Gå til innhold

Hvem håper du blir USAs neste president?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

O.M.GOOOODDDDD. Help us all.

Anonymkode: 4a108...e0f

Benekter du for at kjøpekraften er høyere i USA enn Norge?

Du kan jo se hva du får mest for med 100 kr, i Norge kontra USA...

Anonymkode: e7155...37b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forskjellen er at i USA med 50 timer har de kanskje 200kr til overs når måneden er ferdig, om der er heldig. Altså da snakk om helt vanlige jobber. Dersom du jobber 50 timer i Norge så tjener du nok til å betale husleien din flere ganger og kan leve godt.

 

Anonymkode: dc576...433

AKKURAT! Jeg ser det hele tiden! Det er utrolig urettferdig,  folk jobber seg halv I hjel her og de har aldri noe økonomisk overskudd! Ei heller fritid. Spranget mellom såkalt vanlig arbeiderklasse jobber og akademikere feks ,  ulikheten av folk får utbetalt er skammelig rett og slett.  Jeg skjønner ofte ikke hvordan folk klarer seg!   Mye stress , slit og mas for mange. Folk har enorm arbeiddisiplin!  De har ikke noe valg.  

Anonymkode: 4a108...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Benekter du for at kjøpekraften er høyere i USA enn Norge?

Du kan jo se hva du får mest for med 100 kr, i Norge kontra USA...

Anonymkode: e7155...37b

Vet du,  dette er sinnsvakt rett og slett. Jeg anbefaler deg Walmart jobb og så kan du komme tilbake å fortell hvor jevt du lever! Lykke til. Du vil trenge det. PS på flyreisen kan du jo lese litt. Litt basis økonomi og samfunnskunnskap  hadde gjort seg. Jeg kommer ikke til å nedverdige meg til å svare Dem mere.

Anonymkode: 4a108...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

AKKURAT! Jeg ser det hele tiden! Det er utrolig urettferdig,  folk jobber seg halv I hjel her og de har aldri noe økonomisk overskudd! Ei heller fritid. Spranget mellom såkalt vanlig arbeiderklasse jobber og akademikere feks ,  ulikheten av folk får utbetalt er skammelig rett og slett.  Jeg skjønner ofte ikke hvordan folk klarer seg!   Mye stress , slit og mas for mange. Folk har enorm arbeiddisiplin!  De har ikke noe valg.  

Anonymkode: 4a108...e0f

Å jobbe mye betyr nødvendigvis ikke massevis av stress og mas. Og du kjenner tydeligvis lite til arbeidslivet i Norge, det er veldig varierende her som i USA også.

Anonymkode: e7155...37b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du,  dette er sinnsvakt rett og slett. Jeg anbefaler deg Walmart jobb og så kan du komme tilbake å fortell hvor jevt du lever! Lykke til. Du vil trenge det. PS på flyreisen kan du jo lese litt. Litt basis økonomi og samfunnskunnskap  hadde gjort seg. Jeg kommer ikke til å nedverdige meg til å svare Dem mere.

Anonymkode: 4a108...e0f

Hva er det som er sinnsvakt? Din manglene logikk?

Igjen, hvor får du mest for med 100 kroner, i Norge eller USA?

Anonymkode: e7155...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Herr Heftig
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Benekter du for at kjøpekraften er høyere i USA enn Norge?

Du kan jo se hva du får mest for med 100 kr, i Norge kontra USA...

Anonymkode: e7155...37b

Hvorfor er dette viktig. PPP-justert inntekt (median) er uansett lavere i USA enn i Norge, Sverige, Danmark, Finland, og Luxemburg (og der stoppet visst lista).

 

Det som er litt interesant er at USA har høyere PPP-justert median inntekt enn Sveits, Nederland, Tyskland, New Zealand, Kanada, Østerike, Australia, Japan, UK, Russland, Estland, og Tjekkia til tross for lavere yrkesdeltagelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig fordi det forteller om kjøpekraften i enkelte land, Norge har høye lønninger, men det hjelper lite med høy lønn når prisnivået spiser opp mye av det. I USA kunne jeg tjente rundt halvparten enn det jeg gjør i Norge og jeg ville sittet igjen med ca samme kjøpekraft.

Anonymkode: e7155...37b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da foreslår jeg at du flytter asap til tja Mississippi,  begynner å jobbe på Walmart. 50timer i uken minimum!   Skjerp deg!

Anonymkode: 4a108...e0f

Skulle jeg flyttet til USA, hadde det blitt Texas :) Skjerp deg selv! Folk har lov til å mene noe annet enn deg.

Anonymkode: 710dd...56e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er viktig fordi det forteller om kjøpekraften i enkelte land, Norge har høye lønninger, men det hjelper lite med høy lønn når prisnivået spiser opp mye av det. I USA kunne jeg tjente rundt halvparten enn det jeg gjør i Norge og jeg ville sittet igjen med ca samme kjøpekraft.

Anonymkode: e7155...37b

Nja, alt er relativt. Spørs hvor mye du ville sittet igjen med av hundrelappen etter å ha betalt sykeforsikring og satt av penger til utdanning for de fremtidige ungene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig
1 minutt siden, Sunhands skrev:

Nja, alt er relativt. Spørs hvor mye du ville sittet igjen med av hundrelappen etter å ha betalt sykeforsikring og satt av penger til utdanning for de fremtidige ungene dine.

Kjøpekraftsberegninger gjøres før skatt for å ta hensyn til at ulike land har høyere skatter og andre land mindre offentlig velferdstilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Herr Heftig skrev:

Håper på Jeb Bush eller Gary Johnson.

De har en bra valgomat på ISideWith.com

Jeg håper på John F. Kennedy. Siden vi er i humør for fri fantasi.

Anonymkode: ef600...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser det jeg ser og hører rundt meg. Almen kunnskap her. Hilsen USA. 

Anonymkode: 4a108...e0f

Jøss, hvem visste at hele USA hadde en anonym bruker på KG! Fantastisk.

Eller er det en sosialistidiot kanskje? Hmmm...

Anonymkode: ef600...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, Sunhands skrev:

Nja, alt er relativt. Spørs hvor mye du ville sittet igjen med av hundrelappen etter å ha betalt sykeforsikring og satt av penger til utdanning for de fremtidige ungene dine.

Sammenlignet med det vi betaler i skatt, inkludert egenandelen, til helsevesen, er vi vel ikke så veldig langt unna samme kostnadene. Men dette er bare spekulasjon fra min side. Hvor mye koster sykeforsikring i USA?

Uansett, det er lett å kritisere lave lønninger i USA, forskjellen er at man får mye mer for pengene der borte.

Anonymkode: e7155...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper på John F. Kennedy. Siden vi er i humør for fri fantasi.

Anonymkode: ef600...f14

Selv om Gary Johnson er en umulighet kan Jebb Bush fortsatt vinne. Hvis det blir Trump/Cruz mot Sanders kan han stille som uavhengig, eller så kna han vinne den republikanske nominasjonen ved at Rubio med flere dropper ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Herr Heftig skrev:

Selv om Gary Johnson er en umulighet kan Jebb Bush fortsatt vinne. Hvis det blir Trump/Cruz mot Sanders kan han stille som uavhengig, eller så kna han vinne den republikanske nominasjonen ved at Rubio med flere dropper ut.

Og JFK kan stå opp fra de døde. 

Anonymkode: ef600...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fireproof skrev:

Trump, for då kan eg prise meg lykkelig for at eg ikkje er amerikaner😎

Enda godt USA ikke har noen innvirkning på hva som skjer i resten av verden da :tunge1:

Anonymkode: a39f2...46f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enda godt USA ikke har noen innvirkning på hva som skjer i resten av verden da :tunge1:

Anonymkode: a39f2...46f

Ikkje så mykje at det gjer noke(untatt om det blir 3.verdskrig da.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant at det er så mange her som er tilhengere av Trump. Jeg mener, mannen maner opp til rasisme og han siterer ofte en nynazist på Twitter. En svart amerikaner ble banket opp av Trumptilhengere fordi han sa at svarte mennesker har også liv. 

Samtidig så får altså partier som FrP i Norge verdens største kjefting, at det bare er arbeidsledige og spesielt hvite menn som stemmer på dem, og at de er dumme som brød, og rasister. 

Så hva får man ut av det? Jo, de som her mener at Trump bør få bli president mangler hjerne, er arbeidsledige og rasister alle sammen. 

Anonymkode: 98813...1bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...