Gå til innhold

Jeg blir helt satt ut når jeg hører enkelte navn....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Zonjë
På 4. januar 2018 den 22.35, AnonymBruker skrev:

Så hvis jeg skal hente Drizzt Do'orden på et venterom, så skal jeg ta meg tid til å google det først? Hva med selvkomponerte navn? Skal man bare ta en sjans på uttalen og risikere at vedkommende, eller vedkommendes foreldre, blir fornærmet? Ånei, det er sant, de er spurt så mange ganger før så de er vant til det.

Sjekk tråden om Hønehjørnet hvis du lurer på hva jeg mener med selvkomponerte navn.

Anonymkode: f0338...f33

Men er det egentlig noe problem om man uttaler navnet feil da? Jeg har et utenlandsk etternavn, egentlig er det veldig vanlig og lett å uttale, men likevel viser det seg å være veldig vanskelig for nordmenn siden det ikke er norskt :fnise: Men jeg skjønner jo alltid at det er meg de roper opp, pleier ikke rette på personen heller, så fremt det ikke er en person jeg kommer til å møte mer.

Det mest problematisk har vært når jeg har bestilt time over telefon, selv om jeg har stavet etternavnet mitt bokstav for bokstav har de ikke klart å skrive det rikttig. Men er ikke verre enn å fnise litt av det å gå videre med livet mitt. En gang ble det veldig komisk da, la oss si at etternavnet mitt er Hansen, så hadde personen prestert å skrive det som Houndsan, selv om jeg hadde stavet det for henne. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 7.1.2018 den 1.00, Alice123 skrev:

Jeg kan love deg at ingen av de du har nevnt over her noensinne kommer til å være i en profesjonell setting i sitt liv. Kanskje med unntak av NAV og kriminalomsorgen.

Du er i en egen liten verden og du har ikke erfart så mye.(?) 

Disse navnene er vanlige og fine! Vet om flere i profesjonelle settinger som har disse navnene.

Anonymkode: f658c...6eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tungt og superkjedelig navn er: Maren...🐽😬🤢

Anonymkode: f658c...6eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.11.2016 den 21.06, AnonymBruker skrev:

Chanette er smålubben, mørkhåra, kort og Trønder. Mora heter Laila har ihjelbleika pistrete hår og røyker rullings.

Jobb kan alle få.

Anonymkode: 1c04d...82c

Og tanta heter wiviann, å har 5 barn med 4 fedre.  Er 32 år og knuller med stupfulle 20-åringer i helgene, som stikker innom på vei hjem fra DDE og Åge-fest.

Anonymkode: 61790...955

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en Maximus med lillesøster Meadow. Hun er visst nok den eneste i Norge med det navnet, jfr mammas hasjtagg på insta! Jeg jobber i barnehage, og kommer borti utrolig mange rare navn. I blant lurer jeg på om foreldrene gir barna sine merkelige navn bare på pur f...

Anonymkode: 830f5...a25

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner en Maximus med lillesøster Meadow. Hun er visst nok den eneste i Norge med det navnet, jfr mammas hasjtagg på insta! Jeg jobber i barnehage, og kommer borti utrolig mange rare navn. I blant lurer jeg på om foreldrene gir barna sine merkelige navn bare på pur f...

Anonymkode: 830f5...a25

Kanskje pappaen er Vålerengasupporter og dette var kompromiss i stedet for Enga? 

Anonymkode: d33a5...38f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva med Petronelle?

Anonymkode: b4b8d...224

Æsj. Petronella er bedre, men nei...æsj til det også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonymus Notarius skrev:

Før i tiden var det faktisk en ganske vanlig skrivemåte for William i Norge. Ikke hørt om han her? https://snl.no/Albert_Viljam_Hagelin

Nope, da lærte jeg noe nytt :) Trodde det var en nymotens William/Viljam type Chanel/Sjanell. Pent synes jeg uansett ikke det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...