Gå til innhold

Har du tellekant i klesskapet?


Spiralis

Har du tellekant på tøyet  

64 stemmer

  1. 1. Har du tellekant på tøyet



Anbefalte innlegg

Gjest Harriet

Nei men da er ikke tellekanten død. Jeg merker meg at vi mannfolka her inne er sterkt overrepresentert i gruppen som har tellekant. Merk dere det damer. Gutta har tellekant og orden.

Stemmer ihvertfall ikke i mitt hus. Det er klasseforskjell på mine og mannens hyller i garderoben.

Og min sønner? :kjefte: Det salige kaos. Ser bare fram til at sistemann flytter hjemmefra ... om ikke så altfor lenge :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har walk in closet og forsøker så godt jeg kan å holde det ryddig, men det er ikke alltid like sirlige tellekanter på alt, det må jeg bare innrømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaos er vel et passende ord for mitt klesskap. Prøver å rydde litt i det innimellom, men må innrømme at det er ikke snakk om mer enn noen få dager før det er det totale kaos som råder igjen! :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt har man tellekant. Alle t-skjorter er perfekt brettet og alle er selvsagt like brede. Det samme gjelder for gensere og skjorter. Kjøp dere en FlipFold så løser alt seg...

http://www.flipfold.com/

Hahaha, den var dedikert! Mitt problem er at jeg ikke gidder å gå til et flatt sted for å brette når jeg tar av meg klærne og skal legge dem inn. Om bare T-skjorter og gensere lot seg brette med tellekant på stående fot, skulle jeg nok klart det.

Ja, jeg legger klær jeg har brukt tilbake i skapet. Skikkelig gærn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thefainter

Selvsagt har man tellekant. Alle t-skjorter er perfekt brettet og alle er selvsagt like brede. Det samme gjelder for gensere og skjorter. Kjøp dere en FlipFold så løser alt seg...

http://www.flipfold.com/

:hakeslepp: Hvorfor har jeg ikke hørt om denne før nå!? TAKK aluminium!! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den er smått fantastisk faktisk. Jeg er blitt veldig glad i min. Du kan kjøpe den originale fra flipfold.dk for ca 3-400,-. Evt. kan du gjøre som meg og bestille en uoriginal, forøvrig helt makan, fra eBay for en hundrings. Vel anvendte penger...

http://cgi.ebay.com/Clothes-Laundry-Folder-Fold-Shirt-Pants-Towel-T-shirt-/250671606816?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item3a5d312c20#ht_2153wt_10896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thefainter

Den er smått fantastisk faktisk. Jeg er blitt veldig glad i min. Du kan kjøpe den originale fra flipfold.dk for ca 3-400,-. Evt. kan du gjøre som meg og bestille en uoriginal, forøvrig helt makan, fra eBay for en hundrings. Vel anvendte penger...

http://cgi.ebay.com/Clothes-Laundry-Folder-Fold-Shirt-Pants-Towel-T-shirt-/250671606816?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item3a5d312c20#ht_2153wt_10896

Oioi! Da blir det nettshopping på mandag! :handle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er over et halvt år siden jeg ryddet i klesskapet sist.

Hiver bare alt oppi. Blir rot etter hvert alikevel. Jeg vil selvfølgelig ha det klesplagget som ligger underst. Så bruker jeg det et par dager, kaster det på gulvet og tar et nytt. Så kaster jeg det på gulvet og tar det andre som ligger på gulvet.

Det gjelder da selvsagt ikke undertøy, sokker og klær jeg eventuelt har løpt maraton i.

Jeg er overrasket over at tellekant er et såpass kjent begrep. Jeg tror første gangen jeg hørte om det var for 3 mnd siden (i en alder av 22) i en tilfeldig setting.

jeg hørte det for første gang i dag og jeg er 24 :D og vi har samme system bare at her blir det ganske mye tøy som er blitt brukt en gang som ender på gulvet (må jo ha noe nytt og variert hver dag må vite!) og en sitter plutselig med 8 poser klesvask, ikke fordi ting må vaskes etter en gangs bruk, men fordi alt har ligget der lenge nok til å kvalifises som vaskemaskinmateriale.. uff system vil jeg aldri få.. jeg tok en test på start.no som sa jeg var formann i skippertaksforeningen, jeg tror den stemte :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tellekanter på alt som ligger i skuffer og skap, dynetrekk, putevar, bortsett fra "dobbelt"-laknene. De ruller jeg pent sammen, så en slags tellekant blir det jo der også :) . For å utnytte skapplassen (hyllene) fullt ut, bretter jeg små og vanlig store håndklær i tredjedeler, det vil si jeg legger en tredjedel av håndkleet på langs, så bretter jeg den andre tredjedelen over, deretter bretter jeg dobbelt, eventuelt i tre deler på tvers. Badehåndklær bretter jeg dobbelt på langs og deretter tre eller fire ganger på tvers, slik at de passer inn i skaphyllene. Dessuten må jeg ha alt etter farge :ler: .

Bra det er flere som meg! :ler: Bretter håndklær i tredeler, måler og styrer for å få de forskjellige håndklærne til å passe skapene best mulig, hvis ikke blir det kaos! I klesskapen er det også tellekanter for det meste, og det blir vanligvis fort ordnet opp dersom jeg har rotet og lett etter klær en morgen. Sambos skap derimot, har jeg gitt opp for lenge siden... Er 22 år forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det har jeg ikke. Jeg trenger jo ikke å telle klærna mine, jeg veit hvordan hvert plagg ser ut selv om det ligger i en krøll på gulvet eller ikke har tellekant. Ser ikke helt poenget egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...