Gå til innhold

Har du tellekant i klesskapet?


Spiralis

Har du tellekant på tøyet  

64 stemmer

  1. 1. Har du tellekant på tøyet



Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Mahareth

Det hender jeg har det i håndkleskapet, men det varer aldri. I klesskapet mitt ser det ut til at jeg bare hiver ting inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I skapet mitt er det egentlig ingen vits i å ha tellekant, for der ligger klærne i utdragbare kurver, men jeg har det likevel. Enda viktigere er det på badet. For det har vi åpne hyller, og da ser det peneste ut med tellekant :)

Endret av lykkeknotten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det har jeg :) Skal innrømme at noen av klærne svikter i blant, men da fikser jeg det som regel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh, er du morsom? Og i hvilket skap, forresten- mitt, Gubbens, Barn1, Barn2, Barn3, Barn4 eller Barn5s? :ler:

Jeg har en viss tellekant i håndkleskapet på badet. Det trengs ikke på sengetøysfronten. Og når det gjelder klær er alt et salig rot i alle uttrekksskuffene våre. Må dog påpeke at det dreier seg om et rent og ryddig rot ;-)

Men skikkelige tellekanter hører seriøst singeltiden til. Jeg mistenker at alle barna har noe innerst i klesskapet som burde gå til Fretex, men så langt inn kommer jeg aldri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Praktiserer tellekant, når det gjelder håndduker. Lettere å ta rett antall i en fart. Og ikke noe mer arbeid å legge de på plass slik.

Sengetøy tas rett av sengen og på igjen etter vask. Mindre arbeid, for da slipper vi å legge sammen. Har imidlertid noen ekstra, men de ligger ikke i hyllene i skapet (i kurver øverst i skapet).

Klærne henges opp med unntak av jeans, sokker, truser o.l. De legges i trådkurver, og der er det ingen vits med tellekanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg har tellekanter på alt som ligger i skuffer og skap, dynetrekk, putevar, bortsett fra "dobbelt"-laknene. De ruller jeg pent sammen, så en slags tellekant blir det jo der også :) . For å utnytte skapplassen (hyllene) fullt ut, bretter jeg små og vanlig store håndklær i tredjedeler, det vil si jeg legger en tredjedel av håndkleet på langs, så bretter jeg den andre tredjedelen over, deretter bretter jeg dobbelt, eventuelt i tre deler på tvers. Badehåndklær bretter jeg dobbelt på langs og deretter tre eller fire ganger på tvers, slik at de passer inn i skaphyllene. Dessuten må jeg ha alt etter farge :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Dessuten må jeg ha alt etter farge :ler: .

Klart man må ha alt etter farge. Må jo dyrke litt nevrosene våre. ;)

Nei, alvorlig. Hvorfor ikke? Ser jo så mye finere ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så klart! Jeg elsker tellekanter! :strix:

Jeg har det til og med på trusene mine. I undertøyskuffen har jeg slike rominndelere fra Ikea, og da bretter og legger jeg alle trusene på rekke. Også tar jeg fra den ene enden og legger nyvaskede i den andre. :fnise:

Sengtøy og håndklær har jeg også et system på, sånn at alt roterer og ikke blir liggende i skapet for lenge uten å bli vasket. :nigo:

A sad sight for sore eyes! Nå er det umulig å vite hvor mange håndklær som ligger i skapet!

Ja ikke sant! Det var bare fælt å se på! :eeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Klart man må ha alt etter farge. Må jo dyrke litt nevrosene våre. ;)

Nei, alvorlig. Hvorfor ikke? Ser jo så mye finere ut.

Haha, jeg har ingen problemer med å innrømme at jeg nok kan virke sær på noen områder. Men når man som jeg har vært alene med fem barn i mange år, har jeg vært nødt til å holde orden.

Men bøkene mine er ikke sortert etter farge. De er sortert etter type litteratur og forfatter :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, jeg har ingen problemer med å innrømme at jeg nok kan virke sær på noen områder. Men når man som jeg har vært alene med fem barn i mange år, har jeg vært nødt til å holde orden.

Men bøkene mine er ikke sortert etter farge. De er sortert etter type litteratur og forfatter :ler: .

Synes ikke du er sær. Fornuftig med tellekant og farger.

Prøvde bare å spøke litt med oss som liker slikt. :)

Og ja, bøker må man lage sitt system på.

Hilsen systematikeren. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tellekant på alt, jeg. Det er litt synd egentlig, for skapene mine er det ryddigste i hele huset, men jeg kan jo ikke akkurat imponere gjester med det uten at jeg virker en smule sinnsforvirret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver alt jeg kan rett etter jeg har rydda, men det varer kanskje en dag. Bøkene mine derimot, de må sorteres etter farge. Blir sprø av å se på det hvis ikke. Jeg liker best å sortere det meste etter farge egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Harriet

Haha, jeg har ingen problemer med å innrømme at jeg nok kan virke sær på noen områder. Men når man som jeg har vært alene med fem barn i mange år, har jeg vært nødt til å holde orden.

Men bøkene mine er ikke sortert etter farge. De er sortert etter type litteratur og forfatter :ler: .

Da må jeg spørre hvordan i all verden du har klart å oppdra 5 unger til å ha orden og tellekanter i skapene sine?

Mine barn har hatt orden i skapene sine første dagen etter at jeg eller faren har ryddet i dem .. men jeg har aldri opplevd at de har klart å holde det sånn selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cipheria

Tror det er over et halvt år siden jeg ryddet i klesskapet sist.

Hiver bare alt oppi. Blir rot etter hvert alikevel. Jeg vil selvfølgelig ha det klesplagget som ligger underst. Så bruker jeg det et par dager, kaster det på gulvet og tar et nytt. Så kaster jeg det på gulvet og tar det andre som ligger på gulvet.

Det gjelder da selvsagt ikke undertøy, sokker og klær jeg eventuelt har løpt maraton i.

Jeg er overrasket over at tellekant er et såpass kjent begrep. Jeg tror første gangen jeg hørte om det var for 3 mnd siden (i en alder av 22) i en tilfeldig setting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det på håndklærne, som ligger framme på badet. Vil gjerne ha det i skapet også, men det varer sjelden. Alt er brettet, men hvordan får man tellekant på eg strikkegenser, feks? Og jeg bretter stort sett klærne når jeg står oppreist. Tellekant krever jo at man leggr ting ned. Nyvaskede ting får riktignok tellekant, for da står jeg jo ved tørkestativet, men ting jeg har hatt på meg blir bare brettet i fire og lagt inn.

Dessuten er jeg for lav til å se inn i de øverste hyllene, og må romstere for å få tak i riktig plagg! Da funier ikk tellekanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men da er ikke tellekanten død. Jeg merker meg at vi mannfolka her inne er sterkt overrepresentert i gruppen som har tellekant. Merk dere det damer. Gutta har tellekant og orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...