Gå til innhold

Jill sin treningsdagbok


Jill

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er spådd regn fra fredag av her nede hos en kilde, mens en annen kilde sier fra søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Sånn i siste liten før vi skal starte opp igjen med håndballtreninger fikk jeg karet meg til å trene i går. Lokket med meg samboeren for å spille squash. Han kjøpte rakkert til meg i gave for mange år siden, og i går var første gang den ble brukt (fnis). Men det var vertfall veldig morro! Håper vi kan klare å fortsette med det! Så blir det håndball på torsdagen. Kommer trolig til å ha gangsperre i hele kroppen frem til da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gangsperre helt frem til håndballtreningen i går, men det gikk i grunnen greitt. Var selvsagt slitsomt og jeg så nok ut som en sprengt tomat etterpå, men det var faktisk godt å begynne på igjen. :) Kjennes ikke så ille ut nå, så om jeg klarer å gå i morgen skal jeg prøve å få med meg typen på en ny økt med squash. Trenger all kondistrening jeg kan få nå fremover til kampene starter!

Har jo sett på forskjellige forum og blogger at speltlompe har vært så poppis siste åra. Så kjøpte meg en pakke her om dagen og i gårkveld stappet jeg to med salat, ost, skinke, pesto og rømme. Veldig godt! I dag googlet jeg hva som var fordelen med speltlompene og fant vel ut at de ikke var så spesielle likevel. :klaske:

Goood helg (om ca 5 timer)!! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gangsperre helt frem til håndballtreningen i går, men det gikk i grunnen greitt. Var selvsagt slitsomt og jeg så nok ut som en sprengt tomat etterpå, men det var faktisk godt å begynne på igjen. :) Kjennes ikke så ille ut nå, så om jeg klarer å gå i morgen skal jeg prøve å få med meg typen på en ny økt med squash. Trenger all kondistrening jeg kan få nå fremover til kampene starter!

Har jo sett på forskjellige forum og blogger at speltlompe har vært så poppis siste åra. Så kjøpte meg en pakke her om dagen og i gårkveld stappet jeg to med salat, ost, skinke, pesto og rømme. Veldig godt! I dag googlet jeg hva som var fordelen med speltlompene og fant vel ut at de ikke var så spesielle likevel. :klaske:

Goood helg (om ca 5 timer)!! :nigo:

Hehe, nei, de har et marginalt bedre forhold mellom proteiner og karbohydrater enn andre, i tillegg til at feilmerking hvis jeg ikke tar helt feil tilsa at de inneholdt færre kalorier enn vanlige lomper. Selv bruker jeg mye speltlomper ettersom jeg tåler spelt mye bedre enn hvetemel, som er helt krise, men at det er så mye sunnere for den vanlige mann i gata eller fitnessbabes er bare tull. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei, de har et marginalt bedre forhold mellom proteiner og karbohydrater enn andre, i tillegg til at feilmerking hvis jeg ikke tar helt feil tilsa at de inneholdt færre kalorier enn vanlige lomper. Selv bruker jeg mye speltlomper ettersom jeg tåler spelt mye bedre enn hvetemel, som er helt krise, men at det er så mye sunnere for den vanlige mann i gata eller fitnessbabes er bare tull. :)

Ja, jeg så det om feilmerkingen. Kanskje de er litt sunnere enn tortilla-lefser, så om jeg bytter til speltlomper til tacoen får jeg i meg litt mindre kcal. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg så det om feilmerkingen. Kanskje de er litt sunnere enn tortilla-lefser, så om jeg bytter til speltlomper til tacoen får jeg i meg litt mindre kcal. :)

Tortillalefser inneholder også ofte mye annet, så speltlomper eller de fleste vanlige lomper er jo strengt tatt bedre enn tortillalefser, i tillegg er lompene mye mindre, så med mindre du spiser mange flere får du i deg færre kalorier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tortillalefser inneholder også ofte mye annet, så speltlomper eller de fleste vanlige lomper er jo strengt tatt bedre enn tortillalefser, i tillegg er lompene mye mindre, så med mindre du spiser mange flere får du i deg færre kalorier :)

Ja, det er sikkert mye rart i tortillaene. Så satser på bytte ut med lomper av og til. :)

Var å trente squash for et par timer siden. Holdt på i 1,5 time for det er så morro! :) Tror ryggen min er litt sånn her for tiden: "Wææ! Bevegelse!! Dette er vi ikke vant til så det er best vi sier i fra med litt vondter!" Har lånt en rygg-bok på biblioteket som jeg satser på å plukke opp noen tips fra. Så skal det nok bli en ordning på det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt stiv og støl i dag. Skal på håndballtrening senere så håper det ikke blir aalt for tung trening. :plystre: Krysser fingrene for at jeg mykner opp litt underveis.

Ps. Har kjøpt nye hallsko og er veldig fornøyd! :danse: Var litt bekymret for at de var for små, men de funket hvertfall fint til squash, så satser på de er gode til håndball også.

Endret av Jill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au....

Det var ingen kjære mor på trening i går. Føles som vi ble straffet med 10-10-10 (10 situps, 10 pushups og 10 spensthopp) omtrent 50 ganger! I tillegg hadde vi mange spurtøvelser. Ryggen er veldig misfornøyd. Jeg som følte jeg hadde så mye energi før trening i går. Tror ikke den er tilstede i dag. Men får bare kare meg gjennom jobbdagen og så har smertene forhåpentligvis gått over frem mot neste trening på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiv ca. fra under ørene og ned til anklene i dag! Men det er heldigvis ikke så ille allikevel. :) Føler motivasjonen er veldig bra om dagene og jeg gleder meg til neste trening. :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening i går! Hadde fortsatt litt gangsperre etter sist trening og med mye fotarbeid så blir jeg fort tung og stiv. Er litt kjipt å være en av de som er i dårligst form. :( Men jeg må bare stå på videre og prøve å ta igjen de andre! Er også litt redd for å ta i for mye nå i starten og så ender det i overbelastning eller lignende, men jeg har nesten ikke noe valg om jeg skal henge med. Håper på å få tatt en squash- eller styrkeøkt i løpet av helga. Tirsdag skal vi spille treningskamp (Wouæ!), så er litt usikker på om vi skal ha begge de to andre håndballøktene eller om en går ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag malte vi hus. Nå gjenstår bare et strøk på rekkverket, så er vi ferdige! :danse: Ble en grei gåtur i solen i går. Fant ut litt tilfeldig at bak det nyeste byggefeltet i byen har det blitt opparbeidet en koselig turvei. Ble selvsagt solbrent i hele trynet, men det må en nesten regne med når en glemmer å ha på solkrem..

Denne uken blir det tre håndballtreninger så da regner jeg med jeg får kjørt meg. Muligens det blir sånn i hele september, så får se hvor mye squash, gåturer og styrke utenom dette jeg orker. Samboeren reiser til utlandet med jobben denne uken, så jeg håper på mye energi slik jeg får gjort litt husarbeid og ymse mens han er borte. Energien er foreløpig ikke til stedet, men det er tidlig på dag, så satser på den kommer. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldigveldig sliten etter gårsdagens treningskamp. Kroppen er pyntet med mange fine blåmerker og så er jeg litt usikker på om jeg har hatt en lett overtråkk eller om det er betennelsen jeg har hatt før som fikk seg en smell. Men gud så gøy det var! Til tross for at vi tapte. :) Det var ganske tydelig at vi manglet en del på kondisjonsbiten, så tipper det blir hardkjør fremover på treningene. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går etter jobb gjorde jeg ca. ingenting.. Skjønner ikke hvorfor jeg er så lat/slapp! Skal en tur til legen neste uke, men tipper alt ser fint ut som vanlig. Jeg har til og med begynt å ta vitaminer igjen, så håper det skal hjelpe litt. Lager meg overkommelige lister med gjøremål for hver dag. Hadde tre ting jeg skulle gjøre i går; handle mat, skifte sengklær og vaske klær. Det eneste jeg gjorde var å vaske klær. Etter det var gjort følte jeg meg helt utslitt. Da var det tilbake til sofaen hvor jeg så en høyst unødvendig dokumentar, for så å legge meg alt for sent. Blir så irritert på meg selv! :kjefte:

Har fortsatt litt vondt i ankelen, så er noe skeptisk til treningen i dag. Men får bare se hvordan det går. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i den utslitt- og slapp-følelsen. Legen fant ikke noe galt med meg, ingen mangler eller noe. Kjipt når det er sånn. Å slakke på sofaen og legge seg alt for seint hjelper jo heller ikke akkurat på energien. :P

Du får ta det litt med ro hvis du kan på treninga, krysser fingra for at ankelen din blir bedre snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjenner meg igjen i den utslitt- og slapp-følelsen. Legen fant ikke noe galt med meg, ingen mangler eller noe. Kjipt når det er sånn. Å slakke på sofaen og legge seg alt for seint hjelper jo heller ikke akkurat på energien. :P

Du får ta det litt med ro hvis du kan på treninga, krysser fingra for at ankelen din blir bedre snart.

Ja, det er kjipt! Skjerpet meg et lite hakk i går, men ikke mye. Fikk handlet mat og det var det viktigste, for kjøleskapet var skrapa. ;)

Tok det ganske med ro på trening, men burde sikkert tatt det ennå roligere. Når jeg kom hjem så fant jeg en gammel voltaren krem jeg fikk for å smøre på håndleddene da jeg begynte å få senebetennelse. Så nå har jeg prøvd å smøre den på foten. Foreløpig er det ingen bedring, vil nok heller si det er litt dårligere. Fortsetter med det gjennom helgen og ser hvordan det går. Crap! Kom på nå at jeg skulle ha med treningsklær på jobb slik jeg kunne dra rett og trene styrke etterpå, men det glemte jeg. Jaja, fikk jo trent litt styrke i går mens de andre løp, så kanskje det var like greit.

Snart helg! Det skal bli deilig! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forsøkt å ise ned foten noe hver kveld? Legge foten høyt og legge på en ispose noen kvelder på rad kan hjelpe på. Den kan jo bli irritert av at du går på den, så da kan det være greit å få roet den ned litt etter en dag på beina. Det er i alle fall det jeg har fått beskjed om av fysio, at det trenger ikke være akutte skader for at du skal få effekt av å bruke is, eller sånn gel som kjøler ned området. Fint at du fikk kjøre styrketrening mens de andre løp da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forsøkt å ise ned foten noe hver kveld? Legge foten høyt og legge på en ispose noen kvelder på rad kan hjelpe på. Den kan jo bli irritert av at du går på den, så da kan det være greit å få roet den ned litt etter en dag på beina. Det er i alle fall det jeg har fått beskjed om av fysio, at det trenger ikke være akutte skader for at du skal få effekt av å bruke is, eller sånn gel som kjøler ned området. Fint at du fikk kjøre styrketrening mens de andre løp da!

Jeg prøvde så vidt på kampen, fordi jeg trodde det var et lite overtråkk. Men ellers har jeg ikke gjort det. Jeg går ikke så mye til hverdags. Men jeg tror den er på bedringens vei nå. Kjenner det ikke like godt når jeg prøver å bøye den helt ut til siden.

Til gjengjeld tror jeg jeg holder på å bli syk. :( Er tjukk i halsen og det begynner å bli vondt å svelge og så er jeg pittelitt tett i nesen. Krysser alt jeg har for at det ikke utvikler seg videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får spise masse appelsiner og mat uten for mye sukker, så blir du frisk fort! Og drikk mye, ikke minst. God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...