Gå til innhold

Får ut bare ett egg (ivf)


Ayesh

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hei Ayesh!

Først vil jeg bare si at jeg føler virkelig med deg, det er så slitsomt å være ufrivillig barnløs. Jeg klikket meg inn på denne tråden pga overskriften, og tenkte å fortelle deg at det går fint an å bli gravid om det er bare ett egg.

Vi var prøvere med ulike medisiner i tre år før vi bestemte oss for ivf. (Utredning viste ingen feil verken på meg eller mannen, annet enn at det kunne se ut som jeg ikke hadde eggløsning i hver periode). Jeg gikk på golan-f og orgalutran da vi skulle ha første forsøk, og jeg var mange turer inn på klinikken før de endelig kunne ta ut egg (hadde veldig lang syklus). De fikk ut bare ett egg, og gjett om jeg var nervøs de to neste dagene! Egget skulle jo først befruktes og neste milepæl var at det måtte dele seg. Vi var fryktelig heldige og sitter nå med en nydelig gutt i armene! Det viser bare at det er mulig selv med få egg! 

Vi gikk rett på privatklinikk, orket ikke å stå i kø hos det offentlige og var så heldige å ha råd til det.

Jeg håper virkelig dere ikke gir opp og at dere får det til til slutt! Lykke til videre!

Anonymkode: 2a16a...5e2

Jeg håper selvsagt at Ayesh kan være like heldig, men hun har fsh på verdi som overgangsalder og utviklingen av den ene eggposen stagnerte selv med maks dose hormoner. Det gir dårlig prognose, dessverre.

Anonymkode: bfcff...1da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Leste denne nå.

Synes du skal prøve privat.

Vil anbefale Fertilitetssenteret også, der har dr Holst lang erfaring. Han kan virke litt kort, men har en lunhet også, og han er ikke så firkantet på verdiene - han vurderer helheten. En venninne hadde tre forsøk i off, langt regime, ingen graviditet. Ble gravid på første forsøk hos Holst. 

Anonymkode: 61e9c...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd refleksologi? 

Øyvind Henriksen i Bergen har hjulpet flere barnløse. Ellers har vi Ronny Eilertsen i Larvik som også er en av Norges beste (siden du bor i området) 

Anonymkode: 1e0f1...7ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei folkens. Takk til alle som skrev og prøvde å trøste meg :-) jeg har vært så lei meg i en hel måned så ikke vært på kvinneguiden heller. Men er tilbake nå.

Jeg trenger litt råd fra dere. Jeg har en syklus på 30-35 dager. Får mensen hver måned. Egget er rundt 19 mm til vanlig før den slippes ut. Lurer på hvorfor eggene ikke ble større enn 10mm med så høye doser av gonal og lav dose av menopur.

Jeg tok kontakt med fertilitetssenter og jeg tenker å prøve inseminasjon uten hormon sprøyter. Skal bare ta eggløsningssprøyte. Hva mener dere? Er det noe vits å prøve inseminasjon? Når jeg har 2 avbrutte ivf  forsøk bak meg. Trenger råd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ingen som har foreslått ivf i naturlig syklus? Kan være verdt et forsøk ettersom kroppen din selv slipper store nok egg. Føler virkelig med deg, og skjønner du må ha det veldig vanskelig.  Ta kontakt med en privat klinikk.  De er ofte veldig mye mer løsningsorienterte. Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å hoppe i det. Legene på Fertilitetssenteret er flinke og hvis de anbefaler det etter å ha undersøkt deg og sett på din historikk, anbefaler jeg deg å prøve det. Masse lykke tl !

Anonymkode: b8597...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Askmeagain89 skrev:

Er det ingen som har foreslått ivf i naturlig syklus? Kan være verdt et forsøk ettersom kroppen din selv slipper store nok egg. Føler virkelig med deg, og skjønner du må ha det veldig vanskelig.  Ta kontakt med en privat klinikk.  De er ofte veldig mye mer løsningsorienterte. Masse lykke til!

Hva vil det si å ta ivf i naturlig syklus?betyr det at man ikke tar sprøyter og tar ut kun ett egg og befrukter den? Denne løsningen har jeg også tenkt på. Men rikshospitalet ville ikke komme med flere løsninger. Forresten de har gitt meg ny time 9 august for samtale. Jeg vet ikke hva de vil diskutere nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30.5.2016 at 0.09, Ayesh skrev:

Hva vil det si å ta ivf i naturlig syklus?betyr det at man ikke tar sprøyter og tar ut kun ett egg og befrukter den? Denne løsningen har jeg også tenkt på. Men rikshospitalet ville ikke komme med flere løsninger. Forresten de har gitt meg ny time 9 august for samtale. Jeg vet ikke hva de vil diskutere nå

Du må seriøst ta opp disse spørsmålene med legen din. Har du fått time hos en privatklinikk? 

Anonymkode: b8597...37e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Wednesday, June 01, 2016 at 15.45, AnonymBruker skrev:

Du må seriøst ta opp disse spørsmålene med legen din. Har du fått time hos en privatklinikk? 

Anonymkode: b8597...37e

Ja på tirsdag hos fertilitetssenteret på st.hanshaugen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Ayesh skrev:

Ja på tirsdag hos fertilitetssenteret på st.hanshaugen

Du mener kanskje den som ligger i Pilestredet Park? Bra du skal dit. De er veldig hyggelig og flinke der. Lykke til på tirsdag :)

Anonymkode: b8597...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Thursday, June 02, 2016 at 21.29, AnonymBruker skrev:

Du mener kanskje den som ligger i Pilestredet Park? Bra du skal dit. De er veldig hyggelig og flinke der. Lykke til på tirsdag :)

Anonymkode: b8597...37e

Tusen takk.  Ja den ligger i pilestredet park 7. Fikk time hos dr holst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Folkens.

Var hos på fertilitetssentret idag (st.hanshaugen) jeg tok med journalen min. Jeg har fin Amh. Men legen sa at hvis en kvinne på min alder har normal amh da må det vises 8-10 egg på hver side av eggstokk. Og det kunne han ikke se. Han mente at det kan være noe i blodet som gir falskt svar på amh. Legen tror at amh ligger sikkert lavt men får feil svar når jeg tar blodprøve...

Jeg fikk beskjed om å ta nye blodprøver av fsh tsh og ett par ting til på CD 2-3. Og så ringe inn når jeg får mensen da vil jeg få ul time på cd 7 og inseminering  på CD 12-13. Legen mente at vi prøver inseminasjon uten sprøyter siden jeg har respondert dårlig begge gangene på ivf

 

Ts

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lykke til! Håper dere nå får den hjelp og oppfølging dere trenger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...