Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok, volume II


*Enigma*

Anbefalte innlegg

Dagens første treningsøkt unnagjort. La på en liten 15 min økt løping på slutten. Litt intervaller på morgenen er en fin måte å komme i gang på. Høydag i dag, hvilket betyr mer mat til lunsj og middag. Karbfest! :D

På en lavdag ligger jeg på 80-90g karbs, på høydagen ligger jeg på rundt 200-220g . Lurer på hvordan det kommer til å påvirke meg utover dagen.

Ikke noen vektnedgang å spore i dag. Trente ikke på kvelden i går da, så det kan jo være det som gjorde det. Var sliten, hadde vondt i huet, frøys og følte meg i det hele tatt ræva. Dessuten kan man jo ikke akkurat forvente 100-200 g pr. dag hver dag heller.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Våknet forresten dypt nede i et svart hull i dag, jeg var så sinnsykt trøtt, sliten og deppa da jeg våkna at mest av alt hadde jeg lyst til å gjemme meg under dyna og bare bli der i dag. Stenge verden og ikke minst stemmen i hodet mitt ute. Heldigvis gjorde jeg ikke det, for etter treningsøkta følte jeg meg veldig mye bedre. På tross av hvor sliten og trøtt jeg var da jeg våkna, at jeg valset rundt som en zombie og kjørte meg så til de grader ned på forhånd så ble det veldig bra. Jeg fikk koblet ut og verden ser ikke så ille ut akkurat nå, selv om de tingene jeg deppa over i morges fortsatt er like kjipe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Men godt trening kan være til hjelp, selv om jeg fortsatt ikke aner hvordan du klarer å få til denne morgentreninga :P

Og nå har jeg akkurat spist en omelett til lunsj :nigo: Fatter ikke hvordan noen kan bli lei det :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Men godt trening kan være til hjelp, selv om jeg fortsatt ikke aner hvordan du klarer å få til denne morgentreninga :P

Og nå har jeg akkurat spist en omelett til lunsj :nigo: Fatter ikke hvordan noen kan bli lei det :laugh:

Hehe, nå er det vel mest det at omelett aldri har vært min favoritt, smaken er som baken veit du. ;) Eggerøre og omelett er okish, og kan være veldig godt hvis den er varm og fluffy rett fra panna med mye godt oppi, men nei, det har aldri slått helt an hos meg. Jeg er veldig glad i kokt egg, men egg i stekte former får litt sånn mystisk konsistens som da jeg var liten rett og slett fikk meg til å brekke meg. Men dagens omelett også langt bedre, mer smør og mer ost. :P Det hjalp mye på det altså.

:hug: Takk for klem, det trengs på en dag som denne, hvor det meste egentlig er dritt. :P Vi har fortsatt problemer på mitt ansvarsområde, det er ikke min feil og feilen ligger ikke i mine systemer, men de påvirker mine systemer negativt ergo får jeg masse ekstra jobb og får litt småspydige kommentarer på fleip om at ting fortsatt henger igjen hos meg. :roll: Dessuten er det en del kunder som ringer inn som kan dra til en viss varm plass. Du kommer jævlig langt med å være hyggelig! :opplyser:

Jeg er evig takknemlig for treninga, den har redda meg mange ganger, Jeg får kobla ut og tenkt på noe annet mens jeg trener og dermed virker ting mindre viktig, eller jeg glemmer det som er kjipt. I kveld er det spinning med yndlingsinstruktøren min, så da skal alle frustrasjoner brukes som fuel til å få en knall økt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig, deilig spinningtime i dag, dvs. deilig nå som jeg sitter i sofaen. Kjørte hardt i dag, selv om det var blytungt, også hadde instruktøren vår en liten ondskapsfull plan for oss. Ganske seint i 2. del kjørte vi slette, mindre motstand, høy frekvens, før hun skiftet til 30-40 sek styrketråkk, og gikk direkte ned i sittende med kjappe bein. Syra satt som et skudd i beina, og pulsen gjorde et aldri så lite hopp. Godt fornøyd, og på fredag kal jeg på ny time med samme instruktør. Det er ikke ofte jeg går på timene til venninnene mine, men her kan jeg trygt gå for å få en knall treningsøkt og en hyggelig prat etterpå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper ting ser litt lysere ut i dag! :hug:

Hehe, de gjorde det fram til jeg kom på jobb. Kom på jobb til ulende alarmer, eller vel, egentlig bare konstant kimende telefoner og rakk 2 utrivelige samtaler før det ble noenlunde stille. Store driftsproblemer nok en gang. Jeg lurer på hvor lenge firmaet klarer å holde hodet over vannet hvis vi får flere slike situasjoner nå.

Ingen trening på morgenen i dag. Kroppen er langt fra restituert etter gårsdagen knallharde økt på sykkelen. Skal trene bein og rygg, så greit at kroppen er noenlunde frisk og opplagt. Lytter til kroppen og pulsklokka som sier jeg skal vente noen timer med å trene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ha pulsklokke som ber meg vente med å trene, men den hadde vel neppe sagt det til meg :P

Men vil du egentlig ha en pulsklokke til 5 000 som sparker deg i ræva en gang i timen hvis du ikke har vært oppe og gått, bare for at den skal kunne fortelle deg at du må vente 4 timer med å trene? ;) Det rever ganske harde og/eller lange økter for at det skal skje. ;)

Tror bare jeg må innse at trening blir det ikke i dag. Jeg jobber i kveld, og har nå sittet on hold med en inder som ringer fra Washington i en halvtime ... Da han sa at han bare skulle sette meg on hold for en liten stund, så trodde jeg da ikke det skulle gå en halvtime ... :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg klarer meg veldig fint med vivofiten min. Den får en fin, lang rød strek på skjermen sin når jeg sitter for lenge stille, kan kobles til pulsbeltet mitt og har klokke. Dessuten trenger den ikke å lades (som var problemet mitt med tidligere aktivitetsregistrere) :laugh:

Den er nok mer tilpasset mitt mosjonistnivå enn en pulsklokke til 5000, men jeg liker dingser da :sjenert:

:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg klarer meg veldig fint med vivofiten min. Den får en fin, lang rød strek på skjermen sin når jeg sitter for lenge stille, kan kobles til pulsbeltet mitt og har klokke. Dessuten trenger den ikke å lades (som var problemet mitt med tidligere aktivitetsregistrere) :laugh:

Den er nok mer tilpasset mitt mosjonistnivå enn en pulsklokke til 5000, men jeg liker dingser da :sjenert:

:laugh:

Jeg elsker dingser, og derfor en megafancy pulslokke. ;) Og den er så fancy at den takler oppgradering av diverse funksjoner, så den har jo bare blitt bedre og bedre siden jeg kjøpte den.

Forbanna over manglend trening i dag, fly forbanna når ting ble som de ble, jeg satt on hold i typ 40 min for at han bare skulle komme tilbake og si vel, jeg kan bare gjøre ditt og datt, vår europeiske kontakt ringer dere i morgen Ha det bra!

Vel, vel. Styrketrening og spinning intervall i morgen. Satser på at det gjør opp litt for manglende trening i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grisetrøtt i morges, opp tidlig for å få laget lunsjen jeg ikke rakk å lage i går kveld pga. jobb. I dag var en sånn dag nesten alt gikk galt, men i det minste ned 0,1 kg, så totalt vekttap denne uka er 400 g så lang. Godt fornøyd med det med tanke på at jeg plutselig droppa så mye før dietten starta.

Jeg begynner å venne meg til høy- og lavdager, føler ikke at det påvirker meg så voldsomt egentlig, men nå har jeg jo bare trent knallhardt de dagene jeg har høydager, og lettere eller ingenting de dagene jeg har lavdager, og det har jeg tenkt å fortsette med. Alle kondisjonsøktene er lagt til dager jeg har høydag, 4 dager i uka, kjente kanskje antydning til at jeg ble fortere sur og sliten i beina under spinninga på onsdag, men får følge litt med på de greiene der, det skal jo også meldes inn til diettcoachen.

Det er en ting jeg faktisk må bli flinkere til, å lage lunsj kvelden i forveien. I går ble det som det ble, men generelt har jeg ikke noen unnskyldninger for ikke å lage lunsjen kvelden i forveien. Rutiner må på plass, sånn at jeg slipper stress og mas på morgenen, for da blir det som i dag, alt skjærer seg, jeg var sur og trøtt da jeg våkna og enda surere ble jeg når småtterier gikk litt galt under matlaginga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en deilig trening. Merket på styrketreninga at jeg bruker litt lenger tid på å restituere meg nå, og at jeg ikke er like utholdende som vanlig. Kjørte veldig lett på bein og rygg, siden jeg ikke fikk trent dem i går, men kunne ikke kjøre hardt ettersom det er økta for i morgen. Kjører middels, lett og tung dag, annenhver dag bryst+skuldre og bein+rygg. Bryst og skuldre fikk gjennomgå litt mer, siden det var tung dag.

Spinningtimen i dag føltes blytung, og jeg kom ikke virkelig høyt opp i puls før på 5. og siste sett, før det lå jeg mellom 80 og 90%, med bare veldig korte hopp opp over 90, men hele siste settet på 4 min lå jeg godt over 90 og helt tett oppunder max. Musikk og instruktør gjør det enkelt å glemme alt rundt seg, bruke frustrasjoner som "fuel" og bare gi alt. Fantastisk deilig følelse når man omtrent faller sammen over styret etter siste topp/intervall. :nigo: Jeg ELSKER virkelig den følelsen. Nå slapper jeg av med veldig god samvittighet, og gleder meg til trening i morgen. Ny intervalløkt lik den i dag på søndag ..., hvis jeg er i stand til det da. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vekta kryper fortsatt nedover. Nesten så jeg synes det går for lett. Nå har jeg trent bra en god stund da, og bedre og bedre har det blitt også. Spinningtimene jeg kjører er tøffe, og neste uke begynner jeg å løpe litt mer planlagt enn nå og da når det passer noen ganger i uka. Setter av mandag og fredag kveld til løping på Bislett. Mandag blir nok rolig langkjøring for å få restituert sikkelig. Kjører jo knallhard spinningtime på søndag, men fredag kan nok få bli i litt høyere tempo.

God styrkeøkt i dag, kjørte beina mine ganske hardt, så smått bekyma for at jeg kanskje kan bli støl i morra, men krysser fingra for at beina er såpass godt gjennomtrent at jeg ikke blir det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen, og ligger pal på sofaen. Dssverre kan jeg ikke bli liggende her hele kvelden, ettersom jeg skal møte noen venner på Scotsman for å se boksing i kveld. Heat var eksepsjonelt slitsomt! Det var litt dårlig forklart på sats sine sider, så jeg var ikke helt klar over hvordan det faktisk foregikk.

Timen var delt opp i 5 heat. Et heat består av 3 forskjellige øvelser, f.eks utfall, vandrende planke og situps. Du kjører hver øvelse i 30 sek før du hopper rett på neste øvelse, når du har kjørt 90 sek har du 30 sek pause før du kjører ny runde. Totalt kjører du disse 90 sek 3 ganger før det er klart for nytt heat med 3 nye øvelser. Alt dette gjør du i en sal som holder minst 38 grader og minst 65% luftfuktighet. Temperaturen i dag var 40,5 og luftfuktigheten også noe høyere enn 65%. Instruktøren pusher deg hele tiden, fordi dette skal kjøres høyintensivt. Siden det var min første gang så var hun noe snillere mot meg, og jeg trengte også et par sekunders pause her og der, eller gjorde enkelte av øvelsene litt enklere som statisk planke i stedet for vandrende planke etc. men jeg holdt ut så godt jeg kunne og fullførte de 45 min. Med gåtu både til og fra, ca 3,5 km hver vei synes jeg jeg har gjort en meget bra innsats i dag, og pulslokka er også veldig fornøyd med meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det hørtes ut som en veldig bra time! Du er flink! God helg. :)

Jepp! Det var en veldig bra time, men det er klart at den er ikke for alle. Det blir veldig varmt og fuktig, så sliter du med sånt i utgangspunktet vil jeg ikke anbefale den akkurat. Hittil har timen gått veldig begrenset, fordi det er såpass spesiell og fordi de ville teste den ut på kundene, men nå skal det inføres flere timer i uka, så da har jeg faktisk mulighet til å gå på den i blant.

I dag er jeg grusomt støl i rumpe og bakside lår på venstre side. Lover veldig bra for intervalløkta seinere i dag. :P Jaja, forrige gang jeg kjørte den intervalltimen på en søndag var jeg også frytelig støl, da i forside lår, og jeg både overlevde og klarte å presse meg max da, så bør vel lare det nå også.

Nytt vektdropp i dag ... Har en liten mistanke om at noe er pga. den varme timen i går, så vi får se hva vekta sier i morra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk meg en tur på dagen i dag, også var jeg på spinning intervall kl 16. Er sikkelig støl og kjente godt jeg var sliten etter ukas tidligere treninger, men fikk pressa meg godt likevel. Satser på at en god natts søvn vil gi meg sårt tiltrengt restitusjon nå. Spent på hva vekta viser i morgen, om jeg har gjort et hopp opp igjen, eller om jeg holder den lik som i dag eller har gått ned. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt støl, fortsatt blytung i kroppen, og i følge klokka har jeg fortsatt en god del timer til jeg blir restituert. Riktignok har den forkortet restitusjonstiden med en halvtime siden i morges, sikkert på grunn av svært lav aktivitet fra min side, men føler helt klart det er lurt å vente med treninga til etter lunsj.

Matplanen har blitt justert noe, dvs. vi har byttet om på lunsj og frokost, så jeg får lunsjmåltidet fra forrige uke til frokost og frokostmåltidet til lunsj. Dette fordi det blir litt lite karbs på morgenen etter trening. Har et lite håp om at det kanskje kan bedre restitusjonen min, for den har vært dritt denne uka.

Ettersom jeg fortsatt er støl så blir det ikke noen Heat-time på meg i dag, men tar den søndag i stedet regner jeg med. Tipper det blir styrketrening bryst og skuldre + rolig jogg på mølla på meg i dag.

Ellers denne uka ser planen foreløpig slik ut:

Tirsdag morgen:

Bein og rygg

Tirsdag kveld:

Crosstrainer

Onsdag morgen:

Bryst og skuldre

Onsdag kveld:

Spinning

Torsdag morgen:

Bein og rygg

Torsdag kveld skal jeg på show på Gran, så da blir det ikke noe trening

Fredag morgen:

Bryst og skuldre

Fredag kveld:

Løping

Lørdag morgen:

Bein og rygg

Lørdag ettermiddag:

Hot Mojo?

Søndag formiddag:

HEAT

Søndag kveld:

Spinning

Det lille ekstra vekthoppet ned i går var helt tydelig på grunn av HEAT-timen, så bittelitt opp i dag, men fortsatt ned siden fredag. Dette går veien, så får jeg bare håpe at det går like smertefritt og greit denne uka.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles som om jeg endelig har funnet igjen flyten. Jeg løper ikke like fort som før, og løfter ikke like tungt, men jeg får gode treninger og klarer å pushe meg selv. Jeg tåler mer, og det å komme seg på trening går litt mer automatisk. Selv om jeg er sliten så kommer jeg meg av gårde, uten å måtte sparke meg selv alt for hardt bak eller drive intensiv overtaling.

Jeg var nok ikke helt restituert, klokka mi mener også det, men jeg dro på trening likevel. Trengte å koble ut hjernen og ikke gruble for mye. Løp/jogget i 40 min på mølla, var tung i beina da jeg begynte, men så fort jeg ble varm gikk det fint. Så ble det styretrening bryst og skuldre etterpå. Fikk kjørt meg selv litt ekstra hardt på push ups i dag. Siden jeg stagnerte på challengen tar jeg en liten periode med færre reps, men med vekt på ryggen. Satser på at det skal gjøre det lettere å kjøre flere push ups uten vekt på ryggen om noen uker. Har også blitt merkbart sterkere i ass. dips. Gleder meg veldig til jeg klarer å kjøre både dips og pull ups uten assist. Det går så klart alt for tregt for utålmodige meg, men framover går det. Deilig, deilig følelse i dag, og jeg tror kroppen min tåler å kjøres litt hardt en periode, har ikke dødd av det ttdligere og kroppen føles bedre nå enn på lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...