Gå til innhold

mannen min steriliserte seg i hemmelighet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

34 minutter siden, Betty Blue skrev:

Ikke?

Om hu er gift med han, regner jeg med at hu vet at faren er syk...

Anonymkode: de30f...b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

wow "han sier jeg bare skal komme meg over det" 
Sympatisk fyr gitt. Nei, dette var trist lesning. Jeg forstår godt du er lei deg TS! Spesielt når DERE ikke du alene har sett for å få barn en dag. Jeg vet ikke hva annet jeg skal si en å sende en stor klem din vei og håper fornuftige tanker streifer deg. 
Husk det finnes 7 milliarder mennesker i verden, no stress! (min måte å takle mine xantall svik av eks for 1 år siden, litt klisjè, men det funker :p) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om hu er gift med han, regner jeg med at hu vet at faren er syk...

Anonymkode: de30f...b04

Det er en mulighet for at faren ikke er syk enda.

Og det er en stor mulighet for at faren er syk, men at TS ikke har blitt informert om at det er en arvelig sykdom som Huntingtons, og ikke noe annet han lider av.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Han har huntington i familien noe som er arvelig, etter hans far fikk symptomer og diagnose så bestemte han seg for at han ikke ville bidra til at et menneske til skulle få det. Han vil heller betale for en tur til Danmark slik at vi skal få barn. Han trodde ikke jeg ville forstå så han valgte bare å gjøre det,  hadde han bare sagt det til meg hadde jeg forstått det, han skulle få lov å gjennomføre uten at jeg hadde protestert, jeg kan ingenting om huntington og viste ikke at det var arvelig.

Anonymkode: 6e05a...355

Om hu er gift med han, regner jeg med at hu vet at faren er syk...

Anonymkode: de30f...b04

Beklager siteringen, den ble litt rar.
Trådstarter skrev at hun visste at faren har Huntingson, men visste ingenting om sykdommen, eller at den var arvelig.

Anonymkode: bacbf...36d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skillsmissegrunn i mine øyne. Det er helt greit å ikke ville ha barn, et barn skal være ønsket, men man skal være klar på det overfor partneren sin. Jeg vil ha barn innen et par år, er ikke mannen på samme sted som meg så vil jeg gjerne vite det på forhånd, lenge før et eventuelt ekteskap. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huntington er en svært alvorlig og arvelig sykdom (50%arvelig) . Imidlertid kan mannen din få tatt prøver for å sjekke ut om han har sykdommen. Den gode nyheten er at dersom han ikke se smittet kan ikke barnet deres får sykdommen. Sykdommen hopper ikke over ett ledd dvs at dersom mannen din ikke har sykdommen, vil den "dø" ut på hans side og altså kan ingen av deres etterkommere få sykdommen. På en måte kan jeg forstå ansvaret din mann har føle ovenfor fremtidige barn, men det høres ut som han ikke er godt nok informert. Masse lykke til. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 1/30/2016 at 6.40, Uredd skrev:

Nå er jeg ikke så sikker på at TS har fortalt oss alle detaljer her. Han har nok en liten skvett liggende hvis det skulle bli heelt krise uten barn... 

Hvorfor tror du det? Det blir jo bare spekulasjoner fra din side. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager siteringen, den ble litt rar.
Trådstarter skrev at hun visste at faren har Huntingson, men visste ingenting om sykdommen, eller at den var arvelig.

Anonymkode: bacbf...36d

Takk for oppklaring👍

Anonymkode: de30f...b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1.2.2016 at 13.56, AnonymBruker skrev:

Sist jeg sjekket bestemmer ikke kvinner over mannens kropp.

Eller er det slik at kvinner kan bestemme over en manns kropp.?

Anonymkode: 3af6a...40e

Hvorfor påstår du at dette handler om å bestemme over egen kropp? Har du i det hele tatt lest innleggene til ts? Hva er det som gjør at du ikke skjønner problemstillingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Snuppi skrev:

Hvorfor påstår du at dette handler om å bestemme over egen kropp? Har du i det hele tatt lest innleggene til ts? Hva er det som gjør at du ikke skjønner problemstillingen?

Hvorfor påstår du at dette ikke handler om å bestemme over egen kropp? Har du i det hele tatt lest innleggene til ts? Hva er det som gjør at du ikke skjønner problemstillingen?

Anonymkode: bed1e...add

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor påstår du at dette ikke handler om å bestemme over egen kropp? Har du i det hele tatt lest innleggene til ts? Hva er det som gjør at du ikke skjønner problemstillingen?

Anonymkode: bed1e...add

Så barnslig av deg. Om du ikke kan svare for deg, ser jeg ikke noe vits i at du legger snuten din opp i et så grovt tillitsbrudd som er blitt begått av denne mannen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jaana77
Den ‎30‎.‎01‎.‎2016 at 19.42, AnonymBruker skrev:

Han er 28 og jeg er 26.. Vi giftet oss I juni i fjor... redd dette blir et kort ekteskap. Han sa og at det blir gøy å stifte familie med meg i talen. Jævla løgner!

Anonymkode: 6e05a...355

Huff.. Føler med deg. Hadde vært en soleklar skilsmissegrunn her i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30.1.2016 at 20.04, AnonymBruker skrev:

Han har et eller to sting på hver side. Har ikke akkurat orket å sondere det terrenget etter på. Hadde det vært en spøk så hadde jeg sparket han så hardt I balla at han revnet... jeg sitter å lurer på om jeg skal pakke en bag og dra. Har ikke lyst å være her når han kommer hjem fra byen i natt.

Anonymkode: 6e05a...355

Han drar på byen helt nyoperert?  Beklager men dette tror jeg ikke på. Men det var en underholdende fortelling!

Anonymkode: bf495...0df

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 1.2.2016 at 13.38, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle egentlig ikke bry meg med de idiotene som hele tiden påpeker at kvinner bare vil ha barn og at det er det eneste som betyr noe. Min mann har snakket mer på barn enn jeg har, han har vist et stort ønske. Har og sagt hvis vi ikke får barn naturlig skal vi adoptere eller være fosterforeldre. Jeg ser mer nå betydningen og leser mer mellom linjene nå etter samtalen i går. Han har huntington i familien noe som er arvelig, etter hans far fikk symptomer og diagnose så bestemte han seg for at han ikke ville bidra til at et menneske til skulle få det. Han vil heller betale for en tur til Danmark slik at vi skal få barn. Han trodde ikke jeg ville forstå så han valgte bare å gjøre det,  hadde han bare sagt det til meg hadde jeg forstått det, han skulle få lov å gjennomføre uten at jeg hadde protestert, jeg kan ingenting om huntington og viste ikke at det var arvelig. Jeg forstår fortsatt ikke måten han fortalte der på, hjerteløst. Han angrer seg, han sier han ikke ante hvordan ta det opp og valgte å være tøff i trynet. Har sagt at vi har et godt forhold vi på alle måter skal kjempe for! Men jeg må gi meg tid til å sørge ferdig over at vi ikke får et helt 100% biologisk barn og vende meg til tanken om en annen løsning.  Så jeg dro i går og har nå dårlig samvittighet, føler meg helt hul. Framtiden er jo langt i fra svart, må vel lære meg å se det i et annet lys. Det er ikke utroskap, og andre har vært igjennom værre. Instinktet mitt sier jeg skal kjempe for ekteskapet.. Mange flotte mennesker har svart her, dere har gitt meg masse å tenke på og jeg takker dere. 

Anonymkode: 6e05a...355

Hvis faren har Huntington så har mannen din fått tilbud om gentesting. Enten har han testet seg om fått vite at han vil få sykdommen, eller så har han takket nei til testen og sterilisert seg i tilfelle han har arvet sykdommen. Det høres ut som dere bør prate mer om dette. Ikke alle ønsker å teste seg, da det handler om en dødsdom. Men har han testet positiv er det noe dere burde prate om.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv vært i samme situasjon som deg... For 3 år siden slapp min kjære bomben også.. Da hadde vi vært sammen i 3 år..Det værste der var at han ikke sa noe før det hadde gått et halvt år.. Han klarte å skjule det fordi han skulle fjerne en føflekk i lysken og da kappet han likesågreit strengen i samme slengen...

Han sa i etterkant at han hadde allerede bestemt seg for at han ikke ville ha flere barn (han har en på 17 fra før) og at han ikke trodde det ville vare med oss allikevel. Jeg flyttet ut dagen etter for jeg var så såret og skuffet.. 

Men en gladnyhet er at vi sitter her 3 år etterpå og skal om et par uker flytte inn i det nybygde huset vårt. Og vi skal begynne med prøverør til høsten 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, _Bissy_ skrev:

Jeg har selv vært i samme situasjon som deg... For 3 år siden slapp min kjære bomben også.. Da hadde vi vært sammen i 3 år..Det værste der var at han ikke sa noe før det hadde gått et halvt år.. Han klarte å skjule det fordi han skulle fjerne en føflekk i lysken og da kappet han likesågreit strengen i samme slengen...

Han sa i etterkant at han hadde allerede bestemt seg for at han ikke ville ha flere barn (han har en på 17 fra før) og at han ikke trodde det ville vare med oss allikevel. Jeg flyttet ut dagen etter for jeg var så såret og skuffet.. 

Men en gladnyhet er at vi sitter her 3 år etterpå og skal om et par uker flytte inn i det nybygde huset vårt. Og vi skal begynne med prøverør til høsten 😊

Du er fortsatt sammen med han??

Anonymkode: de30f...b04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...