Gå til innhold

Mangler kvinner grunnskam?


Gjest Hofmann

Anbefalte innlegg

Jeg er genetisk overlegen når det kommer til oppvask faktisk!!   Dagens, takk for god latter Hoffis!! :skratte:  :skratte:  :skratte:  :skratte:  :skratte:  :skratte:  :skratte:  :skratte:  :skratte:  :skratte:  :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grunnskam

 

Skamgrunn,

Grunnsmak

Gnarnsmuk

Kunnsgram

 

Magr? Snunk,

Anngr, smuk!

Kus, mann! Gr!

 

Kamsnnurg

Nnurgmaks

Kamsnrung

Margsnnuk!

 

Snunk? Marg,

Grann smuk!

Gnum. Snark.

 

Dette er teksten til den nye sangen til den walisiske protoprogpunkgruppa Impudent Strumpets. Gjengitt med tillatelse av tekstforfatter Desdemona Marlowe. Hun eier ikke skam.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tid tilbake hadde jeg en diskusjon med en kompis om dette med "grunnskam". Han mente at kvinner ikke hadde grunnskam, mens jeg mente at kvinner også har litt grunnskam (f.eks. over gold digger - genet sitt), men ikke så mye som menn. Det at kvinner ikke har grunnskam baserte han hovedsaklig på at han hadde observert hvordan kvinner og menn oppfører seg når man som bilist stopper for dem ved gangfeltet. Her hadde han observert at når man stopper for menn ved gangfeltet, pleier de å skynde seg over gata for å være minst mulig i veien, og i tillegg gir de deg gjerne et lite "nikk" for å annerkjenne at de beklager at de er til. Men når man stopper for kvinner, gjør de absolutt nada for ikke å være i veien, men slentrer i stedet over gata i sitt eget tempo, og annerkjenner heller ikke sjåføren som stoppet for dem.

Altså, når man stopper for en mann ved et fotgjengerfelt, kan man se helt tydelig hvordan grunnskammen hans kommer til syne. Men når man stopper for en kvinne, ser man det motsatte: entitlement. Etter denne samtalen har jeg bitt meg litt merke i det her, og har forsøkt å observere hvordan fotgjengere forholder seg til meg som bilist når jeg stopper for dem ved fotgjengerfelget. Og vet dere hva? Kompisen min har helt rett! Når jeg stopper for en mann er det som om hele kroppsspråket hans forsøker å sende meg en beklagelse. De går så fort de bare kan, og både nikker og bukker til meg mens de går over gata. Det er som om menn kjenner hardt på grunnskammen med en gang de "får" noe av noen andre. Kvinnene derimot slentrer sakte over gata, har all verdens tid, og de annerkjenner heller ikke din eksistens i det hele tatt. Kvinner har altså null problemer med å "få", og kjenner ikke på grunnskammen.

Så da lurer jeg på, hva tenker dere på KG? Har dere lagt merke til det her? Og har kvinner i det hele tatt noen grunnskam? På hvilke områder manifesterer denne grunnskammen seg i så fall hos kvinner? Åpenbart ikke når de går over fotgjengerfeltet ihvertfall.

Det med fotgjengerfelt. Der må jeg si at jeg har opplevd totalt motsatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hofmann

Er det et kjønn her som har lite skam så er det jo hankjønnet.

 

Helt feil. Vi har bare lav grad av selvbeherskelse, men vi skammer oss veldig over alt vi er og gjør og tenker og sier og føler. Kvinner har mer selvbeherskelse, men mindre grunnskam. Så alt i alt balanserer det seg ut.

Endret av Hofmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt feil. Vi har bare lav grad av selvbeherskelse, men vi skammer oss veldig over alt vi er og gjør og tenker og sier og føler. Kvinner har mer selvbeherskelse, men mindre grunnskam. Så alt i alt balanserer det seg ut.

Vet ikke på hvilken planet du bor, men her jeg bor er det i allefall likt antall av kjønn som går treigt og raskt over overgangsfelt. Og nei, du eier ikke skam hvis du bestemmer deg for å klæske en jente på ræva for eksempel. Det har ingenting med beherskelse å gjøre, hvis ikke du klarer å holde deg for god for det bør du holde deg innenfor huset 4 vegger. Latterlig unnskyldning. Enkelte kvinner eier skam, enkelte kvinner eier ikke skam, enkelte menn eier skam og enkelte menn eier ikke skam. Har ikke noe med å gjøre om du har en penis eller en vagina. Du er bare hatsk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hofmann

Nå har jeg ikke lest hele tråden, men akkurat det du skriver her er nesten det samme som jeg har gått å tenkt på i det siste. Bare at det gjelder syklister og mopedførere.

Hvordan har de samvittighet til det? På samme måte som du mener mannen har en litt takknemlig og unnskyldende holdning når du stopper for at han skal kunne krysse veien, lurer jeg på hvordan noen har samvittighet til å senke fartsgrensen for kanskje 20 bilister over en lengre strekning.

Om jeg (som kvinne) hadde vært årsaken til at det ble kø fordi folk måtte kjøre bak meg i 20 km/t istedenfor 70 km/t hadde jeg blitt fryktelig flau, følt at jeg var til bry og syklet inn til siden. Nettopp for ikke å forsinke andre, lar jeg være å sykle i trafikken.

Mens nettopp MENN (i kondomdrakter) ser ut til å mangle denne grunnskammen du nevner. A sense of entitlement- check! De kan sannsynligvis ikke kjøre inn til siden fordi det ødelegger den gode tiden deres. Mye viktigere at statistikken på pcen ser bra ut enn at alle bilførerne som så tålmodig følger etter i din fart får en trygg mulighet til å kjøre forbi.

Dessuten har du aldri sett meg gå over gata, jeg skyndter meg alltid. Dessuten hender det jeg later som om jeg ikke skal over for at bilen skal slippe å stoppe. Så går jeg bare over etter den har kjørt forbi.

Edit- Leif osv

 

For all del, jeg sier ikke at det ikke finnes menn som ikke har grunnskam, men disse har som oftest også en diagnose (eller skulle hatt det). Disse er de man kaller "psykopater", "sosiopater" eller "syklister". Vet ikke om du har fått det med deg, men Statens Vegvesen har faktisk omsider annerkjent at det finnes en kobling mellom sykling og dyssosiale personlighetsforstyrrelser, og har derfor startet denne kampanjen for å få syklistene til å sykle mer inn til siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, jeg sier ikke at det ikke finnes menn som ikke har grunnskam, men disse har som oftest også en diagnose (eller skulle hatt det). Disse er de man kaller "psykopater", "sosiopater" eller "syklister". Vet ikke om du har fått det med deg, men Statens Vegvesen har faktisk omsider annerkjent at det finnes en kobling mellom sykling og dyssosiale personlighetsforstyrrelser, og har derfor startet denne kampanjen for å få syklistene til å sykle mer inn til siden.

 

 

 

Jada, vi har skjønt at du troller nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, jeg sier ikke at det ikke finnes menn som ikke har grunnskam, men disse har som oftest også en diagnose (eller skulle hatt det). Disse er de man kaller "psykopater", "sosiopater" eller "syklister". Vet ikke om du har fått det med deg, men Statens Vegvesen har faktisk omsider annerkjent at det finnes en kobling mellom sykling og dyssosiale personlighetsforstyrrelser, og har derfor startet denne kampanjen for å få syklistene til å sykle mer inn til siden.

Hvem er han mannen på profilbildet ditt?

Anonymous poster hash: fa9fe...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner bare tre damer som faktisk liker å tørke støv, støvsuge og vaske opp. Det de tre har til felles er at alle tre har psykiske problemer og prøver å døyve alle problemer ved å gjøre rent. Eller nei, et par av dem er ganske hard på flaska også når ting butter i mot.

 

Ellers har jeg ikke hørt noen andre damer si at de liker husarbeid. For å generalisere så liker ingen damer husarbeide. Det er bare en fantasi enkelte menn dikter opp for å slippe å forholde seg til at de er egoistiske slasker.

 

Å dille med interiør er noe annet. Den slags ordning i huset er det mange kvinner som liker.



Anonymous poster hash: 8e10c...fab
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for krenkende utsagn, personangrep, persondebatt, avsporinger og svar til dette.

 

Da tråden har vært ryddet flere ganger på kort tid, stenges den.

 

Raven Emerald, mod.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...