Gå til innhold

Noen som følger med på "krakket" nå?


Gjest FuturePrimitive

Anbefalte innlegg

Gjest FuturePrimitive

Du Einar Aas, kan du ikke gi meg noen tips via melding? ;)

Ingen tips! Vil ikke være delaktig i andres økonomiske tap! :)

Men jeg forteller hva jeg gjør her..mulig jeg lager en slags dagbok isteden..hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Holdt på å panikkselge igår. Holdt meg kald med et nødskrik. Tror jeg har blitt for gammel for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tips! Vil ikke være delaktig i andres økonomiske tap! :)

Men jeg forteller hva jeg gjør her..mulig jeg lager en slags dagbok isteden..hmm

Ja, gjør det. Ser at KG har kategoriene Bryllupsdagbok, Graviditetsdagbok, Terminklubb, Treningsdagbok..

Som sagt, jeg finner temaene her på KG litt vel steriotypisk feminint. En investerings/børsdagbok hadde vært et flott supplement. Jeg vil være en hyppig gjest.

Anonymous poster hash: 48bb8...d32

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger ikke med utover at jeg ser st verdien av spareavtalen min har sunket med omlag 10% den siste tiden.

Hva tenker dere jeg bør gjøre? Jeg sparer per idag 5000,- i mnd men kan spare mye mer. Nærmer vi oss bunn? Kanskje doble sparingen et par mnd fremover?

Jeg har en godt spredt spareplan.

Anonymous poster hash: 0165a...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt på å panikkselge igår. Holdt meg kald med et nødskrik. Tror jeg har blitt for gammel for dette.

Du skal med andre ord ha pengene snart? Ser ikke poenget i og få panikk. Akkurat sånn man taper penger. Burde ikke ha noe følelser når det kommer til fond osv.

Anonymous poster hash: 985e1...509

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal med andre ord ha pengene snart? Ser ikke poenget i og få panikk. Akkurat sånn man taper penger. Burde ikke ha noe følelser når det kommer til fond osv.

Anonymous poster hash: 985e1...509 [/acron

Klar over det. Jeg flytta store summer en periode, men plutselig en dag ble jeg irrasjonell og nervøs. Da går det ikke. Nå sparer jeg i relativt trygge fond, og har en liten lekesum ved siden av.

Det er bare "lekepengene" jeg er bekymra for nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg følger ikke med utover at jeg ser st verdien av spareavtalen min har sunket med omlag 10% den siste tiden.

Hva tenker dere jeg bør gjøre? Jeg sparer per idag 5000,- i mnd men kan spare mye mer. Nærmer vi oss bunn? Kanskje doble sparingen et par mnd fremover?

Jeg har en godt spredt spareplan.

Anonymous poster hash: 0165a...e11

Personlig tror jeg ikke vi har nådd bunnen enda. Jeg tror Oslo børs skal videre ned. Jeg tror ikke at markedet bunner ut før i november.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger ikke med utover at jeg ser st verdien av spareavtalen min har sunket med omlag 10% den siste tiden.

Hva tenker dere jeg bør gjøre? Jeg sparer per idag 5000,- i mnd men kan spare mye mer. Nærmer vi oss bunn? Kanskje doble sparingen et par mnd fremover?

Jeg har en godt spredt spareplan.

Anonymous poster hash: 0165a...e11

Hvordan da?

Anonymous poster hash: 48bb8...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan da?

Anonymous poster hash: 48bb8...d32

Fond fra ulike forvaltere, som retter seg mot forskjellige regioner og bransjer

Anonymous poster hash: 0165a...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Traff greit der..fortsatt frykt i markedene. Blir spennende å se USA og oljeprisen utover kvelden.

Jeg lager dagbok jeg..så får de som er interessert ta en titt

Den heter; "Aksjedagboka"!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traff greit der..fortsatt frykt i markedene. Blir spennende å se USA og oljeprisen utover kvelden.

Jeg lager dagbok jeg..så får de som er interessert ta en titt

Den heter; "Aksjedagboka"!

Den var litt vanskelig å finne. Den plasseres tydeligvis under brukernavn og ikke som jeg trodde, dagboknavn.

Det kjedelige med dagbøker er at man ikke kan poste som AB, da. :(

Anonymous poster hash: 48bb8...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Den var litt vanskelig å finne. Den plasseres tydeligvis under brukernavn og ikke som jeg trodde, dagboknavn.

Det kjedelige med dagbøker er at man ikke kan poste som AB, da. :(

Anonymous poster hash: 48bb8...d32

Men du fant den? Post under vanlig nick da? Er det så farlig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...

Jeg er ikke Futureprimitive, men her er mine 2 cents:

Oljeprisen er viktig for det norske markedet. For å forstå hvor det norske markedet går, må man vite hvor oljeprisen går.

Den markante nedgangen i oljeprisen de siste tre månedene, til $ 92 fra $ 115 per fat, ble forårsaket av Saudi-Arabia, ifølge Rashid Abanmy, President of Saudi Arabia Oil Policies and Strategic Expectations Center.

Saudi-Arabia vil tvinge oljeprisen ned i et forsøk på å sette politisk press på Iran og Russland, ifølge Abanmy. Både Iran og Russland er tungt avhengige av oljeeksporten for å skaffe inntekter. Hensikten med oljeprisfallet er å presse Iran til å begrense sitt atomprogram, og å endre Russlands politikk ovenfor Syria. Saudi-Arabia vil selge olje under den gjennomsnittlige spotprisen på $ 50 til $ 60 per fat i de asiatiske markedene og Nord-Amerika, sier Rashid Abanmy.

Forvent derfor et kraftig fall i oljeprisen framover, og forvent et like kraftig fall på Oslo Børs.

Som jeg skrev i dette innlegget, ville oljeprisen falle. Oljeprisen var på ca US $ 92 da jeg skrev innlegget og er ca US $ 60 nå. Når det gjelder den videre utviklingen av oljeprisen, er det mulig at vi har nådd en foreløpig bunn, (oljeprisen har støtte på ca US $ 57) men på sikt venter jeg at den vil falle videre. Neste støttenivå ligger på ca US $ 32, så hvis oljeprisen faller under US $ 57, er det mulig at vi vil se oljepriser langt ned på 30-tallet.

Det er flere måter å dra fordel av dette. En måte er å shorte oljeaksjer eller oljeservice aksjer. En annen måte er å spille på at den norske krona kommer til å falle videre mot andre valutaer, for eksempel ved å kjøpe valutakrysset USD/NOK.

Andre prognoser:

Gull- og sølvprisen vil gå ned eller stabilisere seg på kort sikt, men vil stige på litt lenger sikt (+- en måned).

Dow Jones og Nasdaq vil falle på kort sikt (mindre enn en måned).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev i dette innlegget, ville oljeprisen falle. Oljeprisen var på ca US $ 92 da jeg skrev innlegget og er ca US $ 60 nå. Når det gjelder den videre utviklingen av oljeprisen, er det mulig at vi har nådd en foreløpig bunn, (oljeprisen har støtte på ca US $ 57) men på sikt venter jeg at den vil falle videre. Neste støttenivå ligger på ca US $ 32, så hvis oljeprisen faller under US $ 57, er det mulig at vi vil se oljepriser langt ned på 30-tallet.

Det er flere måter å dra fordel av dette. En måte er å shorte oljeaksjer eller oljeservice aksjer. En annen måte er å spille på at den norske krona kommer til å falle videre mot andre valutaer, for eksempel ved å kjøpe valutakrysset USD/NOK.

Andre prognoser:

Gull- og sølvprisen vil gå ned eller stabilisere seg på kort sikt, men vil stige på litt lenger sikt (+- en måned).

Dow Jones og Nasdaq vil falle på kort sikt (mindre enn en måned).

Hvor lenge varer dette før ting snur igjen da? Og hva blir konsekvensene på lang sikt i forhold til renta, boligprisene osv?

Anonymous poster hash: 158d4...412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Som jeg skrev i dette innlegget, ville oljeprisen falle. Oljeprisen var på ca US $ 92 da jeg skrev innlegget og er ca US $ 60 nå. Når det gjelder den videre utviklingen av oljeprisen, er det mulig at vi har nådd en foreløpig bunn, (oljeprisen har støtte på ca US $ 57) men på sikt venter jeg at den vil falle videre. Neste støttenivå ligger på ca US $ 32, så hvis oljeprisen faller under US $ 57, er det mulig at vi vil se oljepriser langt ned på 30-tallet.

Det er flere måter å dra fordel av dette. En måte er å shorte oljeaksjer eller oljeservice aksjer. En annen måte er å spille på at den norske krona kommer til å falle videre mot andre valutaer, for eksempel ved å kjøpe valutakrysset USD/NOK.

Andre prognoser:

Gull- og sølvprisen vil gå ned eller stabilisere seg på kort sikt, men vil stige på litt lenger sikt (+- en måned).

Dow Jones og Nasdaq vil falle på kort sikt (mindre enn en måned).

Som jeg skrev 14 desember, har oljeprisen støtte på ca. US $ 57. Oljeprisen har vaket rundt dette området en tid nå. Dersom oljeprisen avslutter året under $ 57, er dette et signal om en kraftig videre nedgang, og da ligger neste støttenivå for oljeprisen på $ 35- $ 31-nivået. Det er flere måter å spille dette på, for eksempel ved short salg av olje- og oljeservice aksjer, eller ved å kjøpe valutakrysset USD/NOK.

Svak oljepris vil også være en fordel for USD og amerikanske aksjer (unntatt oljeaksjer), så det er antagelig gunstig å kjøpe amerikanske aksjer nå. DOW ligger nå på vel 18 051, og jeg venter at den vil stige videre.

Endret av Ulick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev 14 desember, har oljeprisen støtte på ca. US $ 57. Oljeprisen har vaket rundt dette området en tid nå. Dersom oljeprisen avslutter året under $ 57, er dette et signal om en kraftig videre nedgang, og da ligger neste støttenivå for oljeprisen på $ 35- $ 31-nivået. Det er flere måter å spille dette på, for eksempel ved short salg av olje- og oljeservice aksjer, eller ved å kjøpe valutakrysset USD/NOK.

Svak oljepris vil også være en fordel for USD og amerikanske aksjer (unntatt oljeaksjer), så det er antagelig gunstig å kjøpe amerikanske aksjer nå. DOW ligger nå på vel 18 051, og jeg venter at den vil stige videre.

Jeg ser det gis mange råd om å kjøpe amerikanske aksjer.

Men hva med valutasvingningene?

Nå som kursen USD/NOK har vært så volatil, er det ikke lett å vite hvor den vil lande.

Er man uheldig med kjøps- og salgstidpunkt ved slike aksjer, kan man trolig risikere 5-10% eller kanskje mer, kun fra vekslingskursen. Selv om dollaren forventes å bli sterkere i forhold til kronen, er valuta noe av det vanskeligste å forutsi, etter det jeg har forstått.

Er det verdt risikoen?

Anonymous poster hash: 48bb8...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev 14 desember, har oljeprisen støtte på ca. US $ 57. Oljeprisen har vaket rundt dette området en tid nå. Dersom oljeprisen avslutter året under $ 57, er dette et signal om en kraftig videre nedgang, og da ligger neste støttenivå for oljeprisen på $ 35- $ 31-nivået. Det er flere måter å spille dette på, for eksempel ved short salg av olje- og oljeservice aksjer, eller ved å kjøpe valutakrysset USD/NOK.

Svak oljepris vil også være en fordel for USD og amerikanske aksjer (unntatt oljeaksjer), så det er antagelig gunstig å kjøpe amerikanske aksjer nå. DOW ligger nå på vel 18 051, og jeg venter at den vil stige videre.

Oljeprisen har nå falt gjennom støttenivået på $ 57, og forventes å falle kraftig. Neste støttenivå for oljeprisen ligger i området $ 31 - $ 35, så oljeprisen forventes å falle ned mot dette nivået.

USD forventes å styrke seg kraftig. Det vil antagelig være lurt å kjøpe valutakrysset USD/NOK.

Dow Jones forventes å stige. Dow møter kraftig motstand rundt 22 000, men kan kanskje nå dette nivået før sommerferien.

Gullprisen forventes å være flat eller falle litt. Gullprisen møter kraftig motstand på rundt $ 900, og vil neppe falle under dette nivået.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket krakk?! Er ikke krakk eller krise...bare tull. Det går så det suser fremover også!

Anonymous poster hash: d146f...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...