Gå til innhold

Hva er dine rareste og sykeste tanker og meninger om ting?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Signerer det andre utspillet om krampaktig norsk sommer. Er selv vokst opp med at det er en rekke ting vi MÅ gjøre vinter og sommer, og som resultat har jeg et veldig anstrengt forhold til alt som minner om tvungen sosialisering og utsagn som "nå skal vi kose oss". Det er helt greit å se en film mens sola skinner og det er helt greit å være norsk og fortsatt ikke like snø. Faktisk. 

Religionsfriheten burde strammes inn brutalt. Man skal ikke forvente "respekt" for ens tro. Kristendommen har mistet sin plass i samfunnet for lenge siden og jeg er dritt lei av at vi ikke har "lov" til aktivt motarbeide islam fordi vi skal være så tolerante.

Jeg synes også at DNA test burde utføres automatisk ved fødsel uten at noen trenger å be om det. Mange menn har nok lyst å be om det, men er redd for reaksjonene - innfør det som normal praksis. Jeg synes også at menn burde ha mulighet til å fraskrive seg det juridiske farskapet - men det må da kommuniseres innenfor de 12 ukene kvinnen kan ta abort. 

Av de mer radikale synspunktene jeg har, som jeg ikke ville sagt høyt, er bl.a.; Jeg synes stemmerett burde reserveres de som betaler inntektsskatt og som faktisk legger noe inn i statskassen. Jeg synes vi langt på vei skulle hatt en høyere egenandel for behandling ved sykdommer der pasienten allerede har fått beskjed om hvilken vei det går dersom de ikke legger om livsstilen. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk som er uføre pga psykisk sykdom og som ikke gidder få behandling burde tvangssteriliseres. Klarer de mot formodning å sno seg unna steriliseringen og fortsatt ikke ønsker å motta behandling bør barnevernet hente ungen på fødestua.

Anonymkode: e7dc1...2c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vi heller burde ha forsikring enn et veldferdssystem. 

Staten burde ikke legge til rette for at en 18åring skal bli gravid, få dekket husleie, mat og lommepenger, barnepass, møbler, utdanning osv. Dersom det ikke fantes alle disse fantastiske ordningene tror jeg folk hadde brukt det lille hodet sitt litt mer. Umulig at alle blir gravid på pillen, de fleste slurver. I snitt glemmer man 1 pille per brett. 

Ser ned på de som fyker til nav for å få dekket det ene og det andre. Jeg lever for 3000kr etter husleie og sparer resten, i tilfelle nødsituasjon. Men tydelig det er unødvendig da man kan fyke til nav ved samlivsbrudd, nødpenger, tannlege, gaviditet, møbler, dekket utgifter til flytting og så videre. Få lån fra husbank ved graviditet, uten egenkapital, om man får barn før man har prioritert å spare opp.

Pådra seg flere hundre tusener i gjeld og få gjeldsordning fra staten. Man lever fett når man får dekket husleie og livsopphold på 5-6.000kr i 5 år, så er man gjeldsfri. Sånn i forhold til andre land der man må jobbe 12 timer dagen bare for å forsørge familien sin med skole og mat.

 

Ser ned på de som mener Norge har råd til å betale for gratis varm mat til skoleelever.. Slik som i Sverige. Eh, hallo? Forsørg deres egne barn. Hvertfall når det strammes inn på eldreomsorgen så skal man søren ikke gi ut gratis middag til skoleelever.

Anonymkode: d876e...e23

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jeg offer meg når det står at det kommer flere innvandrere til Europa /Norge.

- Syns å holde eldre i live om de skal dø er bortkastet ressurser. 

- Fine klær er forbeholdt pene mennesker med fin kropp.

 

Anonymkode: c2bee...0f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Syns at kvinner burde gjøre litt flid av utseende om de skal utendørs. Vi har en rar kultur her hvor det blir sett på som noe å være stolt over om man tar seg en tur ut i sjuskete joggebukse, hettegenser, bustete hår og fri for sminke.

- Jeg føler skam når amerikanske bekjente og ukjente besøker Oslo. Og andre turister med samme inntrykk. De tror de skal se joviale "vikinger" men finner fort ut at de har havnet i tjukkeste Afrika og araberland og "vikinghjelmen" er byttet ut med burka. Blir rett og slett drittflau over Norge da. 

- Jeg tror at 99% menn ønsker seg en klassisk skjønnhet og at de som sier noe annet bare ikke har sjans på disse damene. De vil også være sjalu på andre menn som har skutt gullfuglen. Snakker en mann nedsettende om vakre damer kan du banne på at han innerst inne har lyst på henne og føler seg underlegen. 

- Høylytte mennesker med spisse albuer som også gjerne bosser rundt på andre med en forsiktig fremtoning har null verdi i min bok. Tenker at de er lite reflekterte, ofte litt dumme og ordentlige drittsekker. 

Anonymkode: ff87c...86d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er relativt. I muslimske land f.eks. mener de at det er greit at voksne menn gifter seg med og ligger med 9 år gamle jenter, i Norge mener mange at det burde være dødsstraff for slikt.

Anonymkode: 80894...4a0

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 25. februar 2016 at 15.35, AnonymBruker skrev:

At vi burde gå tilbake til å renske samfunnet for personer som ikke klarer seg selv I voksen alder.

Slutt å redde folk som bor på steder der mennesker ikke overlever uten hjelp utenfra. La sykdom som Malaria herje. Det er en grunn til at det finnes epidemier og det er naturlig. Darwin hadde et godt poeng. 

Miljømessig og økonomisk sett er dette løsningen.

Tar denne som anonym... ;)

Anonymkode: ada8a...3df

Ikke bland Darwin inn i dine meninger. Darwin kom med vitenskapelige teorier, ikke meninger. 

Anonymkode: 8f882...5e0

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aucaman

1. Moral eksisterer kun som noe subjektivt. De som snakker ut fra et "moralsk" standpunkt projiserer sine moraler som den gjeldende norm for samfunnet, og kan slik anses for å ha et grandiost selvbilde.

2. Mennesket er hyklersk av natur.

3. Fri vilje eksisterer kun når selvmord anses som en like akseptabel handling som å leve.

4. Mennesket er ikke noe annet enn et virus, skapt for å ødelegge.

5. Frivillig kastraksjon burde blitt tillatt.

6. Jeg anser ikke noen som "like mye verdt som", men "like lite verdt som".

7. De som drar "jeg er fornærmet"-kortet for å lure seg selv til å tro at de har vunnet diskusjonen, er min "stikke-fingeren-i-halsen" når jeg er alt for full, men ikke klarer å kaste opp av meg selv.

8. De som mener kjøttspisere er onde, anser seg som "et mer opplyst menneske" fordi alt liv er like mye verdt, men som likevel dreper enhver edderkopp som entrer vinduskarmen "fordi de er ekle", gir meg rykninger i øyet. 

9. På bunnen er vi alle like mye avskum som de vi anser som det.

10. Motivasjonen bak en handling er dikotomisk: Egoisme eller tvang.

Forøvrig ti utsagn som passer svært dårlig inn i smalltalk med en fremmed på bussen.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes at tvangssterilisering ikke nødvendigvis er så ille. Nå ønsker jeg ikke at vi skal gå tilbake til den tiden da taterne ble tvangssterilisert, eller at man skal bedrive rasehygiene. Det er bare det at jeg ser ikke helt hvorfor det er så mye bedre å sette utviklingshemmede jenter på p-piller i flere år med de bivirkningene man kan få, eller at man synes at prevensjonsveiledning skal være nok når det er snakk om mennesker som er på samme stadie med et lite barn.

-Kvikklunsj-

Anonymkode: bef13...90d

Vil også legge til mennesker som virkelig har neglisjert barna sine så mye at barnevernet må ta de, men som fortsetter å lage nye som blir tatt fra de på sykehuset. 

Anonymkode: bef13...90d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er ubehagelig å være sammen med mennesker med downs-syndrom og lignende lidelser, unngår de om mulig..:/

Anonymkode: edfae...3f5

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne feit og tynn greia. Noen er feite, andre er tynne, ingen av delene er bra. INGEN! Men all denne fedme-greia rundt om nå, "JA TIL FORMER!" Herregud... Hva skjedde med sunn og normalvektig?

Anonymkode: f48a7...bde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir utrolig oppgitt over mennesker som gang på gang havner i dårlige forhold og klager og syter over situasjonen sin uten å gjøre noe med den. Vil bare si til dem at de bør være single for resten av livet. Forhold er ikke noe for deg, vennen.

Blir også svært oppgitt over mange pasienter, da jeg jobber i helsevesenet. Det er så mye klaging over helsevesenet og helsepersonell, fra folk som har null selvinnsikt og forståelse av sin egen sykdom. Folk tar ikke ansvar for sin egen helse og forventer at andre skal gjøre all jobben med å rydde opp når de har ødelagt kroppen sin. Man må faktisk gjøre noe selv også! Leger og sykepleiere får ikke lyst til å hjelpe når de møtes av en vegg av spydigheter og motstand mot et hvert forslag til behandling.

Er også lei av at folk klager over at de er slitne hele tiden. De rekker ikke å gjøre 1000 ting på fritiden samtidig som de jobber hver dag. Vet du hvorfor? Fordi jobb er slitsomt! Det er normalt å være sliten etter jobb, du er ikke syk. Ro heller litt ned og ta livet som det faller seg. 

Anonymkode: f70f4...83b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker negere umiddelbart (menn bare, er kvinne selv) 

Jeg synes vegetarianere er latterlige 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg ser den enorme ødslingen med ressurser på mindreårige asylsøkere, synes jeg det er greit å svindle NAV. Det gnålet om at kjøtt må være halal og truslene de store barna kommer med i barnevernsinstitusjoner mot mindre muslimske barn som egentlig ikke har noe problem med å spise vanlig norsk mat, er vemmelig og uakseptabelt. Hadde barna vært utplassert i norske familier, hadde vi sluppet litt unna dette konformitetspresset som gjør at Norge vil forbli noe fremmed for dem. 

 

 

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Klink skrev:

Kjenner jeg blir ordentlig kvalm av mye her. Tenker dere virkelig slik om andre mennesker 😵

Samme her. Det overrasker meg egentlig ikke, for man værer jo av og til folks holdninger. Men at noen faktisk tenker at det hadde vært legitimt å sette handicappede barn ut i skogen for å dø.... :hakeslepp: Jeg er målløs. Alle foreldre ønsker det beste for sine barn. Det gjelder også foreldre til handicappede. Ingen forskjell på der. Håper for guds skyld at dere med slike tanker ikke har barn, eller kommer til å få det noen gang. :riste:

Anonymkode: 95b8d...473

  • Liker 14
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Det overrasker meg egentlig ikke, for man værer jo av og til folks holdninger. Men at noen faktisk tenker at det hadde vært legitimt å sette handicappede barn ut i skogen for å dø.... :hakeslepp: Jeg er målløs. Alle foreldre ønsker det beste for sine barn. Det gjelder også foreldre til handicappede. Ingen forskjell på der. Håper for guds skyld at dere med slike tanker ikke har barn, eller kommer til å få det noen gang. :riste:

Anonymkode: 95b8d...473

Du bør heller håpe at de får barn, helst et utviklingshemmet barn. Folk skifter mening da og tar avstand fra tidligere tenkning. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det burde vært pålagt med et "foreldresertifikat", hvilket også innebærer at man har fullført minst videregående og er i stand til å jobbe, samt psykologisk evaluering. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The Lost Dreamer

Er nesten i helt sjokk over å ha lest denne tråden. Herregud hadde aldri trodd at folk tenker som mange her, noen tanker her er jo helt forferdelige. Dermed sagt så respekterer jeg meningene, men jeg blir utrolig kvalm.

Okey nå skal jeg dele mine egne tanker, mine er kanskje til og med verre enn jeg tror...

Jeg mener at abort er greit uansett hva, spesielt om barnet har en spesiell sykdom, som utviklingshemning. Da tenker jeg ikke på at det koster mye for samfunnet, men at det er synd at slike mennesker skal leve, for de har ikke like muligheter som oss andre.

Det hender jeg møter folk jeg virkelig ikke vil ha noe med å gjøre, fordi jeg ser ned på dem. Da pleier jeg som regel å kjefte meg selv huden full fordi jeg ikke liker å tenke negativt om andre mennesker, jeg liker å tenke at alle mennesker er like mye verdt.

Jeg syns at i noen tilfeller så er dyr mye mer verdt enn visse mennesker og jeg avskyr folk som holder dyr fanget i bur eller folk som mishandler dem. Samtidig, så har jeg innimellom fått en sterk trang til å skade dyr, når jeg selv har hvert sinna. Jeg lengter liksom etter følelsen av å skade noen, og siden jeg ikke kan skade mennesker, så er dyr lettere. Har så klart aldri gjort dette, da hadde jeg aldri tilgitt meg selv om jeg hadde. Dette er noe jeg skammer meg uendelig mye over.

Syns mennesker bare er trøbbel generelt, og jeg fatterikke hvorfor vi er til. Vi ødelegger så mye rundt oss i verden for å overleve selv, uten en tanke om alt rundt oss. Jævlig egoistisk.

Syns de fleste tenåringsjenter smiler jævlig stygt på bilder. Nå er duckface så og si ut, nå lager de fleste jenter en slags stygg trutmunn med masse rynker rundt munnen, for å tvinge frem smilehull, jævlig stygt, please slutt.

Er sikkert noe mer som jeg ikke kommer på i farta, men syns at folk som har sex med alt og alle, utro mennesker og mennesker som ikke er åpen for å høre andres meninger og som ikke har sympati for andre er ganske teite. Har ingenting til overs for slike, egentlig, men prøver å være åpen og positiv og likevel gi slike en sjanse.

Uff jeg er kanskje veldig slem... Skammer meg over noen av tingene jeg har skrevet her. Dette er ting jeg aldri har delt med andre.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Smultring skrev:

Du bør heller håpe at de får barn, helst et utviklingshemmet barn. Folk skifter mening da og tar avstand fra tidligere tenkning. 

Ja, du sier noe...

Anonymkode: 95b8d...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...