Gå til innhold

Er jeg over gjennomsnittet i ta vare på utseende mitt ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er hjemme pga sykdom, men dessverre har jeg ikke mulighet eller krefter til å trene som du TS, skulle ønske jeg hadde det.

Men jeg har hund, så jeg er mye ute å går hver dag i skogen og på fjellet, så får min dose frisk luft og mosjon hver eneste dag.

Når det gjelder hudpleie, er jeg likedan som du, bare at jeg bruker diverse serum, ampuller og syrebehandlinger i tillegg. Jeg er ekstremt opptatt av hud og hudpleie. Sminker meg ikke hver dag, men bruker solkrem hver dag. Full renserutine både morgen og kveld. Dusjer annenhver dag, skrubber kroppen og tar hårkur.

Når det gjelder å pynte meg, så skulle jeg ønske jeg var flinkere. Blir jo bare til at jeg går i joggebukser eller turklær. Men når jeg skal dolle meg opp, bruker jeg selvsagt fine klær og høyhælte sko.

Prøver også å spise sunt og drikke mye vann.

Når man får en rutine på dette som TS gjør, så kan det virke mye, men det er egentlig ikke så gale, det blir en vane og går ganske fort.

Anonymkode: b1ae2...46f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det viktigste her, TS, er å ikke bry deg om hva andre mener. Hvis du er komfortabel med din rutine, ditt utseende, og i tillegg har andre interesser utover det overfladiske, så ser jeg ikke noe problem med det. Alle er forskjellige. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3. februar 2016 at 18.00, AnonymBruker skrev:

Hersketeknikker?? Jeg svarte bare på det du skrev, Hvem er det som hersker i tråden her og ikke tåler andres side av saken? Bra moral som mor du har, som er så opptatt av utseende og opptatt av å være ei god mor? Dobbeltmoralsk? Hva med de signalene du sender barnet ditt om å ikke være bra nok slik det er? Hva med holdningene dine til andre som ikke pynter seg? Er det rart man oppdrar fremtidige mobbere? Stakkars barn.

Man er ingen god mor når man ikke kan ha på seg joggesko og løpe med barna, hoppe i søla og klartre i trær. Når man ikke kan gå ut døra uten å se seg i speilet, eller møte andre mennesker før man har malt ansiktet, fordi man er så jålete at  egoistiske velværerutiner er mere viktig enn det som egentlig betyr noe. Når man sitter i sofaen og ser ut som en pyntedukke og barnet tror det er normalt.

 

Anonymkode: 4726f...928

Ouch...

Hvem er det som oppdrar fremtidige mobberne, tro?

Anonymkode: 2ea7d...476

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør slutte å file føttene dine to ganger i uka. Det er ikke bra for huden å slipes så mye. Du skaper deg et hudproblem med så mye fotfiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere mødre som er så opptatt av å gjøre alle ting rett, og av å shame enhver som gjør noe dere ikke er enig i eller på andre måter flasher deres nevroser; Du er ikke alene om å være usikker! Ta kontakt, oppsøk hjelp! Barna dine lider dersom du gjør det! Det er ingen skam å oppsøke hjelp!

TS, jeg synes ikke du bruker for mye tid på deg selv i det hele tatt. Selv bruker jeg langt mer tid på å dille og dulle, men jeg gjør det nok litt i samme slengen som jeg gjør andre ting (hårkur mens jeg vasker badet) så det er ikke lett å regne ut. Og du er nok mer klassisk feminin i uttrykket, med kjoler og hæler og sminke. Det er helt ok!

Så synes nok det høres ut som du farer litt hardt over hud og hår med all den skrubben, filingen og varmebehandlingen. Mine tre beautytips må være

- solfaktor (alltid!)

- søvn og restitusjon (så ofte som mulig)

- næring og fukt (og helst gjennom kosten)

Og vær snill med kroppen på trening, ikke bare press den, men vær god mot den. Den skal vare leeenge! ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...