Gå til innhold

Havrekjeksen prøver igjen (nr2)


Havrekjeksen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kvalm og gravid, 8+6, og magen buler! Sikkert bare luft, men hjelpe og bære. Har ikke sagt et pip på jobben ennå, og det er tunge dager på jobb, kaster opp flere ganger om dagen. Så forsøker mest av alt å distrahere meg vekk fra hele graviditeten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe kjekt når man er så kvalm og kaster opp til stadighet! Håper du har funnet noesom kan hjelpe deg å holde det i sjakk innimellom :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+5, kvalmen er her ennå, men i mindre grad. Og jeg ser Call The Midwife sesong fem... Og storhyler hver episode :P

Jeg vurderer sterkt å fortelle det til sjefen i morgen.. Men vet ikke helt. Vi har et tøft prosjekt som starter om en uke og varer ut oktober. Jeg er livredd for å ødelegge fokuset i oppstarten.. Blæh. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ser du sesong 5? Har bare opp til sesong 4 på Netflix, så jakter etter flere muligheter å se det :)

Hva kom du frem til ang å fortelle sjefen eller ikke? Det er vanskelig det der om en skal fortelle det nå eller vente. Men pga kvalmen du har fremdeles kan det være greit at han er obs på hva som gjør om du ikke er helt på topp en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en hun, og jeg har bedt om litt tid onsdag morgen før de andre kommer inn. Skal si det da. 

Helt ærlig om sesong fem.. Mannen lastet de ned for meg. Ble uten tekst, men de snakker jo veldig tydelig :) Chummy er verst! Shh, ikke si det til noen. Han skaffet med Christmas special fra sesong fire og hele sesong fem. Det kommer ny julespesial og en sesong seks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg be mannen om å gjøre det samme her, slik at jeg har noe mer å kose meg med :nigo:

Koser meg virkelig med å se hver episode, så lenge jeg har Kleenex tilgjengelig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, det blir sipping i hver episode nesten. Nå løper mini rundt med noen små magneter fra en tavle han har og forsøker å feste de overalt i stua. Liten utforsker. I går fikk jeg pølsebiter i melka mi til frokost. Etterfulgt av et stolt "værsego". Jo, takk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Havrekjeksen. Håper det går bra med deg, og at kvalmen føles bedre. :) Og ikke minst, håper du får en fin samtale med sjefen din - masse lykke til. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er samtalen med sjefen over, og det gikk egentlig ganske fint. Jeg er jo redd at jeg blir sett på som en "unnasluntrer" eller med hjertesukk fordi jeg nå skal ut i permisjon i lengre tid igjen, men vi hadde en fin samtale og hun gav ikke noe utrykk for at det var dårlig timet eller på noen måte en dårlig nyhet. Sånn sett gikk det svært bra. Så vi ble enige om å fortelle det til resten av teamet når jeg er klar for det (etter tidlig UL i slutten av mnd, rundt uke 14, tenker jeg). 

Nå har hun hentet kakao til meg fordi jeg satt og var småkald, så det er ikke dumt at hun vet om det. :) Kjennes noen kilo lettere ut. Skulle ønske jeg kunne få barn og være hjemmeværende med dem uten at en arbeidsplass ble skadelidende... Vil ha i pose og sekk! Karriere og brystspreng, takk! Samt sove midt på dagen, ikke ha jobbforpliktelser, men masse voksenselskap? Ja? 

Blæ. Gruer meg bittelitt til ny permisjon. Kolikkerfaring gjør ikke at jeg gleder meg så enormt til hverdagene alene med baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bre en liten oppdatering.. To uker igjen til første svangerskapskontroll og tre uker til første ul. Her er kvalmen fortsatt tilstede, men strekk og trykksmerter rundt bekkenet i blant. Familielivet suger, for Mini har blitt så totalt pappa gutt at han skriker når jeg kommer for nær. Og alt jeg ville ha er nattakos :(

Blir ekstra ille pga hormoner, tenker jeg, men er skikkelig sårt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk, snart UL! Gleder dere dere? :)

Åh, det skjønner jeg er sårt, syns selv det er trist når tantebarn oppfører seg sånn, og det er jo "bare" tantebarn om du kan si det sånn. Men du får trøste deg med at snart er mini mammadalt igjen, det går vel i faser :) Og alt blir ekstra følsomt og emosjonelt med disse hormonene, har brutt ut i gråt flere ganger liksom. Så skjønner godt hvordan du har det :klem:

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var mini sånn i hele sommer! Hun var hjemme med pappaen sin fra mai til august. I mai og tidlig juni var hun som et klistremerke på meg, med plutselig skiftet det og hun ble tidenes pappajente. Hun hylte om jeg bar henne når pappaen var der, hun hylte om jeg bar henne opp for å skifte bleie om pappaen var nede, og hun hylte så klart om vi to var hjemme og pappaen måtte dra. Det var selvfølgelig litt sårt, men jeg visste at det hadde vært motsatt da jeg fremdeles var den som var hjemme med henne. Etter en måned i barnehagen har det snudd igjen, og nå er det bare mamma som gjelder igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+6!

Tirsdag morgen i neste uke skal jeg på 12-ukers kontroll med blodprøve og utfylling av helsekort. Mini er fortsatt pappagutt, men jeg har fått mye kos og hatt lille på fanget og lest mye bøker i helgen. Jeg er jo ikke i superform, så brutal leking får pappa ta seg av. Vi har begynt så smått med litt oppussing, kjellerstua skal røskes opp i, en gammel peis byttes ut med et nyere vedovn og ca 23947 liter maling skal klistres utover åttitallspanelet. Vi mister jo gjesterom nå, så da pusser vi fint opp kjellerstuen og går til innkjøp av en (forhåpentligvis) god sovesofa. Så kan besteforeldre fortsette å komme innom på tur. :)

Formen er stigende, men jeg merker at jeg har begynt å få mye nerver mtp tidlig UL og er litt redd for å få en ekkel beskjed.. Har mareritt om å få diagnoser som innbilt svangerskap, beskjed om MA eller lignende. Jeg kommer til å bli 2 tonn lettere i det sekundet jeg selv ser sprelling på skjermen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For en nydelig dag! Kom hjem, litt sliten og blir møtt av en sommerkledd mini som omfavner mamma, tusler i hælene på meg og er generøs med både kos og suss. Og løp rett i MINE armer når vi alle tre stod på kjøkkenet og lagde mat. Det er lenge siden sist, og det var godt. Virker som om kvalmen slipper litt taket også.. Det gjør meg såklart litt nervøs for om noe er galt. Jeg hadde en tidlig UL rundt uke sju sist og fikk se hjerteslag, men denne gangen vet jeg ingenting før 13+1... Og det kjennes spennende og litt fælt. 

Tenk på tiden før UL... Oj. For spenning og nervøsitet og frykt knyttet til de fødselene. Hvilket kjønn, hvilken størrelse, hvis mange fingre, sterkt hjerte? Uff. Jeg er glad vi vet mye mer nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på 12-ukers svangerskapskontroll i går. Fylte i skjema, tok blodprøver og fikk høre et hjerte slå med 146 slag i minuttet. <3 Det er første livstegn fra magen, og det gjorde uhyre godt. Det føltes litt mer ekte. Neste torsdag skal jeg til Martin Lundring på Jessheim... Og det er mest spennende og skummelt av alt. Tenk om jeg får noen ekkel beskjed... Nei, forholde meg positiv, jeg er 12+1 i dag, og alt er bra! Kvalmen er helt borte, men jeg er veldig trøtt og supersår i puppene, så jeg er ikke symptomfri, et lite hjerte slår akkurat som det skal i magen min.. Og kanskje jeg får et hint om kjønn på torsdag?

Vi håper på jente og tror gutt både mannen og jeg. Hjertelyden tenker at jeg tipper gutt, for det er samme frekvens som Mini. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...