, jobb, og innsats. De vinner absolutt ingenting på å gå inn og hente barn, tvert i mot så er det mye å tape. 

Anonymkode: 785aa...f69

Jeg kjenner et ellers oppegående menneske som mener at BV tar barn, så unge som mulig, og gir/selger de til barnløse par som ønsker seg barn. 

Anonymkode: e8f66...ffa

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har noen vært innpå den Facebook gruppen?

De bekrefter de stereotypiske barnevernsforeldrene så til de grader! De hakker og angriper andre som har hatt positive erfaringer med bv og mener de må kastes ut av gruppen fordi de kan være farlige. De skriver at de ønsker å skyte barnevernsledere mellom øya og henger ut bv ansatte med fult navn!! Dette er jo bare helt sykt!

Anonymkode: d42a4...4f1

Med den tankegangen mange har der, så er det ikke rart de har mistet barna sine.

Anonymkode: 4d051...23a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et innlegg fra den offentlige siden:

Skjermbilde 2016-05-24 kl. 23.22.20.png

 

Jeg blir matt.

Anonymkode: 2598a...9f0

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er et innlegg fra den offentlige siden:

Jeg blir matt.

Anonymkode: 2598a...9f0

Ja, ikke sant... Oss mot dem. (Trodde dét var nordmenn mot innvandrere, eller vice versa, men ok. :P

Anonymkode: db737...def

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, frk91 skrev:

Den dagen jeg får barn kommer jeg ikke til å være redd for at "barna mine blir tatt". Jeg er overbevist om at ingen barn blir tatt fra sine foreldre uten noen som helst grunn. Og om barnevernet velger å kontakte meg vedrørende mine barn, så kommer jeg til å ta imot den hjelpen jeg kan få av dem.

Du vil ikke være redd fordi du kjenner til BV, kjenner sikkert flere som jobber der, og du har en grunnleggende tillit til de. Problemet er at mange foreldre kommer i barnevernets søkelys, det kan være en bekymringsmelding det ikke er hold i eller at et barn har så mye utfordringer at man trenger hjelp utover f.eks PPT og Bup tjenesten. Disse tingene kan virke utrolig skremmende og utfordrende for helt normale folk. Ting skal følges opp korrekt, ubehagelige spørsmål stilles, skjemaer skal fylles og det er ikke alltid kjemien mellom foreldre og den/de aktualle BV-pedagogene er den beste. Jeg har ressurssterke og svært oppegående venner og bekjente som har hatt med BV å gjøre og deres erfaringer har ikke bare vært bra. Det virker dessuten for meg som om det er svært lite som skal til før de undersøker en bekymringsmelding grundig og at det skal ekstremt mye til for å få hjelp av BV.. 

BV har et tillitsproblem og det er fakta. Om BV bør omorganiseres og fornyes er ikke jeg den rette til å si noe om, men noe bør nok gjøres.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...