Gå til innhold

Kommodes dagbok


Kommode

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter nesten to år med prøving, tre spontanaborter (2 SA og en MA) og én måned før første IVF-forsøk ser det jammen ut til at vi har klart det :) Jeg er 13 uker på vei idag, og 4 ultralyder har vist at alt er helt normalt denne gangen. Så´nå satser jeg på at det går bra og begynner å tenke fremover. Tenk at vi faktisk skal få en baby!

Jeg har hengt en del på KG de siste par årene, men jeg kan jo presentere meg litt likevel. Jeg er 37 år og har en sønn på 14 fra før, og mannen min er 38 og har ingen egne barn fra før. Jeg har fått termin 11. februar, men jeg selv mener det er 13. Det hjulet hos legen tar ikke hensyn til sykluslengde, så jeg forholder meg bare til det som står i helsekortet foreløpig. Det blir sikkert endret på på ordinær ultralyd likevel, og det er bare 5 uker til (09.09).

Dette blir spennende! :hoppe:

Endret av Kommode
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra for dagbok! :strix:

Jeg hadde tre terminer å forholde meg til; menstermin, ul-termin, og min egen som også hensyntok sykluslengde. Vannet gikk på min egen beregende termin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Hurra for graviditet og gratulerer så mye.

Din gamle dagbok var jo en jeg leste litt i før jeg ble aktiv her selv, så godt å høre at dere nå har lykkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for dagbok! :strix:

Jeg hadde tre terminer å forholde meg til; menstermin, ul-termin, og min egen som også hensyntok sykluslengde. Vannet gikk på min egen beregende termin :)

Ja, sånn blir det nok for meg også. De ultralydene jeg har hatt hittil sier at jeg er enda noen dager lenger på vei enn mensterminen, så hvis det fortsetter sånn så blir nok terminen flyttet på ordinær ultralyd. Men det gjør ikke noe det altså, om de setter termin før jeg tror den er, det er verre hvis de flytter den andre veien ;)

Hurra for graviditet og gratulerer så mye.

Din gamle dagbok var jo en jeg leste litt i før jeg ble aktiv her selv, så godt å høre at dere nå har lykkes.

Så hyggelig at du pleide å lese litt før :) Og tusen takk!

Jeg ser i dagboken din at gratulasjoner er på sin plass hos deg også, så koselig! :blomst:

Gratulerer! :hoppe:

Tusen takk! :danse:

Gratulerer fra meg også! :danse:

Tusen takk! :danser:

:hoppe:

Jeeeeee! :strix:

Gratulerer :blomst:

Tusen takk! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Jippiiiiii :strix: :strix: :strix: Så fantastisk at det nå endelig faktisk ble deres tur, Kommode :hoppe: Og så gøy med ny dagbok, og supert for meg også, som er verdens dårligste til å klikke meg inn på bloggene :sjenert:

Nå er det bare å starte med forberedelser og litt shopping, da :jepp: Har du noen følelse på kjønn ennå, eller? Jeg hadde jo veldig sterk jentefølelse, men den intuisjonen min er visst ikke noe særlig å skryte av siden det jo ble en liten gutt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippiiiiii :strix: :strix: :strix: Så fantastisk at det nå endelig faktisk ble deres tur, Kommode :hoppe: Og så gøy med ny dagbok, og supert for meg også, som er verdens dårligste til å klikke meg inn på bloggene :sjenert:

Nå er det bare å starte med forberedelser og litt shopping, da :jepp: Har du noen følelse på kjønn ennå, eller? Jeg hadde jo veldig sterk jentefølelse, men den intuisjonen min er visst ikke noe særlig å skryte av siden det jo ble en liten gutt :ler:

Ja, det er veldig styrete med de bloggene, så nå som det går bra tenkte jeg at det var like greit med en dagbok :)

Jeg har begynt å lage ønskeliste, og har forlangt at mannen blir med i babybutikker og ser på vogn snart. Det har jo strengt tatt ikke sånn voldsom hast, men jeg har ventet i to år på å gå på vognshopping så jeg vil gjøre det nåååååå! :ler:

Jeg har egentlig ikke noen følelse på kjønn, bortsett fra at jeg nesten alltid tror at alle babyer er gutter, så jeg tror litt at denne også er det :fnise: Så det blir spennende på neste ultralyd :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags vogn har du lyst på?

Åh, blir nesten litt sjalu på dere som er nygravide nå, det var så kos å handle utstyr og planlegge til den lille kommer :rodmer:

Jeg har forresten en jente-feeling på deg! :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags vogn har du lyst på?

Åh, blir nesten litt sjalu på dere som er nygravide nå, det var så kos å handle utstyr og planlegge til den lille kommer :rodmer:

Jeg har forresten en jente-feeling på deg! :babyjente:

Ja, det er veldig gøy å kikke på utstyr! Jeg heller mot Emmaljunga Edge Duo, men jeg er litt usikker på om den er for stor og tung. Må trille litt på de forskjellige vognene og se dem i butikken først. Jeg har litt lyst på vogn med svingbare forhjul også, men tror kanskje det er en vanlig firhjuling som passer best til oss. Vi får se hva mannen sier når han har satt seg litt inn i det, han må jo få et ord med i laget han også :fnise:

Jente-feeling er notert bak øret! :babyjente:

Endret av Kommode
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig gøy å kikke på utstyr! Jeg heller mot Emmaljunga Edge Duo, men jeg er litt usikker på om den er for stor og tung. Må trille litt på de forskjellige vognene og se dem i butikken først. Jeg har litt lyst på vogn med svingbare forhjul også, men tror kanskje det er en vanlig firhjuling som passer best til oss. Vi får se hva mannen sier når han har satt seg litt inn i det, han må jo få et ord med i laget han også :fnise:

Jente-feeling er notert bak øret! :babyjente:

Vi har kjøpt en E. Edge Duo og jeg syns ikke at den er så veldig tung, men har jo ikke begynt å bruke den ennå :)

Vi begynte å kjøpe babyting for ikke så lenge siden, men det har med tid og penger å gjøre ;) Det var på en måte litt stressende å begynne å "sent" for jeg ville jo ha alt i orden så fort som mulig, men nå har vi ca alt vi trenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye igjen, Kommode! :hoppe: Er så gald for at dere endelig ser ut til å lykkes! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :hoppe:

Skjønner godt at du vil ut på vognshopping når dere har ventet så lenge på den lille i magen. Har mannen noen sterke meninger om babyutstyr da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :)

Skjønner godt at du er ivrig på å komme i gang med handlingen, det var jeg også etter to år med prøving og venting :) Har bestilt edge selv, kanskje litt tyngre enn andre modeller, men liker den likevel best av de vi har sett på. Men det er jo så alt for mange å velge i, ikke enkelt å plukke ut "den rette" akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fru_Hestehov

Gleder meg til shopping her også, men må nok vente litt. Funnet ut at jeg kan benytte meg av januarsalget (fordi de har vel det på babyutstyr også...?) :)

Uansett god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt en E. Edge Duo og jeg syns ikke at den er så veldig tung, men har jo ikke begynt å bruke den ennå :)

Vi begynte å kjøpe babyting for ikke så lenge siden, men det har med tid og penger å gjøre ;) Det var på en måte litt stressende å begynne å "sent" for jeg ville jo ha alt i orden så fort som mulig, men nå har vi ca alt vi trenger :)

Jeg var og trilla litt på den i butikken igår, og den kjentes ikke så veldig tung ut. Jeg liker Classic-understellet godt pga metallkurven under, og den var helt grei å trille med det. Det ER jo lettere å trille inni butikken med svingbare forhjul, men det er det med at jeg vil ha en vogn som kan tas med overalt da. Jeg lurer litt på om den nye Emmaljunga-vogna Super Viking har såpass store forhjul at den funker overalt selv om de er svingbare, men jeg vet ikke. Må se den når den kommer i butikkene i september. Også har jeg ikke klart å finne ut om sportsdelen har full liggestilling, og det er ganske essensielt.

Vi kommer ikke til å begynne å kjøpe ting sånn med det samme vi heller, det blir mest å se og finne ut hva som finnes foreløpig. Og lage liste, og planlegge, og glede oss! :)

Gratulerer så mye igjen, Kommode! :hoppe: Er så gald for at dere endelig ser ut til å lykkes! :hjerte:

Tusen takk, Lilywhite! :klemmer: Det er veldig rart og uvirkelig, jeg skjønner det ikke helt ennå. Men det ser jo virkelig bra ut :)

Gratulerer :hoppe:

Skjønner godt at du vil ut på vognshopping når dere har ventet så lenge på den lille i magen. Har mannen noen sterke meninger om babyutstyr da?

Takk! :)

Han har nok ikke så sterke meninger ennå for han har ikke snik-kikket så mye på ting som jeg har, men han er veldig interessert i å være med og finne ut av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...