Gå til innhold

Hvem håper du blir USAs neste president?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Sunhands
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er det jeg vet er alternativene ;) Vinner demokratene, innføres det mer sosialisme. Det trengs ikke.

Anonymkode: 710dd...56e

Clinton kan vel umulig kalles sosialist...

Måtte det ikke bli republikansk.. Gærne hele gjengen. Trump er ille nok, men Cruz enda verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, Sunhands skrev:

Clinton kan vel umulig kalles sosialist...

Måtte det ikke bli republikansk.. Gærne hele gjengen. Trump er ille nok, men Cruz enda verre.

Republikansk president er det beste valget.

Anonymkode: 710dd...56e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.1.2016 at 21.09, AnonymBruker skrev:

Sanders kan gjøre USA til et sosialistisk paradis a la Norge.

Anonymkode: fa35c...4cc

Jøss, er Norge et paradis med sine høye skatter?

Anonymkode: e7155...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2/6/2016 at 3.34, AnonymBruker skrev:

Oi, du høres ut som en svært intelligent og oppegående person, som virkelig har peiling på det hun snakker om! 

 

:fnise:

Anonymkode: ef600...f14

Sorry her dummet du deg ut. Vedkommende har helt rett, og rart du ikke fått med deg at white trash,  bitre hvite menn og beta folk går for Trump. I USA vet de fleste det ser du.

Anonymkode: 4a108...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 2/11/2016 at 13.42, AnonymBruker skrev:

Det er akkurat det den gjør :)

Anonymkode: 710dd...56e

Da foreslår jeg at du flytter asap til tja Mississippi,  begynner å jobbe på Walmart. 50timer i uken minimum!   Skjerp deg!

Anonymkode: 4a108...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sorry her dummet du deg ut. Vedkommende har helt rett, og rart du ikke fått med deg at white trash,  bitre hvite menn og beta folk går for Trump. I USA vet de fleste det ser du.

Anonymkode: 4a108...e0f

Gjør de det ja. Vel, det stemmer nok i følge velgerkveget til demokratene. Troverdig kilde? Neppe.

Anonymkode: ef600...f14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da foreslår jeg at du flytter asap til tja Mississippi,  begynner å jobbe på Walmart. 50timer i uken minimum!   Skjerp deg!

Anonymkode: 4a108...e0f

Er mange i Norge som jobber 50 timer eller mer i uken også. Skjerp deg!!

Anonymkode: e7155...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er mange i Norge som jobber 50 timer eller mer i uken også. Skjerp deg!!

Anonymkode: e7155...37b

Vet du, sånt åndssvakt utsagn viser en enormt rop etter kunnskap.  For meg er det skremmende at man vet så lite om verden rundt seg. Igjen -jeg mener helt seriøst at du flytter og begynner jobbe på walmart-:). 

Anonymkode: 4a108...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør de det ja. Vel, det stemmer nok i følge velgerkveget til demokratene. Troverdig kilde? Neppe.

Anonymkode: ef600...f14

Jeg ser det jeg ser og hører rundt meg. Almen kunnskap her. Hilsen USA. 

Anonymkode: 4a108...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser det jeg ser og hører rundt meg. Almen kunnskap her. Hilsen USA. 

Anonymkode: 4a108...e0f

Allmenn, sorry 

Anonymkode: 4a108...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er mange i Norge som jobber 50 timer eller mer i uken også. Skjerp deg!!

Anonymkode: e7155...37b

Du har du rett i dette. Når du begynner på Walmart må du jobbe  60 timer + & fortsatt bor du ræva. 

Anonymkode: 4a108...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er mange i Norge som jobber 50 timer eller mer i uken også. Skjerp deg!!

Anonymkode: e7155...37b

Forskjellen er at i USA med 50 timer har de kanskje 200kr til overs når måneden er ferdig, om der er heldig. Altså da snakk om helt vanlige jobber. Dersom du jobber 50 timer i Norge så tjener du nok til å betale husleien din flere ganger og kan leve godt.

 

Anonymkode: dc576...433

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du, sånt åndssvakt utsagn viser en enormt rop etter kunnskap.  For meg er det skremmende at man vet så lite om verden rundt seg. Igjen -jeg mener helt seriøst at du flytter og begynner jobbe på walmart-:). 

Anonymkode: 4a108...e0f

Virker ikke som at du sitter med så mye høy kunnskap, der du trodde at ingen i Norge jobbet 50 timer i uken, Det er heller ikke i USA at arbeidsmengden er størst. Manglende kunnskap er det du som har, noe du bekrefter med dine fordommer.

Anonymkode: e7155...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har du rett i dette. Når du begynner på Walmart må du jobbe  60 timer + & fortsatt bor du ræva. 

Anonymkode: 4a108...e0f

Du glemmer at kjøpekraften er høyere i USA enn i Norge. En med lignende lønn på Rimi vil nok ha dårligere kjøpekraft pga prisnivået i Norge.

Anonymkode: e7155...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker ikke som at du sitter med så mye høy kunnskap, der du trodde at ingen i Norge jobbet 50 timer i uken, Det er heller ikke i USA at arbeidsmengden er størst. Manglende kunnskap er det du som har, noe du bekrefter med dine fordommer.

Anonymkode: e7155...37b

Oj ! Du vet ikke mye om arbeidslivet,  rettigheter,  arbeidsmengder, klasser og ikke minst hvor LITE mange tjener I USA!  Helt greit at du ikke aner hva du prater om men et tips er å om du ikke får til å reise,  begynn og les. Lenge leve den glade Idiot sier jeg.  Adios, over og ut fra meg.

Anonymkode: 4a108...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forskjellen er at i USA med 50 timer har de kanskje 200kr til overs når måneden er ferdig, om der er heldig. Altså da snakk om helt vanlige jobber. Dersom du jobber 50 timer i Norge så tjener du nok til å betale husleien din flere ganger og kan leve godt.

 

Anonymkode: dc576...433

Det gir arbeiderne en årslønn på 23.185 dollar, rundt 191.600 norske kroner - det tilsvarer så vidt over to timer på jobb i sjefsstolen for Doug McMillon.

Tallene forutsetter en gjennomsnittlig arbeidsbelastning på 1.789 timer i året som er snittet for heltidsarbeidende amerikanere, ifølge OECDs arbeidsstatistikk.

http://e24.no/jobb/her-tjener-sjefen-inn-de-ansattes-aarsloenn-paa-to-timer/23506944

1789 timer i året er ikke 200 timer i uka.

Anonymkode: e7155...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du glemmer at kjøpekraften er høyere i USA enn i Norge. En med lignende lønn på Rimi vil nok ha dårligere kjøpekraft pga prisnivået i Norge.

Anonymkode: e7155...37b

O.M.GOOOODDDDD. Help us all.

Anonymkode: 4a108...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...