Gå til innhold

Superoppusserne på TV3


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som ser på "Superoppusserne" på TV3?

Jeg må si jeg liker dette programmet!
Det virker som om de har snakket med eierne av boligen de pusser opp og virkelig prøver å gjøre dem fornøyde.

Jeg likte også "Eventyrlig oppussing".
TV3 har mange dårlige programmer, men må si at oppussingsprogrammene deres er skikkelig gode!

Anonymkode: b692a...a67

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns det virket veldig bra, mye bedre enn for eksempel Tid for hjem.

 

Enig i at tv3 kan oppussingsprogram. :)

Anonymkode: 921ff...c9f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Syns det virket veldig bra, mye bedre enn for eksempel Tid for hjem.

 

Enig i at tv3 kan oppussingsprogram. :)

Anonymkode: 921ff...c9f

Ja, "Tid for hjem" gjør det sjeldent fint eller funksjonelt. De gjør så mye rart. Og nå i siste episode av "Tid for hjem" ble jo eieren skikkelig skuffa. De bommet helt på både løsning og farger. En annen gang sa eieren av boligen at han hadde fortalt dem hvilken stil han likte, og at han var overrasket over at de valgte en helt annen stil. En stil han overhodet ikke likte. Tror han var fransk. Uansett sa han det ganske direkte til dem at han ikke synes det var fint. Litt utypisk norsk. Derfor lurer jeg på hvor mange som faktisk har likt det de har fått.
Det er også vanskeligere å rette opp det man ikke liker at "Tid for hjem" gjør, fordi de har så mange innebygde løsninger og snekrer på stedet. Slik som hos hun nå sist som ble så skuffet. De malte en stor hvit ring rett på parkettgulvet. Umulig å fjerne dersom man ikke vil male hele gulvet eller slipe ned gulvet i hele stua. 

Jeg likte også "Norges styggeste rom" fra TV3, selv om konseptet var mer lavbudsjett. 

Anonymkode: b692a...a67

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte dette programmet veldig godt!!

Håper de legger ut info om farger, og innkjøp. Hadde gjerne flyttet rett inn i huset som var med denne uken 😊 fikk mange tips til mitt eget prosjekt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte veldig godt hvordan de pusser opp. Følte det ble veldig ordentlig. Men syns det var veldig langtekkelig. 4 episoder før vi fikk se hele resultatet. Syns også de tok med mye kjedelige ting bare for å drepe tid i programmet. Det var også mye repetisjoner. Hvordan de skulle endre planløsningen ble vist 1000 ganger.

Hadde syntes programmet hadde vært perfekt om de hadde fått alt på to programmer. De må kanskje gjøre det sånn siden det er dyrt å pusse opp så skikkelig..

Anonymkode: 7ac76...ccc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns programmet var skikkelig bra. Når jeg skjønnte at et hus var 4 programmer, så ventet jeg med å se dem slik at jeg kunne se alle på en gang og slapp å vente med å se sluttresultatet. Likte at de pusset opp hele huset og gjorte så omfattende endringer. I andre oppussingsprogram så har de jo aldri tid til å gjøre sånt. Syns også stilen de valgte var fin og lett å like, eneste som irriterte meg var knaggene de valge. Syns de ringene på badet virket veldig upraktisk og de i gangen med noen store buer over. Jeg syns også virkelig de burde satt opp overskap på kjøkkenet istedet for disse random kassene. Når familien trengte så mye lagringsplass som de kunne få så syns jeg det var en dårlig utnyttelse å ha noen pyntehyller istedet for en lang rekke skap. Det ble jo veldig fint slik de lagde det, men jeg ville nok helt klart hatt overskap om jeg skulle bestemt selv.

Familiene som er med på dette har jo virkelig trukket vinnerloddet, helt sinnsyk jobb de får utført og DEN verdiøkningen av boligen da! 

Liket også Torkel Gjerset veldig godt fra Norges styggeste rom, så artig at han var med her, og Sigurd Sollien er jo alltid sjarmerende :)

Endret av Faith-
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De hjelper rike i fine strøk med oppussing. Det er sikkert de som trenger det mest.

Anonymkode: b9750...bae

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

De hjelper rike i fine strøk med oppussing. Det er sikkert de som trenger det mest.

Anonymkode: b9750...bae

Ja, det tenkte jeg på også. Rike, i den forstand at de har råd til stor bolig på Korsvoll

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sunday, March 13, 2016 at 18.35, AnonymBruker skrev:

De hjelper rike i fine strøk med oppussing. Det er sikkert de som trenger det mest.

Anonymkode: b9750...bae

Enig. De har råd til å pusse opp selv. Derfor burde de i tv3 faktisk hjelp noen som trenger det. Nei, dette skal jeg ikke se videre på.

Anonymkode: 9d400...63c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig. De har råd til å pusse opp selv. Derfor burde de i tv3 faktisk hjelp noen som trenger det. Nei, dette skal jeg ikke se videre på.

Anonymkode: 9d400...63c

Det pleier ikke å være gratis å delta i oppussings-programmer. Så det er vel de "rike" som har råd til oppussingen!

Der de er denne uken, utenfor Fredrikstad(?) er vel ikke et spesielt dyrt sted, og huset kostet 2 millioner og noe hvis jeg husker rett. 

Anonymkode: 58521...897

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13.3.2016 at 18.35, AnonymBruker skrev:

De hjelper rike i fine strøk med oppussing. Det er sikkert de som trenger det mest.

Anonymkode: b9750...bae

Jeg er jo enig i at det finnes mange som sikkert hadde trengt og fortjent hjelp mer enn disse i dette programmet. Men nå er nå en gang konseptet det at de utbedrer romløsninger, ikke bare pusser opp. Huset som ble pusset opp denne uken hadde jo egentlig ikke noe veldig behov for å pusses opp, men trengte en bedre romløsning. Slike objekter er nok vanskeligere å finne enn dem som bare hadde trengt en real oppussing. Problemet med å skulle hjelpe dem med f.eks dårlig råd og som gjerne kunne trengt hjelp av superoppusserene er jo at de oftere leier eller eier leiligheter eller hus i borrettslag, og da er det vel veldig mye vanskeligere å drive å gjøre om på romløsningene, hvor det må søkes om lov osv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten alle oppussingsprogram har en tårevåt fortelling, så jeg synes det er deilig at det endelig er oppussing som står i fokus og ikke en eller annen buhu-historie. 

Anonymkode: 5cda2...69c

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker veldig godt det programmet, det treffer meg mye bedre enn andre oppussingsprogrammer hvor det ofte bare fokuseres på overfladiske. Her løser de praktiske problemer, og gjør huset bedre å bo i, ikke bare penere å se på. (Selv om de bruker tydelig sponset designmøbler og lamper, og dagens trender og farger...) Og jeg liker det programmet spesielt godt fordi vi finner oss i samme situasjon, da vi kjøpte et "drømmehus" men fant raskt ut at planløsningen fra 1920-tallet funker så absolutt ikke for oss. Og sånn er det fryktelig dyrt og komplisert å fikse på det, man blir lett oppgitt.

Jeg synes det virket at begge familier både virkelig trengte og fortjente den hjelpen de fikk, og de var veldig takknemlige for å få den hjelpen. Den tre-barnsfamilien som kjøpte hus til 6 mil, de har vel minst 4 mil i lån - akkurat som mange andre i Oslo, hvor det koster så pass å kjøpe noe gammelt, som i tillegg på pusses opp. Familien i Fredrikstad har et hus som var taksert til 2 mil, men de har bodd der i 16 år og pusset opp konstant, og bygde tilbygg, og jeg er sikker på at de brukte så mye mer enn 2 mil på huset sitt. Og begge familier hadde gamle upraktiske hus som illustrerte godt hvor utilpasset gamle hus kan være for moderne liv, og hvordan det kunne utbedres. Som er jo poenga i programmet. Gleder meg til neste uke og ei ny familie som får hjelp!

Men det jeg savner, er å se "aftermath" episode. Jeg skulle ønske de gikk tilbake til familier etter en måned eller noe, og spurte de om hvordan var det å bo i "det nye" huset; hva som funket, og hva som funket ikke. Kan godt hende de måtte endre på noe i etterkant, og da vil jeg gjerne se hva. For at arkitektøren, uansett hvor flink hun/han er, ser alt fra sin perspektiv, og ikke sikkert at perspektivet til familien er det samme.

Anonymkode: ec34e...9ef

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det er på Superoppusserne, men på Tid for hjem så er det i alle fall slik at de som er med der må komme med et budsjett. De må betale materialene selv, men arbeidet er gratis. I tillegg er det mye som er sponset av diverse leverandører (Produktplassering), så den totale verdien er ofte mye større enn budsjettet var i utgangspunktet.
Uansett må man ha midler, for det er sjelden veldig billige løsninger som finnes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes Superoppusserne er mye bedre enn Tid for Hjem. 

Her gjøres ting skikkelig og det er kjente merkevarer som brukes. Ikke alt det der hjemmesnekra mikk-makket som er i Tid for Hjem.

Regner med det er samme prinsipp som i andre oppussingsprogram. De må betale en god del fra egen lomme. Noe er sponset og arbeidet er gratis.

Anonymkode: 25b73...078

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18. mars 2016 at 9.56, AnonymBruker skrev:

Jeg liker veldig godt det programmet, det treffer meg mye bedre enn andre oppussingsprogrammer hvor det ofte bare fokuseres på overfladiske. Her løser de praktiske problemer, og gjør huset bedre å bo i, ikke bare penere å se på. (Selv om de bruker tydelig sponset designmøbler og lamper, og dagens trender og farger...) Og jeg liker det programmet spesielt godt fordi vi finner oss i samme situasjon, da vi kjøpte et "drømmehus" men fant raskt ut at planløsningen fra 1920-tallet funker så absolutt ikke for oss. Og sånn er det fryktelig dyrt og komplisert å fikse på det, man blir lett oppgitt.

Jeg synes det virket at begge familier både virkelig trengte og fortjente den hjelpen de fikk, og de var veldig takknemlige for å få den hjelpen. Den tre-barnsfamilien som kjøpte hus til 6 mil, de har vel minst 4 mil i lån - akkurat som mange andre i Oslo, hvor det koster så pass å kjøpe noe gammelt, som i tillegg på pusses opp. Familien i Fredrikstad har et hus som var taksert til 2 mil, men de har bodd der i 16 år og pusset opp konstant, og bygde tilbygg, og jeg er sikker på at de brukte så mye mer enn 2 mil på huset sitt. Og begge familier hadde gamle upraktiske hus som illustrerte godt hvor utilpasset gamle hus kan være for moderne liv, og hvordan det kunne utbedres. Som er jo poenga i programmet. Gleder meg til neste uke og ei ny familie som får hjelp!

Men det jeg savner, er å se "aftermath" episode. Jeg skulle ønske de gikk tilbake til familier etter en måned eller noe, og spurte de om hvordan var det å bo i "det nye" huset; hva som funket, og hva som funket ikke. Kan godt hende de måtte endre på noe i etterkant, og da vil jeg gjerne se hva. For at arkitektøren, uansett hvor flink hun/han er, ser alt fra sin perspektiv, og ikke sikkert at perspektivet til familien er det samme.

Anonymkode: ec34e...9ef

Veldig enig! Elsker og se prosessen, tankene bak oh problemløsningen. 

Skal kjøpe oss hus, så elsker programmet! 

 

Hun mammaen i Fredrikstad virket nervøs, tror nok dhun synes de hadde tenkt gjennom alle mulige løsninger, og at arkitekten umulig kunne finne på en bedre løsning. Har bare sett en ep ennå, så håper hun blir glad og overrasket. Hjelper ikke med stringhyller og Kahler-vaser om planløsningen er kokko! :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare sett ett program, men likte det ikke - synes resultatet ble umoderne på en ikke-kul måte. Tid for hjem er ikke alltid like fint resultat, men det er alltid originalt og spennende. Elsker spesialbygde møbler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...