Gå til innhold

Er dette vulgær amming?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ærlig talt litt forskjell på bæsjing og amming. Det ene er langt mer uhygienisk enn det andre. Baby klarer fint å ha på seg en bæsjebleie, men de bør få mat når de er sultne!

Hva skjer med alle antiamme-innleggene her i dag???

Anonymkode: 766f0...321

Ingen har sagt at barna skal sulte. Ungen sulter neppe uhjel hvis hu:

1. Setter seg ned, så ungen! får fred når den spiser og slipper alle skuelystne blikk på mammas pupper.

2. Finner seg et hyggeligere sted 5 minutter senere.

Og hvis ungen trenger å non-stop tilgang på melk som om den var en trakt og ikke et barn? Da kan hun binde ungen til puppen med et sjal, så folk slipper lure på om Mamma liker oppmerksomhet og flasha pupp, eller er ei veldig, veldig redd og oppofrende mor som tro at barn dør på 5 minutter uten mat.

Anonymkode: 4b08c...424

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk at i 2016 så er det fremdeles folk som blir støtt av at en mor ammer barnet sitt. Føler det er samme innsnerva gjengen som mener at smårollinger skal ha bikini. Slutt å seksualiser ting som ikke er seksuelt.

Jeg er førstegangsmor og ammer babien når hun er sulten. Jeg presser ikke puppene mine i ansiktet på tilfeldig forbipasserende, men setter meg rolig på en benk eller en litt skjermet plass. Reagerer noen eller stopper å stirrer så får de fingern av meg, for jeg kommer aldri til å gjemme meg eller skamme meg for å amme barnet mitt. 

Og hva vil dere helst, egentlig? At jeg sitter og får amme i fred eller en skrikende unge som er sulten?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, mjauritz skrev:

Tenk at i 2016 så er det fremdeles folk som blir støtt av at en mor ammer barnet sitt. Føler det er samme innsnerva gjengen som mener at smårollinger skal ha bikini. Slutt å seksualiser ting som ikke er seksuelt.

Jeg er førstegangsmor og ammer babien når hun er sulten. Jeg presser ikke puppene mine i ansiktet på tilfeldig forbipasserende, men setter meg rolig på en benk eller en litt skjermet plass. Reagerer noen eller stopper å stirrer så får de fingern av meg, for jeg kommer aldri til å gjemme meg eller skamme meg for å amme barnet mitt. 

Og hva vil dere helst, egentlig? At jeg sitter og får amme i fred eller en skrikende unge som er sulten?

Det der ville jeg aldri reagert på. Men hvis noen laga kø i en matbutikk fordi baby skal ha mat? Ville jeg blitt dritirritert. På lik linje med at jeg irriterer meg grønn over hvordan foreldre gir blanke faen i hele verden og skifter bæsjebleier i sofaer på restauranter fremfor å ta ungen inn på en do å gjøre det der og alt sånt herk. Jeg blir ikke en plukk støtt av at babier ammes, men jeg har null behov for å ha andres melkesprengte pupper som del av matvarehandlinga mi. Melkesprengte pupper er rett og slett for babyer. Og som folk flest tror jeg babyer har godt av litt ro når de spiser framfor litt pupp i farta! De fleste mammaene har jo også permisjon! og nok av tid til å finne seg en benk tenker jeg.

Anonymkode: 4b08c...424

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, stan skrev:

Hvor har du det fra at jeg blir kåt? Hvorfor er det ugreit å se på amming? 

Stirring på amming og bryster i matesammenheng sier sitt, spør du meg. 

Og det gjør du, jo...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke behovet enkelte har for å markere på sosiale medier at de ammer. Helt tåpelig spør du meg. Ja, du ammer offentlig. Og så da? 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

http://www.side2.no/helse/--du-kan-stirre-jeg-bryr-meg-ikke/3423222098.html

Ikke mye interesse av å dekke til her nei..

Anonymkode: ff47b...0fe

Ja, det er vulgær amming. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skulle hun fått dekka til mer der da?

Anonymkode: 766f0...321

Tatt genseren oppover over puppen, istedet for å dra utringinga ned. Ganske enkelt faktisk :) 

Anonymkode: a14fd...91b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sylphrena skrev:

Ingenting vulgært i å mate et barn :) 

Jo når hun bruker bevisst en trang topp og står i en sånn fuck all of you jeg gjør hva faen jeg vil positur så er det vulgært. Det der er ikke for babyens skyld

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, mjauritz skrev:

Tenk at i 2016 så er det fremdeles folk som blir støtt av at en mor ammer barnet sitt. Føler det er samme innsnerva gjengen som mener at smårollinger skal ha bikini. Slutt å seksualiser ting som ikke er seksuelt.

Jeg er førstegangsmor og ammer babien når hun er sulten. Jeg presser ikke puppene mine i ansiktet på tilfeldig forbipasserende, men setter meg rolig på en benk eller en litt skjermet plass. Reagerer noen eller stopper å stirrer så får de fingern av meg, for jeg kommer aldri til å gjemme meg eller skamme meg for å amme barnet mitt. 

Og hva vil dere helst, egentlig? At jeg sitter og får amme i fred eller en skrikende unge som er sulten?

Du må forstå at kritikken ikke gjelder slike som deg. Du er en av "oss" som mener at man kan ta hensyn. Det er jo det som er hele poenget, man kan dekke seg litt til, trenger ikke vise hele brystet selv om man ammer, og man trenger ikke sitte midt i synet til folk. Så hvorfor reagerer, du er jo av dem som gjør akkurat slik man burde. 

Anonymkode: a14fd...91b

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er forresten diskre amming: 

Silje_pinkCoral2_s.jpg

Ser dere hvor stor forskjell det er på å dra toppen opp istedet for ned? 

Anonymkode: a14fd...91b

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Dette er forresten diskre amming: 

Silje_pinkCoral2_s.jpg

Ser dere hvor stor forskjell det er på å dra toppen opp istedet for ned? 

Anonymkode: a14fd...91b

Dette er ok amming

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Dette er ok amming

Nettopp. Og det er så lite som skal til! Fatter og begriper ikke hvorfor man på død og liv ikke kan ta et bittelite hensyn til omgivelsene. Slik amming som bildet jeg la ut er slik amming man trygt kan gjøre akkurat hvor som helst, fordi ingen kommer til å se noen pupp uansett. Ingen blir støtt av sånt, fordi ingenting synes.

Anonymkode: a14fd...91b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Og det er så lite som skal til! Fatter og begriper ikke hvorfor man på død og liv ikke kan ta et bittelite hensyn til omgivelsene. Slik amming som bildet jeg la ut er slik amming man trygt kan gjøre akkurat hvor som helst, fordi ingen kommer til å se noen pupp uansett. Ingen blir støtt av sånt, fordi ingenting synes.

Anonymkode: a14fd...91b

Ja ikke sant. De som ansolutt skal vise mest mulig pupp gjør det bevisst for å skape reaksjoner for så å hyle og bære seg når folk faktisk reagerer. De gjør det med vilje for å ha noe å klage på folk for virker det som

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Legger til at de samme som syns blotting er greit er de samme som blir støtt av at menn naturlig nok tenner på pupper. Uteolig...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inntrykk av at man tåler er større "hot" utringning til vanlig enn man tåler å se noe av puppen ved amming. Jeg forstår ikke hvorfor de som er plaget ganske enkelt bare kan se en annen vei.

Anonymkode: 2de6e...3fe

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har inntrykk av at man tåler er større "hot" utringning til vanlig enn man tåler å se noe av puppen ved amming. Jeg forstår ikke hvorfor de som er plaget ganske enkelt bare kan se en annen vei.

Anonymkode: 2de6e...3fe

Det er noe i det der. Bryster er greit så lenge de er seksualisert, ellers er det no go.

 

Anonymkode: f21f0...9de

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Maleficenta skrev:

Legger til at de samme som syns blotting er greit er de samme som blir støtt av at menn naturlig nok tenner på pupper. Uteolig...

Blotting er å bli seksuelt opphisset ved å vise frem sitt erigerte lem til uforbredte tilfeldig forbipasserende. Det er ingen som synes det er greit.

Anonymkode: 2de6e...3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...