Gå til innhold

Superoppusserne på TV3


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser på fortsatt! Men jeg venter med å se hele uken til torsdagene fordi jeg hater å vente med å se det endelige resultatet, så med pause i påsken så begynner det å bli en stund siden forrige episode. Derfor gleder jeg meg til imorgen kveld, da blir det et nytt superoppusserne-maraton :D 

Det som slo meg med forrige uke (altså familie nr. 2), det var at det kanskje ikke var helt ideelt å legge rommet til en 9åring helt alene i 1.etasje. Når jeg var på den alderen hadde jeg nok syntes det var ganske skummelt å skulle sove i 1.etasje alene og i tillegg rett ved ytterdøren, mens resten av familien sov i etasjen over. Tror det hadde vært bedre løsning å lagt begge barnerommene oppe, mens foreldrene sov nede. Selv om jeg selvsagt ser hele terrasseutgangsproblematikken. Kanskje de kunne hatt det akkurat slik de gjorde det, men heller satt en dør inn til soverommet etter utgangen til terrassen, slik at ungene kunne bo oppe, og hvem som helst kunne gå ut på terrassen, uten å gå gjennom noen sitt soverom, kun et lite oppbevaringsrom. Det er jo uansett hyggelig å kunne ta ut gjester der og slikt uten å måtte dra de gjennom et soverom. 

Endret av Faith-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Likte virkelig ikke tømmerhytten denne uka, men interiørarkitekten utfører magi og det ble faktisk rett så nydelig! Litt rart at et ungt par kjøper en slik bolig, men når de fikk kastet ut hyttemøblene så ble det fresht. 

 

Kjenner jeg ikke liker helt at de hjelper ressurssterke, men det er nå engang dette som er konseptet. ....Tror de betaler en god del selv, de som deltar. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, MiniMjau skrev:

Noen som fortsatt ser på?  

Jepp, jeg gjør. Synes det er kult!

Mye bedre enn Tid for Hjem. Herlig å slippe å se oppussing med hjemmelaga, tacky greier fra han elektrikeren.

Synes forøvrig det er kult at de velger kjente merkevarer som Hay, SieMatic osv når de veger møbler og kjøkken....

Anonymkode: 25b73...078

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns progammet er veldig bra! Men når man følger med hver episde begynner det å bli litt langdrøyt. Da tenker jeg på alle de gangene de kommer med samme forklaringer, og repriser av hva de har gjort. 

Noen over her stiller spørsmål om de betaler selv, men med så mye produktplassering som de har her, syns jeg det er merkelig om eierne må betale masse i tillegg. Tid for hjem har ikke en fjerdedel av produktplasseringa som Superoppusserne har engang, og for meg virker det som at tid for hjem bruker flere dyre designløsninger, mens superoppusserne internjuer og gir håndverkerne og butikkeierne masse tv-tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hva dette kjøkkenet kostet, men antar det koster myyyyye mer en ikea-kjøkken. Et ungt par i etableringsfasen med lån til pipa(ble nevnt i programmet) vil antas og ikke kunne ha mulighet til å kjøpe en slik type kjøkken, eller betale for strukturendringene på vann/avløp/strøm.... På en eller annen måte må dette betaleS? Er produktplassering verdt så mye? Mulig jeg som undervurderer effekten... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snakkes jo aldri om budsjett og slikt, syns designeren og de burde hatt et budsjett å forholde seg til om eierene skulle betale for tingene selv. Er veldig få som går med på å skulle betale dyre dommer for noe de ikke vet hva er og attpåtil ikke ha noe tak på utgiftene. Jeg heller litt mot at programmet betaler alt, eller i det minste det meste. De har jo mye "snikreklame" (filmer logoer og lar håndverkerene fra ulike bedrifter prate om jobben de gjør, filmer besøk til snekkerverkstedet og tur på butikken, lakkeringsstedet osv.). Men det er jo bare ren gjetting fra min side, hadde vært interessant å finne ut av. 

Endret av Faith-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekka pris på kjøkkeninredningen, fant pris på ett mindre og ett større enn det som ble satt opp i tømmervillaen, og prisen ligger mellom 200 000 og 400 000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, MiniMjau skrev:

Aner ikke hva dette kjøkkenet kostet, men antar det koster myyyyye mer en ikea-kjøkken. Et ungt par i etableringsfasen med lån til pipa(ble nevnt i programmet) vil antas og ikke kunne ha mulighet til å kjøpe en slik type kjøkken, eller betale for strukturendringene på vann/avløp/strøm.... På en eller annen måte må dette betaleS? Er produktplassering verdt så mye? Mulig jeg som undervurderer effekten... 

Jeg vil tro det er verdt veldig mye. Nå veit ikke jeg noe om effekten, men skal jeg snakke for meg selv er det større sannsynlighet for at jeg får med meg reklamen for byggmax med et stort banner i hvert progam, enn om byggmax hadde en reklamesnutt i pausa. Men jeg tipper det er all tv-tiden til håndverkerene de tjener mest på. De gjør sikkert jobben gratis, mot at de får så og så mye tv-tid med logo og prat. Og det syns jeg er superirriterende!! Noen sekunder der de forklarer og gir tips og råd som er interessant for tv-seerne er greit, men å bruke et kvarter av programmet på å vise rørleggerne som har et stort prosjekt med å få vann fra en del av huset til en annen, eller det at de bare snakker med han møbelsnekkeren hver bidige gang hvor hun sier "vi skal ha det og det" og han bare nikker og svarer "ja-aha", er veldig kjedelig for meg som ser på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være det beste oppussingsprogrammet jeg har sett. Interiørarkitekten er utrolig dyktig, det blir jo såå fint, og Sigurd gjør det godt som programleder, bra team. :) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i kontakt med TV3 og de får alt gratis. Så det er ikke gæærnt å melde seg på et program å få oppussing for 500 - 1 mill.. Skulle virkelig ønske at huset mitt ikke funka også.. Jeg får pønske ut noe og melde meg på neste runde :klo:

Anonymkode: f4a10...4c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tømmerhuset ble kjempe fint!!

Men jeg klarte ikke la være å irritere med over at de flyttet veden fra den tørre garasjen og UT! Også varde liksom så fornøyde med at det var bittelitt tak over for da lå det tørt?! Ja hvis det regner rett ned og er vindstille så.
Tro mannen min hadde blitt kjempe irritert om noen hadde omorganiser garasjen/boden vår og lagt veden ute.

Men huset..wow. Dødsfint.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5.4.2016 at 9.21, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært i kontakt med TV3 og de får alt gratis. Så det er ikke gæærnt å melde seg på et program å få oppussing for 500 - 1 mill.. Skulle virkelig ønske at huset mitt ikke funka også.. Jeg får pønske ut noe og melde meg på neste runde :klo:

Anonymkode: f4a10...4c9

Wow! Var sikker på at man måtte betale i hvert fall en god del selv. Da er det i hvert fall drømmeprogrammet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får aldri med meg at de søker etter folk til slike serier. Altså, det burde vært annonsert på tv-kanalen? Eller er det casting/håndplukka folk?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, MiniMjau skrev:

Jeg får aldri med meg at de søker etter folk til slike serier. Altså, det burde vært annonsert på tv-kanalen? Eller er det casting/håndplukka folk?

De har søknadsskjema på nettsidene sine i de periodene de søker etter folk. Pr nå ligger det for eksempel påmeldingsskjema til luksusfellen og boligjakten, men de har også hatt påmelding til alle de oppussingsprogrammene de har hatt, når det har vært aktuelt.

Endret av lalaB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukens oppussing hadde jeg begynt å grine av om det var mitt hus. Det ble virkelig ikke fint.

Håper kona i huset ble fornøyd til slutt. Hun virket veldig som en person som sier at noe er fint selv om hun ikke mener det.

Anonymkode: b692a...a67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns det var kjempefint, jeg :) Syns det ble pent med hobbyplatene, selv om jeg var sykt skeptisk i starten. Men helhetlig ble det innmari fint. Bedre enn det hvite helvetet som var der før hvertfall :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sykt skeptisk når jeg så rom for rom, men helheten ble ikke så verst. Men tror nok jeg hadde gått løs med hvit lakk etterpå selv, er veldig lite glad i naturfarget furu :P  Syns de andre familiene har fått oppussinger som var veldig mye lettere å like, denne familien fikk mye mer sær stil. Men jeg hadde nok vært glad for jobben de gjorde uansett, for løsningene ble jo bra og det er jo langt mer jobb enn å eventuelt måtte ta over noen strøk med maling på egenhånd etterpå. Jeg er absolutt for å ha litt farge i rommene, syns f.eks soverommet og stuen ble fint, men furu er bare ikke meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Jeg synes kanskje det ble litt mye furu, spesielt i trappen. Jeg likte bruken av furu på barnerommene/tv-stuen, men totalt sett ble det litt overload. Synes fargene de fikk gjorde seg, spesielt på stua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke tid for hjem. Rare løsninger og fæle farger i kaksehjem... Mye bedre programmene til tv3, spesielt norges styggeste rom var bra👍🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...