Gå til innhold

Jeg blir kastet ut hjemmefra, hva gjør jeg nå? Krise


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TS her igjen!

Takk for gode innspill og råd! Jeg skal virkelig trappe opp jobbsøkingen til det maksimale. Problemet ligger bare i det at hun mener jeg må ut NÅ, som i akkurat nå og jeg har jo ikke penger til depositum eller noe slikt, og det tar MINST en mnd å skaffe!

Anonymous poster hash: cc8f7...3f1

Moren din kan da ikke tro at det er gjort i en håndvending å skaffe jobb og bolig :sjokkert:

Forøvrig sjokkerer det meg at noen kaster barna ut, uten hverken jobb eller et sted å bo.

Ja, jeg skjønner at foreldre kan bli lei av tiltaksløse ungdommer, men å kaste de på gata er for drøyt.

Anonymous poster hash: a9e19...e70

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg plutselig var uten skoleplass søkte jeg på alt jeg fant. Brukte nesten hele dagen til å søke jobber og fikk meg heltidsjobb i september. Søkt fra juli.

Hadde deltidsjobb fra før da jeg alltid har jobbet vedsiden av skolen. Søkte alt jeg kom over, barnehage, butikker osv. Endte opp som vekter. Og dette i Oslo. Så det er fult nylig, men man kan ikke være kresen:

Det jeg reagerer på, er at du er 20 og er overraska for at du ikke får bo hjemme lenger, med en mor du omtrent ikke snakker med. Hadde jeg vært deg hadde jeg ordnet dette for lenge siden. Jeg har studert og jobbet vedsiden av i alle (minus 1 år der jeg bare jobba) år og det har gått helt fint. Har ikke verdens beste råd, men klarer meg mer enn fint nok.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, hva faen syter du over?

Greit det er sommer, og det er så si aldri utlyst ledige stillinger pågrunn av sommerferie, men kom deg innom nav å hent litt peng?

Gikk på nav til jeg fikk jobb, nå jobber jeg 3 plasser "vikar" har peng shit nok, har aldri hatt fast stilling jobb.



Anonymous poster hash: 42f14...a80
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, hva faen syter du over?

Greit det er sommer, og det er så si aldri utlyst ledige stillinger pågrunn av sommerferie, men kom deg innom nav å hent litt peng?

Gikk på nav til jeg fikk jobb, nå jobber jeg 3 plasser "vikar" har peng shit nok, har aldri hatt fast stilling jobb.

Anonymous poster hash: 42f14...a80

Wow..

Anonymous poster hash: 260e2...9ea

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får tøffe råd i tråden ts, men hva var egentlig tankene dine for dette året? Å forvente å bo hjemme gratis som 20 åring mens man jobber en dag i uka er ikke holdbart, og jeg syns faktisk moren din gjør noe riktig med å stille krav til deg. Er det så svart/hvitt som du sier, at du kastes ut på dagen uten forvarsel, er det vel hardt, men du tror ikke hun heller mener du bør prioritere tiden (og pengene da jeg antar venninnen din ikke spanderer lommepenger på deg) annerledes siden du faktisk jobber så lite og ikke har utsikter for mer jobb før på senhøsten? Ta tipsene du får i tråden om å snakk med moren din på en voksen måte, ta kontakt med vikarbyråer, div helseinstitusjoner, barnehager, butikker o.l og skaff deg en jobb til!!

Anonymous poster hash: 85e0e...78f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For det første TS: legg fra deg vond barndomme historien din, for det er ikke synd i deg. Og din mor har rett, og gjør rett. Du er en voksen dame nå og må lære å stå på egne bein. Hun gjør deg en kjempetjenste og du vil takke henne langt der fremme.

Jeg ble sjøl kasta på hode ut da jeg var ferdig på VGS. Jeg hadde ikke jobb, penger eller leilighet, ingenting. Jeg kombinerte masse småstillinger og bodde på en hybel full av mugg. Det var ikke noe særlig til liv, men det var mitt selvstendige liv, og det gjorde meg stolt og harfør, og nå sitter jeg godt i det. Med egen leilighet, utdannelse og godt betalt fulltidsjobb. Og mine foreldre løftet ikke en finger for å hjelpe meg.

De har fått respekt for meg, jeg har respekt for meg. Og jeg er takknemlig for at de vippa meg ut av redet da jeg var voksen (jeg ble voksen).

Dette fikser du TS! Mange av oss har vært der du er nå. Nå begynner voksenlivet og du skal se at det går bra. Og gå ikke på NAV. NAV er for de som trenger det.

Lykke til :)



Anonymous poster hash: 8ee52...3c1
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chloe87

Du har ikke ei venninne du kan få leilighet med? Litt vanskelig å få heltidsjobb, men en deltidsjobb får du nok og etterhvert øker du sikkert i stilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ingen penger du hadde tenkt å bruke til lommepenger på turen? Jeg skjønner at du har lyst til å reise på tur. Men hvis alternativet er å bo på gaten, så er det gjerne ikke så lurt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sala21

Hvis moren din er veldig grinete og sånn, så kan det jo hende det bunner i at hun ser at du ikke er like avhengig av henne lengre, fordi at du får ting til selv, eller i samarbeid med venner.

Prøv å bli venner med moren din, hvis ikke hun klarer å være den voksne, så kan jo du forsøke, i stedet for å være sint og irritert på henne.

Arbeid går det alltid an å finne, veldig mange får seg jobb på matbutikker osv. perfekt som mellomstasjon inntil du finner ut hva du skal gjøre. Det er i alle fall kommet frem mange gode forslag til hva du kan gjøre for å finne deg jobb. Kjør på du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ledig sofa her viss det er helt krise.

Endret av Samson66
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis moren din er veldig grinete og sånn, så kan det jo hende det bunner i at hun ser at du ikke er like avhengig av henne lengre, fordi at du får ting til selv, eller i samarbeid med venner.

Jeg tenker litt annerledes.

Moren ser at datteren er ute med venner dagstøtt, og at hun ikke gjør store innsatsen for å finne seg noe å gjøre (Å sjekke etter jobber daglig er ikke stor innsats mtp å finne seg jobb), og prioriterer reise framfor jobbsøking. (Ferie koster også penger, selv om selve reisen er betalt)

Jeg har selv barn i trådstarters alder. Begge bor hjemme og blir forsørget av oss foreldre på grunn av forsinkelser i utdanningen.

Hadde mine barn hatt samme prioriteringer som trådstarter gir uttrykk for å ha, jeg tar forbehold om at hun ikke har fortalt hele historien, så hadde heller ikke jeg vært blid.

Anonymous poster hash: aa77c...a6f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ledig sofa her viss det er helt krise.

Lykke til med å få deg dame på denne måten.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedra

Jeg skjønner mamma'n din godt jeg. Hun har vært alene med deg mesteparten av livet ditt. Det er tungt økonomisk og du høres ikke ut som ei datter som har gjort ditt for å lette situasjonen hennes.

Når hun ser at du bruker det lille du har på luksus istedet for å bidra litt hjemme, skjønner jeg at begeret er fullt.

Det høres heller ikke ut som du egentlig hadde tenkt å gjøre så mye dette året annet enn å slappe av og leve på henne.

Jeg syns det er over kanten brutalt å kaste deg ut på dagen. Jeg hadde gitt deg 30 dagers oppsigelse !!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange uten empati.

Hvem kaster ut sin egen datter eller sønn uten arbeid eller sted å bo?

Hun burde gi deg en mnd hvertfall på å finne mer jobb og leilighet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner mamma'n din godt jeg. Hun har vært alene med deg mesteparten av livet ditt. Det er tungt økonomisk og du høres ikke ut som ei datter som har gjort ditt for å lette situasjonen hennes.

Når hun ser at du bruker det lille du har på luksus istedet for å bidra litt hjemme, skjønner jeg at begeret er fullt.

Det høres heller ikke ut som du egentlig hadde tenkt å gjøre så mye dette året annet enn å slappe av og leve på henne.

Jeg syns det er over kanten brutalt å kaste deg ut på dagen. Jeg hadde gitt deg 30 dagers oppsigelse !!

+1 Dessuten er hun 20 år og har hatt plenty av tid de siste to årene hun har vært myndig til å organisere livet sitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med NAV om de kan hjelpe med livsopphold og bostøtte til du finner mer jobb.

Kjenner flere som har fått det.

Forklar at du blir kastet ut hjemmefra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange uten empati.

Hvem kaster ut sin egen datter eller sønn uten arbeid eller sted å bo?

Hun burde gi deg en mnd hvertfall på å finne mer jobb og leilighet.

Hun er voksen. Mor har ikke noe ansvar for å fø på henne.

Hun bor og spiser hos mor på mors regning og vil dra til slaraffenland på andres regning; og mor har sagt at nok er nok.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1 Dessuten er hun 20 år og har hatt plenty av tid de siste to årene hun har vært myndig til å organisere livet sitt.

Hva faen hjelper sånne svar???

Idiotisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...