Gå til innhold

Jeg blir helt satt ut når jeg hører enkelte navn....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er utrolig mange stygge navn ute og går!

Tror tankegangen bak er noe slikt som: "Mitt barn er sååååå spesielt at det må ha et avn ingen andre har" :rolleyes:

Traff en som hadde døpt datteren sin Melena. Det er det latinske ordet for blodig avføring.

Er det under de verste riene i fødsel folk kommer på alle disse dritstygge navnene?

Anonymous poster hash: 195cd...63b

Hahaha :hoho:

Har utdannet meg innen sykepleie, da vi lærte om Hematemese (blodig oppkast) og Melena (blodig avføring) tenkte jeg selv på at Melena kunne vært et nydelig navn :fnise:

Anonymous poster hash: 63a5c...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Mange av dere som tar feil i disse antagelsene med unge mødre. Jeg kjenner en mor som er i 40-årene, som har flere barn, og et av disse heter Liam. Så disse "unge mødre"-kommentarene deres kan dere bare ryke og reise med!!

Anonymous poster hash: 56991...08b

 

Synes det er like uansvarlig å få barn når man er 45 som når man er 15.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste at en tidligere bb deltaker å unge mødre deltaker hadde en sønn som heter Jonathan Hercules Martinus ,litt spesielt!

Anonymous poster hash: 2491e...03a

Hercules...? OMG

Anonymous poster hash: 3d45d...566

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er like uansvarlig å få barn når man er 45 som når man er 15.

Fordi man som 45-åring kan risikere å ha god inntekt, solid bolig, bil, har mange erfaringer og sannsynligvis er trygg og sterk?

Anonymous poster hash: 3d45d...566

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en artikkel på NRK om ei som hadde kalt ungene sine Noah-Nathaniel, Milian-Mattheus, Adriel-Amadeus og Lone-Leandra. Og jeg bare: :sjokkert: Tenk å skulle rope den søskenflokken inn på middag, da.

Anonymous poster hash: d081d...ebd

Madelen/Madeleine har blitt et trash-navn...Celina og Mona også.

Anonymous poster hash: 3d45d...566

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelen/Madeleine har blitt et trash-navn...Celina og Mona også.

Anonymous poster hash: 3d45d...566

 

Jeg synes virkelig folk bør kjenne sin plass. Det sømmer seg ikke for proletariatet å "stjele" navn som rettmessig tilhører overklassen. Det vil bli færre og færre navn igjen til dem. Kanskje de vil bli nødt til å ta i bruk lavklassenavn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi man som 45-åring kan risikere å ha god inntekt, solid bolig, bil, har mange erfaringer og sannsynligvis er trygg og sterk?

Anonymous poster hash: 3d45d...566

Nei, fordi det er stor sjanse for svangerskaps/fødselskomplikasjoner, at barnet får Downs syndrom eller andre fysiske og/eller kognitive handicap og/eller må se foreldrene sine bli syke og dø mens de er unge.

Endret av AmandaVI
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg en gang får en datter vil jeg at hun skal hete Hollie. Noen meninger om det? Fått inntrykk av at folk ikke synes det er særlig fint når jeg har sagt det til dem...

Anonymous poster hash: b92d6...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vet om to som heter Jessica og Jennifer. De er i midten av tyveårene, og mødrene er 40.

De fikk Engelske navn før det ble populært. Og begge uttales på Engelsk men på Norsk. Altså, ikke Djesikka, men Jessica. J-en er "norsk". Ellers så er resten det samme som på Engelsk. Samme med Jennifer. på vår dialekt så hadde det vell blitt Jænnifer, men det uttales med E.

Anonymous poster hash: 8a73d...ae1

 

 Eh.. Før det ble populært med engelske navn...  Der tar du feil. Hvorfor heter det at engelske navn er "Harry"? Hvorfor er Ronny, Jonny og Samantha ikke høystatus? Det er ikke akkurat en trend som startet de siste 30 årene. 

Anonymous poster hash: e3978...c4d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fordi det er stor sjanse for svangerskaps/fødselskomplikasjoner, at barnet får Downs syndrom eller andre fysiske og/eller kognitive handicap og/eller må se foreldrene sine bli syke og dø mens de er unge.

Hva mener du med "stor sjanse"?

Downs Syndrom og fysiske handikap lukes jo ut tidlig.

En del foreldre lever til de er 90 og har fremdeles hjernen intakt og uten å være syke.

Når en kvinne får barn ved fylte 45 år så er hun 65 år når barnet er 20 år og 75 år når barnet er 30 år.

Jeg kjenner kun til friske og oppegående 75-åringer som reiser, kjører bil og holder seg friske og fine.

Og har man et barn på 30 år så har kanskje barnet til og med gitt foreldrene 1-3 barnebarn, er ferier med utdannelse og har jobb.

Synes derfor du svartmaler.

Gi meg heller en 45 år gammel mor fremfor en uerfaren, umoden og uutviklet jente på 15 år som knapt har erfaringer innen de fleste områder.

Gi meg en 45 årig mor fremfor en 15-åring som NAV'er og ikke vet hvordan hun skal navigere i verden.

Anonymous poster hash: 3d45d...566

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh.. Før det ble populært med engelske navn... Der tar du feil. Hvorfor heter det at engelske navn er "Harry"? Hvorfor er Ronny, Jonny og Samantha ikke høystatus? Det er ikke akkurat en trend som startet de siste 30 årene.

Anonymous poster hash: e3978...c4d

Bare tull at engelske navn er harry/lavstatus.

Fiona er et eksempel.

Anonymous poster hash: 3d45d...566

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tull at engelske navn er harry/lavstatus.

Fiona er et eksempel.

Anonymous poster hash: 3d45d...566

Angloamerikanske navn er og har alltid hatt lav status som PÅ GENERELL BASIS har blitt brukt av arbeiderklassen/nedre middelklasse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angloamerikanske navn er og har alltid hatt lav status som PÅ GENERELL BASIS har blitt brukt av arbeiderklassen/nedre middelklasse.

Har du eksempler på slike angloamerikanske navn?

Fiona var kun et eksempel - den britiske kvinnen i "Bitter Moon" bar navnet "Fiona": hun var et høystatuskvinne:

http://m.imdb.com/title/tt0104779/synopsis

Anonymous poster hash: 3d45d...566

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tull at engelske navn er harry/lavstatus.

Fiona er et eksempel.

Anonymous poster hash: 3d45d...566

 

Har du eksempler på slike angloamerikanske navn?

Fiona var kun et eksempel - den britiske kvinnen i "Bitter Moon" bar navnet "Fiona": hun var et høystatuskvinne:

http://m.imdb.com/title/tt0104779/synopsis

Anonymous poster hash: 3d45d...566

Tidligere:

Harry, Ronny, Tommy, Roger, Roy, Luke.

Sandra, Mary, Doris, Michelle, Jeanette, Veronica

Nå:

Liam, Noah, Sean, Luchas,

Tanya, Michelle, Serena, Savannah, Siena,

 

Bare eksempler.

Anonymous poster hash: e3978...c4d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du eksempler på slike angloamerikanske navn?

Fiona var kun et eksempel - den britiske kvinnen i "Bitter Moon" bar navnet "Fiona": hun var et høystatuskvinne:

http://m.imdb.com/title/tt0104779/synopsis

Anonymous poster hash: 3d45d...566

Personen rett under deg svarte godt, så jeg slenger ut et par:

Ronny Jonny Liam Kenneth Jessica

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Belle âme

Tidligere:

Harry, Ronny, Tommy, Roger, Roy, Luke.

Sandra, Mary, Doris, Michelle, Jeanette, Veronica

Nå:

Liam, Noah, Sean, Luchas,

Tanya, Michelle, Serena, Savannah, Siena,

Bare eksempler.

Anonymous poster hash: e3978...c4d

Hehe, ikkje glem Melissa, Vanessa, Cassandra og Samantha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angloamerikanske navn er og har alltid hatt lav status som PÅ GENERELL BASIS har blitt brukt av arbeiderklassen/nedre middelklasse.

Jennifer også?

Kjenner en advokat som heter Michelle. Faren og moren var henholdsvis advokat og forfatter. De var i øvre middelklasse. Hvordan kunne de døpe sitt barn for Michelle?

Anonymous poster hash: 3d45d...566

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jennifer også?

Kjenner en advokat som heter Michelle. Faren og moren var henholdsvis advokat og forfatter. De var i øvre middelklasse. Hvordan kunne de døpe sitt barn for Michelle?Anonymous poster hash: 3d45d...566

Selv om du siterte innlegget jeg skrev det i, fikk du ikke med deg at jeg skrev "PÅ GENERELL BASIS" med store bokstaver?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med "stor sjanse"?

Downs Syndrom og fysiske handikap lukes jo ut tidlig.

En del foreldre lever til de er 90 og har fremdeles hjernen intakt og uten å være syke.

Når en kvinne får barn ved fylte 45 år så er hun 65 år når barnet er 20 år og 75 år når barnet er 30 år.

Jeg kjenner kun til friske og oppegående 75-åringer som reiser, kjører bil og holder seg friske og fine.

Og har man et barn på 30 år så har kanskje barnet til og med gitt foreldrene 1-3 barnebarn, er ferier med utdannelse og har jobb.

Synes derfor du svartmaler.

Gi meg heller en 45 år gammel mor fremfor en uerfaren, umoden og uutviklet jente på 15 år som knapt har erfaringer innen de fleste områder.

Gi meg en 45 årig mor fremfor en 15-åring som NAV'er og ikke vet hvordan hun skal navigere i verden.

Anonymous poster hash: 3d45d...566

Det er jo fakta at det er en høyere risiko å få barn hvor eldre man blir.

 

Det skal ikke mer enn et tastetrykk på nettet før man finner ut av:

 

"Det er helt riktig at kvinnens alder spiller en viss rolle når det gjelder å få friske barn. Man tror at det skyldes at alle eggene til kvinner har ligget klar fra fosterlivet. Det betyr at det egget som modnes  når kvinnen fylles 40 år, egentlig er enda litt eldre.

Risikoen for å få barn med kromosomfeil øker gradvis med økende alder, og begynner å akselerer i slutten av 30 årene. Ved 38 års alder er risikoen for fødsel av et levende barn med kormosomfeil ca. 1%. Det betyr altså et 99% av 38-åringer IKKE har noen kromosomfeil. Likevel tilbys fostervannsprøve til alle kvinner som kommer til å være 38år eller mer ved termin. (I de andre nordiske landene går grensen ved 35 år)

 

Risiko for levendefødt barn med kromosomavik(hvis ikke svangerskapet avbrytes etter diagnostikk)

 

mors alder       omtrentlig risiko

22 år               1 per 500 barn

30 år               1 per 400 barn

35 år               1 per 200 barn"

 
Dette var det en jordmor på babyverden.no som skrev
 
Men det betyr derimot ikke at en på 40+ blir en dårlig forelder :)

Anonymous poster hash: 499a2...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...