Gå til innhold

Betale Husleia "in natura"?


Gjest Hanna23

Anbefalte innlegg

Gjest Hanna23

Hei, jeg er student og har hatt litt problemer med å betale husleie for en leilighet jeg leier i Tromsø. Har nå betalt for oktober og november 2007. Er skyldig husverten desember og januar. Husleien forfaller den 1. hver måned og jeg vil ha problemer med å betale noe før i februar. Da vil jeg antakelig bare klare å betale for desember og vil fortsatt være 2 måneder på etterskudd.

Tok dette opp med husverten i går, som er en meget hyggelig ungkar/ skilt mann på ca. 35-40 år. Han kom med et tilbud som overrasket meg meget, ble lettere sjokkert, rødmet og kom meg ned i leiligheten ganske raskt. Han tilbød meg å gjøre opp for meg mot at han fikk ha sex med meg! Dessuten tilbød han meg "gratis" husleie ut året om jeg hadde sex med ham 1 gang pr. måned.

Noen andre som har fått slike tilbud og akseptert?

Må innrømme at tanken frister meg, i ettertid, men skal tenke mer på dette. Har jo en del ONS pr. måned og kan like godt ha sex med husverten, for å sette dette litt på spissen :-)

Ønsker konstruktive tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hanna23
Ønsker du å prostituere deg er det vel bare å sette igang :)

Ønsket konstruktive tilbakemeldinger og ikke sånn sarkasme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er student og har hatt litt problemer med å betale husleie for en leilighet jeg leier i Tromsø. Har nå betalt for oktober og november 2007. Er skyldig husverten desember og januar. Husleien forfaller den 1. hver måned og jeg vil ha problemer med å betale noe før i februar. Da vil jeg antakelig bare klare å betale for desember og vil fortsatt være 2 måneder på etterskudd.

Tok dette opp med husverten i går, som er en meget hyggelig ungkar/ skilt mann på ca. 35-40 år. Han kom med et tilbud som overrasket meg meget, ble lettere sjokkert, rødmet og kom meg ned i leiligheten ganske raskt. Han tilbød meg å gjøre opp for meg mot at han fikk ha sex med meg! Dessuten tilbød han meg "gratis" husleie ut året om jeg hadde sex med ham 1 gang pr. måned.

Noen andre som har fått slike tilbud og akseptert?

Må innrømme at tanken frister meg, i ettertid, men skal tenke mer på dette. Har jo en del ONS pr. måned og kan like godt ha sex med husverten, for å sette dette litt på spissen :-)

Ønsker konstruktive tilbakemeldinger.

Tanken kan vel kanskje friste... Det kan jeg tru! Men jeg vil nå si det er å "kjøpe" deg.. Og det blir da på den måten at du "selger" deg selv til han.

Vet at det er hardt å være student når jeg selv er det. Men jeg kunne aldri betalt husleia med seksuelle tjenester. Da ville jeg heller krypt te døre te mamma og de og bedt de om hjelp..

Men selvfølgelig, gjør det DU føler er riktig da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg skal ikke fordømme dine valg i en vanskelig situasjon.

Jeg ber deg likevel tenke over følgende:

Hvis det var en venninne av deg som spurte hva hun burde gjort, hva ville du da svart? Og hvorfor?

Hva hvis sex mellom dere ikke duger av den ene eller den andre grunnen, blir det da avslag i prisen for han?

Er det egentlig et slikt forhold du bør ha til en husvert (ikke et kjæresteforhold, det er noe annet, selv om jeg ville frarådet det også)? Hvordan kan du vite at han ikke behandler deg ut fra rettferdige prinsipper i fremtiden, og hva skjer hvis du får en kjæreste? Må du flytte da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør du om han viser til kontrakt og klager for manglende innbetaling selv om han har fått det "in natura"? Og som blondie65 sier, hva om du får deg en kjæreste?

Har du tenkt å bo der lenge?

Jeg skjønner deg jeg, husleie er dyrt og sex er godt, så jeg forstår at du vurderer det. Men jeg råder deg til å tenke nøye nøye nøye gjennom dette før du gjør noe som helst. Det er uhyre lett å angre etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Helen Parr
Ønsker du å prostituere deg er det vel bare å sette igang :)

Ønsket konstruktive tilbakemeldinger og ikke sånn sarkasme.

Dette er vel i bunn og grunn ikke sarkasme, men nettopp den vurderingen du bør gjøre; om du ønsker å prostituere deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gutt26

Det er ikke noe sarkastisk over å kalle dette prostitusjon. Du slipper å betale og tjener altså penger på sex, noe man kaller prostitusjon. Er dette greit for deg så er det vel bare å slå til, men jeg ville kanskje holdt kjeft om dette ovenfor framtidige kjærester osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville funnet det svært nedverdigende å prostituere meg. Jeg ville også tenkt på hva det ville gjøre med husvertens syn på meg (selv om det er hans forslag, og det han gjør i like stor grad kan fordømmes).

Tror dette kan bli vanskeligere og mer komplisert enn det du forestiller deg nå. Du bør ligge med noen fordi du har lyst, ikke av økonomiske grunner.

Kunne du forresten tenke deg å ha sex med ham dersom du ikke fikk penger for det? Jeg spør fordi jeg lurer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsket konstruktive tilbakemeldinger og ikke sånn sarkasme.

finnes ikke noe sarkastisk over det som ble sagt der, når du har sex mot betaling (som det jo faktisk er snakk om i din situasjon), så er det det som kalles å prostituere seg.

Om DU synes det er helt greit, siden han sikkert er helt ok å ha sex med for deg, så er det ingen som har fordømt det her en så lenge ihvertfall, bare kommentert at det er prostitusjon og at man kanskje skal gå noen runder med seg selv før man velger å selge kroppen sin mot betaling.

Hadde en huseier kommet med det forslaget til meg, hadde jeg faktisk sagt opp leiligheten så fort jeg hadde fått summet meg og kommet meg til helvete langt vekk, ikke faan om jeg ville bodd hos noen som ønsket å behandle meg som en privat hore.

(og, for å informere, sarkasme er ikke når svarene du får ikke er de du ville høre, det kan fint være konstruktivt selv om du ikke er enig eller ønsker å følge rådene som kommer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor sett bare fordømmelse å få her på forumet, prostitusjon mm.

Hvis man bare vil ha ett svar, så kan det være lurt å nøye seg med å spørre seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stor sett bare fordømmelse å få her på forumet, prostitusjon mm.

Hvis du selv synes det er greit,da er det jo bare og hekke på.

Du trenger ikke våres velsignelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor sett bare fordømmelse å få her på forumet, prostitusjon mm.

kan du linke til ett eneste innlegg som er fordømmelse, så vær så snill å gjør det.

svarene her er verken sarkastiske eller fordømmende, jeg synes ærlig talt svarene er overaskende seriøse i forhold til hva de kunne vært.

og ang prostitusjon, kan du være en engel å forklare meg hva du kaller det å ha sex mot betaling, også forklare meg forskjellen på det og på prostitusjon? Jeg er muligens litt dum jeg skjønner du, så jeg ser ikke helt hvordan ts' situasjon IKKE er prostitusjon. Så nevner ikke prostitusjon for å fordømme, men rett og slett fordi jeg synes det er greit å kalle en spade for en spade. Tar jeg så feil, at ikke spaden er en spade, så lærer jeg jo noe nytt idag og, aldri feil å lære noe, men vær så snill og opplys meg Hanna23.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hankjønn

Høres jo ut som om du har en del ONS i løpet av mnd. Da gjør vel ikke en til noe, når du er så vilter fra før av. Kanskje like greit å skaffe seg en fast knullekamerat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis dette er den ENESTE utvei, da er det vel jo ingenting å gjøre? Økonomien er virkelig helt ødelagt, ingen å gå til heller, ingen å låne penger fra, ingen mulighet å løse dette.

Jo da, det kan kalles prostitusjon, det er jo det, men da finnes jo mye prostitusjon, som ofte blir ikke dømt like enkelt. Elskere som har leiligheter betalt, jenter som er sammen med eldre rikere menn de ikke er interessert i ellers (men hvor de får dyre gaver og lignende), osv.

Så langt begge gjør dette frivillig og har ingen tvang, er jo alle fri å gjøre det de vil med kroppen sin. Hvorfor skulle andre dømme dette i det hele tatt?

Så for min del - jo da, moral er jo fint, og jeg liker å tro at jeg har det. Men hvis en ikke har noe annen utvei, det er bo på gata eller betale i 'natura', da hadde virkelighet vært kanskje litt mindre moralistisk.

Jeg kan tenke meg at hvis det ikke finnes andre utveier for meg, hadde jeg kanskje glemt moralen litt - overlevelsesinstinkt kommer først.

Men spørsmålet er - er det virkelig den eneste utvei? Og eventuelt, hvis det er andre utveier, men det er bare fristende - kan du leve med dette? Hvis du kan eller hvis det er den eneste utvei - hvem er noen andre til å dømme?

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Don Giovanni
Ønsket konstruktive tilbakemeldinger og ikke sånn sarkasme.

Mer konstruktiv tilbakemelding kan du jo ikke få din nepe. Den er direkte og ærlig. Det du vurderer kalles prostitusjon. Tror du det blir værre om han legger månedsleia på nattbordet ditt så du kan betale ham tilbake dagen etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, bare husk å skrive dette i kontrakten da. De sier muntlige avtaler er vanskelige å bevise ved eventuelle tvister, men jeg kan aldri tenke meg at det kan være noe problem med muntlige seksuelle avtaler! ;)

Han kan komme riktig så godt ut av dette her. Sex OG husleie fra samme dame ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det bare du selv som kan avgjøre.

Personlig:Selv ville jeg ikke ha klart å leve med meg selv å ha solgt kroppen min. Men jeg dømmer deg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...