Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gnagsårstift fungerer også!

Klarte å være dum nok til å gå uten strømpebukser under bunaden en 17. mai... de lårene så ikke mye bra ut! Mitt problemområde er ganske langt opp på lårene, så i fjor kjøpte jeg en badeshorts (tettsittende) som jeg har under skjørt om sommeren! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
HVER sommer har jeg vondt mellom bena. Jeg kan ikke gå med kjole, ikke shorts, ikke noe utennom bukse. hvorfor? jo fordi låra mine gnisser. Jeg var i ayia napa en gang med en venninne. det var døds varmt og jeg ville jo gå i kjole. det gjorde jeg.. men fikk så utrolig vondt mellom bena. og da vi kom hjem, så jeg på insiden av lårene. det var helt rødt.blod rødt, masse prikker. irritert hud! gjorde kjempe vondt! så måtte bruke thights og klippe den akkuratt til der hvor det gnisser. Det ble jo kjempe varmt.. hadde masse røde prikker der.. Har prøvd talkum mellom bena, men hjalp bare litt så var det tilbake til pain pain PAIN!!

Dere tenker vel at jeg er diiiger og stor, men nei.. jeg er 176 høy og veier 75 kilo. Har litt ekstra rundt magen, men ellers er jeg ganske fornøyd.. er bare at låra gnisser hvis jeg ikke har på meg bukse.. Hva skal jeg gjøre? noen gode råd? skal jeg trene bena for at det ikke skal gnisse mer? gruer meg masse til sommeren, for jeg vil jo bruke kjole som alle andre... :(

slank deg, så slipper du at det gnisser også slipper du at det gjør vondt.

da mener jeg ikke at du skal sulte deg, men trene låra ardt så de blir strammere og tynnere. eneste som hjelper.

gnisser det så er låra tykke og slappe.

Skrevet

da mener jeg ikke at du skal sulte deg, men trene låra ardt så de blir strammere og tynnere. eneste som hjelper.

Ærlig talt... Selv om lårgnissing kan være relatert til overvekt så er det noe mange sliter med selv om de er slanke. Jeg kan fortelle deg at da jeg var ung, veide 45 kg og var 168 cm høy, godt trent og aktiv (med blant annet ballett, ridning, fotball og svømming) var dette fortsatt et problem for meg. I dag veier jeg 10 kg mer (altså ikke i nærheten av å være overvektig), og problemet mitt er ikke store bulkete lår, det er derimot at lårene såvidt møtes når jeg går i skjørt/kjole. Kombiner dette med varmt vær så blir det fort et stort problem. Det er altså ikke vekt eller manglende stramhet som er problemet, det er hvordan kroppen er skapt.

Skrevet (endret)

Dette trenger ikke å ha noe med hvor tynn eller tykk du er. Da jeg var konkurranseutøver trente jeg primært bena (siden jeg drev med kampsport), og selv med 20 timers trening i uka + konkurranser så var dette fremdeles et problem. Og nei, jeg var verken overvektig eller tykk.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Tror ikke de som foreslår slanking helt forstår hvordan enkelte kvinners kropper er bygd. Typiske kvinneformer, med markert midje og formfulle lår, rumpe og hofter, er jo nemlig nettopp slik at lårene ofte gnisser mot hverandre! Det er helt normalt, og har ingenting med overvekt å gjøre. Det er rett og slett bare slik at enkelte kvinner har mer former enn andre, og dermed større lår. Dersom kvinner med en slik kroppsform skal slanke vekk problemet, er de nødt til å bli anorektiker-tynne for at ikke lårene skal gnisse mot hverandre. Og å gjøre noe slikt er er selvsagt (heldigvis) uaktuelt for alle sunne mennesker.

Skrevet

Jenter har naturlig fettlager mellom øvre del av låra, og hos mange gnisser det. Lurer på hva slags vesen du er..

Skrevet

Jeg har samme problem som ts. Jeg kan bare ikke bruke kjole/skjørt uten å ha strømpebukse under uten at jeg blir sår. Løsningen har vært å klippe av ei strømpebukse like over knærna til å ha under kjolen.

Skrevet

SINKSALVE! Har det samme problemet når jeg er i sydlige strøk og denne baby-salven ordner endel hvertfall.. men bør brukes forebyggende. Har det først begynt å gnage og blitt små røde prikker så bruker jeg hydrokortison. Koster ikke så mye og selges på matbutikken. Tror ikke det kun er "feite" folk som får det nei. er 1,79 og 65 kg...ingen extra luggage på låra..

Skrevet

Jeg har også hatt problemer med lårgnissing. Kjøpte meg en sykkelshorts i bomull og problemet var vekk ! :)

Skrevet

Har dette problemet selv og kjøpte meg for noen år siden en type shorts som var ganske tynn og som gikk til litt under midt på lårene. Det som er greit med denne, er at den har sånne gummi"riller" nederst (som det sikkert er på stay-ups (som jeg ikke kan bruke av samme grunn)) og da sklir ikke shortsen opp. Den får virkelig kjørt seg om sommeren. Den har blitt grå og har blitt sydd noen ganger, men kan jo ingen se, så det bryr meg ikke. Har ikke funnet den samme typen igjen og husker ikke hvor jeg har kjøpt den.

Har kjøpt andre lignenede shortser (som jeg bruker mens overnevnte er til vask), men de har ikke denne "stay-down"-effekten.

PS. Bruker truse under shortsen, så det er ikke nok hygieneproblem. Og har aldri hatt noe problem med varmen i det området.

Skrevet

Jepp, så enkelt er det.

Eller veeent nå litt... se på Kari Traa for eksempel. Eller Marit Bjørgen. De ser ut til å ha lår som potensielt gnisser begge to, men de har sikkert ikke tenkt på å trene. Skal maile dem for deg, jeg.

Skrevet
Jepp, så enkelt er det.

Eller veeent nå litt... se på Kari Traa for eksempel. Eller Marit Bjørgen. De ser ut til å ha lår som potensielt gnisser begge to, men de har sikkert ikke tenkt på å trene. Skal maile dem for deg, jeg.

:skratte:

Ja, hadde jeg vært så feit og fæl som de to, hadde jeg heller trent litt.............................. :ler:

Skrevet

har akkurat samme problemet jeg og. Men jeg fant en rimelig og veldig grei løsning på problemet. I tillegg til at jeg trener lårene mye (er jo lov å håpe :fnise: ) så kjøper jeg thights i forskjellige lengder om sommeren og bruker under skjørt og kjoler. på den måten dekker jeg problemområdet på en enkel og grei måte, og beina mine får luft og sol. har prøvd strømpebukse, men det ble rett og slett for varmt for meg.

i tillegg smører jeg området godt med aloevera gel om jeg glemmer thightsen en dag :)

og til dere som mener at det kommer av overvekt, sjekk ut hvordan kvinnekroppen er bygd opp...kanskje dere får dere en positiv overraskelse :fnise:

Skrevet
Jeg har også hatt problemer med lårgnissing. Kjøpte meg en sykkelshorts i bomull og problemet var vekk ! :)

Det fungerte fint for meg også, problemet er bare at jeg ikke har sett en eneste sykkelshorts i bomull siden første halvdel av 90-tallet. Vet du hvor man får tak i denslags nå? Blir kanskje litt drøyt å naske fra garderoben til Axl Rose? :fnise:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg bruker talkum, og selv om det krever at jeg påfører det et par ganger om dagen så er det en god løsning, synes jeg. Når det er veldig varmt frister det ikke med mer klær under kjolen!

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_Henne_*
Skrevet

Mine bein møtes ikke i det hele tatt hele veien opp (kun litt ved kneskålene), og jeg er ganske fornøyd med det. Det kan høres sykt og unaturlig ut for enkelte, men jeg er faktisk ikke syltynn. Ja, jeg er slank, men det er slik jeg er bygd.

Husker at mamma slet veldig med det. Hun brukte pupper av noe slag.

Gjest Gjest_Henne_*
Skrevet

Hahaha, pupper, faktisk. Pudder, skulle det stå. Hadde man kunne brukt pupper mellom beina kunne det blitt litt av et syn.

• 2 måneder senere...
Gjest Stachtari83
Skrevet

Slike panty`s selges på Sportmann, Ellos og Sparkjøp.

Mener aa ha sett slike paa Gina Tricot ogsaa :)

Skrevet

Bruker tights som jeg kjøper på HM under. Eller en sykkelshorts når jeg ikke vil at tightsen er synlig. Funker fint det.

Hadde slik panty en gang, men var så tykke sømmer på den, så ikke så fint under tynne kjoler.

Og nei, har ikke noe med størrelse nødvendigvis, mange kvinner er skapt med litt formfulle/runde lår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...