Gå til innhold

2014-bruder


Ea_

Anbefalte innlegg

Gjest Daenerys

Her blir det nok øredobber, og kanskje noe i håret. Bruker ikke mye smykker, så ser ingen grunn til å gjøre det på bryllupsdagen heller :) Kjolen min har kanskje muligens noe som gjør at det ikke er grunn til å ha halssmykke heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal ha på meg det jeg har på meg hver dag; små hjerteformede diamantøredobber og et halskjede med et hjerteformet diamantanheng. Disse smykkene har jeg fått av forloveden min og vet at det betyr mye for han at jeg har det på meg :) Også har jeg kjøpt en hårbøyle med bling på, men har ikke hatt prøvetime hos frisøren enda, så får se hva jeg gjør med den ;)

Skal dere som har egen forlovelsesring ha på dere den på bryllupsdagen forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å ha på forlovelsesringen:-)

Kjøpte meg nettopp øredobber og et kjede som jeg tenker å bruke, fra Swarowski - de har mye fint. Har alt begynt å bruke det, så det blir ikke noe spesielt bare for bryllupsdagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har kjøpt et sett med perlekjede og øyredobbar til bryllupet. Brukar aldri smykker ellers, men kjolen er enkel, og dette er dagen der eg må pynte meg litt ekstra, syns eg. I tillegg skal eg ha ein fin hårkam eller hårklemme. Slør skal eg nok ha på berre i kyrkja, derfor vil eg ha litt kvit pynt i håret utanom sløret.

Har ikkje forlovelsesring, derfor gler eg meg til å ha giftering på på bryllupsdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan gjør dere det med hår og sminke?

Jeg har lenge vurdert å sminke meg selv, men da må jeg i så fall sette i gang med øvingen. Jeg er en person som stort sett bruker mascara og kanskje litt øyenskygge på fest. Jeg har lyst til å være naturlig sminket på bryllupsdagen også, men kanskje litt mer enn til hverdags? Jeg synes ofte at ansiktet mitt forsvinner litt på bilder og det vil jeg jo helst unngå akkurat denne dagen.

Hva gjelder hår er det uaktuelt for meg å gjøre det selv, da ville jeg i så fall endt opp med en helt ordinær hestehale. Har sjekket litt priser nå og har funnet et sted som tar 2600 kroner for hår og sminke, inkludert prøvetime og selv om det helt sikkert er en rimelig pris er det mer enn jeg har lyst til å bruke. (Lavbudsjettsbryllup) Det hele kompliseres også av at jeg gifter meg i København og jeg bor i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Hvordan gjør dere det med hår og sminke?

Jeg har lenge vurdert å sminke meg selv, men da må jeg i så fall sette i gang med øvingen. Jeg er en person som stort sett bruker mascara og kanskje litt øyenskygge på fest. Jeg har lyst til å være naturlig sminket på bryllupsdagen også, men kanskje litt mer enn til hverdags? Jeg synes ofte at ansiktet mitt forsvinner litt på bilder og det vil jeg jo helst unngå akkurat denne dagen.

Hva gjelder hår er det uaktuelt for meg å gjøre det selv, da ville jeg i så fall endt opp med en helt ordinær hestehale. Har sjekket litt priser nå og har funnet et sted som tar 2600 kroner for hår og sminke, inkludert prøvetime og selv om det helt sikkert er en rimelig pris er det mer enn jeg har lyst til å bruke. (Lavbudsjettsbryllup) Det hele kompliseres også av at jeg gifter meg i København og jeg bor i Norge.

Dette sliter jeg også litt med å finne ut av. Skal gifte meg på en liten plass, så det er ikke all verden av sminkører til å ta jobben. Jeg er ikke så flink til å sminke meg selv, bruker sminke til fest, og det er ofte jeg knoter til sminken da. Vil jo helst ikke ha det styret på bryllupsdagen, med at jeg plutselig må fjerne alt og begynne på nytt. Men er ikke så lett å finne noen som er gode på dette når man ikke bor sentralt (for ærlig talt er det mange sminkører som er best på å få til unaturlig sminke...), samt at vi også ønsker et lavest mulig budsjett...

Hår må jeg ha frisør til, men det er litt enklere å finne frisør da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Jeg har venninne som skal sminke meg (profesjonell makeup-artist) og en annen venninne som skal fikse hår, hun er ikke frisør, men veldig flink.

Jeg kunne vurdert å sminke meg selv også, hadde nok klart det helt fint, men er deilig å slippe å tenke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

Jeg orker ikke tanken på å stresse med å sminke meg selv, synes det krever litt ekstra jobb å få til sminke som skal holde hele dagen OG se bra ut på bilder. Jeg har ikke sjans i havet til å få til slik sminke. Samme med hår, jeg kan to ting - løst og hestehale :P Så jeg har heldigvis fått tak i en makeup-artist som også ordner hår som kommer til hotellet og ordner meg og forloveren. Dette er i gokk på landet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mer eller mindre bestemt meg for å legge de nødvendige pengene til både frisør og makeup-artist. Ja, det er mye penger, men samtidig skal det tas mange bilder den dagen og jeg vil følge meg så vakker som mulig.

Vi fikk invitasjonene i går og var veldig fornøyd med dem. Sender de ut i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøye meg, her har drømmene satt inn for fullt i alle fall! Ble advart om de kom til å komme :P

I natt var det fotografen som ikke gadd å komme fordi en av gjestene hadde ringt henne og sagt at det ikke var noe vits.. Da vi kom tilbake til lokalet hadde alle gjestene allerede spist middag, og vi fikk noen lunkne rester av potetball-buffeten (!!?). Gurimalla dette kan bli gøyt framover :fnise:

Jeg har hatt to selv, en der jeg og brudgommen ikke orket møte opp til festen, vi syntes ikke vi trengte det :fnise: og en annen der brudekjolen var sydd av et laken, den hadde empireliv og var for kort, så den gikk bare til anklene. Men siden salongen hadde solgt min kjole, så måtte jeg bruke den. :grine: Og skoene var hvite ballerinasko, i plast, for alle likte de bedre enn mine mørkerosa nydelige sko.. :dry:

:ler: det blir vel flere drømmer jo nærmere vi kommer tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nærmer seg 2 måneder igjen. Iiii.. Det kribler. Selv om jeg ikke skjønner at det skal skje.

Kjenner jeg begynner å bli litt frustrert av folk rundt meg som stadig skal ha en mening om hvordan et bryllup bør være. Spesielt de som kanskje ikke er i nærheten av å gifte seg selv.

Her om dagen ble det prat om bryllupet, så fikk jeg spørsmål om vi skulle ha band eller DJ.. Jeg svarte ikke med det samme og han ene lo litt mens han sa "for det blir vel ikke cd-spiller?".

Så sa jeg nå at vi hadde tenkt å lage litt forskjellige spillelister på Spotify. Han trodde jeg rulla.

Selv om han sikkert ikke mente noe så mye med det, og et egentlig ikke er så mye å henge seg opp i, så kjente jeg at jeg ble irritert.

Er nå det så galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naria

Jeg synes spotify-lister er helt kurant. Hva vi gjør med musikk er jeg sannelig ikke sikker på. Vi skal jo ha middag i et privat lokale på hotellet og aner ikke hvilke muligheter som finnes der. Band eller DJ er uansett fullstendig utelukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blir spotify her også.

Da er jo vi sikre på å få den musikken vi liker.

Vi leier annlegg da, det blir mellom 1000 og 1500. Synes det holder jeg ;-)

Dj ble jo 5000. Mye penger synes jeg.

Nå gjelder det bare å tyde de annleggsspesifikasjonene. Var helt gresk det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

Oj, kjolen min har kommet! Det tok ikke mer enn 3 måneder. Blir artig å hente den og faktisk ha den hjemme! Blir litt lettere å finne tilbehør også når jeg kan se hvordan fargen er i virkeligheten og ikke bare på modellbildet. Husker jo ikke helt hvordan den var...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har fått sporingskode på kjolen min i dag! Er så spent, og litt nervøs... Sløret har eg nett fått, men eg har ikkje pakka det ut ennå! *sprø*

Og hurra, endelig har eg funne meg sko! Også dei kjøpt på nett, men det var veldig vanskelig å bestemme seg, det er jo et hav av sko der ute! Og eg kan absolutt ikkje ha stilettar, 5 cm er maks for meg. Til jentene har eg bestilt ballerinaer frå skopunkten, håpar berre fargen er ok, det er vanskelig å vurdere på skjermen. Kjolane deira heng i skapet til mannen, så fine! Og vesleguten har fått seg skjorte, finbukse og vest, og skinntøflar, hehe. Håpar berre det passar om 1 månad og, for han veks i rekordfart akkurat no!

I går tok me ringerunde på serveringshjelp, puh! (Skikkelig ubehagelig, men alle sa ja!)

Og så hadde me møte med kokken i helga, og herlighet, for ein mann! No gler eg meg skikkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan ligger dere an damer?

Her er det nå under to måneder igjen. Det går så fort. Jeg har på følelsen av at det er noe vesentlig jeg har glemt helt av. Men skjønner ikke hva det kan være.

Kjenner litt på at jeg kanskje har tatt på meg for mye med så mye planlegging og mye vi skal gjøre selv. Akkurat nå kunne jeg ønske vi hadde betalt litt ekstra for å få alt gjort. Men da blir det også mindre preg av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...