Gå til innhold

Får ut bare ett egg (ivf)


Ayesh

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Ayesh skrev:

Håper virkelig at du blir gravid 😊 håper ingen skal oppleve avbrutte forsøk som jeg gjør 💔

Ingen skulle måtte det. Håper det ordner seg for deg. Hvordan går det nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

29 minutter siden, Jegda skrev:

Ingen skulle måtte det. Håper det ordner seg for deg. Hvordan går det nå?

Tatt blodprøve. Venter på kontroll timen som er 13:10. Vil så gjerne høre noe fint fra legen men ser vanskelig ut😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser

2 timer siden, Ayesh skrev:

Tatt blodprøve. Venter på kontroll timen som er 13:10. Vil så gjerne høre noe fint fra legen men ser vanskelig ut😭

Huff.. det skjønner jeg.. krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ayesh skrev:

Tatt blodprøve. Venter på kontroll timen som er 13:10. Vil så gjerne høre noe fint fra legen men ser vanskelig ut😭

Nå er jeg skikkelig spent 💜

Anonymkode: e2e16...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens

 

Forsøket mitt ble avbrutt for 2. Gang.

Legen sa at jeg ikke kommer til å få flere forsøk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Ayesh skrev:

Hei folkens

 

Forsøket mitt ble avbrutt for 2. Gang.

Legen sa at jeg ikke kommer til å få flere forsøk

Det var virkelig trist å lese. Jeg har tenkt på deg og forsøket i hele dag. Har du noen du kan snakke med? 

Anonymkode: e2e16...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei uff, kjære deg, dette var leit å lese. :( Har du fått noen forklaring på hvorfor det ikke går? Er det eggkvaliteten som er problemet? Er alt håp ute eller kan det være verd å få en konsultasjon i det private? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var virkelig trist å lese. Jeg har tenkt på deg og forsøket i hele dag. Har du noen du kan snakke med? 

Anonymkode: e2e16...ff6

 

1 minutt siden, Sisti skrev:

Nei uff, kjære deg, dette var leit å lese. :( Har du fått noen forklaring på hvorfor det ikke går? Er det eggkvaliteten som er problemet? Er alt håp ute eller kan det være verd å få en konsultasjon i det private? 

Tusen takk til dere som tenker på meg. Har bare mannen min som jeg kan snakke med. Jeg bare gråter og gråter. Og han trøster meg. Ingen andre vet at vi driver med ivf så har ingen andre jeg kan snakke med.  Jeg er så lei meg og deprimert at vil ikke lage middag en gang. Kjøper pizza eller noe annet

Forrige uke når jeg tok blod prøve på morgenen så tok de AMH også i tillegg. Fordi de tenkte at kanskje AMH-en min har blitt dårligere enn før så det er derfor det ikke blir flere egg selvom jeg går på den høyeste dosen. Men AMH-en er fortsatt like fin som før. Så legene skjønner heller ingen ting hvorfor medisinen ikke virker på meg. Hun sa at jeg ikke vil få flere forsøk hos rikshospitalet. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Har gått på menopur 150 så menopur 450 og nå gonal 450 uten at det har skjedd noe. Er det noe vits å prøve privat? De ha jo også samme typer medisiner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bedt om konsultasjon hos private, ja. Husk at de i det offentlige må tenke budsjett og penger, mens det private kan strekke seg lenger for "vanskelige" tilfeller. En konsultasjon koster ca 2000, ta med deg journal fra forsøkene dine, og hør hva de mener. Det er litt mindre sanlebåndfølelse i det private, så i det minste kan du kanskje få noen gode svar og råd. 

Stor klem til deg! Dere har hatt en vanskelig vei altså... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har og tenkt på deg i dag. Var det du som ikke hadde forsøkt lang protokoll? Syntes absoludt du burde snakke med familie eller venner om det du går gjennom!!

Anonymkode: d6ec1...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har og tenkt på deg i dag. Var det du som ikke hadde forsøkt lang protokoll? Syntes absoludt du burde snakke med familie eller venner om det du går gjennom!!

Anonymkode: d6ec1...07a

Ja hadde lang protokoll i januar /feb. Den ble også avbrutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har virkelig vondt av deg Ayesh.

Det er så forbanna urettferdig at noen får det sånn.

Skulle ønske jeg kunne si noe som hjalp. :icon_frown:

Forsøk å finn en nærme venninne å snakke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Jegda skrev:

Jeg har virkelig vondt av deg Ayesh.

Det er så forbanna urettferdig at noen får det sånn.

Skulle ønske jeg kunne si noe som hjalp. :icon_frown:

Forsøk å finn en nærme venninne å snakke med.

Alle mine venninner har barn. Hvem skal jeg snakke med. De vil ikke forstå problemet mitt..å få barn er ikke stor ting for dem fordi det er noe de har fått

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Ayesh skrev:

Hei folkens

 

Forsøket mitt ble avbrutt for 2. Gang.

Legen sa at jeg ikke kommer til å få flere forsøk

Det var trist å høre :/

Jeg ville forsøkt å ta kontakt med en privatklinikk og få en ny gjennomgang av situasjonen din.Ofte så prøver de private ut mer utradisjonell behandlingsmetoder enn de gjør i det offentlige. Hausken på vestladet er av de beste i landet på vanskelige tilfeller og de har lav terskel for å eksperimentere med ulike løsninger. Mange som har blitt gitt opp av det offentlige har fått barn ved hjelp av dem. Om du ikke ønsker å reise så langt så er f.eks IVF klinikken i Oslo et alternativ også.

Det koster bare 2000-3000kr å bli utredet hos det private, så det er ingen stor konstnad for å få et sikkert var.

Anonymkode: ca1bc...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig triste nyheter, Ayesh. Eggresultatet ditt stemmer dessverre overens med høy fsh, den stiger når det er få gjenværende egg. Amh-tallet er vanskeligere å skjønne. Jeg støtter forslaget om å kontakte Hauskenklinikken eller evt andre dyktige private. Jeg vet om flere som har fått nei til behandling der, så du kan forvente at de er ærlige om de ikke har noe som kan prøves. Er realiteten at det ikke er brukbare egg som kan lokkes fram, er det ingen som kan fikse det. Men jeg ville hørt med noen private også for å være sikker, det offentlige er raskere med å si nei når sjansene er reduserte. En mail til et par klinikker kan nok avklare om de synes det er verdt for deg å komme til en konsultasjon.

Stor klem til deg. Jeg kan bare forestille meg hvor tøft dette er. Jeg tror de fleste som har begynt på denne karusellen har tenkt på at den kan ende uten barn. Forumet Ønskebarn har flere som er i lignende situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff det var leit!  Skjønner godt at du er skuffet og lei deg! Jeg hadde tatt kontakt med klinikk hausken,  er de som har gjort slik at jeg er blitt gravid.  De er så flinke med  medisiner og kjører så individuelle løp + at de er ikke så restrektive med doser+lengde som jeg synes rikshospitalet har vært med deg. Verdt et forsøk.  Time til utredning koster 2000 og du får time kjapt! 

Anonymkode: 11768...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå fikk jeg oppriktig vondt av deg :hug:

Men jeg sier som flere her: oppsøk det private markedet. 

Har vært igjennom 3 offentlige forsøk, og har bare dårlig erfaring. Privat derimot, som å gå fra helvete til himmelen. Du blir ivaretatt på en helt annen måte, og som mange andre skriver her, de endrer ofte medisinene. 

Anonymkode: 844ab...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt IVF-klinikken i Oslo (privat klinikk), http://ivfklinikken.no/ i tilfelle du ikke har lyst til å reise så langt som Bergen/Haugesund for å bruke Hausken. IVF-klinikken er også veldig flinke og erfarne; de var den første private IVF-klinikken i Norge om jeg ikke husker feil. Jeg sjekket prislisten nå, og første samtale der koster 1360,-. Hvis du tar med deg alle journaler fra de avbrutte forsøkene deres og alle blodprøveresultater vil jeg tro at de kan si mye om sjansene deres i løpet av en slik time. Sannsynligvis vil de da også ta en UL av deg for å se på eggstokkene.

Det var ingen ventetid hos dem da vi gikk gjennom IVF-behandling der for snart to år siden, og da jeg snakket med dem om søskenforsøk i vår sa de at det bare var å ringe når vi var klare for å starte på nytt, så skulle vi få time igjen med én gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ayesh!

Først vil jeg bare si at jeg føler virkelig med deg, det er så slitsomt å være ufrivillig barnløs. Jeg klikket meg inn på denne tråden pga overskriften, og tenkte å fortelle deg at det går fint an å bli gravid om det er bare ett egg.

Vi var prøvere med ulike medisiner i tre år før vi bestemte oss for ivf. (Utredning viste ingen feil verken på meg eller mannen, annet enn at det kunne se ut som jeg ikke hadde eggløsning i hver periode). Jeg gikk på golan-f og orgalutran da vi skulle ha første forsøk, og jeg var mange turer inn på klinikken før de endelig kunne ta ut egg (hadde veldig lang syklus). De fikk ut bare ett egg, og gjett om jeg var nervøs de to neste dagene! Egget skulle jo først befruktes og neste milepæl var at det måtte dele seg. Vi var fryktelig heldige og sitter nå med en nydelig gutt i armene! Det viser bare at det er mulig selv med få egg! 

Vi gikk rett på privatklinikk, orket ikke å stå i kø hos det offentlige og var så heldige å ha råd til det.

Jeg håper virkelig dere ikke gir opp og at dere får det til til slutt! Lykke til videre!

Anonymkode: 2a16a...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...