Gå til innhold

mannen min steriliserte seg i hemmelighet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 1/30/2016 den 19.52, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det smart?

Anonymkode: 3766a...718

så han ikke går i fella og får barn med en som han er usikker på blir hans siste kjæreste vell, samtidig så slik som systemet er akkurat nå ang barnefordelingssaker så har ikke mannen noe å si. derfor er det smart

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 30.1.2016 den 20.05, Bokdamen skrev:

Det er for så vidt greit at han ikke vil ha barn, men når han nevnet i bryllupstalen at det ville bli gøy å stifte familie og de giftet seg for 6 mnd siden er det overhodet ikke måten å presentere det på. Når man velger å gifte seg, velger man også å være et lag og da tar man ikke livsforandrene avgjørelser uten å diskutere det. 

Kvinnen har selveråderett om de vil ha barn eller ikke, abort eller ikke. Dere har all makt hvor menn blir kalt rasshøll om se snakker om  det ene eller andre valget. Akkurat som dere kvinnfolk kan mannen endre mening, også mhp å få barn og sterilisere seg. Kroppen er mannens.

Mistenker at TS ikke har plukket opp signaler eller forsøk fra mannen å si sin mening. Han har måttet jatte med f.eks for å holde husfreden.

Og ts du kan forrsatt få barn, fra spermdonasjon f.eks og kan fortsatt være sammen med mannen.

Anonymkode: 5d4b4...ee0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Dette var ikke greit, og til de som sier at " men mannen burde få bestemme over egen kropp" så er det ikke det at han steriliserer som som er problemet. Dette handler om at han tar en avgjørelse om deres fremtid uten å snakke med og involvere partneren sin i avgjørelsen. Hvis han var bestemt på å sterilisere seg uansett så burde han fortalt det før han gjorde det. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.1.2016 den 22.38, Silfen skrev:

Barn er nå viktigere enn menn, så det får du nesten bare deale med uten den sutrete holdningen der.

Faktisk er partneren viktigst. Og hvis du ikke kan leve livet ut og trives med partner uten barn, ja da er man ikke den rette for hverandre. Hvis alt er bra ellers så kommer det kanskje barn. Og kommer det et barn så er barnet viktig.

 

og det må bare du deale med. Vi menn vil bli elsket for den vi er og ikke bare fordi dere trenger spermen for å bli mor. Ei heller for å være arbeidsmaskiner, klagemur osv for dere.

Anonymkode: 5d4b4...ee0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe så trist. Du overreagerer ikke, TS. Jeg tror dessverre jeg hadde gjort det slutt.. Hvorfor skal man være sammen med noen som ikke vil det samme i livet, og som attpåtil skjuler noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.2.2016 den 13.38, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle egentlig ikke bry meg med de idiotene som hele tiden påpeker at kvinner bare vil ha barn og at det er det eneste som betyr noe. Min mann har snakket mer på barn enn jeg har, han har vist et stort ønske. Har og sagt hvis vi ikke får barn naturlig skal vi adoptere eller være fosterforeldre. Jeg ser mer nå betydningen og leser mer mellom linjene nå etter samtalen i går. Han har huntington i familien noe som er arvelig, etter hans far fikk symptomer og diagnose så bestemte han seg for at han ikke ville bidra til at et menneske til skulle få det. Han vil heller betale for en tur til Danmark slik at vi skal få barn. Han trodde ikke jeg ville forstå så han valgte bare å gjøre det,  hadde han bare sagt det til meg hadde jeg forstått det, han skulle få lov å gjennomføre uten at jeg hadde protestert, jeg kan ingenting om huntington og viste ikke at det var arvelig. Jeg forstår fortsatt ikke måten han fortalte der på, hjerteløst. Han angrer seg, han sier han ikke ante hvordan ta det opp og valgte å være tøff i trynet. Har sagt at vi har et godt forhold vi på alle måter skal kjempe for! Men jeg må gi meg tid til å sørge ferdig over at vi ikke får et helt 100% biologisk barn og vende meg til tanken om en annen løsning.  Så jeg dro i går og har nå dårlig samvittighet, føler meg helt hul. Framtiden er jo langt i fra svart, må vel lære meg å se det i et annet lys. Det er ikke utroskap, og andre har vært igjennom værre. Instinktet mitt sier jeg skal kjempe for ekteskapet.. Mange flotte mennesker har svart her, dere har gitt meg masse å tenke på og jeg takker dere. 

Anonymkode: 6e05a...355

Se der ja. Viste seg at mannen ikke var så fæl allikevel som mange her inne mente (og mener om menn sånn generelt). Har var det en mann som har tenkt gjennom valget på forhånd av en svært gyldig grunn.

KG damer menn er ikke så dumme og tankeløse som dere tror.

Anonymkode: 5d4b4...ee0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinnen har selveråderett om de vil ha barn eller ikke, abort eller ikke. Dere har all makt hvor menn blir kalt rasshøll om se snakker om  det ene eller andre valget. Akkurat som dere kvinnfolk kan mannen endre mening, også mhp å få barn og sterilisere seg. Kroppen er mannens.

Mistenker at TS ikke har plukket opp signaler eller forsøk fra mannen å si sin mening. Han har måttet jatte med f.eks for å holde husfreden.

Og ts du kan forrsatt få barn, fra spermdonasjon f.eks og kan fortsatt være sammen med mannen.

Anonymkode: 5d4b4...ee0

ts er gravid. Og tråden er et år gammel.

Anonymkode: 40b21...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen høns. Hadde det vært andre veien, at en kvinne hadde sterilisert seg og mannen blitt sur, jo da hadde dere heiet kvinnen høyt med at hun bestemmer over sin egen kropp. HVORFOR kan ikke menn bestemme over sin egen kropp?? Bevares.. feminismen har tatt helt overhånd. Enkelte kvinnfolk klarer ikke å være nøytral, det skal jo holdes med damene uansett hva de gjør....

Anonymkode: 98bb5...e30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker
På 30.1.2016 den 19.32, AnonymBruker skrev:

Vi har alltid sett for oss at vi skal ha barn. Og i går kom jeg hjem fra jobb  og han var hjemme, spurte om han hadde dratt hjem tidlig siden han slutter på jobb en time senere. Han sier at han har hatt fri for å ordne noe,  jeg spør hva da og han viser fram en nybarbert og sterilisert pung! Jeg ble så forskrekket og sa at jeg trodde vi skulle ha barn, fikk til svar : think again! Jeg ble så tatt på senga. Trodde han ville drøfte det med meg i allefall. Han har tatt en stor beslutning over hodet på meg. Og Holt det hemmelig, for det er jo en prosess, man kan jo ikke bare møte opp og si : en sterilisering takk! Jeg har grått, vært sint, og så fortvilet. Han sier bare at jeg kommer over det,  men gjør jeg det? Jeg klarer ikke dy meg og føler at jeg har lov å reagere. Jeg har masse følelser som bare koker og det må ut! Akkurat nå vil jeg bare sparke han. Overeager jeg og hvordan hadde dere taklet det? Jeg takler dette rett og slett fryktelig dårlig!

Anonymkode: 6e05a...355

28 år og i sin beste alder,og har tatt "skrittet" å  sterilisere seg utan at dere var samde om de.....Detmå vera eit av de største brudd på ekteskapsløfte etter utroskap.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For noen høns. Hadde det vært andre veien, at en kvinne hadde sterilisert seg og mannen blitt sur, jo da hadde dere heiet kvinnen høyt med at hun bestemmer over sin egen kropp. HVORFOR kan ikke menn bestemme over sin egen kropp?? Bevares.. feminismen har tatt helt overhånd. Enkelte kvinnfolk klarer ikke å være nøytral, det skal jo holdes med damene uansett hva de gjør....

Anonymkode: 98bb5...e30

Nei, det hadde vi ikke. som du ser av svarene går det på tillit til partner og viktighet av kommunikasjon.

Siden du kaller oss høns, skal jeg da kalle deg brød? For du er jo dum som et? Er vel en slik type angrep du mener når du kaller oss høns, ikke sant? Heller enn å komme med noe konstruktivt til debatten.. -.- 

Anonymkode: bb957...88d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lest hele tråden. Men før du slår opp, er du sikker på at han ikke bare tok en syk prank på deg?? 

Spør om han kan vise fram papirer på at han har gjort dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, smartbimbo skrev:

Nå har jeg ikke lest hele tråden. Men før du slår opp, er du sikker på at han ikke bare tok en syk prank på deg?? 

Spør om han kan vise fram papirer på at han har gjort dette. 

Tror du burde lese tråden gitt....

Anonymkode: 55cd3...267

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TRÅDEN ER ET ÅR GAMMEL FOLKENS

Anonymkode: 29ba7...0ff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Faktisk er partneren viktigst. Og hvis du ikke kan leve livet ut og trives med partner uten barn, ja da er man ikke den rette for hverandre. Hvis alt er bra ellers så kommer det kanskje barn. Og kommer det et barn så er barnet viktig.

 

og det må bare du deale med. Vi menn vil bli elsket for den vi er og ikke bare fordi dere trenger spermen for å bli mor. Ei heller for å være arbeidsmaskiner, klagemur osv for dere.

Anonymkode: 5d4b4...ee0

Jeg er enig i dette. Partneren bør være det viktigste ellers bør man være singel og benytte seg av spermdonor

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TRÅDEN ER ET ÅR GAMMEL FOLKENS

Anonymkode: 29ba7...0ff

Ja, og jeg står for alt jeg mente da tråden var ny. Så syntes det var fint at TS opdaterte på forspørsel <3

Anonymkode: 55cd3...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.1.2016 den 20.43, AnonymBruker skrev:

Han hadde vel egentlig ikke klart å gå, og hatt rimelig hovne "blueballs" etter en sterilisering. Bandasjer og hele pakken. Tror ikke en fin barbert pung med "to sting" er det du ville sett. Jeg er nesten sikker på at han skrøner med deg....

Anonymkode: 48cda...940

Dette skrøner man ikke med! Jeg har opplevd det, og folk tror meg knapt når jeg forteller historien. Hadde en kjæreste i fem år, men det var noe frem og tilbake mellom oss. Han hevdet jeg var for ung for ham (ti år yngre), og holdt slik tilbake på mange ting at jeg ble usikker, fordi jeg følte han verken ville ta forholdet seriøst, eller gi slipp på meg. Etter et av disse bruddene kom vi nok en gang sammen igjen, og han hevdet at han hadde sterilisert seg mens vi var fra hverandre. Jeg hadde virkelig et ønske om at forholdet vårt skulle bli seriøst (at han skulle slutte med dette alderstullet, for vi var begge voksne), og at vi på sikt skulle stifte familie, så jeg gråt og gråt. 

Han fortalte om steriliseringen til venner også, så jeg hørte på, og da jeg en stund etter skulle fjerne spiralen spurte jeg ham nok en gang om det var sant, for da var det jo ingen vits i at jeg satte inn ny spiral. Han bekreftet da nok en gang at han var sterilisert. 

Ikke lenge etter ble jeg gravid, og hva sa han da? Han sa "Du måtte jo skjønne at det var en fleip!"

Seriøst? Burde jeg skjønne det, når han sa noe som ingen med vett i hodet fleiper med, og som han til og med fortalte venner og bekreftet flere ganger, i full seriøsitet? 

Jeg elsket virkelig denne mannen, men det endte med at jeg tok abort og forlot ham, selv om jeg elsket ham, og egentlig ønsket barn med ham. Det var ikke på den måten jeg hadde ønske om å stifte familie- ved å bli lurt- og min tillit til ham var for bestandig ødelagt. 

Jeg vet den dag i dag ikke motivet hans for denne "fleipen", men om han ønsket barn med meg kunne han spurt, og jeg ville ha sagt ja, uten tvil. Det var han som hadde holdt tilbake i forholdet vårt, mens jeg virkelig ønsket fremtiden med ham. 

Slikt fleiper man ikke med! Og ikke utfører man slikt uten å diskutere det med sin partner heller! Så fleip eller fakta, det TS har opplevd her er et så stort tillitsbrudd at jeg vil anbefale å gjøre som jeg gjorde; Forlat mannen! Når noen bryter tillit på denne måten er tilliten knust for bestandig. Kanskje man kan halte videre, men det vil ikke bli en god situasjon i lengden.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym Bruker skrev:

28 år og i sin beste alder,og har tatt "skrittet" å  sterilisere seg utan at dere var samde om de.....Detmå vera eit av de største brudd på ekteskapsløfte etter utroskap.....

Å gifte seg er ikke ensbetydende med å få barn...

Anonymkode: 5d4b4...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det hadde vi ikke. som du ser av svarene går det på tillit til partner og viktighet av kommunikasjon.

Siden du kaller oss høns, skal jeg da kalle deg brød? For du er jo dum som et? Er vel en slik type angrep du mener når du kaller oss høns, ikke sant? Heller enn å komme med noe konstruktivt til debatten.. -.- 

Anonymkode: bb957...88d

Han kommer jo med noe konstruktivt Les hele innlegget hans of ikke bare første setningen..

Anonymkode: 5d4b4...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...