Gå til innhold

En ting ateister ikke ser ut til og forstå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er man trangsynt om man nekter å respektere og akseptere et syn som sier at 2+2 = 5?

Anonymous poster hash: 47550...b99

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man trangsynt om man nekter å respektere og akseptere et syn som sier at 2+2 = 5?

Anonymous poster hash: 47550...b99

Fint å se at du ikke forstår

Anonymous poster hash: 3a401...bcc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de kan, men de er ikke.

Du kan forsette å tro det du.

Anonymous poster hash: 3a401...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo også fint å se at ateister ikke forstår poenget



Anonymous poster hash: 3a401...bcc
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan forsette å tro det du.

Anonymous poster hash: 3a401...bcc

Tro får du gjøre i kirka :-p

Anonymous poster hash: 9a256...27c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo også fint å se at ateister ikke forstår poenget

Anonymous poster hash: 3a401...bcc

:fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan forsette å tro det du.

Anonymous poster hash: 3a401...bcc

Tro er det vel du som er eksperten på.

Jeg prøvde imidlertid bare å tilpasse svaret mitt til åpningsinnlegget: ignorant.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aeNyQAj_700b_v1.jpg

Anonymous poster hash: 3a401...bcc

Jeg er ateist.

Jeg har full forståelse for at noen har behovet for å tro, uansett hvilken religion det er. Men ikke bruk religionen din som unnskyldning for å gjøre andre vondt! Og ikke prakk den på meg ;)

Og ja, jeg kjenner at det kan komme negative tanker om troende (akkurat som jeg kan dømme andre pga utseende). Dette arbeider jeg med, for jeg vet også at det ikke stemmer. Det er gammel læring fra ulært hjem :( Det kommer seg :)

Ellers kan du gjøre som du vil *smask*

Anonymous poster hash: 9a256...27c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ateister kan være det, men til forskjell så er de fleste religiøse det :P



Anonymous poster hash: 65d20...317
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ateist.

Jeg har full forståelse for at noen har behovet for å tro, uansett hvilken religion det er. Men ikke bruk religionen din som unnskyldning for å gjøre andre vondt! Og ikke prakk den på meg ;)

Og ja, jeg kjenner at det kan komme negative tanker om troende (akkurat som jeg kan dømme andre pga utseende). Dette arbeider jeg med, for jeg vet også at det ikke stemmer. Det er gammel læring fra ulært hjem :( Det kommer seg :)

Ellers kan du gjøre som du vil *smask*

Anonymous poster hash: 9a256...27c

Det er desverre det som er mye av problemet. På like måte som det finnes forkynnende religiøse, så finnes det en del ateister som trykker livssynet sitt i trynet på, og latterliggjør andres. Hadde folk vist respekt for hverandre, så hadde mye vært gjort. Fanatikere etc. er det få som liker uansett livssyn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro får du gjøre i kirka :-p

Anonymous poster hash: 9a256...27c

Det er jo litt søtt med ateister som ikke forstår at de også tror. De tror at Gud ikke finnes og nei dere kan ikke vite akkurat som oss religiøse ikke kan vite

Anonymous poster hash: 3a401...bcc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja ateister kan være det, men til forskjell så er de fleste religiøse det :P

Anonymous poster hash: 65d20...317

Ja dere ateister like å tro det.

Anonymous poster hash: 3a401...bcc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro er det vel du som er eksperten på.

Jeg prøvde imidlertid bare å tilpasse svaret mitt til åpningsinnlegget: ignorant.

takk for at du beviser poenget mitt

Anonymous poster hash: 3a401...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ateist.

Jeg har full forståelse for at noen har behovet for å tro, uansett hvilken religion det er. Men ikke bruk religionen din som unnskyldning for å gjøre andre vondt! Og ikke prakk den på meg ;)

Og ja, jeg kjenner at det kan komme negative tanker om troende (akkurat som jeg kan dømme andre pga utseende). Dette arbeider jeg med, for jeg vet også at det ikke stemmer. Det er gammel læring fra ulært hjem :( Det kommer seg :)

Ellers kan du gjøre som du vil *smask*

Anonymous poster hash: 9a256...27c

Det som er morsomt er at dere ateister antar at det er det at dere ikke tror som gjør at dere kan være trangsynte og fordomsfulle.

Anonymous poster hash: 3a401...bcc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja dere ateister like å tro det.

Det er mange flere som har vokst opp med religiøse foreldre og blitt ateister, enn det er som har vokst opp med ateistiske foreldre og blitt religiøse. Det er derfor veldig sannsynlig at de som er atister har vært mer åpne for at andre forklaringer enn de som er religiøse.

Anonymous poster hash: 39bea...602

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange flere som har vokst opp med religiøse foreldre og blitt ateister, enn det er som har vokst opp med ateistiske foreldre og blitt religiøse. Det er derfor veldig sannsynlig at de som er atister har vært mer åpne for at andre forklaringer enn de som er religiøse.

Anonymous poster hash: 39bea...602

Det som er morsomt er at dere ateister antar at det er det at dere ikke tror som gjør at dere kan være trangsynte og fordomsfulle.

Anonymous poster hash: 27543...6d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man velger å tro på en gud eller ikke tro på en gud betyr nødvendigvis ikke at man er eller ikke er trangsynt.

Jeg kjenner mange åpne ateister og mange trangsynte ateister, samme med muslimer, kriste og katolikker….uansett hva man tror så kan man være både fordomsfull, trangsynt, åpen etc etc. Jeg tror det er mer en personlighetssak enn en religionssak….

Jeg har min personlige tro, men jeg respekterer at andre tenker noe helt annet enn meg og det er jo helt greit det. Jeg skal ikke trøkke trua mi ned over hodet på andre, de får finne ut selv hva de vil tro på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er morsomt er at dere ateister antar at det er det at dere ikke tror som gjør at dere kan være trangsynte og fordomsfulle.

Innlegget ditt gir ikke mening, men fint at du morer deg.

Anonymous poster hash: 39bea...602

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...