Gå til innhold

Ehh vannavgang??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Er helt ny her så vet ikke om dette er riktig sted..Er du var på ekkle og direkte detaljer så er ikke dette noe for deg :P Jeg merka at det lakk i trusa istad, og der var det fylt med vått som var ikke var slim og litt utflod.. Det lukta Veeldig søtt og tja vanskelig å forklare.. Det kan dog være sæd fra gårsdagens økt..Når jeg gikk på do etter dette med at trusa var våt, så kan jeg sitte å presse ut noe vått (aner ikke hva det er) etter jeg har tissa.. veldig veldig lite. Og når jeg er på do så merker jeg en litt ubehagelig følelse i magen.. Kan dette være vannavgang? Og ja jeg ringer selvfølgelig inn om det skal komme mer. Har mye tegn på at fødselen er nærme ellers også.. Er Akkurat 37 uker Idag.

Anonymkode: 007ef...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, ring føden så får du komme inn på sjekk. Når vannet går skal fødselen starte innen en viss tid.

Anonymkode: 70959...5f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta på deg en svart truse, hvis det er fostervann, vil det tørke inn, er det utflod, blir det hvitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring føden du, regner med de vil ha deg inn til sjekk.  Om vannet ikke har gått får du jo reise hjem igjen, og om vannet har gått så vil du måtte komme tilbake igjen for igangsettelse etter 24 timer. (Det var iallefall det jordmor sa til meg da jeg ringte.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, summesumbi skrev:

 Lukten av fostervann lukter som sæd. Litt sakte vannavgang trolig.  Jippii her blir det nok baby snart:gravid::hoppendeglad:

Det har ikke vært noe på noen timer nå, men håper det ikke har stoppet helt. Jeg merker myye stikk og nedpress Idag! Skulle nettopp henge opp klær og sette på ny klesvask, da måtte jeg stoppe opp litt og vente til det ga seg. Det kjentes ut som hele magen vrengte seg og plutselig måtte jeg løpe på do gitt (nummer 2) Hehe detaljer er viktig :P .. Etter det så har det gjort vondt å gå nederst i magen (stikk)

Anonymkode: 007ef...ea0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest summesumbi
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har ikke vært noe på noen timer nå, men håper det ikke har stoppet helt. Jeg merker myye stikk og nedpress Idag! Skulle nettopp henge opp klær og sette på ny klesvask, da måtte jeg stoppe opp litt og vente til det ga seg. Det kjentes ut som hele magen vrengte seg og plutselig måtte jeg løpe på do gitt (nummer 2) Hehe detaljer er viktig :P .. Etter det så har det gjort vondt å gå nederst i magen (stikk)

Anonymkode: 007ef...ea0

Ringt føden eller? Bare med tanke på at dersom det var fostervann som lakk, så kunne det vært lurt å få en undersøkelse på føden. Tilfelle lite fostervann;-)  Beveger ungen seg like aktivt? Er litt håpefull på fødsel jeg altså. Spennende😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, summesumbi skrev:

Ringt føden eller? Bare med tanke på at dersom det var fostervann som lakk, så kunne det vært lurt å få en undersøkelse på føden. Tilfelle lite fostervann;-)  Beveger ungen seg like aktivt? Er litt håpefull på fødsel jeg altså. Spennende😊

Har ikke ringt enda nei, vil vente å se om det kommer noe mer :) Det er så vanskelig å tro det er fødsel for meg da jeg er klar for å gå langt over tiden siden mamma gjorde det. Nå har det vært stille en stund (30-40 min), så er redd for at det ikke er noe😁 Eller kan det starte sånn her? 

Anonymkode: 007ef...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan fint starte slik, ring føden.

Anonymkode: a279f...ed2

Med 1 time uten noe som har skjedd?? Ikke vondt eller noe

Anonymkode: 007ef...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Med 1 time uten noe som har skjedd?? Ikke vondt eller noe

Anonymkode: 007ef...ea0

Du har bestemt deg for at det ikke skjer noe, så gjør som du vil.

Anonymkode: a279f...ed2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke ringt enda nei, vil vente å se om det kommer noe mer :) Det er så vanskelig å tro det er fødsel for meg da jeg er klar for å gå langt over tiden siden mamma gjorde det. Nå har det vært stille en stund (30-40 min), så er redd for at det ikke er noe😁 Eller kan det starte sånn her? 

Anonymkode: 007ef...ea0

 

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan fint starte slik, ring føden.

Anonymkode: a279f...ed2

Enig med anonym bruker:-) Er viktig med en avklaring på om det er fostervann.  Gå med bind, og hvis du lekker litt kan de se på bindet og undersøker med en slags væske som avgir farge for å konstatere om det er fostervann. Etter vannavgang skal du settes i gang innen 24 timer hvis ikke kroppen ordner opp selv med rier. Og mye bedre å ta en ekstra tur til føden. Jeg var usikker selv  og ba om å få komme for å berolige meg selv om ikke annet...pakket ferdig bagen og fikk ilke dra hjem igjen, det resulterte i fødsel et døgn etter gitt☺

Anonymkode: 7905b...128

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Enig med anonym bruker:-) Er viktig med en avklaring på om det er fostervann.  Gå med bind, og hvis du lekker litt kan de se på bindet og undersøker med en slags væske som avgir farge for å konstatere om det er fostervann. Etter vannavgang skal du settes i gang innen 24 timer hvis ikke kroppen ordner opp selv med rier. Og mye bedre å ta en ekstra tur til føden. Jeg var usikker selv  og ba om å få komme for å berolige meg selv om ikke annet...pakket ferdig bagen og fikk ilke dra hjem igjen, det resulterte i fødsel et døgn etter gitt☺

Anonymkode: 7905b...128

Starta det sånn her for deg da?:)

Anonymkode: 007ef...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, summesumbi skrev:

Ringt føden eller? Bare med tanke på at dersom det var fostervann som lakk, så kunne det vært lurt å få en undersøkelse på føden. Tilfelle lite fostervann;-)  Beveger ungen seg like aktivt? Er litt håpefull på fødsel jeg altså. Spennende😊

Ungen rører seg, men har vært rolig igår og Idag. Jeg kjenner bevegelser og respons om jeg dytter på magen da :) 

Anonymkode: 007ef...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring føden!!

Bedre med en gang for mye, enn en gang for lite.... Om det er vannavgang, så er det viktig å få det avklart.

 

Og alle sa til meg at jeg kom til å gå over som bare det første gang, tull og tøys, mini kom to uker før termin.  De kommer når de er klare for det.

 

Vannet mitt gikk tidlig på morgenen, men jeg merket ingenting til rier eller forandringer før flere timer senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest summesumbi
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Starta det sånn her for deg da?:)

Anonymkode: 007ef...ea0

Hos meg gikk først slimproppen når jeg skulle på do. Hadde litt murringer så jeg ble litt nervøs. Ringte føden, og de sa det ikke trengte å bety noe at slimproppen hadde gått. Men jeg fikk komme likevel, for å berolige meg selv. Etter jeg la på, kjente jeg at det kom noe vann, og jeg tenkte det var vannavgang. Kom i to omganger og så ingenting mer. Tok ikke med bindet på sykehuset, så måtte gå rundt og vente på at jeg skulle få samlet opp litt fostervann. Etter et par timer kunne de konstatere at det var fostervann i bindet:-)  Der og da var jeg  nesten litt usikker på om jeg hadde tissa på meg eller om det var fostervann😛 Ble lagt inn da med beskjed om at jeg måtte settes i gang dagen etter om ingenting skjedde. (Med første barnet ble jeg igangsatt helt umoden, så jeg visste ikke hva jeg skulle forvente meg. Alt virket veldig annerledes.)  Hadde murringer om natta, og fødselen startet rundt de tider jeg skulle bli satt I gang.  Ble en fiiin fødsel:-)

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ungen rører seg, men har vært rolig igår og Idag. Jeg kjenner bevegelser og respons om jeg dytter på magen da :) 

Anonymkode: 007ef...ea0

Ok. Det kan være greit å si fra om ved kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring føden. Det at moren din har født sånn eller sånn har ikke noe å si. Moren min fødte 3 barn på overtid, mens jeg fødte 6 uker for tidlig. Bedre å sjekke og få ting avklart.

Anonymkode: 6a362...200

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest summesumbi

Ring føden en gang for mye. Fortell at du er usikker på om du har lekket fostervann i dag, og at du oppfatter at baby har vært roligere et par dager, samt litt nedpress. Kan hende det er flere uker til du skal føde, men best å få sjekket det ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, summesumbi skrev:

Ring føden en gang for mye. Fortell at du er usikker på om du har lekket fostervann i dag, og at du oppfatter at baby har vært roligere et par dager, samt litt nedpress. Kan hende det er flere uker til du skal føde, men best å få sjekket det ut:)

Jeg ringte inn og dem sa at jeg skal se ann med bind. Så spurte jeg litt ang om man er moden om man lekker fostervann.. Og da sa de at det kan jeg sjekke med rene fingre og ned klippet negler om hvordan mormunnen kjentes ut. Jeg synes dette hørtes veldig merkelig ut, da jeg har lest at det ikke er smart ved vannavgang. Uansett, hoppa i dusjen vaska hendene NØYE og satte meg på huk. Helt innerst så var det som et penishode, bokstaveligtalt med et hull i. Jeg fikk 1 finger inn i dette hullet og hadde fått inn 2 også. Men det var liksom ruglete der inne.. Jeg vil ikke ringe tilbake da denne jordmoren virka veldig useriøs. Og føler ikke hun kommer til å svare noe utfyllende i det hele tatt.. Så da får jeg ringe imorgen når den jordmoren har dratt hjem for å sove og de har byttet vakt rett og slett :) 

Og nei jeg tuller ikke når jeg sier dette. Ble satt ut selv.

Anonymkode: 007ef...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...