Gå til innhold

mann i nordsjøen:(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Magdalene

Klarer ikke helt å ha stor sympati her da jeg kjenner mange aleneforeldre som nesten aldri har egentid. Du har det bedre enn de fleste TS. Hva skal til for at du skal kjenne på deg at du tross alt har det bra og at du burde være takknemlig?

I Afrika sulter de...

Det er da forskjell på å være alene, og å være alene i et forhold.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest brutal_mann

I Afrika sulter de...

Det er da forskjell på å være alene, og å være alene i et forhold.

Ja, spesielt når en er alt annet enn alene 2/3 av forholdet. Ingen sympati. TS må heller finne ut hvordan hun skal føle takknemlighet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Ja, spesielt når en er alt annet enn alene 2/3 av forholdet. Ingen sympati. TS må heller finne ut hvordan hun skal føle takknemlighet.

Takknemlighet for at mannen er borte 14 dager av gangen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er tåpelig å si at TS har det mye bedre enn andre.

Hva med dere selv? Er det ikke ting i livet deres som kunne vært annerledes og bedre? Eller går dere bare rundt i en happy tilstand fordi dere har det fantastisk i forhold til alle som har det forjævlig..?

Hvor mye fremgang hadde man hatt om man skulle nøye seg med ting som i hvert fall er bedre enn mange andres?

Hvorfor spise ute på restaurant, når man kan spise enkelt hjemme? Det enkle hjemme er jo mye mer enn hva folk i sultrammede land får?

Hvorfor bruke bilen til jobben, når folk i andre land må gå i flere mil for å komme seg til plantasjen hvor de høster?

Altså.. Really...... Man bør til en viss grad være fornøyd med det man har. Men det er veldig fint å inngå litt kompromisser, og gjøre slik at begge i forholdet blir glade, ikke bare den ene.

Selv om han hadde denne jobben før de møttes, betyr det ikke at ting ikke kan endres...



Anonymous poster hash: b5244...5ae
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hør på alle de surmagete taperene her inne.

Syns han bør ta deg seriøst og dere bør ta en lang prat om dette.

Prøv å forklare han at du syns dette er blitt veldig vanskelig.

Om ikke så får du kanskje forståelse, og det hjelper ofte bare å prate om ting.



Anonymous poster hash: 90530...100
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner litt hvordan du har det. Min samboer jobber også 2-4 turnus og vi har en liten baby sammen. Før vi fikk barn elsket jeg denne ordningen, etter vi fikk barn - not so much!!

Men jeg tror det er pga at jeg er i permisjon og føler meg veldig alene med baby de 14 dagene han er borte. Når hverdagen er tilbake, med jobb, barnehage osv. tror jeg det går bra igjen:) de 4 ukene han er hjemme er jo så gode:)

Tror kanskje det er noe mer som ligger bak dette hos deg? Husk hvis du velger å dra pga at du må gjøre mye alene i 14 dager, så blir det ikke noe mindre å gjøre hvis du drar fra han. Da er du jo alene nesten hele tiden!!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt dreier seg da ikke om hvem som lager mat og vasker huset.... Jeg ønsker i hvert fall at min mann skal være tilstede på andre måter enn å gjøre husarbeid og annet som må gjøres..

Anonymous poster hash: b5244...5ae

Hun sa at hun var sliten og lei.

Ingenting om at hun savnet mannen eller at hun skulle ønske at han var mer hjemme.

Anonymous poster hash: bdd94...747

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ofte hverdagen for mange i andre land. Mannen må pendle for å tjene penger slik at i den perioden han ikke er hjemme, at kona i huset har mer ansvar. Det er ikke noe direkte synd på deg selv om jeg kan skjønne at du ville hatt mannen din oftere hos deg enn på jobben.

Men nå er jo realiteten at vi bor i Norge, og mente ikke med dette at det er synd på meg heller!Finner nok utav det!!

Anonymous poster hash: 8dfd1...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hør på alle de surmagete taperene her inne.

Syns han bør ta deg seriøst og dere bør ta en lang prat om dette.

Prøv å forklare han at du syns dette er blitt veldig vanskelig.

Om ikke så får du kanskje forståelse, og det hjelper ofte bare å prate om ting.

Anonymous poster hash: 90530...100

Tuusen takk for tilbakemelding, skal snakke med han enda en gang:)

Anonymous poster hash: 8dfd1...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er tåpelig å si at TS har det mye bedre enn andre.

Hva med dere selv? Er det ikke ting i livet deres som kunne vært annerledes og bedre? Eller går dere bare rundt i en happy tilstand fordi dere har det fantastisk i forhold til alle som har det forjævlig..?

Hvor mye fremgang hadde man hatt om man skulle nøye seg med ting som i hvert fall er bedre enn mange andres?

Hvorfor spise ute på restaurant, når man kan spise enkelt hjemme? Det enkle hjemme er jo mye mer enn hva folk i sultrammede land får?

Hvorfor bruke bilen til jobben, når folk i andre land må gå i flere mil for å komme seg til plantasjen hvor de høster?

Altså.. Really...... Man bør til en viss grad være fornøyd med det man har. Men det er veldig fint å inngå litt kompromisser, og gjøre slik at begge i forholdet blir glade, ikke bare den ene.

Selv om han hadde denne jobben før de møttes, betyr det ikke at ting ikke kan endres...

Anonymous poster hash: b5244...5ae

Takk for god tilbakemelding:)Ville bare høre andres meninger, men regnte jo egentlig med at jeg ville få litt pes, og det er jo greit egentlig når jeg skrev det jeg skrev.Står for det jeg skrev, men skrev jo ikke absolutt alt.

Anonymous poster hash: 8dfd1...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk mye mer pes enn jeg så for meg. Og det uten grunn, mener jeg..

Så mye skriving om at man må være fornøyd, fordi andre har det verre, har jeg ikke sett før.

Lurer på hvorfor det er sånn i akkurat denne tråden...

Kanskje mange er miserable i sine forhold, mener du har det bedre enn dem, og bør bite tennene sammen enda mer enn de gjør?

Håper dere finner en løsning som passer hele familien.



Anonymous poster hash: b5244...5ae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men er det ikkje en fin tanke om at vi skal være fornøyd med det vi har når vi ser alt jævelskapen der ute da?

tror neppe dette hadde vært ett problem for TS om hun var fra polen og mannen var i Norge for å tjene penger til livets opphold.

alle kan ikkje være best!



Anonymous poster hash: bdd94...747
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow..tar du huset og lager middag..sko jo faen meg bare mangle.Skulle hatt medalje du..bortskjemt er jeg ivertfall ikke!!Kan tenke meg at kona di må slikke deg langt oppi rasset, for at hun må vise takknemlighet.Kjenner typen, akk som du tror du kjenner meg når du skriver at jeg er bortskjemt..

Anonymous poster hash: 8dfd1...2d4

Modent svar. Ahahahah

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener det er på sin plass at mannen gjør mer enn å si "vel, det er sånn jobben min er. deal with it.." når det helt sikkert finnes diverse løsninger på dette.

Jada, det finnes alltids folk som har det verre. Men det er også mulig å få det bedre enn TS har det nå. Bare at fyren hadde vært villig til å gjøre noe litt annerledes, hadde sikkert hjulpet en del...

Anonymous poster hash: b5244...5ae

:-)

Anonymous poster hash: 8dfd1...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk mye mer pes enn jeg så for meg. Og det uten grunn, mener jeg..

Så mye skriving om at man må være fornøyd, fordi andre har det verre, har jeg ikke sett før.

Lurer på hvorfor det er sånn i akkurat denne tråden...

Kanskje mange er miserable i sine forhold, mener du har det bedre enn dem, og bør bite tennene sammen enda mer enn de gjør?

Håper dere finner en løsning som passer hele familien.

Anonymous poster hash: b5244...5ae

Tsen takk:)

Anonymous poster hash: 8dfd1...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modent svar. Ahahahah

Klarte bare ikke dy meg:)!!

Anonymous poster hash: 8dfd1...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du visste vel hva du gikk til?

Anonymous poster hash: a7e7f...c0c

Visste jo det, men det var før 3 bar kom inn i bildet.Tidene forandrer seg,umulig å se for seg!!!

Anonymous poster hash: 8dfd1...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke helt å ha stor sympati her da jeg kjenner mange aleneforeldre som nesten aldri har egentid. Du har det bedre enn de fleste TS. Hva skal til for at du skal kjenne på deg at du tross alt har det bra og at du burde være takknemlig?

takknemlig?hva vet du om det?har venninner som er enker med barn.Men de har faktisk ikke annet valg..Kan ikke sammenlignes.Synd på meg..nei,og det har jeg heller aldri skrevet.Så en må tenke før en skriver..

Anonymous poster hash: 8dfd1...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare snakke med han en gang til. Men, tenk over, nå har han en jobb han liker(?) Hvordan blir det hvis du overtaler han til å ta en landjobb han ikke vil trives i? En blid mann i 2-4 turnus er kanskje å foretrekke, framfor en sur mann hjemme hver dag?

Men, helt klart, bør han vise fortsåelse for at det er travelt å være alene med 3 unger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

har vært sammen med mannen min i 11 år, gift i 7 av de.Vi har 3 jenter isammen fra 4-10.Han har i alle år jobbet offshore, 2 uker på og 4 uker av.

Kjenner nå, eller har kjent veldig leenge at dette livet ikke er noe..altså det å ha en mann som er så mye vekke..selv om han er jo mer hjemme.Men 2 uker alene ..hender av og til at det blir mer enn 2 uker..med 3 som skal gjøre lekser, aktiviteter ol er slitsomt.kjenner at jeg er møkklei..har det ikke bra selv;( og så lenge mor ikke har det bra så har jo ikke barna det bra heller..føler meg alene, ensom bla bla..

Mannen min er mer som at "offshore er jobben min, ikke noe å gjøre med det"..;(

Så usikker på hva jeg kan kreve, om jeg orker mer!!Men har jo 3 barn så er ikke bare bare.

Tips?

Er noe jeg har tenkt på leenge, så ikke rakk ned på meg!!!Kom heller med konstruktiv kritikk, for jeg er i villrede:(

Anonymous poster hash: 8dfd1...2d4

Ikke lett når mannen din ikke har forståelse for hvordan du har det.

Hvor gamle er barna da? Noen aldre er mer utfordrende enn andre,så det blir kanskje lettere med tiden?

Det er tøft å være alene med tre barn alene uansett,og bare de som har vært det,skjønner det vel fullt ut.

Har mannen din vært helt alene med ansvaret og pliktene alene over dager da?

Kanskje han vil skjønne deg bedre om han erfarte selv(som det er med de fleste).

Så kunne det jo bli lettere å snakke om hvordan dere skal løse dette. Om du velger å gå,er jo det en dårlig løsning,i og med at da blir du enda mer alene om alt. Og det er jo generellt den verste løsningen.

Håper det ordner seg,lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...