Gå til innhold

Søvnen finner ikke meg...


Gjest Citronella

Anbefalte innlegg

Nå lysner det av dag og sola er på vei opp, da tenker jeg at jeg trekker meg tilbake :)

Kos der med film og bøker, dagen er snart kommet :)

En ny natt i mitt sovekammer
Uten søvn som kroppen lammer
En hel natt uten fredelig søvn
Jeg ønsker å sove i mange døgn

Hvorfor er jeg, så klar og så våken?
Mens andre snorker fra drømmetåken?
Jeg vil også slippe drømmene fri
Og drømme om hvordan livet skal bli.

Drømme om hva som en dag skal hende
Om natten kan selv en fiende vende.
Alt er mulig i drømmenes rike
Hvem vil forsøke å kysse en pike?

En pike de møtte på drømmens vei
Det kysset skal alltid bli hos meg.
Holde henne hardt og kysse henne ute,
Når du atter våkner er hun kun en pute.

Alle mennesker lager sine drømmer
Studenter, advokater og søppeltømmer
Hva kan de felles i drømmene hente?
At puten er byttet med en kyssende jente?

Av Magnus Johannesen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Citronella

Nå lysner det av dag og sola er på vei opp, da tenker jeg at jeg trekker meg tilbake :)

Kos der med film og bøker, dagen er snart kommet :)

En ny natt i mitt sovekammer

Uten søvn som kroppen lammer

En hel natt uten fredelig søvn

Jeg ønsker å sove i mange døgn

Hvorfor er jeg, så klar og så våken?

Mens andre snorker fra drømmetåken?

Jeg vil også slippe drømmene fri

Og drømme om hvordan livet skal bli.

Drømme om hva som en dag skal hende

Om natten kan selv en fiende vende.

Alt er mulig i drømmenes rike

Hvem vil forsøke å kysse en pike?

En pike de møtte på drømmens vei

Det kysset skal alltid bli hos meg.

Holde henne hardt og kysse henne ute,

Når du atter våkner er hun kun en pute.

Alle mennesker lager sine drømmer

Studenter, advokater og søppeltømmer

Hva kan de felles i drømmene hente?

At puten er byttet med en kyssende jente?

Av Magnus Johannesen

Takk. Vakkert dikt. Jeg setter pris på ord og film. Og kunst. Og jeg ble varm om hjertet her nå.

Takk Pampusse. Og Magnus.

På grunn av deg ble jeg nå så til de grader filantrop!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bare ikke si at;" Nei, jeg har ikke sovet, jeg må hvile. Men kos dere max, så blir jeg nok med en annen gang!"

Kan jo ikke si det klokka 05 om morgenen , eller 0619 som den er nå. Jeg får se seinere, kanskje jeg bare hopper i det og fullfører det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Kan jo ikke si det klokka 05 om morgenen , eller 0619 som den er nå. Jeg får se seinere, kanskje jeg bare hopper i det og fullfører det :)

Tiden vil vise ;)

Jeg har fortsatt ikke fått søvn, men har heldigvis ingen avtaler. Jeg må lese og skrive veiledning til studentene mine, men det er frist over helga. Jeg tror jeg skal spise litt, ta meg et varmt bad og legge meg. Og se hva som skjer da. Men dette landet, altså! Det er ALTFOR mye lys på denne tiden! Heldigvis snur solen snart. Ønsker alle en fin dag! Våkne, trøtte, slitne, glade, ensomme. Dere er alle fine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden vil vise ;)

Jeg har fortsatt ikke fått søvn, men har heldigvis ingen avtaler. Jeg må lese og skrive veiledning til studentene mine, men det er frist over helga. Jeg tror jeg skal spise litt, ta meg et varmt bad og legge meg. Og se hva som skjer da. Men dette landet, altså! Det er ALTFOR mye lys på denne tiden! Heldigvis snur solen snart. Ønsker alle en fin dag! Våkne, trøtte, slitne, glade, ensomme. Dere er alle fine.

Anbefaler sorte (men det har du sikkert), tykke velourgardiner på soverommet, samt vindu på gløtt.

For meg har temperatur mye å si. Lettere dyne, eller bare et sengetrekk over.

Du har vår medfølelse :klem:

Ønsker deg masse god, sunn søvn :hjerte:

Endret av Zenobia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Anbefaler sorte (men det har du sikkert), tykke velourgardiner på soverommet, samt vindu på gløtt.

For meg har temperatur mye å si. Lettere dyne, eller bare et sengetrekk over.

Du har vår medfølelse :klem:

Ønsker deg masse god, sunn søvn :hjerte:

Har slike tykke rullegardiner som stenger ut alt lys under de vanlige gardinene. Og sover alltid med åpent vindu. Men takk for mange tips og medfølelse!

Jeg er vel en av de få som gleder meg til at solen snur... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har slike tykke rullegardiner som stenger ut alt lys under de vanlige gardinene. Og sover alltid med åpent vindu. Men takk for mange tips og medfølelse!

Jeg er vel en av de få som gleder meg til at solen snur... :)

Om du har vinduet oppe vil vindpust blafre med gardinene dine, og lage "blinklys" av lyset fra nattehimmelen. Det gir ingen god nattesøvn for meg ihvertfall.

Selv har jeg vendt meg av med å lufte om natta og heller lufte hele dagen før jeg legger meg. Stenger vinduet og drar ned blendingsgardinen. Det fungerer på et vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tøffe tak. Og søvn finner ikke meg. Jeg har det ikke bra.

Har du ikke lært at vi ikke har lov å klage, her i vesten, siden det finnes sultne barn i Afrika? Tenk litt på hvor heldig du er, som har sånn fin svamp som kan væte frimerkene dine for deg, så du slipper å slikke på dem selv. Livet er flott! Vil du se på den fine blåveisen min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Om du har vinduet oppe vil vindpust blafre med gardinene dine, og lage "blinklys" av lyset fra nattehimmelen. Det gir ingen god nattesøvn for meg ihvertfall.

Selv har jeg vendt meg av med å lufte om natta og heller lufte hele dagen før jeg legger meg. Stenger vinduet og drar ned blendingsgardinen. Det fungerer på et vis.

Skjønner det med blafring. Men jeg må ha vindu åpent ellers får jeg ikke puste! Og jeg sikrer meg ekstra med slike flybriller. Jeg blir jo helt hyperaktive på denne tiden av året. Vasker klær og har laget brøddeig nå. Heldigvis så skal jeg jobbe litt mer nær ekvator i neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Har du ikke lært at vi ikke har lov å klage, her i vesten, siden det finnes sultne barn i Afrika? Tenk litt på hvor heldig du er, som har sånn fin svamp som kan væte frimerkene dine for deg, så du slipper å slikke på dem selv. Livet er flott! Vil du se på den fine blåveisen min?

Blåveis som i blomst? Jeg elsker blomster. Og du er søt, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du tilvenner deg etterhvert, slitsomt å ikke få sove over tid! Er du lege siden du skrev det med å ikke skrive ut medisiner til seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåveis som i blomst? Jeg elsker blomster. Og du er søt, da :)

Nei, nei... Blåveisen min! Den er minst like fin som den vakreste eyeliner, skal du vite.

WP_20150530_01_54_58_Pro.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var det en fortjent blåveis eller?

Den var aktivt oppsøkt. Jeg regna med at den skulle havne et annet sted, i og med at det var et spark, men noen folk er tydeligvis mye mykere enn andre, og sparker derfor ganske høyt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Håper du tilvenner deg etterhvert, slitsomt å ikke få sove over tid! Er du lege siden du skrev det med å ikke skrive ut medisiner til seg selv?

Takk, mummu. Søvn er et slit! På vinteren sover jeg som en stein. Og jeg er utdannet lege, ja.

Nei, nei... Blåveisen min! Den er minst like fin som den vakreste eyeliner, skal du vite.

WP_20150530_01_54_58_Pro.jpg

Ikke så aller verst, men jeg jeg har sett de mer blå! Denne er vel på retur. Sjalu elsker? Gikk på en dør? Falt uten å ta deg for da du var i en steinrøys for å plukke sjeldne blomster til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja... sang nok godt i pæra da tenker jeg.

Det går faktisk veldig bra, så lenge man ikke blir truffet i nesa eller kjeven. Hodet er hardt som et helvete, så man blir egentlig bare forfjamsa, og trenger noen sekunder på å komme til seg selv igjen. Null stress! :ler:

Ikke så aller verst, men jeg jeg har sett de mer blå! Denne er vel på retur. Sjalu elsker? Gikk på en dør? Falt uten å ta deg for da du var i en steinrøys for å plukke sjeldne blomster til meg?

Ja, den er på retur, så den er ikke like spennende som den var i sin prakttid, i går, men jeg syns fortsatt den er like vakker som transesminke.

Var et uhell da. Vi øvde på spark, og det var min tur å holde den greia man skal sparke i. Han blei litt for ivrig, og tok i litt ekstra hard, så sparket hans blei alt for høyt, og kom i en helvetes fart, så da var det ingen av oss som rakk å stoppe det på noen som helst måte :ler:

Men som sagt over her, man tåler alt mulig i hodet, så lenge det ikke treffer kjeven eller nesa... Apropo nesa, jeg kan godt sjekke om jeg finner noe sjeldent oppi der, til deg, siden jeg ikke hadde noe vakker blomst. Ærru hypp? Det kjennes ut som det ligger noe å lurer, skjønner du.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Det går faktisk veldig bra, så lenge man ikke blir truffet i nesa eller kjeven. Hodet er hardt som et helvete, så man blir egentlig bare forfjamsa, og trenger noen sekunder på å komme til seg selv igjen. Null stress! :ler:

Ja, den er på retur, så den er ikke like spennende som den var i sin prakttid, i går, men jeg syns fortsatt den er like vakker som transesminke.

Var et uhell da. Vi øvde på spark, og det var min tur å holde den greia man skal sparke i. Han blei litt for ivrig, og tok i litt ekstra hard, så sparket hans blei alt for høyt, og kom i en helvetes fart, så da var det ingen av oss som rakk å stoppe det på noen som helst måte :ler:

Men som sagt over her, man tåler alt mulig i hodet, så lenge det ikke treffer kjeven eller nesa... Apropo nesa, jeg kan godt sjekke om jeg finner noe sjeldent oppi der, til deg, siden jeg ikke hadde noe vakker blomst. Ærru hypp? Det kjennes ut som det ligger noe å lurer, skjønner du.

Jeg flørter med deg, fordi jeg liker deg. Sær. Morsom. Alvor. Så jeg er nysgjerrig, men lykkelig gift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flørter med deg, fordi jeg liker deg. Sær. Morsom. Alvor. Så jeg er nysgjerrig, men lykkelig gift.

Flørt merker jeg aldri noe til, med mindre kvinnsa setter seg på fanget mitt og dytter pyppene sine inn i øyehulene mine. Da kan det hende jeg begynner å mistenke at hu kanskje syns jeg er litt flott... Er ganske håpløs på disse tingene.

Jeg er glad i pupper da, og setter pris på en bra ææs, så jeg burde sikkert lære meg det her en dag heheheh

Fikk du sove til slutt? Jeg sovna rundt 4, og skal stå opp nå, for å få litt mer juling <3

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Har selv våkna midt på natta flere dager i uka. Våkner pga uutholdelige smerter. Så jeg kjenner meg igjen! Du kan begynne å trene med vekter? Da blir kroppen sliten og trøtt. En fysisk utslitt kropp får alltid sove. Fungerer for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...