Gå til innhold

Hvem håper du blir USAs neste president?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Psilocybe skrev:


Han stemte bl.a. MOT bokettersyn av The Fed, så han har ingen planer om å reformere banksternæringen. Forøvrig er han sionist, og har planer om å videreføre den amerikanske utenrikspolitikken, altså fortsette å la USA være et redskap for Israel. Et redskap som starter opp den ene destruktive krigen og proxykrigen etter den andre, alt for å sikre banknæringen, det militærindustrielle komplekset og fossilindustrien så høye inntekter som mulig. Samt å gi Israel mer Lebensraum. 

 

Du har ikke lyst til å prøve å forklare på en litt enklere måte? Jeg er ikke så veldig smart, men jeg vil veldig gjerne prøve å lære og holde meg oppdatert :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Edain skrev:

Du har ikke lyst til å prøve å forklare på en litt enklere måte? Jeg er ikke så veldig smart, men jeg vil veldig gjerne prøve å lære og holde meg oppdatert :) 


The Fed er kallenavnet på Federal Reserve, altså den amerikanske sentralbanken. En privateid bank som setter styringsrenten de kommersielle bankene følger når de selv setter sine innskudds- og utlånsrenter. The Fed er også veldig viktig hva angår å sende signaler til andre sentralbanker rundt om i verden, så dens beslutninger er av avgjørende betydning for hele verdens finansielle situasjon. Det inkluderer altså din og min (og alle andres) lommebok. 

Bernie har stemt mot bokettersyn av denne sentralbanken. Det betyr at han ikke ønsker at regnskapet dens skal gås etter i sømmene eller offentliggjøres. Dette viser at han egentlig, til tross for sitt budskap, ikke er interessert i å reformere banknæringens grunnleggende struktur. Han vil ikke komme ondet til livs, altså. 

Men som jeg også sa: Hvem som blir president spiller svært liten rolle, siden det egentlig er andre mennesker som trekker i trådene. Jeg anbefaler deg å høre hva senator Daniel Inouye sa om skyggeregjeringen under Iran-Contras-høringene på åttitallet:  


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30. januar 2016 at 23.24, jabx skrev:

Kilde? Wikipedia ser ikke ut til å være enig med deg. Han ønsker ikke offentlig eierskap av bedrifter, han ønsker et aktivt (og regulert) aksjemarked, han ønsker at private bedrifter skal være basert på profitt, osv.

Har du et par konkrete eksempler på at han ligger langt til venstre etter norske standarder?

Bernie Sanders:

- Heve minstelønnen

- Gratis utdanning og helsevesen

- Regulere Wall Street (og lobbyismens innvirkning på de demokratiske prosessene i USA)

- Innføre en kraftig progressiv beskatning (som treffer de rikeste).

- Ende krigen mot narkotika

- Nedbygge militæret

- Demokratisere USA (i dag er det i realiteten de rikeste som styrer USA)

Du burde egentlig se dokumentaren "Økonomi i ubalanse": https://tv.nrk.no/program/koid25007215/oekonomi-i-ubalanse

 

Endret av lisemm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30.1.2016 at 23.40, Psilocybe skrev:

Han stemte bl.a. MOT bokettersyn av The Fed

Kilde? Såvidt jeg kan se har han stemt for det.

Forøvrig er han sionist, og har planer om å videreføre den amerikanske utenrikspolitikken, altså fortsette å la USA være et redskap for Israel. Et redskap som starter opp den ene destruktive krigen og proxykrigen etter den andre, alt for å sikre banknæringen, det militærindustrielle komplekset og fossilindustrien så høye inntekter som mulig. Samt å gi Israel mer Lebensraum.

Det er bra at han er sionist. Man må støtte moderne demokratiske stater. Krigføringen (angrepskrig) er det araberne som står for.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trump fordi han er ikke styrt av privat sektor.

Anonymkode: fad5a...a08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.1.2016 at 23.30, lisemm skrev:

Donald Trump er ingenting annet enn en klassisk psykopat som har arvet makt (ja, penger er dessverre makt i dagens samfunn). Han er direkte uintelligent og er ikke i nærheten av å være kvalifisert som presidentkandidat.

Trump gjør det godt på meningsmålinger fordi han har stor oppslutning blant uintelligente, bitre, hvite menn.

Oi, du høres ut som en svært intelligent og oppegående person, som virkelig har peiling på det hun snakker om! 

 

:fnise:

Anonymkode: ef600...f14

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 31.1.2016 at 23.51, lisemm skrev:

Bernie Sanders:

- Heve minstelønnen

- Gratis utdanning og helsevesen

- Regulere Wall Street (og lobbyismens innvirkning på de demokratiske prosessene i USA)

- Innføre en kraftig progressiv beskatning (som treffer de rikeste).

- Ende krigen mot narkotika

- Nedbygge militæret

- Demokratisere USA (i dag er det i realiteten de rikeste som styrer USA)

Du burde egentlig se dokumentaren "Økonomi i ubalanse": https://tv.nrk.no/program/koid25007215/oekonomi-i-ubalanse

Men hva er eksemplene på at han ligger langt til venstre etter norske standarder? Legalisering av narkotika er det f.eks. høyresiden i Norge som står for (liberalister). Omtrent alt du lister opp her er "sentrumspolitikk" i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30.1.2016 at 23.57, Psilocybe skrev:

Bernie har stemt mot bokettersyn av denne sentralbanken. Det betyr at han ikke ønsker at regnskapet dens skal gås etter i sømmene eller offentliggjøres. Dette viser at han egentlig, til tross for sitt budskap, ikke er interessert i å reformere banknæringens grunnleggende struktur. Han vil ikke komme ondet til livs, altså. 

Hvis han har stemt mot bokettersyn av FED, hvorfor har han da kommet med opptil flere lovforslag om nettopp dette?

Lyver du helt bevisst her, eller har du faktisk noe som støtter det du påstår?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
Den 30. januar 2016 at 23.18, jabx skrev:

Du håper en gal kristenfundamentalistisk ekstremist blir president i USA? Jesus...

Jeg får ikke dine innlegg til å henge sammen. Står ikke du rimelig langt til høyre selv?

 

Den 30. januar 2016 at 23.40, Psilocybe skrev:


Han stemte bl.a. MOT bokettersyn av The Fed, så han har ingen planer om å reformere banksternæringen. Forøvrig er han sionist, og har planer om å videreføre den amerikanske utenrikspolitikken, altså fortsette å la USA være et redskap for Israel. Et redskap som starter opp den ene destruktive krigen og proxykrigen etter den andre, alt for å sikre banknæringen, det militærindustrielle komplekset og fossilindustrien så høye inntekter som mulig. Samt å gi Israel mer Lebensraum. Og ikke minst sørge for at flyktningestrømmen til Europa blir mye større, slik at Europa kan ødelegges av borgerkrig mens velferdsstatene kollapser og arbeiderlønningene desimeres. 

 

Du tror ikke du har sett på litt for mange konspirasjonsfilmer på YouTube?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, jeg syns ikke det er en eneste bra kandidat, men i mangel på noen bedre heier jeg på Clinton.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke Barack Obama bli president igjen?

Henger ikke helt med her merker jeg..

Anonymkode: 97371...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Sunhands skrev:

Jeg får ikke dine innlegg til å henge sammen. Står ikke du rimelig langt til høyre selv?

Til høyre for hva, og på hvilken måte?

Jeg er ateist og anti-teist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Agathe skrev:

Altså, jeg syns ikke det er en eneste bra kandidat, men i mangel på noen bedre heier jeg på Clinton.

Clinton virker like råtten som de andre. Se litt på Bernie Sanders. Har ikke funnet noe fælt på ham ennå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke Barack Obama bli president igjen?

Henger ikke helt med her merker jeg..

Anonymkode: 97371...37b

Hvorfor Clinton før Sanders?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
3 minutter siden, jabx skrev:

Til høyre for hva, og på hvilken måte?

Jeg er ateist og anti-teist.

Jeg vet ikke. Langt til høyre for sentrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...