Gå til innhold

Hvorfor må de gå med hijab?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det antar du fordi du har fordommer, intet annet. Du kan ikke ane om hun er gift eller ikke, om resten av familien bruker hijab eller ikke, om foreldrene er liberale eller ikke. Det er komplett umulig å vite.

Det er nok av kristne land i f.eks Afrika hvor fordømmelse på både det ene og det andre, og dermed lynsjing, er like "godtatt", og det skyldes ikke "skumle muslimer".

Du gikk glipp av hele poenget her. Det er snakk om sannsynligheter!

Jeg antar det pga erfaringen sier så. Det er ingen andre enn muslimene i seg selv som er årsak i fordommene i så fall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mange kvinner pålegges av sin mann til å gå i bikini på stranden?

Proud-bikina har jo tidligere i tråden forklart at det er obligatorisk for kvinner å gå med bikini. Og at de som ikke gjør det, vil utsettes for den mest forferdelige straff på dommedag.

Bikini og hijab. Samma greia. Null forskjell.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

århundrets vås.

Anonymous poster hash: 8d397...03c

Sier "fru anonym" med sin enorme historiekunnskap.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muslimer spiser ikke gris pga renslighet, griser er skitne dyr som spiser alt de kommer over, mennesker, andre griser og de ruller seg i dritt.

Omskjæring er også pga renslighet, ettersom bakteriene liker seg under forhuden.

Anonymous poster hash: 3a00d...016

Å si at griser er "skitne dyr som ruller seg i dritt" er det ingen fornuft eller logikk i. De fleste dyr både kuer og ender kan bli skitne og muligens rulle i sin dritt. Har du ikke sett hester og kuer stå i sin egen møkk? Men dere spiser jo biff og ku for det...

Og før grisene kommer på matbordet er de renset og bearbeidet, så det er altså ingen mulighet for at det er skittent, i hvert fall ikke her i Norge.

Det er heller ingen god grunn til at man skal omskjære nyfødte. Bakterier i forhuden og penis vil du finne uansett og det er en del av vår normalflora. "Farlige" bakterier skal som regel ikke nyfødte ha om de ikke har noen form for infeksjon, så det argumentet ditt faller bort. Og når du i tillegg gjør et kirurgisk inngrep og danner et sår blir det større infeksjonsrisiko, og det er alt annet enn renslig. Tror du ikke at de i medisinen hadde omskjært alle nyfødte om det hadde vist seg at dette er en helsefordel? Jeg velger å stole på de som arbeider innenfor dette feltet, nemlig legene og ikke hva en gammel bok eller en imam har å si om saken.

Jeg har forreste ingenting i mot muslimer, har mange muslimske venner og respekterer deres tro fullt ut. Jeg synes bare det blir for dumt å komme meg slike utsagn når det er motbevist av vitenskapen for lengst. Tenk selv og bruk fornuften og du skjønner fort hvor ulogisk det der er. ;)

Anonymous poster hash: 0e1b9...1d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa ingensteder at om man ikke bruker bikini, vil man komme til helvete. Jeg snakket om "tvang fra samfunnet".

At kvinner i enkelte land MÅ bruke hijab, er ikke likestilt med at man skal tvinge kvinner til å IKKE bruke hijab i Norge. Langt derifra. Man SKAL kunne ha valget, om man nå vil kle av seg, eller på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting fordummende og destruktivt i å ha et religiøst påbud som innebærer å la være å spise dyrekjøtt som verden over er kjent for å gjerne være infisert med trikiner...

Trikiner er svært skadelige for et menneske som får denne parasitten i seg.

Derfor var grisen kjent som et "urent dyr" i Midtøsten på profeten Muhammeds tid og man spilte russisk rulett med helsen til folk om man slaktet og serverte kjøtt av svin.

Ergo nedfelte man i religionen et påbud om å ikke spise svinekjøtt eller andre produkter fra svin.

Det er ingenting fordummende med å forholde seg til dette fortsatt,med det industrielle landbruket som foregår i stor skala. Trikiner er fortsatt en parasitt svin ofte har. Derfor er det en fordel å ligge unna svinekjøttet og dette er ingenting muslimer skal ses ned på for å velge å gjøre.

Info om trikiner:

http://snl.no/trikin

Til info for de som måtte være tungnemme hadde man altså ikke "utbredte vetrinærkontroller" i Midtøsten på den tiden jøder og muslimer bestemte seg for å unngå alt som het spising av svin...

Okei, da må jeg få anbefale at det blir nedtegnet i koranen, bibelen og andre hellige skrifter at man IKKE spiser kylling eller egg. En stor andel av eggene og kjøttet er infistert med salmonella, som kan være svært skadelig for de yngste, de eldre og de med nedsatt immunforsvar. Så bør man ikke spise ferskvannsfisk da fisken kan inneholde for høye mengder tungmetaller (bla kvikksølv) og andre miljøgifter. Så bør man få inn i disse "skriftene" at man egentlig bør slutte å spise kjøtt, grønnsaker og frukt, da dette kan inneholde parasitten toxoplasmose, som kan være farlig for de svakeste + svært farlig for barn i mors liv.

Kunne holdt på i det uendelige, men poenget er at det eneste fornuftige er å lytte til vitenskap og erfaring. IKKE gamle ulogiske og uvitenskaplige påstander skrevet av menn med langt skjegg for 800 eller 2000 år siden!

Og bare til informasjon... Norge har en omfattende kontroll av trikiner. Hvert eneste slakt av svin og hest blir undersøkt for trikiner i kjøttet. Så det er bare å spise svinekjøtt med god apetitt ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann

Jeg sa ingensteder at om man ikke bruker bikini, vil man komme til helvete. Jeg snakket om "tvang fra samfunnet".

At kvinner i enkelte land MÅ bruke hijab, er ikke likestilt med at man skal tvinge kvinner til å IKKE bruke hijab i Norge. Langt derifra. Man SKAL kunne ha valget, om man nå vil kle av seg, eller på.

Men du kommer ikke bort fra at hijab er et symbolplagg. Det en hijab representerer er holdninger som er foraktfulle mot både menn og kvinner. Kvinner i form av at kvinner uten hijab har lavere verdi som mennesker, menn i form av at en indirekte stempler alle menn som perverse svin.

Ved å bruke hijab så legitimerer en disse holdningene, samt et samfunn der kvinnen er underordnet mannen.

(Bikini er ironisk nok et symbolfullt plagg det også. En pluss til de som husker hvorfor).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, da må jeg få anbefale at det blir nedtegnet i koranen, bibelen og andre hellige skrifter at man IKKE spiser kylling eller egg. En stor andel av eggene og kjøttet er infistert med salmonella, som kan være svært skadelig for de yngste, de eldre og de med nedsatt immunforsvar. Så bør man ikke spise ferskvannsfisk da fisken kan inneholde for høye mengder tungmetaller (bla kvikksølv) og andre miljøgifter. Så bør man få inn i disse "skriftene" at man egentlig bør slutte å spise kjøtt, grønnsaker og frukt, da dette kan inneholde parasitten toxoplasmose, som kan være farlig for de svakeste + svært farlig for barn i mors liv.

Kunne holdt på i det uendelige, men poenget er at det eneste fornuftige er å lytte til vitenskap og erfaring. IKKE gamle ulogiske og uvitenskaplige påstander skrevet av menn med langt skjegg for 800 eller 2000 år siden!

Og bare til informasjon... Norge har en omfattende kontroll av trikiner. Hvert eneste slakt av svin og hest blir undersøkt for trikiner i kjøttet. Så det er bare å spise svinekjøtt med god apetitt ;)

Det er ikke alle som bor i Norge.

Du må gjerne kjempe for at alle religioner må påby at mennesker skal bli vegetarianere. Eller så kan du jo joine en religion som allerede påbyr akkurat det. Du kan bli hindu, foreksempel. Be my guest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper islam snart gjennomgår samme behandling som kristendommen har vært gjennom slik at dens forkynnere mister makt over menneskene .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som bor i Norge.

Du må gjerne kjempe for at alle religioner må påby at mennesker skal bli vegetarianere. Eller så kan du jo joine en religion som allerede påbyr akkurat det. Du kan bli hindu, foreksempel. Be my guest.

Det var du som mente det ikke var dumt å ha påbud om at man ikke kunne spise en kjøttype da kjøttet kunne være infisert av triktiner. Jeg bare trekker en logisk slutning om at det dermed burde være forbud mot å spise annen "farlig" mat også. Det er like dumt å kreve at man ikke skal spise svinekjøtt, fordi noen menn sa det for 800 år siden, som at man skal tre et telt over hodet fordi noen menn sa dette for 800 år siden!

Sorry, men mye av det man finner i gamle religiøse skrifter er reinspikka tull og tøys. Andre ting derimot er svært kloke og meningsfylte. Poenget er at man ikke skal følge slavisk idiotiske påbud og regler, da dette er destruktivt og fordummende for menneskeheten. Basta ! ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kontroll og makt over andre.



Anonymous poster hash: 902af...b12
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hijab har ingenting med kultur å gjøre. Hijab er obligatorisk i islam. Og islam er en religion og livsstil.

Vi deler vår skjønnhet med vår mann, og jeg elsker at kun han får se alt av meg. Og såvidt jeg vet føler menn seg mer spesielle når ikke hele verden ser det som kun er ment for de. Å ha verdighet og kle seg respektabelt er en veldig god følelse.

 

Jeg må da spørre deg. Du sier du blir trakkasert av rasisme, men da lurer jeg på noe? Hvorfor er det slik at dere muslimske kvinner i Norge skal bære dette og ikke vise hud for menn? Er dere ikke likestilt? for det er vi kvinner i norge, og som norsk er det trakasering at muslimske menn mener at vi kvinner ikke kan vise hud og burde da bli voldatt. Å kle seg hvordan man vil er lov i norge. Jeg syntes det er helt greit å gå med hijab om man har lyst, men du sier det er obligatorisk. Så det er ikke et valg du har, men noe du må gjøre for å være ydmyk mot din mann.

Jeg bare lurer, men hva skjer om du ikke går med hijab og går i en kort shorts og en t-skjorte? Er dette ulovlig for deg fordi du er muslim?

 

Jeg deler også bare min skjønnhet med min mann, men jeg kler meg hvordan jeg vil. Jeg vil også oppklare at for mindre en 50 år siden var det vanlig for kvinner å gå mer lettkledd i land som Irak, før det ble pålagt med hijab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 Gammel tråd?

Anonymkode: b3814...0fb

Problemstillingen er desverre fortsatt aktuell.

Anonymkode: 0d258...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå står det faktisk i Bibelen at man ikke skal spise gris, hare og sjødyr som ikke har finner eller skjell fordi det er urent (samt en hel haug andre dyr). Hadde de kristne vært rett-troende her på bjerget hadde heller ikke vi spist gris. 

Men vi må nok bare innse at religion ikke er særskilt logisk, det er en tro - og kan ikke argumenteres mot.

Når det er sagt synes ikke jeg at barn skal måtte gå med hijab. Voksne får derimot gjøre hva de vil.

Anonymkode: b0ad7...bd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 16.12.2015 at 0.31, AnonymBruker skrev:

Nå står det faktisk i Bibelen at man ikke skal spise gris, hare og sjødyr som ikke har finner eller skjell fordi det er urent (samt en hel haug andre dyr). Hadde de kristne vært rett-troende her på bjerget hadde heller ikke vi spist gris.

Anonymkode: b0ad7...bd2

Her på bjerget følger vi det nye testamentet, ikke det gamle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Dette er noe du egentlig ikke trenger å tenke på i hverdagen. Vi muslimer har gjort dette i flere år nå, og du har ikke noe med hva andre har på seg! Hvis en kan vise kroppen sin, hvorfor kan ikke en dekke den? Hva er det du har i mot oss, hva har vi gjort deg? La alle få ha på seg det de vil. Vil jeg ha på meg en bikini, da tar jeg på meg en bikini! Vil jeg dekke til kroppen, da gjør jeg det. Spis sunt, Tren, le, finn på noe med venner og lev livet. Ikke bry deg om hva alle andre gjør, that's none of your buisness, idiot. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.12.2015 at 0.31, AnonymBruker skrev:

Nå står det faktisk i Bibelen at man ikke skal spise gris, hare og sjødyr som ikke har finner eller skjell fordi det er urent (samt en hel haug andre dyr). Hadde de kristne vært rett-troende her på bjerget hadde heller ikke vi spist gris. 

Men vi må nok bare innse at religion ikke er særskilt logisk, det er en tro - og kan ikke argumenteres mot.

Anonymkode: b0ad7...bd2

Nei. Det står ikke i Bibelen at man ikke skal spise gris, hare og sjødyr som ikke har finner eller skjell fordi det er urent. Det står i Bibelen at jødene ikke skal spise gris, hare og sjødyr som ikke har finner eller skjell fordi det er urent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...