Gå til innhold

Butikken du ALDRI besøker igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Høres ut som du var litt pirkete, hvorfor var det viktig? Anonymous poster hash: 3d5cb...c1d

Fordi jeg skulle kun ha de blå, de røde skulle venninnen min ha som skulle ha de med seg på togreise hjem. Jobber du i butikk så skal du ikke være nebbete uansett om kundene spør om du kan være så snill og pakke inn ting litt annerledes. Har jobbet i butikk selv i flere år, kunne ikke falt meg inn å svare noen kunder som spør pent med en så frekk tone.

Anonymous poster hash: 00085...6be

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åhlens på Jessheim Storsenter. En ung pen jente i 20årene med brunt hår som virket hyggelig (litt falskt dog) da man skulle betale, men da jeg ba om å få skålene pakket inn med samme farge (2 og 2 sammen) ble tonen annerledes gitt. Hun møtte da ta av papiret på en pakke og det var ikke gavepapir, kun vanlig papir for å beskytte varene altså sa hun "ja men det kunne jo ikke jeg vite da!" ... Eh nei det sa jeg heller ikke at du skulle vite, jeg spurte om du kunne være så snill og pakke de røde sammen og de blå sammen.... Måten hun svarte på var så nebbete og utrivelig. Handler ikke der igjen.

Anonymous poster hash: 00085...6be

spurte du på en frekk måte, da? var hun allerede begynt med å pakke dem inn sammen?

Anonymous poster hash: 3c75b...a19

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhlens på Jessheim Storsenter. En ung pen jente i 20årene med brunt hår som virket hyggelig (litt falskt dog) da man skulle betale, men da jeg ba om å få skålene pakket inn med samme farge (2 og 2 sammen) ble tonen annerledes gitt. Hun møtte da ta av papiret på en pakke og det var ikke gavepapir, kun vanlig papir for å beskytte varene altså sa hun "ja men det kunne jo ikke jeg vite da!" ... Eh nei det sa jeg heller ikke at du skulle vite, jeg spurte om du kunne være så snill og pakke de røde sammen og de blå sammen.... Måten hun svarte på var så nebbete og utrivelig. Handler ikke der igjen.

Anonymous poster hash: 00085...6be

Vi som jobber i butikk ER falskt hyggelig :P Det er ikke sånn at kundene lyser opp dagen vår akkurat... hehe

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

spurte du på en frekk måte, da? var hun allerede begynt med å pakke dem inn sammen? Anonymous poster hash: 3c75b...a19

Nei, spurte "kan du være så snill å pakke inn de etter fargene da jeg ikke skal ha alle sammen selv?" Med et smil.

Jeg var ikke alene og vedkommende jeg var med ble helt paff da ekspeditøren svarte meg med den tonen.

Har jobbet i butikk og med kundeservice selv, uansett om kunden er sur så skal ikke de ansatte være det. Er ingen unnskyldning.

Anonymous poster hash: 00085...6be

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm oslo city. Helt utrolig..var i kosmetikkavd. ..butikken var stappfull av kunder..2 av de ansatte stod å skravlet! Forferdelig service.

Anonymous poster hash: c1e11...680

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Vi som har jobbet i butikker selv, vet godt at service, renhet, orden ol varierer fra butikk til butikk, og ansatt til ansatt. Jeg har noen butikker jeg unngår, men aldri kjeder. Feks at man aldri handler på akkuratt DEN Narvesen, fordi sjefen akkuratt der er sånn og sånn..

Var hos frisør en gang, jeg hadde gått til denne frisøren mange ganger, og så på henne som "min faste frisør". Jeg snakket med henne om å kjøpe ghd rettetang (som koster over 3000,-), men at jeg måtte komme igjen dagen etter, siden det var lønningsdag.

Da jeg kom dagen etter spurte jeg etter henne, en dame oppi åra som satt i kassen sa "hun har gått hjem". Så sa jeg "jeg snakket med henne igår om å kjøpe rettetang her, men husker ikke helt hvilken jeg ble anbefalt". "Åja, det var synd" smalt det fra kjærringa. "Kan dere ringe henne og spørre?" Spurte jeg. Så bryter en annen frisør inn som står og klipper ved siden av "vi driver ikke med sånn!! Ring sjæl!". Jeg hadde med meg en venninne, som spurte "er det virkelig sånn dere behandler kundene deres!?". Dama i kassen sa "åja.. Trodde dere var venninner av ----frisørens navn----". Ikke noe unnskyld eller noe. Håret mitt har jeg på hodet, så hun kunne sikkert sett på det, og anbefalt en rettetang. Syns det var rart at ingen der var interessert i at jeg skulle legge igjen over 3000,- der..

Gikk derfra tomhendt. Kjempeglad for det!! Veldig glad de ikke fikk pengene mine. Har ikke gått tilbake dit, og kommer ikke til å gjøre det. Dro på Adam og Eva på arkaden, og snakket med en kjempesøt svensk frisør som hjalp meg med riktig rettetang. :)

Anonymous poster hash: 9da15...be5

Men altså; man ringer ikke opp folk som har fri med mindre det er noe prekært. Dette var ikke prekært!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men altså; man ringer ikke opp folk som har fri med mindre det er noe prekært. Dette var ikke prekært!

Hahaha det samme tenkte jeg!! Hvis jeg ble møtt av kunder som fikk anbefalt en eller annen vare av en kollega av meg, hadde jeg ikke vært mye til hjelp selv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha det samme tenkte jeg!! Hvis jeg ble møtt av kunder som fikk anbefalt en eller annen vare av en kollega av meg, hadde jeg ikke vært mye til hjelp selv.

Jeg kunne kommet med en egen anbefaling, men jeg ville ikke ringt kollegaen på hennes fritid. Vi har en uskreven regel på at vi ikke ringer kollegaer som har fri (med mindre det er for å kalle dem inn på jobb). Unntaket er butikksjefen og nestlederen, og da skal det være veldig viktig. Som da jeg glemte koden til alarmen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg uenig. Alltid fått fantastisk service fra M de gangene jeg har vært innom, og har heller ikke lagt merke til at de andre ansatte er verre. Men nå er det en god stund siden jeg har vært i den byen og det kan jo hende de har forandret på en del.

Er det hun litt godt voksne dama som j obber der? Hun hadde fantastisk god peiling, og var veldig hyggelig i tillegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså; man ringer ikke opp folk som har fri med mindre det er noe prekært. Dette var ikke prekært!

Jeg vil si meg helt uenig i det. 3.000,- er en del penger, og jeg hadde ikke likt hvis en av mine ansatte/kolleger ikke hadde ringt meg for å spørre hvilket produkt kunden skal ha.

Den samtalen tar antakeligvis maks 20 sekunder, og såpass kundeservice skal man yte.

Hvis ikke taper man både et salg og kan tape både en fast kunde og evt fler som kunden snakker med (det vises jo i historien at det skjedde).

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si meg helt uenig i det. 3.000,- er en del penger, og jeg hadde ikke likt hvis en av mine ansatte/kolleger ikke hadde ringt meg for å spørre hvilket produkt kunden skal ha.

Den samtalen tar antakeligvis maks 20 sekunder, og såpass kundeservice skal man yte.

Hvis ikke taper man både et salg og kan tape både en fast kunde og evt fler som kunden snakker med (det vises jo i historien at det skjedde).

Det kommer helt an på, hadde jeg fått provisjon av salget hadde det vært én ting - men hadde det kun gått på arbeidsplassen så hadde jeg gitt f i salg av en ting til 3000 kr.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg styrer også glatt unna Oliviers. Makan til mas og oljehoreri skal du lete lenge etter. På alle filialen jeg hat vært i.

Standard samtale:

- Hei! Jeg skulle hatt en flaske av mangoeddiken deres?

- *finner frem* Trenger du olje også?

- Neitakk, jeg har.

- Ja, for den er veldig god sammen med sitronoljen vår, altså. Mange som liker den.

- Nei takk, jeg har allerede en olje jeg vet den er god med.

- Denne er også veldig god! Vi selger dem mye sammen.

- NEI.TAKK.

- ...vi har kampanje på [3.type olje] denne uka?

JESUS. NEI. JEG VIL BARE HANDLE I FRED.

Anonymous poster hash: d2887...41b

Ja Oliviers & Co har overivrige selgere! Jeg liker noen av produktene deres, blant annet trøffeloljen og trøffelsaltet. Problemet er bare at hvis man har bestemt på hvorhånd hva man skal ha, kommer selgerne og skal prakke på mange flere produkter.

Varene deres er ok, men ikke verd den høye prisen sammenlignet med tilsvarene varer i andre butikker. For eksempel koster de dyreste pestoene på Meny mye mindre enn dem hos Oliviers, og kvaliteten er omtrent den samme.

Perfekte butikker for meg, er dem som lar kundene kikke i fred og ro, men samtidig gir hjelp og råd når man trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har flere ganger på bunnpris opplevd å bli overvåket. Men en gang tok kaka og siden den gang har jeg aldri vært der igjen. Jeg gikk rundt, var stressa fordi jeg skulle rekke en buss så jeg gikk litt fort. Merka at det var en mann som nærmest løp etter meg i butikken, så med vilje gikk jeg masse omveier og mellom hyller, og jeg kunne se han bokstaveligtalt løpe etter meg som om jeg var en tyv. Sendte klage etterpå, det der e e det ekleste jeg har opplevd, følte meg som en inntrenger. Greit at de sivile har en jobb, men vært greit å være profesjonell og ikke løpe etter kundene

Anonymous poster hash: 86cd2...c88

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinmonopolet på Steen og Strøm.

Det begynner å bli en stund siden nå, men jeg var der med lillesøsteren min og vi var begge i 20-årene. Det var bare jeg som handlet, viste leg og betalte i kassa. Skulle så til å legge vinflaska i vår felles koffert som søsteren tilfeldigvis hadde trillet på inne i butikken.

Da reiser mannen i kassa seg og tordner så hele polet hører det: "Det er straffbart å kjøpe alkohol til mindreårige, langing er ulovlig!" Jeg skvetter som et helvete, men sier: "Jeg har handlet til meg selv, vi deler koffert og jenta er over 20 år." "Det kan vel ikke jeg vite," svarer han surt tilbake og forlanger å se leg

- NEI det kan han ikke vite, men hva med å høflig be om legitimasjon før du beskylder meg for å begå et lovbrudd??? Det er helt vanlig praksis på andre pol jeg har vært på å sjekke leg på alle i et følge selv om bare en betaler.

Samme vinmonopol:

Skulle handle portvin til dessert, og ante ikke hva det var eller hvor det kunne stod. Spurte mannen i kassen, som for øvrig ikke hadde noen kunder å betjene, og han mumlet noe og pekte i en retning. Jeg spør igjen og han sier det står på en av reolene 《der borte》 og peker igjen. (???) Sier at jeg ikke er så kjent og at jeg skal lage en dessert og spør om han kan forklare det litt nærmere. Han sukker høyt, ser dumt på meg og peker igjen.

Jeg ble forbauset og gikk hen for å kikke i retningen han pekte. Fant ingenting... Går så tilbake og før jeg får sagt noe, reiser han seg fort og nesten kjefter på meg over at jeg ikke fant portvinen.

Jeg gjentar! Jeg ante ikke hva det stod under, og han kunne jo bare sagt at det står under skiltet 《sterk vin》!! Men han ville heller sukke og kjefte. Aldri mer i den butikken om han sitter der. Makan.

Btw: Jeg er 25, oppadgående og ønsket bare å finne en portvin til en dessert for en konfirmasjon som jeg aldri hadde laget før.

Anonymous poster hash: 97753...e50

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på, hadde jeg fått provisjon av salget hadde det vært én ting - men hadde det kun gått på arbeidsplassen så hadde jeg gitt f i salg av en ting til 3000 kr.

Trist holdning, men dessverre ikke unormalt at endel som jobber med kundeservice har lav arbeidsmoral.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trist holdning, men dessverre ikke unormalt at endel som jobber med kundeservice har lav arbeidsmoral.

Jeg synes det er tristere at enkelte kunder føler at ansatte skal stå på pinne for dem utenom arbeidstiden sin.

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er tristere at enkelte kunder føler at ansatte skal stå på pinne for dem utenom arbeidstiden sin.

Tja, å bruke 10 sek på å svare på en telefon, kan vel ikke betegnes som å stå på pinne akkurat. Det var dette med arbeidsmoral/yrkesstolthet, og at det er et kundeserviceyrke.

Ikke rart at slike tråder blir lange med mange historier, når det er så mange med så dårlige holdninger i dette yrket.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på, hadde jeg fått provisjon av salget hadde det vært én ting - men hadde det kun gått på arbeidsplassen så hadde jeg gitt f i salg av en ting til 3000 kr.

Hvis kunden får god hjelp vil h*n komme tilbake senere og sikre at du fremdeles har en jobb å gå til i det lange løp. God eller dårlig kundebehanling er vinn eller forsvinn for bedriften. Får dere ikke opplæring i dette?

Anonymous poster hash: 0c690...7af

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg har opplevd noe som får meg til å ville unngå butikken, men jeg liker ikke de ansatte på carlings da..... de er så innpåslitne altfor ofte!

Men jeg elsker carlings generelt, så hører bare på musikk og smiler til de om de skal komme bort til meg mens jeg er der. Hehe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...