Gå til innhold

2014-bruder


Ea_

Anbefalte innlegg

Oida! Hehe.

Eg har ein beekjent som skal gifte seg to helger før meg. Og me har greidd å velgje identisk invitasjonskort, berre i ulikt format. Me sende ut på ganske same tid, så det er ikkje så nøye kven som var først og sist. Men det ser ganske teit ut, for våre mange felles gjester. Jaja!

Jeg fant ut at kusina mi gifter seg helga før oss, blir mye for mamma + mormor & morfar som skal i begge bryllupene ;) Men jeg syns bare det er hyggelig!

Anonymous poster hash: 55332...da2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men skal man da leie inn bordservice og alt på bordet, duker og alt da? Stoltrekk... Huff dette blir mye .

Har googlet eventplanlegger i Oslo, men kommer ikke opp med noen som har hverken referanser, bilder eller skikkelige sider.

Å leie "bordservice" har jeg aldri hørt om ... Bord låner vi gratis, det samme med stoler. Men de må selvfølgelig hentes. Duker har jeg kjøpt fra Duni, det er papir men ser mer ut som stoff -slike duker som de fleste servieringssteder benytter. Dekketøy låner vi også gratis. Stoltrekk har vi kjøpt på nettet, det samme med sløyfer. Stoltrekk utgjør prikken over i'en spør du meg. Det gjør noe med hele lokalet.

For å pynte i tak har vi kjøpt jordbærduk, mens mannen har ordnet med lys. For oss er ikke dette så mye, vi har mange hjelpende hender. Kokken kommer til oss, og ordner alt som har med maten å gjøre selvfølgelig, anretning, servering, forslag til hva gjestene skal velge (buffet). Når vi er ferdig spist, pakker de sammen og tar med seg alt.

Bare på denne måten kunne vi ha festen hjemme, slik vi ønsker. Og ikke noe tidspress på pynting, vasking og at lokalet stenger kl 02. Og det aller beste er at vi bare kan gå over tunet og legge oss i senga vår utpå morgenen.

Anonymous poster hash: 2a3b8...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Å leie "bordservice" har jeg aldri hørt om ... Bord låner vi gratis, det samme med stoler. Men de må selvfølgelig hentes. Duker har jeg kjøpt fra Duni, det er papir men ser mer ut som stoff -slike duker som de fleste servieringssteder benytter. Dekketøy låner vi også gratis. Stoltrekk har vi kjøpt på nettet, det samme med sløyfer. Stoltrekk utgjør prikken over i'en spør du meg. Det gjør noe med hele lokalet.

For å pynte i tak har vi kjøpt jordbærduk, mens mannen har ordnet med lys. For oss er ikke dette så mye, vi har mange hjelpende hender. Kokken kommer til oss, og ordner alt som har med maten å gjøre selvfølgelig, anretning, servering, forslag til hva gjestene skal velge (buffet). Når vi er ferdig spist, pakker de sammen og tar med seg alt.

Bare på denne måten kunne vi ha festen hjemme, slik vi ønsker. Og ikke noe tidspress på pynting, vasking og at lokalet stenger kl 02. Og det aller beste er at vi bare kan gå over tunet og legge oss i senga vår utpå morgenen.

Anonymous poster hash: 2a3b8...0dd

Hva koster Duni-dukene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, mener jeg betale 1700,- for runde duker til 12 bord, samt en rull med duk til langbord. Men d var uten mva..



Anonymous poster hash: 2a3b8...0dd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også kjøpe duni-duker på rull. De ser fine ut til å være papir. Men hvordan skal jeg klare å regne ut hvor mange ruller jeg trenger? Aner jo ikke størrelse på bordene.

Og bør vi klippe til på hvert enkelt bord, slik at det blir enkelt når bordene skal omrokkeres til småbord etter middagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Vi skal også kjøpe duni-duker på rull. De ser fine ut til å være papir. Men hvordan skal jeg klare å regne ut hvor mange ruller jeg trenger? Aner jo ikke størrelse på bordene.

Og bør vi klippe til på hvert enkelt bord, slik at det blir enkelt når bordene skal omrokkeres til småbord etter middagen?

Samme lurer jeg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan dere ikke legge på nye duker når dere omrokkerer? Hvis ikke ville jeg klippet til. Evt spør i butikken hva de anbefaler. Vi har runde bord, så vi slipper det styret der.

Du vet vel sikkert hvor mange gjester som kommer? Så kan du gange med 60 cm pr gjest, da får du ca hvor mange meter du trenger. Husker ikke hvor mange m det er på en rull, men det ser du i butikken.



Anonymous poster hash: 2a3b8...0dd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør dere med musikk? Leier band/DJ? Noen som skal bruke spotify/itunes? Lyst til å dele spillelister/sanger for kvelden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Hva gjør dere med musikk? Leier band/DJ? Noen som skal bruke spotify/itunes? Lyst til å dele spillelister/sanger for kvelden?

Vi skal bruke spilleliste/Wimp, men vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det i praksis. Spillelista er ikke ferdig ennå, tenkte å be foreldre og søsken komme med tips så vi har litt fra ulike tider. Jeg og mannen er veldig glade i rock og metall, så vi sliter litt med å finne musikk som ikke får gjestene til å riste oppgitt på hodet. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

Vi skal ha spilleliste. Liveband ble alt for dyrt. Har ikke lista klar ennå, det er mannen som har ansvaret for den og da gjøres det nok i siste liten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Band her, men me skal ha ein spilleliste i tillegg. Bandet må ha litt pause, så då blir det gamle hits som betyr noko for oss og vennene våre innimellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også ha spilleliste på Spotify. Men vi lurer på hvordan vi skal gjøre det med høytalere. Vi vil jo ha ålreit lyd, uten at vi nødvendigvis trenger et kjempeanlegg.

Åssen gjør dere det?

Ellers skulle jeg hente skoene jeg hadde bestilt her om dagen, men fargen var blitt helt feil. De skulle farges lilla, men jeg har fått en helt annen lillafarge enn jeg skulle ha. Frustrerende, så nå må de farge de på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer til å ha tiara/hodepynt og øredobber. Kjolen har en del sølvfarget pynt på, så vil ikke ha for mye i tillegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...