Gå til innhold

Gruppen "vi som vil ha barnevernet fullstendig fjernet"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fant den. Gud bedre, jeg skjønner at mange av disse er fratatt barna sine med god grunn.

Anonymkode: 0840f...ca2

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ingen av BV-motstandere som kan norsk? Så vanskelig å lese :(

Og BV kan tabbe seg ut, som i Gjerdrum/Alvdal-saken. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, over 13000 medlemmer. Jeg er rystet over at folk kan være så kørka som de som skriver i den gruppa der.

Anonymkode: 7a84f...2d6

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ginavn skrev:

Er det ingen av BV-motstandere som kan norsk? Så vanskelig å lese :(

Og BV kan tabbe seg ut, som i Gjerdrum/Alvdal-saken. 

Klart BV kan tabbe seg ut, alle som jobber med mennesker kan tabbe seg ut. Men BV gjør også en god jobb, men det gode kommer sjeldent frem. Man får stort kun høre negative ting om BV, gjerne fordi en forelder har gått ut til media og klaget. Men BV kan jo selvsagt ikke forklare sin versjon.

Anonymkode: 0840f...ca2

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan det vil gagne bv sakene deres om bv fikk nyss om den gruppen...tror jaggu jeg tipser.

Anonymkode: dbb4c...33b

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på hvordan det vil gagne bv sakene deres om bv fikk nyss om den gruppen...tror jaggu jeg tipser.

Anonymkode: dbb4c...33b

Spesielt fordi mange av foreldrene der legger ut sensitiv informasjon om deres barn på en åpen gruppe på facebook. Ikke særlig heldig det der, og vil tro det ikke akkurat hjelper på sakene deres.

Anonymkode: 0840f...ca2

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, jabx skrev:

Det virker som det er en grunn til at barna ble tatt fra dem.

Endelig kommer forresten barneombudet på banen:

http://www.dagbladet.no/2016/05/24/kultur/debatt/meninger/kronikk/barnevern/44313202/

Til helvete med overgriperne i slike grupper. Det er barnets beste som er viktig her, ikke psykopater som ikke egner seg som foreldre.

Er så takknemlig for at vi har Anne L til å tale barnas og kun barnas sak.

Anonymkode: d42a4...4f1

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er så takknemlig for at vi har Anne L til å tale barnas og kun barnas sak.

Anonymkode: d42a4...4f1

Hun virker bare så utrolig dyktig! 👍

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fox Mulder
50 minutter siden, jabx skrev:

Hvor har dud et fra at de må rydde opp? Du kommer jo bare med søppelpåstander som du ikke klarer å begrunne engang. Typisk BV-hat-løgn.

- Aksjoner i 20 land mot barnevernet, uansett nivå på begrunnelsene så aksjoneres det

- Overleverte bekymringsmelding om barnevernet til regjeringen

- Advokater slo alarm

Vil ikke kalle det ''rydde opp'', men tror du ikke hverdagen blir bedre, blant annet for de som jobber i barnevernet om man tar en gjennomgang av hele organet? Selvfølgelig gjør alle organ det meste godt! Også barnevernet, men ser du virkelig ikke at barnevernet har en utfordring?

Tror faktisk du må slutte å oppføre deg som en litt ustabil bedreviter.

Stå på ansatte i barnevernet her inne på forumet, dere gjør en viktig jobb :) 

Endret av Fox Mulder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inntrykk av at det er mange fra livets harde skole der inne...

Heldigvis ingen kjente med i gruppen

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fox Mulder skrev:

- Aksjoner i 20 land mot barnevernet, uansett nivå på begrunnelsene så aksjoneres det

- Overleverte bekymringsmelding om barnevernet til regjeringen

- Advokater slo alarm

Vil ikke kalle det ''rydde opp'', men tror du ikke hverdagen blir bedre, blant annet for de som jobber i barnevernet om man tar en gjennomgang av hele organet? Selvfølgelig gjør alle organ det meste godt! Også barnevernet, men ser du virkelig ikke at barnevernet har en utfordring?

Tror faktisk du må slutte å oppføre deg som en litt ustabil bedreviter. Forventer bedre av deg.

Barnevernet har selvfølgelig utfordringer, og feil blir begått fordi det er menneskelig å gjøre feil. Hvordan kan du vite at det ikke skjer en "gjennomgang" i dette organet?

De aller fleste stillinger som blir lyst ut krever tidligere erfaring og videreutdanning innen barnevern(unntak i små kommuner som ikke er attraktive nok til å tiltrekke seg tungt utdannede). Dette betyr at det legges stadig større vekt på at personer som skal jobbe i barnevernet har utdanning og er kompetente innen faget. Vil kalle dette å renske opp i de utfordringer bvn har hatt.

Men det hadde jo selvfølgelig også hjulpet at nettroll sluttet å spre usannheter.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var ganske spesielt med de der anti-homofili-folka... Som om det er verre at barn havner i homofile fosterhjem enn i et hetrofilt?? Kjenner jeg blir oppriktig lei meg på vegne av familiemedlemmer og ikke minst barna til de som er mest aktive der.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, thefos skrev:

Jeg var inne og leste litt nå, var rett før jeg rapporterte hele gruppa! Fy flate for en gjeng!! Var dum nok til å trykke på kommentarene under en artikkel som handla om at de etterlyste flere homofile fosterforeldre...som lesbisk med barn var det ikke særlig lurt:P

Jeg måtte faktisk både le og gråte litt av den diskusjonen der... Helt skummelt hvilke holdninger folk viser i 2016. Og å sammenligne homofili med pedofili?! Jeg mener den samtalen kan brukes som bevis på medlemmenes skremmende lave intelligensnivå. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, akkuratnå skrev:

Jeg måtte faktisk både le og gråte litt av den diskusjonen der... Helt skummelt hvilke holdninger folk viser i 2016. Og å sammenligne homofili med pedofili?! Jeg mener den samtalen kan brukes som bevis på medlemmenes skremmende lave intelligensnivå. 

Den diskusjonen så jeg ikkke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Nefarian skrev:

Det er ofte de samme menneskene som er ekstreme mottandere av barnevernet som hiver seg på sinnsyke konspirasjonsteorier som f.eks chemitrails.

Det er faktisk forsket på denne "type" menneker. De føler ofte at de ikke har kontroll over eget liv. De har ofte stor mistillit til verden rundt seg, alt fra naboer til samfunnet ellers. Ofte har de en så sterk overbevisning om en teori at det er helt likegyldig om det motsatte kan bevises. De er som regel veldig pessimistiske og mener at verden er et gjennområttent sted. De er også helt immune mot kritikk. 

Interessant. :) Som å lese om mine chemtrails-yay!-bv-suger-bekjente. 

Anonymkode: db737...def

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så enormt stor omgangskrets, men kjenner likevel personlig to familier som har blitt trakassert og truet av barnevernet i mange mange år. De ga seg ikke før barna var over 18, og de hadde ingen grunn til denne forfølgelsen. Jeg vet hvordan barna har hatt det fordi jeg har hatt mye kontakt med disse to familiene, den ene moren er en barndomsvenninne av meg. Og bv fant jo ikke noe heller, men de ga seg aldri!

Jeg kjenner også til en annen sak, der en mor ble fratatt barnet sitt pga bekymringsmelding fra far. Hun flyktet med barnet, som var 2 år gammelt, og bodde hos en venn av meg. Han kjenner henne godt, og jeg har det fra han at barnet ikke ble utsatt for noe omsorgssvikt. Han er en veldig oppegående fyr som også ville sett om noe var galt. Han sa til henne at bv kunne da umulig ta barnet uten grunn, og støttet henne ikke på å reise ut av landet. Noe hun skulle gjort for poliitet fant henne pga uttak i minibank, og barnet ble tatt fra henne på hastevedtak!
Tenk hvor traumatiserende for et så lite barn å bli tatt fra moren slik!

Dette er ikke normalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når jeg leser hva folk klarer å lire av seg i den gruppen, er jeg sjeleglad for at barnevernet fins. Mange av disse medlemmene tenker mer på sine egne rettigheter enn på barnas rettigheter.

Et barn er ingen eiendom som foreldrene har krav på

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var inne på gruppa å sneik for en stund siden. Måtte bare sjekke profilen til de mest aktive medlemmene. Mange av de var utdannet ved "livets harde skole". En var tilogmed utdannet ved "livets knallharde skole". Ikke overrasket.

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som har lagt ut saksdokumenter, videoer av barna når de blir flyttet og annen svært utleverende informasjon. 

Anonymkode: e79ae...321

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...