Gå til innhold

Jeg lever nesten på mat fra jobben..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

 

Det er i prinsippet ikke lov, det heller.

Anonymous poster hash: e39f3...5bb

 

 

Vet du, det driter jeg i. Jeg blir helt dårlig av hvor mye mat som kastes på det sykehjemmet jeg jobber.

Anonymous poster hash: 98676...583

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vet du, det driter jeg i. Jeg blir helt dårlig av hvor mye mat som kastes på det sykehjemmet jeg jobber.

Anonymous poster hash: 98676...583

 

 

 

Det er ingen i verden som kommer til å arrestere oss fordi vi spiser  2 kjøttkaker og 1 tørr potet som er til overs fra middagen.  Har jobbet innen helse i 11 år og har aldri hørt at rester SKAL kastes og IKKE spises av de ansatt!  Det er absurd og jeg tror ikke noe på det!  Jeg lurer også på hva grunnen skulle vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på miljø, hvor mye fullt spisbar mat vi kaster, og med tanke på at det finnes mennesker som legger seg sultne, blir jeg kvalm av at fullt spisbar mat kastes, systematisk. Greit at reglene er der for en grunn og at maten ikke kastes for å være vanskelig, men det er likevel tegn på at det er noe fundameltalt galt.



Anonymous poster hash: 3ffba...c1e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har ikke lov, det skal kastes i kontainer. Jobbet på kiwi. Der kastet vi mat på lørdagen som gikk ut på mandagen. Vi måtte kaste det, fikk ikke lov til å ta det. 

Da er det loven som er på trynet. Det å være pålagt å kaste fullt spiselig mat er vanvidd i en verden der mange sulter.

 

Jeg mener å ha lest at i Vest-Europa kaster vi ca. halvparten av all maten, det så idiotisk at jeg kan ikke få sagt det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er i prinsippet ikke lov, det heller.

Anonymous poster hash: e39f3...5bb

 

 

Kilde? 

 

Der jeg jobbet satte pasientene pris på at vi åt sammen med dem (vi tok mat til dem først, og så tok vi litt av det som eventuelt var igjen), fordi de ikke likte at vi bare satt og så på mens de spiste, uten at vi spiste selv. Sykehjemmet er tross alt hjemmet deres, og de setter pris på en "normal måltidssituasjon", der de ansatte også kan sitte ved bordet og delta i måltidet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I stedet for å kaste mat skal kastes, altså, fult spiselig mat, så tar jeg det heller med meg hjem. Det jeg får med meg såklart. Jeg har ikke engang dårlig samvittighet. Jeg synes det er en stor skam, at vi skal kaste så masse spiselig mat, når det er folk der ute som sulter.

Jeg oppretter tråden for å høre dine meninger om saken. jeg stjeler altså ikke fra jobben, men tar det som skal kastes...eller noe av det.

Ser du på dette som stjeling? eller ville du selv gjort det?

Anonymous poster hash: 47889...cde

Hørte om en som fikk sparken for det. Derfor tør ikke jeg.

Anonymous poster hash: c0e9a...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde butikken 5 min unna ikke donert bort mat de skal kaste til veledige formål.

Å en butikk 15 min unna donerte bort mat de skal kaste. Så hadde jeg lett dratt 10min ekstra for å handle på hos den som hjelper andre.

Å det vet jeg at andre hadde gjort også ☺☺☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er faktisk slik i helsevesenet. Det som bestilles av mat skal gå til de innlagte, ikke de ansatte. Noen steder er de veldig strenge på at dette håndheves, andre steder er det (dessverre) slik at de ansatte spiser av denne maten.

Anonymous poster hash: e39f3...5bb

 

 

Jeg ser ikke problemet så lenge det er nok mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde butikken 5 min unna ikke donert bort mat de skal kaste til veledige formål.

Å en butikk 15 min unna donerte bort mat de skal kaste. Så hadde jeg lett dratt 10min ekstra for å handle på hos den som hjelper andre.

Å det vet jeg at andre hadde gjort også ☺☺☺

 

Jeg bruker Spar ned i gaten mye selv om det ikke er en billig butikk pga jeg vet innehaveren der er opptatt av å hjelpe narkomane og andre som er i trøbbel. Hun har blitt rik alikevel. Veldig grei og real kjerring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Spar ned i gaten mye selv om det ikke er en billig butikk pga jeg vet innehaveren der er opptatt av å hjelpe narkomane og andre som er i trøbbel. Hun har blitt rik alikevel. Veldig grei og real kjerring.

Så bra 😊😊

Vet dessverre ikke om noen sånne butikker her jeg bor nå. Men i Oslo var det flere. De gjør en flott jobb for de som dessverre ikke har like mye 😊😊

Mamma har alltid vært nøye på å ikke kaste mat.

Der fikk vi ofte litt forskjellig til middag. En fikk kotelett, en fikk steik og den siste fikk karbonader.

Var aldri noe problemer med det. Vi bytter på hvem som fikk velge først.

Hadde vi steik en dag, så fikk vi lapskaus dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra

Vet dessverre ikke om noen sånne butikker her jeg bor nå. Men i Oslo var det flere. De gjør en flott jobb for de som dessverre ikke har like mye

Mamma har alltid vært nøye på å ikke kaste mat.

Der fikk vi ofte litt forskjellig til middag. En fikk kotelett, en fikk steik og den siste fikk karbonader.

Var aldri noe problemer med det. Vi bytter på hvem som fikk velge først.

Hadde vi steik en dag, så fikk vi lapskaus dagen etter.

 

Sånn gjør jeg det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

?

Kiwi gir jo bort maten som går ut samme dag eller neste dag til organisasjoner som igjen gir maten til trengende, har jeg lest på Kiwi sine sider...

Anonymous poster hash: 48381...975

 

Hehe...Ja de sier de gjør det, at alle butikkene skal gjøre det...

Men det skjer ikke :)

Vet om mange kiwi butikker som ikke gjør det og en av dem jobbet jeg i..

Er kvalmt..

Vet bare om noen få som faktisk holder avtalten, men de er i de større byene i Norge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe...Ja de sier de gjør det, at alle butikkene skal gjøre det...

Men det skjer ikke :)

Vet om mange kiwi butikker som ikke gjør det og en av dem jobbet jeg i..

Er kvalmt..

Vet bare om noen få som faktisk holder avtalten, men de er i de større byene i Norge :)

 

Vel, så de lyver.... Ikke overraskende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...Ja de sier de gjør det, at alle butikkene skal gjøre det...

Men det skjer ikke :)

Vet om mange kiwi butikker som ikke gjør det og en av dem jobbet jeg i..

Er kvalmt..

Vet bare om noen få som faktisk holder avtalten, men de er i de større byene i Norge :)

Noe å tipse avisen om kanskje...

Sår at de gjør det her:

https://kiwi.no/Om-KIWI/Kultur-og-samfunssansvar/Frelsesarmeen-og-Bymisjonen/

Endret av MissPierce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...