Gå til innhold

Hva spiser barna deres før..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skolen:

1 (2) brødskive eller en musliyoghurt.

Kanskje noen ost eller skinkebiter, frukt eller grønnsaksbiter som sukkererter,eple, agurk e.l

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Blomsterert skrev:

Her gikk det i cornflakes med frukt. Lett men energirikt da, Eneste jeg fikk i dem om morgenen. 

Whatever works, sier nå jeg...

Er så lei av mathysteri ;) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
6 minutter siden, MapleSirup skrev:

Whatever works, sier nå jeg...

Er så lei av mathysteri ;) 

Det er jeg også :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eksperter sier jo at barn som spiser næringsrik mat til frokost gjør det bedre på skolen. 

Anonymkode: 1aa0b...f51

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eksperter sier jo at barn som spiser næringsrik mat til frokost gjør det bedre på skolen. 

Anonymkode: 1aa0b...f51

Alt er relativt! Man skal spise mat.... Alt hjelper.  Det er bare nordmenn som tror at 4-kornsbrød er det viktigste man kan få i seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stekt ris med egg og grønnsaker, gresk yogurt med frukt, eggerøre, nudelsuppe, hjemmelaga dumplings, havregrøt. nå er vi i en havregrøt periode, får nesten ikke i ham annet om morgnen, pleier å spe på med blåbær og banan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min niese og nevøer spiser havregrøt med frukt oppå og drikker ett glass melk til frokost de, hver dag. Min søster har prøvd å variere litt, men de faller alltid tilbake til grøten :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullkorns cornflakes med banan, havregryn og melk, brødskiver med diverse pålegg, polarbrød med diverse pålegg eller knekkebrød. Noen ganger yoghurt med musli og litt frukt. Også får han av og til egg og frukt og grønnsaker. 

Men brødskive er nok det han får oftest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eldste et brøskiver. Den yngste er ikkje glad i brød, og hatar mat om morgonen, så der blir det polarbrød, yoghurt, frokostblanding, knekkebrød eller kanskje berre eit eple. Mat i magen er det viktigaste. Form og type er mindre viktig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En brødskive, knekkebrød, baguett eller frokostblanding (sjokokuler). Her i huset er det ingen frokostmennesker, og jeg selv klarer ikke spise før det har gått noen timer, så jeg er fornøyd så lenge det går ned 2-3 biter. 

Anonymkode: 9ac4a...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøleskapsgrøt ( biolayoughurt, ekstra lett melk, havregryn, bær). I helger går vi bananas og kan finne på å gi de sjokomelk :P 

Anonymkode: 1a3e6...b70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har en i barnehage. Det varierer mellom havregrøt, knekkebrød, yoghurt, brødskive, egg, middagsrester eller banan. Litt forskjell på om vi leverer tidlig (ca 7) eller sent (8:30), avhengig av arbeidstiden min. Alltid et glass melk, det er det første hun ber om når jeg spør hva hun vil ha til frokost.

Anonymkode: bdb5f...e7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brød med pålegg. Av og til en yoghurt. Eneste unntaket er hvis de har mast seg til vafler til kvelds, da steker jeg opp resten neste morgen. 

Anonymkode: a2bf3...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn spiser omtrent alltid frokost i barnehagen. Da sender vi med noe grønnsaker, noe mettende og proteinrikt (egg, ostebiter/babybel, spekepølse, laks, påleggsbokser med makrell/leverpostei, fiskekake, karbonade etc.), kanskje litt tyrkisk yoghurt og bær og/eller frukt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...