Gå til innhold

Statlige sponsede bordeller


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, man må kanskje kunne avlegge en eller annen form for eksamen? Evnetest?

Jeg lurer på HVILKE egenskaper man mener trengs hos en kvinne eller mann som skal fungere suksessfullt som prostituert uten å ta skade av det.

Evnetest, personlighetstest, praktisk prøve over en viss tid (men det kan ikke være ekte ettersom det faktisk kan skade mennesker), kartlegging av bakgrunn, familiehistorie osv, osv. Og det må gjøres mist hvert år. Helst hver måned. Samt oppfølgende samtaler med psykolog etter endt arbeidsdag, så man fortsatt er sikre på at personen ønsker dette. Og alle rom må installeres med kamera. Men ikke nok med det. Alle som skal besøke disse stedene må jo også sjekkes: man kan jo ikke slippe inn tidligere voldsdømte feks.

Og etter alt dette er det heller ikke sikkert at man vil utelukke de som ikke ønsker det av hele sitt hjerte, eller aldri kommer til å få skade av det senere i livet...

Hvilke egenskaper en slik person skal inneha lurer jeg også på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og hva ser du for deg at lønna skal bli? Med tanke på dagens timepris vi hører om. Ingen kommer til å ville jobbe der. For et miliardsluk det kommer til å bli hvis det blir populært.

Endret av Evilposelos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det?

Mange av de er veldig seksuelt frustrerte. Det gjelder spesielt psykisk utviklingshemmede som ofte lar frustrasjonen gå ut over oss som jobber der. Samtidig tror jeg en del av de hadde blitt litt mer harmoniske og lettere å forholde seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva ser du for deg at lønna skal bli? Med tanke på dagens timepris vi hører om. Ingen kommer til å ville jobbe der. For et miliardsluk det kommer til å bli hvis det blir populært.

God spørsmål! Og hvis lønna er for dårlig, slik at ingen, eller bare et fåtall av de som er "egna" ønsker å jobbe der, vil det føre til at markedet utefor bordellene vil være bra. Og da er vel poenget med bordeller borte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal man være helt sikker på at man bare tar inn personer som er "personlig egnet"?

Fordi han/hun sier det.

Dersom Nav skulle si at det er en sexarbeidjobb ledig i Narvik og nekte deg trygd dersom du ikke søker, så må Nav frafalle dette dersom du sier at du ikke er egnet for jobben. Det må være nok å ta ditt ord på det. At du sier det er bevis nok. Har du ikke lyst på jobben så er du heller ikke særskilt egnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi han/hun sier det.

Dersom Nav skulle si at det er en sexarbeidjobb ledig i Narvik og nekte deg trygd dersom du ikke søker, så må Nav frafalle dette dersom du sier at du ikke er egnet for jobben. Det må være nok å ta ditt ord på det. At du sier det er bevis nok. Har du ikke lyst på jobben så er du heller ikke særskilt egnet.

Men personen kan jo selv tro at han/hun er egnet, men så viser det seg at årsaken til at han/hun egentlig ønsket å prostituere seg var lavt selvbilde, tidligere misbruk ol. Eller at personen rett og slett overvurder egen psyke, eller sier at han/hun er egnet pga trusler.

Jeg vet jeg fremstår som en veldig kverulant her, men poenget mitt er at jeg tror ikke at man med sikkerhet kan vite hvem som er egnet for dette. Selv om de sier at de er egna for det selv, kan det være så mye som ligger bak svaret som man ikke sier til en saksbehandler på NAV. Enig med deg i siste setning i at NAV ikke kan tvinge noen til å ta en slik jobb i hvert fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi han/hun sier det.

Dersom Nav skulle si at det er en sexarbeidjobb ledig i Narvik og nekte deg trygd dersom du ikke søker, så må Nav frafalle dette dersom du sier at du ikke er egnet for jobben. Det må være nok å ta ditt ord på det. At du sier det er bevis nok. Har du ikke lyst på jobben så er du heller ikke særskilt egnet.

Men, er ikke dette en hvilken som helst jobb? Det er jo det dere pro bordell folk sier hele tida. Ikke noe spesielt med å selge sex, det kunne like gjerne vært en dasstømmerjobb, eller man kunne vært blodgiver. Da må vel nesten NAV kunne forlange at du drar til Narvik og selger ræva di, hvis det er så forbanna normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette løser bare problemet til de som har en funksjonshemming hvor de ikke kan tilfredsstille seg selv. Dette er en liten gruppe. Dette er ikke en løsning for psykiskutviklingshemmede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, er ikke dette en hvilken som helst jobb? Det er jo det dere pro bordell folk sier hele tida. Ikke noe spesielt med å selge sex, det kunne like gjerne vært en dasstømmerjobb, eller man kunne vært blodgiver. Da må vel nesten NAV kunne forlange at du drar til Narvik og selger ræva di, hvis det er så forbanna normalt?

Jeg synes ikke det er en helt vanlig jobb, selv om den er utrolig utbredt på verdensbasis, og den fleipete blir kalt verdens eldste yrke.

Så jeg mener at det er en begrenset mengde folk som er spesielt egnet. Veldig begrenset. Dessverre er det alt for mange som går inn i jobben av feil årsaker, som f.eks. å ha blitt kidnappet, solgt, giftet bort, eller rett og slett rent pengejag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men personen kan jo selv tro at han/hun er egnet, men så viser det seg at årsaken til at han/hun egentlig ønsket å prostituere seg var lavt selvbilde, tidligere misbruk ol. Eller at personen rett og slett overvurder egen psyke, eller sier at han/hun er egnet pga trusler.

Jeg vet jeg fremstår som en veldig kverulant her, men poenget mitt er at jeg tror ikke at man med sikkerhet kan vite hvem som er egnet for dette. Selv om de sier at de er egna for det selv, kan det være så mye som ligger bak svaret som man ikke sier til en saksbehandler på NAV. Enig med deg i siste setning i at NAV ikke kan tvinge noen til å ta en slik jobb i hvert fall...

Poenget er at du har gode poenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med statlig registrerte bordeller blir det også statlig registrerte horekunder og prostituerte. Det betyr i praksis at de som på et eller annet vis har vært innblandet i opplegget kan få det slengt i trynet hele livet. Er det liksom mer statlig innblanding i folks privatliv dere vil ha???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hooty McOwlface

Jo, det sier seg faktisk selv. Private driver etter profitt, men det gjør ikke det offentlige. Ettersom det utelukkende er profittjaget som eventuelt skaper disse problemene du skisserer, så sier det seg selv at forutsetningen ikke er til stede ved statlig monopoldrift enten det dreier seg om narkotikautsalg eller bordeller.

Dessuten hevdet jeg at det er innvandringen som er hovedproblemet. Disse problemene du skisserer ser vi i absolutt alle andre bransjer, ikke bare i sexbransjen, både i Norge og hele Vest-Europa hvor det er lett tilgang på innvandret arbeidskraft. Derfor hevder jeg at det er EU, Schengen og EU-utvidelsen østover som er det egentlige problemet, og ikke Nederlands og Tysklands legalisering av prostitusjon. Trafficking er et nymotens moralistisk og feministisk propagandaord som over hodet ikke var noe tema før nittitallet, den gangen slikt praktisk talt ikke en gang kunne eksistere. Det er derfor ditt argument er ugyldig per definisjon.

Så hvis du ønsker å representere horenes interesser og velferd, hvilket åpenbart ikke er ditt mål i det hele tatt, så er det bare å ta til ordet mot innvandring og mot EU-uvesenet hvor det egentlige problemet ligger.

Og du snakker om ugyldige argumenter..

Jeg sier at ulovlig prostitusjon og trafficking fremdeles vil forekomme selv om prostitusjon blir legalisert, og gjerne i enda høyere grad siden legalisering har hatt en effekt på etterspørsel. At det er statlig i stedet for privat fjerner jo for fanden ikke profittjaget i bransjen som fører til at folk jobber ulovlig/svart, driver med trafficking etc. Vil nesten tro at en statlig kontroll av lønn/profitt ville vært et enda sterkere incentiv for både horer og halliker å starte for seg selv. Prostitusjon er undergrunn uansett, mange vil nok heller ta en feit lønning svart i det skjulte enn å sitte og skatte på en tarifflønn mot at de får æren av å offisielt kalle seg hore og å få sykepenger når herpesen blusser opp.

Når det gjelder Schengen-avtalen så er jo ganske så mange land, inkludert Norge, medlem av den. Man kan ikke skylde på det som det eneste elementet når man ser på hvor trafficking-ofrene blir sendt, den "logikken" er jo helt på trynet. Jada, det er lett å komme seg over landegrenser i Europa, det er jo et element i trafficking, men hvordan forklarer dette f.eks. at Danmark er Skandinavias horehus i stedet for Norge eller Sverige, eller at Tyskland etter de tallene som finnes på det sliter mye mer med trafficking enn Frankrike. Alle land har arbeidsinnvandring, men her snakker vi om et helt spesifikt yrke/felt og de landene som har slappest lovgivning her er de som får flest av dem. Både lovlige og ulovlige, mer eller mindre villige og uvillige.

Endret av Hooty McOwlface
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...