Gå til innhold

Partner sjalu og aggressiv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, seriouslyforreal skrev:

Fikk du med deg den delen om at hun har truet med kjøkkenkniv? Handlingene hennes kan ikke forsvares eller unnskyldes. Hun ville heller ikke gå i behandling, så hva mener du TS skal gjøre? Bli hos en som mishandler ham fordi det var så bra i starten??

Nettopp!

Noen ser ikke skogen for bare trær🌳🌳🌳

Anonymkode: 40f35...d1a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Jeg vet nesten ikke hvor jeg skal starte, men jeg har i ca. 2 år vært sammen med en (størstedelen av tiden) fantastisk jente, som jeg elsker. Størsteparten av tiden er vårt forhold veldig godt, med mye nærhet og kjærlighet, men desverre er ikke alt rosenrødt."

Jeg henger meg i alle fall opp i den første delen Ts skriver. Så vidt jeg skjønner er den utagerende oppførselen hennes bare i enkelte situasjoner der hun tror han svikter henne. Og jeg ser ikke at det er grunnlag for å kriminalisere henne som voldelig og farlig, hvis hun i praksis har gjort mer enn å knuse en mobiltelefon. Da får hun erstatte tingene hun ødelegger da. Ts kan såklart gå fra henne hvis det er best for han, men jeg synes seriøst ikke det er grunnlag for å lage et hylekor om at kjæresten hans er voldskvinne hvis hun ikke har skadet noen som helst.

 

 

 

Anonymkode: c99cd...f2f

Hørt om psykisk vold?

Anonymkode: b5999...552

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var akkurat som hun, kanskje verre. Hun MÅ begynne å gå i terapi om hun ikke allerede gjør det. Jeg går til DPS og det har jeg gjort i 5 år, det er en lang prosess, men jeg har kommet veldig langt og man lærer mye. Til høsten utdanner jeg meg til psykolog selv, så alt er mulig! Jeg vil også anbefale deg å gå til psykolog selv da dette er et svært skadelig miljø og det er ikke bra for deg. Ikke bli sint tilbake når hun har disse utbruddene, det gjør det verre..

Anonymkode: 65457...11a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Jeg vet nesten ikke hvor jeg skal starte, men jeg har i ca. 2 år vært sammen med en (størstedelen av tiden) fantastisk jente, som jeg elsker. Størsteparten av tiden er vårt forhold veldig godt, med mye nærhet og kjærlighet, men desverre er ikke alt rosenrødt."

Jeg henger meg i alle fall opp i den første delen Ts skriver. Så vidt jeg skjønner er den utagerende oppførselen hennes bare i enkelte situasjoner der hun tror han svikter henne. Og jeg ser ikke at det er grunnlag for å kriminalisere henne som voldelig og farlig, hvis hun i praksis har gjort mer enn å knuse en mobiltelefon. Da får hun erstatte tingene hun ødelegger da. Ts kan såklart gå fra henne hvis det er best for han, men jeg synes seriøst ikke det er grunnlag for å lage et hylekor om at kjæresten hans er voldskvinne hvis hun ikke har skadet noen som helst.

 

 

 

Anonymkode: c99cd...f2f

Mange som utøver vold og trusler føler seg sviktet, sikkert med varierende grunnlag. De FØLER seg sviktet. Mange terrorister føler seg nok også sviktet av noen. Det er grunnlag for å kriminalisere noen som truer med kniv, for det er ikke lov å true noen, spesielt ikke med et dødelig våpen. Jeg tror heller ikke du kjenner til definisjonene på vold. Vold kan være fysisk, psykisk og materiell (og sikkert mer). Materiell vold er å ødelegge gjenstander av verdi/betydning for offeret, eller å skremme ved å kaste gjenstander i veggen. Å kjefte, rope og hyle i lange perioder er psykisk vold, det samme å nekte en kjæreste å delta i sosiale eller arbeidsrelaterte aktiviteter på grunn av sykelig sjalusi. Sjalusi kan være plagsomt, men når det er ubegrunnet, er det bare personen som sliter med sjalusien som kan gjøre noe med det. Jeg synes det er skummelt at du uskyldiggjør slik oppførsel, og jeg synes du skal tenke over hva du ville sagt om rollene var omvendte. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, sol87 skrev:

Mange som utøver vold og trusler føler seg sviktet, sikkert med varierende grunnlag. De FØLER seg sviktet. Mange terrorister føler seg nok også sviktet av noen. Det er grunnlag for å kriminalisere noen som truer med kniv, for det er ikke lov å true noen, spesielt ikke med et dødelig våpen. Jeg tror heller ikke du kjenner til definisjonene på vold. Vold kan være fysisk, psykisk og materiell (og sikkert mer). Materiell vold er å ødelegge gjenstander av verdi/betydning for offeret, eller å skremme ved å kaste gjenstander i veggen. Å kjefte, rope og hyle i lange perioder er psykisk vold, det samme å nekte en kjæreste å delta i sosiale eller arbeidsrelaterte aktiviteter på grunn av sykelig sjalusi. Sjalusi kan være plagsomt, men når det er ubegrunnet, er det bare personen som sliter med sjalusien som kan gjøre noe med det. Jeg synes det er skummelt at du uskyldiggjør slik oppførsel, og jeg synes du skal tenke over hva du ville sagt om rollene var omvendte. 

Nettopp! Det å rettferdiggjøre eller uskyldiggjøre at noen drikker bort andres liv eller truer menneskers liv og helse med noe som helst (dårlig barndom, opplevd utroskap mm) hjelper INGEN.

Aller minst den som drikker eller truer, det ser man også her;

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var akkurat som hun, kanskje verre. Hun MÅ begynne å gå i terapi om hun ikke allerede gjør det. Jeg går til DPS og det har jeg gjort i 5 år, det er en lang prosess, men jeg har kommet veldig langt og man lærer mye. Til høsten utdanner jeg meg til psykolog selv, så alt er mulig! Jeg vil også anbefale deg å gå til psykolog selv da dette er et svært skadelig miljø og det er ikke bra for deg. Ikke bli sint tilbake når hun har disse utbruddene, det gjør det verre..

Anonymkode: 65457...11a

Det å gå ut av situasjonen er ofte det som skal til for at mennesker innser dette om seg selv.

Innen det skjer er den andre ofte så sliten at man ikke kan forvente at de skal gjøre mer.

De har gjort nok. De har gått, og dermed overlatt ansvaret til rett person.

Anonymkode: 40f35...d1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, sol87 skrev:

Mange som utøver vold og trusler føler seg sviktet, sikkert med varierende grunnlag. De FØLER seg sviktet. Mange terrorister føler seg nok også sviktet av noen. Det er grunnlag for å kriminalisere noen som truer med kniv, for det er ikke lov å true noen, spesielt ikke med et dødelig våpen. Jeg tror heller ikke du kjenner til definisjonene på vold. Vold kan være fysisk, psykisk og materiell (og sikkert mer). Materiell vold er å ødelegge gjenstander av verdi/betydning for offeret, eller å skremme ved å kaste gjenstander i veggen. Å kjefte, rope og hyle i lange perioder er psykisk vold, det samme å nekte en kjæreste å delta i sosiale eller arbeidsrelaterte aktiviteter på grunn av sykelig sjalusi. Sjalusi kan være plagsomt, men når det er ubegrunnet, er det bare personen som sliter med sjalusien som kan gjøre noe med det. Jeg synes det er skummelt at du uskyldiggjør slik oppførsel, og jeg synes du skal tenke over hva du ville sagt om rollene var omvendte. 

Det var det jeg ville frem til. Kjæresten til Ts er neppe terrorist, men en dame med problemer og jeg mener det finnes andre måter å takle det på enn å gå til skritt som å anmelde noen for ting de ikke har gjort. Ansvarliggjøring kan man og gjøre på andre måter. Han kan la henne betale for tingene hun har ødelagt for eksempel. Jeg sier ikke at han skal bli, men jeg tror ikke hun er kriminell men behandlingstrengende.

Anonymkode: c99cd...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var det jeg ville frem til. Kjæresten til Ts er neppe terrorist, men en dame med problemer og jeg mener det finnes andre måter å takle det på enn å gå til skritt som å anmelde noen for ting de ikke har gjort. Ansvarliggjøring kan man og gjøre på andre måter. Han kan la henne betale for tingene hun har ødelagt for eksempel. Jeg sier ikke at han skal bli, men jeg tror ikke hun er kriminell men behandlingstrengende.

Anonymkode: c99cd...f2f

Det spiller ingen rolle. Det er kriminelt å utøve vold. Det er naturlig å anmelde, noe alle ville ha oppfordret til om rollene var omvendte. Det er ikke offeret sitt ansvar å behandle. Om kjæresten min voldtar meg fordi han angivelig føler seg sveket av meg, vil du anbefale meg å få ham til behandling framfor å anmelde? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var det jeg ville frem til. Kjæresten til Ts er neppe terrorist, men en dame med problemer og jeg mener det finnes andre måter å takle det på enn å gå til skritt som å anmelde noen for ting de ikke har gjort. Ansvarliggjøring kan man og gjøre på andre måter. Han kan la henne betale for tingene hun har ødelagt for eksempel. Jeg sier ikke at han skal bli, men jeg tror ikke hun er kriminell men behandlingstrengende.

Anonymkode: c99cd...f2f

Så.. Å true noen med kniv er ikke kriminelt? TS skal kanskje vente til hun faktisk knivstikker han før han gjør noe da? 

Anonymkode: 3e26d...2ea

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var det jeg ville frem til. Kjæresten til Ts er neppe terrorist, men en dame med problemer og jeg mener det finnes andre måter å takle det på enn å gå til skritt som å anmelde noen for ting de ikke har gjort. Ansvarliggjøring kan man og gjøre på andre måter. Han kan la henne betale for tingene hun har ødelagt for eksempel. Jeg sier ikke at han skal bli, men jeg tror ikke hun er kriminell men behandlingstrengende.

Anonymkode: c99cd...f2f

Kan du - av respekt for de tusener av mennesker som faktisk dør eller får ødelagt en bardom eller et helt liv av vold - være så vennlig å tenke litt på hensikten din med å fortsette på denne kveruleringen?

Takk!

Anonymkode: 40f35...d1a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Så.. Å true noen med kniv er ikke kriminelt? TS skal kanskje vente til hun faktisk knivstikker han før han gjør noe da? 

Anonymkode: 3e26d...2ea

Noen ganger kan man få følelsen av at noen kjenner seg litt for godt igjen i den typen atferd og derfor føler for å uskyldiggjøre denne typen handlinger. Uten at jeg vet det sikkert, naturligvis.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sol87 skrev:

Noen ganger kan man få følelsen av at noen kjenner seg litt for godt igjen i den typen atferd og derfor føler for å uskyldiggjøre denne typen handlinger. Uten at jeg vet det sikkert, naturligvis.

Eller vi kan gjøre det så enkelt at vi sier;

Det spiller ingen rolle HVORFOR de gjør det, men vi må BORT fra det! Omtrent som vi må med all skadelig oppførsel.

;) 

Anonymkode: 40f35...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller vi kan gjøre det så enkelt at vi sier;

Det spiller ingen rolle HVORFOR de gjør det, men vi må BORT fra det! Omtrent som vi må med all skadelig oppførsel.

;) 

Anonymkode: 40f35...d1a

Ja, og det har jeg gjentatt flere ganger. Når partner er slem eller voldelig skal man trekke seg unna og anmelde om nødvendig, ikke leke terapeut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du - av respekt for de tusener av mennesker som faktisk dør eller får ødelagt en bardom eller et helt liv av vold - være så vennlig å tenke litt på hensikten din med å fortsette på denne kveruleringen?

Takk!

Anonymkode: 40f35...d1a

Respekt? Hensikten min er at når en person skriver "tilnærmet" angrep noen med en kjøkkenkniv, slutter jeg ikke direkte at personen det er snakk om er kriminell, potensiell morder og barnemishandler! Det ikke grunnlag for en sånn slutning utfra det han skriver. Vi vet ikke hva "tilnærmet" angrep noen med kjøkkenkniv innebærer engang! Kall det kverulering eller hva du vil for meg, men det er fullstendig irrasjonelt å hoppe fra "tilnærmet" angrep med kjøkkenkniv uten en detalj mer til barnemishandling og drap! Hallo!

 

 

Anonymkode: c99cd...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Respekt? Hensikten min er at når en person skriver "tilnærmet" angrep noen med en kjøkkenkniv, slutter jeg ikke direkte at personen det er snakk om er kriminell, potensiell morder og barnemishandler! Det ikke grunnlag for en sånn slutning utfra det han skriver. Vi vet ikke hva "tilnærmet" angrep noen med kjøkkenkniv innebærer engang! Kall det kverulering eller hva du vil for meg, men det er fullstendig irrasjonelt å hoppe fra "tilnærmet" angrep med kjøkkenkniv uten en detalj mer til barnemishandling og drap! Hallo!

 

 

Anonymkode: c99cd...f2f

Feil!

http://www.hvorlite.no/

...men ignorance is bliss, forstår jeg ;)

Anonymkode: 40f35...d1a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Feil!

http://www.hvorlite.no/

...men ignorance is bliss, forstår jeg ;)

Anonymkode: 40f35...d1a

Så fint! Utfra det kan jo jeg anmelde folk her med litt fantasi da: Da kan jeg si at sol87 ryker for:

Psykisk vold:
(bruk av ord og stemme som kontrollerer, skader eller krenker etc.)

og du for tja?

Sosial vold
(sosial isolasjon, ekskludering, begrenset bevegelsesfrihet)

Jeg endrer ikke mening. Jeg syns det er absurd å foreslå krisesenter og politi uten at man vet mer detaljer en at to personer gjensidig! krangler med høyt affektnivå. Hvis han skal anmelde henne må han ha noe å vise til. Følger han deres råd kan det jo til og med virke tilbake på han. Hva om hun anmelder han tilbake? Det er hun som kan vise til en fysisk skade og har vitner, om man skal tenke på den måten. Og det hjelper ingen av dem. Hvis han hadde følt seg truet på livet av henne, hadde han nok gjemt andre ting en passet sitt, tror nå jeg.

 

Anonymkode: c99cd...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Respekt? Hensikten min er at når en person skriver "tilnærmet" angrep noen med en kjøkkenkniv, slutter jeg ikke direkte at personen det er snakk om er kriminell, potensiell morder og barnemishandler! Det ikke grunnlag for en sånn slutning utfra det han skriver. Vi vet ikke hva "tilnærmet" angrep noen med kjøkkenkniv innebærer engang! Kall det kverulering eller hva du vil for meg, men det er fullstendig irrasjonelt å hoppe fra "tilnærmet" angrep med kjøkkenkniv uten en detalj mer til barnemishandling og drap! Hallo!

 

 

Anonymkode: c99cd...f2f

Herregud hva er galt med deg! Mennesket TRUER MED KNIV!!! 

Det er noe fundamentalt galt her og TS må komme seg unna denne mishandlingen! Det er akkurat samme rådet ts ville fått om han var en kvinne og knivmennesket mann. Hadde du gitt samme råd om TS var kvinnen? 

Hilsen en som ble reddet med ett nødskrik når partneren som var verdens beste på gode dager endelig gikk til det steget å prøvde å drepe ho.

Anonymkode: 929de...e15

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så fint! Utfra det kan jo jeg anmelde folk her med litt fantasi da: Da kan jeg si at sol87 ryker for:

Psykisk vold:
(bruk av ord og stemme som kontrollerer, skader eller krenker etc.)

og du for tja?

Sosial vold
(sosial isolasjon, ekskludering, begrenset bevegelsesfrihet)

Jeg endrer ikke mening. Jeg syns det er absurd å foreslå krisesenter og politi uten at man vet mer detaljer en at to personer gjensidig! krangler med høyt affektnivå. Hvis han skal anmelde henne må han ha noe å vise til. Følger han deres råd kan det jo til og med virke tilbake på han. Hva om hun anmelder han tilbake? Det er hun som kan vise til en fysisk skade og har vitner, om man skal tenke på den måten. Og det hjelper ingen av dem. Hvis han hadde følt seg truet på livet av henne, hadde han nok gjemt andre ting en passet sitt, tror nå jeg.

 

Anonymkode: c99cd...f2f

Ja som feks at hun truer han med kniv og kommer med falske vold anklager.

Anonymkode: 929de...e15

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet nesten ikke

Jeg tror du bør pakke din hatt og dra. Du nærmer deg den alderen da det er tid for å tenke på barn og familie, og da er du nødt til å ha ett trygt hjem der du kan slappe av uten frykt for plutselig raseri og angrep med farlige gjenstander. Den dama du har nå kan du ikke leve godt og trygt med på sikt. Sikkert deilig og spennende nå, men i lengden blir det voldsomt. Det er best å bryte opp fort og bli ferdig med det. Både for din del og hennes del.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun er ikke bare en gal psykopat, hadde hun vært det hadde beslutningen vært enkel og jeg hadde gått fra henne for lenge siden. Jeg skjønner at hun har hatt en vanskelig oppvekst og noen havarerte forhold bak seg, som har satt dype spor i henne. Jeg tror hun reagerer som hun gjør fordi hun rett og slett er veldig usikker på seg selv og veldig redd for å bli forlatt igjen. Jeg har prøvd så mange ganger å forklare henne at hun må turde å bli elsket og at hennes handlinger når hun blir sint, i første omgang ødelegger for henne selv. 

Anonymkode: 4ab34...7f6

Det minste du kan gjøre er å fortelle henne at hvis hun angriper deg en eneste gang til, så blir det slutt der og da. Og da må du stå ved det, uansett hvor vondt det er. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg ikke får med meg alt, men er det bare et eksplosivt sinne ovenfor deg, eller ovenfor vennene dine og? Hvis det er tilfellet - hvordan reagerer de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...