Gå til innhold

Søvnen finner ikke meg...


Gjest Citronella

Anbefalte innlegg

Gjest imperio

Søvn hater meg :fnise:

Sov i 2 timer i går natt... ingenting på dagen, prøvde men ga opp etter 20 minutter. Og her sitter jeg, lysvåken. Men samtidig trøtt og sliten :fnise:

Sitter å ser Captain America akkurat nå, whohoo. Her blir jeg vell sittende i en god del timer til.

Må prøv å ikke ta sovetablettene, for jeg får en rastløs følelse av de, og da får jeg ihvertfall ikke til å sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

70-DD. Du slåss med stil og hjerte. Jeg tror uansett jeg ville slått deg på blåmerker. Jeg gror disse.... Men bilde! Ja!

70-DD, ja... Er det større eller mindre enn armhulene mine? Tror du de hadde fått plass inni der? Kan man bruke dem som nakkestøtte, på lange turer?

Du stusser over det ja? Hva mener du man ellers skal gjøre ved f.eks kronisk reflux? Den vanligste formen for behandlig er syrehemmende. Man kan gå igjennom en operasjon, men ulempene med den er større enn å gå på syrehemmende.

Det er ingen ting som er mer syrehemmende enn pikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok? Håper du ikke tok det ille opp. Jeg tåler det meste av tilbakemeldinger

Neida :) Din tråd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

70-DD, ja... Er det større eller mindre enn armhulene mine? Tror du de hadde fått plass inni der? Kan man bruke dem som nakkestøtte, på lange turer?

Det er ingen ting som er mer syrehemmende enn pikk!

De er store, i forhold til kroppen min. Som er rett opp og ned og med litt muskler. Mulig jeg får skviset de inn i de digre armhulene dine. Men jeg liker ikke at de skal være nakkestøtter! De fortjener bedre! Eller ikke... De har ikke ammet. Blitt knadd og klådd. Og vært til forlystelse av og til. Men gode er de. G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Citronella

Søvn hater meg :fnise:

Sov i 2 timer i går natt... ingenting på dagen, prøvde men ga opp etter 20 minutter. Og her sitter jeg, lysvåken. Men samtidig trøtt og sliten :fnise:

Sitter å ser Captain America akkurat nå, whohoo. Her blir jeg vell sittende i en god del timer til.

Må prøv å ikke ta sovetablettene, for jeg får en rastløs følelse av de, og da får jeg ihvertfall ikke til å sove.

Av og til kan den sovetabletten hjelpe deg over kneika. Uten at jeg vet hva du bruker. Men velkommen til no-sleep-June/Norway-Club. Vi er flere, kanskje mange

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har perioder hvor jeg sliter med å sovne. Sist jeg var i kirka (konfirmasjon) fant jeg ut at jeg skulle sette påpreken neste gang jeg slet med å sovne. Som jeg SLEIT med å holde meg våken..

Kom på en scene med mr Bean av alle ting. Det beste (emm) med denne episoden er ikke påfunnene til Rowan, men "talen" til presten (jeg tror det Rowan som har stemmen her også?). Totalt "gibberish" og merkelig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imperio

Av og til kan den sovetabletten hjelpe deg over kneika. Uten at jeg vet hva du bruker. Men velkommen til no-sleep-June/Norway-Club. Vi er flere, kanskje mange

I know. Har to tabletter, Remeron og Phenergan. Og begge kan gi en ekkel følelse i kroppen, en ekstrem kribling. Men av og til så får jeg ikke det, og da sovner jeg i løpet av en time eller to  :fnise:

Sovnet 4 i natt, la meg 2. Tok en remeron whohooo  :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruPotter

Det må være frusterende!  :( Jeg er i en annen situasjon; jeg sover og sover, men føler meg ikke uthvilt. Kan sove flere timer på ettermiddagen i tillegg til på natta, på formiddagen, på bussen hjem fra jobb. Tror jeg mangler noe.

 

Sender en  :hug: til deg, for jeg kan tro det er slitsomt å ikke få sove! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imperio

Det må være frusterende!  :( Jeg er i en annen situasjon; jeg sover og sover, men føler meg ikke uthvilt. Kan sove flere timer på ettermiddagen i tillegg til på natta, på formiddagen, på bussen hjem fra jobb. Tror jeg mangler noe.

 

Sender en  :hug: til deg, for jeg kan tro det er slitsomt å ikke få sove! 

Jeg hadde det slik jeg også! I 10+ år! 

Kunne sove 22 timer, men var fortsatt aldri uthvilt. Det varierer veldig hvor mye jeg sover, noen ganger 10 timer, 7 timer eller 2 timer.

Alltid slitt med søvn, enten så sover jeg for mye, eller for lite. Og utfallet er det samme, jeg er konstant trøtt og sliten. 

Det verste var nesten 2 timer på tre døgn, (pluss 2 timer nå å da før det) jeg var så ødelagt at jeg knakk sammen inne hos fastlegen og da startet jakten med å finne sovetabletter som funker. Har prøvd mange tabletter, og de to jeg har nå kommer til å miste virkning etter en liten tid, og de har allerede begynt å dabbe av. 

 

D vitamin mangel kan føre til at man aldri blir uthvilt.  

Det er mye som kan være grunnen, men D vitamin er vanlig å ha mangel av. En blodprøve hos legen finner det fort ut. Jeg gikk på folat og D vitamin i et halvt år, ingen virkning hos meg. Så det er noe annet som er galt, har bare ikke funnet det enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruPotter

Jeg hadde det slik jeg også! I 10+ år! 

Kunne sove 22 timer, men var fortsatt aldri uthvilt. Det varierer veldig hvor mye jeg sover, noen ganger 10 timer, 7 timer eller 2 timer.

Alltid slitt med søvn, enten så sover jeg for mye, eller for lite. Og utfallet er det samme, jeg er konstant trøtt og sliten. 

Det verste var nesten 2 timer på tre døgn, (pluss 2 timer nå å da før det) jeg var så ødelagt at jeg knakk sammen inne hos fastlegen og da startet jakten med å finne sovetabletter som funker. Har prøvd mange tabletter, og de to jeg har nå kommer til å miste virkning etter en liten tid, og de har allerede begynt å dabbe av. 

 

D vitamin mangel kan føre til at man aldri blir uthvilt.  

Det er mye som kan være grunnen, men D vitamin er vanlig å ha mangel av. En blodprøve hos legen finner det fort ut. Jeg gikk på folat og D vitamin i et halvt år, ingen virkning hos meg. Så det er noe annet som er galt, har bare ikke funnet det enda. 

Ah, det hørtes utrolig slitsomt ut! Jeg slet med søvn før, men da fikk jeg ikke sovne før utpå natten og fikk for lite søvn. Nå kan jeg sove lenge og fortsatt føle meg trøtt og sliten. 

 

Spiser svært lite frukt og grønnsaker og sliter med å like det (liker banan og mandarin da). Vurderer å dra til fastlegen. Jeg mangler nok et vitamin eller to, hehehe... Har kjøpt grønnsaksbjørner. Det trenger vi uansett, i og med at vi ikke spiser en eneste grønnsak.

Endret av FruPotter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...