Gå til innhold

Gnissing mellom lår


mya87

Anbefalte innlegg

HVER sommer har jeg vondt mellom bena. Jeg kan ikke gå med kjole, ikke shorts, ikke noe utennom bukse. hvorfor? jo fordi låra mine gnisser. Jeg var i ayia napa en gang med en venninne. det var døds varmt og jeg ville jo gå i kjole. det gjorde jeg.. men fikk så utrolig vondt mellom bena. og da vi kom hjem, så jeg på insiden av lårene. det var helt rødt.blod rødt, masse prikker. irritert hud! gjorde kjempe vondt! så måtte bruke thights og klippe den akkuratt til der hvor det gnisser. Det ble jo kjempe varmt.. hadde masse røde prikker der.. Har prøvd talkum mellom bena, men hjalp bare litt så var det tilbake til pain pain PAIN!!

Dere tenker vel at jeg er diiiger og stor, men nei.. jeg er 176 høy og veier 75 kilo. Har litt ekstra rundt magen, men ellers er jeg ganske fornøyd.. er bare at låra gnisser hvis jeg ikke har på meg bukse.. Hva skal jeg gjøre? noen gode råd? skal jeg trene bena for at det ikke skal gnisse mer? gruer meg masse til sommeren, for jeg vil jo bruke kjole som alle andre... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste er å kjøpe noe ala Luvees. Mange bruker vaselin, pudder osv. der det gnisser, men det må påføres på nytt flere ganger i løpet av dagen. Gnissingen er ikke direkte relatert til vekt, det finnes mange slanke personer som sliter med dette også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ei venninde en gang som pleide å gnisse hull mellom låra på olabuksene sine. Der var mye lår, for å si det sånn. Det ble ikke noe sommerkjole på henne heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, de var fine. har lett etter noe liknende, så takk for tips! :)

Bare hyggelig, men jeg tror ikke de sender til norge fra akkurat den siden, så da må du kanskje kjøpe fra ebay :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lotta_*

Nei, det oppdaget jeg også, men jeg har sendt dem en mail. Kanskje de vil begynne å sende hit. Hvis ikke finner jeg dem på ebay? Jeg er helt ukjent med ebay..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det oppdaget jeg også, men jeg har sendt dem en mail. Kanskje de vil begynne å sende hit. Hvis ikke finner jeg dem på ebay? Jeg er helt ukjent med ebay..

Kanskje jeg skal sende de en mail jeg også. Har skikkelig lyst på sånne, selv om jeg bare blir plaget av gnissing hvis jeg skal gå noen kilometer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se (misforstå meg rett :fnise: ) at flere sliter med dette! Jeg elsker å gå i skjørt og kjoler, men plages veldig av at den øverste delen av lårene mine gnisser mot hverandre. Spesielt når det er sommer og varmt, da får jeg røde prikker og kraftig svie. Jeg er heller ikke overvektig, veier ca 60 kg og er 165 cm, så man skulle jo ikke tro dette var noe problem... Men formen og størrelsen på lårene er vel individuell.

Jeg synes det fungerer fint å lage en slags "underbukse" i tynt, mykt stoff. Syr dem selv. Luvee så bra ut, men for trang/ettersittende for min smak. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg bruker fuktighetskrem og smører ofte.

Ellers er bukseunderskjørt en bedre løsning for de som liker litt løsere løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen når man er for tykk er trening, ikke strømper.

Hei trollet, ingen av de to i denne tråden som har oppgitt vekt og høyde er tykke. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slike panty`s selges på Sportmann, Ellos og Sparkjøp.

Kunne du lagt ut en link? :) Jeg finner bare hold-in eller tykke, lange boxere, og det er ikke noe særlig om sommeren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Kunne du lagt ut en link? :) Jeg finner bare hold-in eller tykke, lange boxere, og det er ikke noe særlig om sommeren...

Ingen av de butikkene selger det trådstarter viser til. Det er kun tights og holdintruser - ikke "lårhylser" (i mangel av bedre ord).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av de butikkene selger det trådstarter viser til. Det er kun tights og holdintruser - ikke "lårhylser" (i mangel av bedre ord).

Takk for svar, men nå var det ikke "lårhylsene" jeg var ute etter, heller. Jeg vil ha tynne, litt lange panties i blondestoff som er uten hold-in effekt. Det må da kunne gå an å få tak i ett eller annet sted her i norge? Lårgnissing er jo tross alt veldig utbredt :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_mari_*

Hei!

Vet ikke om det er til hjelp, men en venninne av meg pleier å klippe "i stykker" tynne strømpebukser hun har som har fått hull/rifter i nedre del, men ellers er komfortable og brukandes. Dette er tilstrekkelig til å redde henne fra gnagsår som hun lett blir plaget med når vi har vært på ferie i varmere strøk og det blir mye trasking rundt. Også er det en gratis løsning om man er fattig student. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vet ikke om det er til hjelp, men en venninne av meg pleier å klippe "i stykker" tynne strømpebukser hun har som har fått hull/rifter i nedre del, men ellers er komfortable og brukandes. Dette er tilstrekkelig til å redde henne fra gnagsår som hun lett blir plaget med når vi har vært på ferie i varmere strøk og det blir mye trasking rundt. Også er det en gratis løsning om man er fattig student. :)

Godt råd, men problemet er at de har en lei tendens til å rulle seg opp når man skal gå litt langt. Fungerer bra hvis man bare er ute og kikker litt rundt i byen, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden vil jeg ha med meg! Sliter med samme problem og løsningen har vært å klippe gamle tights, men som sagt så blir det veldig varmt om sommeren...

Luvees så ganske lure og elegante ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du lagt ut en link? :) Jeg finner bare hold-in eller tykke, lange boxere, og det er ikke noe særlig om sommeren...

Har vært inne på nettsidene nå, og finner faktisk ikke den typen jeg selv har kjøpt der, så da var det et dårlig tips.. beklager det! Men det er ikke lenge siden jeg var innom en Sparkjøpbutikk, og der hadde de fremdeles i salg den typen jeg kjøpte der for et par år siden. Ligner veldig på Luvees, tynne, behagelige i blondestoff. Så hvis du bor i nærheten av en slik butikk, ville jeg tatt en tur og kikket :) De har også noen i tynt bomullsstoff som ser litt bestemorsaktige ut, men de funker de også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...