Gå til innhold

Får ut bare ett egg (ivf)


Ayesh

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge har dere prøvd?  Ufattelig trist at det ikke blir resultat med en gang 😢

Anonymkode: e2e16...ff6

Å gå gjennom hele prossen altså egguttak og innsett og så vente 2 uker og ta graviditetstest. Får man negativ test etter det er det en annen ting. Men det som er med meg at jeg kommer ikke så langt. Mine forsøk blir avbrutt. Det er veldig sårende for meg. Vi har prøvd i litt over 3 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

40 minutter siden, Ayesh skrev:

Å gå gjennom hele prossen altså egguttak og innsett og så vente 2 uker og ta graviditetstest. Får man negativ test etter det er det en annen ting. Men det som er med meg at jeg kommer ikke så langt. Mine forsøk blir avbrutt. Det er veldig sårende for meg. Vi har prøvd i litt over 3 år

😢 Jeg forstår at det er sårende og trist. Krysser fingrene for deg 💜 Følgt Veien din en stund på kg og heier på deg 

Anonymkode: e2e16...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Ayesh skrev:

Har gått på menopur i 2 uker. Den ga ingen virkining. Gått på gonal f i 11 dager veldig lite respons. Kan vente til fredag men jeg tror det vil ikke skje noe stort. Jeg er forbredt på at legen kommer til å si at forsøket må avbrytes for denne gangen også.

Alle sier til meg at jeg må være positiv hvordan kan man være positiv når alt går den gale veien. Jeg vil ikke gi meg falskt håp. Jeg vet hva realiteten er. 

Mine egg kom også tregt igang... måtte ta noen ekstra dager på gonal-f, og da først kicket de inn og ble bra. 

Selv om du har bare ett egg så kan det jo være nettopp det egget som er gullegget :) Der jeg går sier de at det er bedre med få egg enn med mange. 

Husk: det er bare ett egg som skal til! 

Anonymkode: 844ab...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mine egg kom også tregt igang... måtte ta noen ekstra dager på gonal-f, og da først kicket de inn og ble bra. 

Selv om du har bare ett egg så kan det jo være nettopp det egget som er gullegget :) Der jeg går sier de at det er bedre med få egg enn med mange. 

Husk: det er bare ett egg som skal til! 

Anonymkode: 844ab...9e3

Ja jeg hadde også veldig mye håp når jeg var der 22 apr da var den 10 mm. Jeg trodde den har sikkert vokst litt mer. Men igår når jeg var på ny kontroll så var den fortsatt 10mm. Har ikke skjedd noe.

Gikk du på orgalutran også itillegg? Ble du gravid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Ayesh skrev:

Ja jeg hadde også veldig mye håp når jeg var der 22 apr da var den 10 mm. Jeg trodde den har sikkert vokst litt mer. Men igår når jeg var på ny kontroll så var den fortsatt 10mm. Har ikke skjedd noe.

Gikk du på orgalutran også itillegg? Ble du gravid? 

Orgalutran er for å forhindre ei spontaneggløsning, noe man tar når man trenger ekstra dager med stimulering. 

Jeg ble gravid på ett egg som ble satt inn :)

(men dessverre så endte det i en MA i uke 9 :( ) 

Anonymkode: 844ab...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykle til i morgen.

Om du ikke er der allerede har babyverden et forum for assistert befruktning, der vil du treffe på mange andre med erfaring. 

Anonymkode: d6ec1...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den Tuesday, April 26, 2016 at 7.42, AnonymBruker skrev:

Mine egg kom også tregt igang... måtte ta noen ekstra dager på gonal-f, og da først kicket de inn og ble bra. 

Selv om du har bare ett egg så kan det jo være nettopp det egget som er gullegget :) Der jeg går sier de at det er bedre med få egg enn med mange. 

Husk: det er bare ett egg som skal til! 

Anonymkode: 844ab...9e3

Ja jeg hadde også veldig mye håp når jeg var der 22 apr da var den 10 mm. Jeg trodde den har sikkert vokst litt mer. Men igår når jeg var på ny kontroll så var den fortsatt 10mm. Har ikke skjedd noe.

Gikk du på orgalutran også itillegg? Ble du gravid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lykle til i morgen.

Om du ikke er der allerede har babyverden et forum for assistert befruktning, der vil du treffe på mange andre med erfaring. 

Anonymkode: d6ec1...07a

Tusen takk. Jeg gruer meg veldig til i morgen. Må gi blodprøve klokka 9 og så sitte der å vente på kontroll timen som er 13. Sitte der 4 timer  bare for å høre at forsøket er avbrutt 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det blir fire lange timer. Jeg måtte reise 1,5 timer med fly før jeg fikk beskjed om mine egg hadde overlevd opptiningen eller om det ble avbrudt. Var ganske nervøs for at jeg bare kunne snu på flyplassen der. 

Er det i det hele tatt noe du kan gjøre i de timene? Shopping?

Anonymkode: d6ec1...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff, det blir fire lange timer. Jeg måtte reise 1,5 timer med fly før jeg fikk beskjed om mine egg hadde overlevd opptiningen eller om det ble avbrudt. Var ganske nervøs for at jeg bare kunne snu på flyplassen der. 

Er det i det hele tatt noe du kan gjøre i de timene? Shopping?

Anonymkode: d6ec1...07a

Huff ja skjønner hvor vanskelig det er.  Jeg er heldig som ikke bor så langt unna sykehuset. Men det er ikke første gang jeg skal sitte å vente hadde avbrutt forsøk i feb også. Og denne gangen går jeg på kontroll hver tredje dag. Jeg venter hver gang 4 til 6 timer. Bor en time unna sykehuset orker ikke gå hjem og så komme til bake. Sitter i biblioteket og leser en bok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ayesh skrev:

Huff ja skjønner hvor vanskelig det er.  Jeg er heldig som ikke bor så langt unna sykehuset. Men det er ikke første gang jeg skal sitte å vente hadde avbrutt forsøk i feb også. Og denne gangen går jeg på kontroll hver tredje dag. Jeg venter hver gang 4 til 6 timer. Bor en time unna sykehuset orker ikke gå hjem og så komme til bake. Sitter i biblioteket og leser en bok

Ja, en time reisevei blir jo for mye frem og tilbake. Lange timer for boklesing det. Ville absoludt forsøkt å finne en lokal kafe, med en god lunsj og evnt litt bokshopping:)

Anonymkode: d6ec1...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, en time reisevei blir jo for mye frem og tilbake. Lange timer for boklesing det. Ville absoludt forsøkt å finne en lokal kafe, med en god lunsj og evnt litt bokshopping:)

Anonymkode: d6ec1...07a

Det er ikke så mye man klarer å shoppe eller kose seg på kafe når man ikke er lykkelig innerst inne 😢

Ja ja sånn er livet....får se hva legen sier i morgen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Jegda skrev:

Sender deg gode tanker Ayesh, har fulgt deg en stund her i forum.

Tusen takk jegda 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Ayesh skrev:

Tusen takk jegda 😢

Hvilken by er det faktisk Ayesh? 

Anonymkode: e2e16...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken by er det faktisk Ayesh? 

Anonymkode: e2e16...ff6

Jeg bor i oslo. Tar ivf fra rikshospitalet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, Ayesh skrev:

Jeg bor i oslo. Tar ivf fra rikshospitalet

Åja. Jeg forestilte meg nærmere drammen 😊

Anonymkode: e2e16...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Åja. Jeg forestilte meg nærmere drammen 😊

Anonymkode: e2e16...ff6

Jeg skal og i gang på riksen nå snart. Venter og venter. Har fått tid for oppstart og greier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken by er det faktisk Ayesh? 

Anonymkode: e2e16...ff6

Jeg bor i oslo. Tar ivf fra rikshospitalet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Jegda skrev:

Jeg skal og i gang på riksen nå snart. Venter og venter. Har fått tid for oppstart og greier. 

Håper virkelig at du blir gravid 😊 håper ingen skal oppleve avbrutte forsøk som jeg gjør 💔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...