Gå til innhold

Er du av de som bør kikke seg over skulderen? Jakten på nett-trollene.


Petra75

Anbefalte innlegg

Vel, jeg vurderte det. Sorry, mate.

Neivel, men er man verbal erotiker, så er man.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det egentlig som fremkommer der?

Vanskelig å lese sitater?

"Robert Aschberg och hans TV-team lurade en 21-årig man med svår ADHD och begåvningshandikapp att ställa upp på en intervju med namn och bild"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å lese sitater?

"Robert Aschberg och hans TV-team lurade en 21-årig man med svår ADHD och begåvningshandikapp att ställa upp på en intervju med namn och bild"

Nei, jeg har ikke noe problem med å lese sitater. Det er mange kriminelle som har ADHD, og en noe lavere IQ enn normalbefolkningen. ADHD burde ikke være noe hinder for å kunne intervjues.

Her vasser du forøvrig rett inn i det nynazistiske nettstedets standard felle: Litt sannhet, mye fortolkninger, og en generelt tendensiøs fremstilling av hva som skjedde.

21 åringen selv er jo død, så det er ingen som kan spørre ham hva han mente skjedde. Og da blir informasjonen en anelse ensidig, når det er familien som legger skylda på Aschberg og hans TV-team, og Fria Tider som utbroderer.

Jeg har litt vanskelig for å se at det å bli omtalt som gjengmedlem 6 mnd etter at man hadde tatt avstand fra livet som nettopp gjengmedlem, skulle kunne få noen til å begå selvmord.

Du kjøper Fria Tiders premisser og konklusjon uten å stille spm.

Politiet er ikke engang villig til å si at det var selvmord, bare at det er et mistenkelig dødsfall knyttet til stoffbruk.

Endret av Mann 42
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke noe problem med å lese sitater. Det er mange kriminelle som har ADHD, og en noe lavere IQ enn normalbefolkningen. ADHD burde ikke være noe hinder for å kunne intervjues.

Her vasser du forøvrig rett inn i det nynazistiske nettstedets standard felle: Litt sannhet, mye fortolkninger, og en generelt tendensiøs fremstilling av hva som skjedde.

21 åringen selv er jo død, så det er ingen som kan spørre ham hva han mente skjedde. Og da blir informasjonen en anelse ensidig, når det er familien som legger skylda på Aschberg og hans TV-team, og Fria Tider som utbroderer.

Jeg har litt vanskelig for å se at det å bli omtalt som gjengmedlem 6 mnd etter at man hadde tatt avstand fra livet som nettopp gjengmedlem, skulle kunne få noen til å begå selvmord.

Du kjøper Fria Tiders premisser og konklusjon uten å stille spm.

Politiet er ikke engang villig til å si at det var selvmord, bare at det er et mistenkelig dødsfall knyttet til stoffbruk.

Du vet selvsagt, og kan dokumentere, at 21åringen ikke snakket inngående med venner og familie før han tok sitt eget liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet selvsagt, og kan dokumentere, at 21åringen ikke snakket inngående med venner og familie før han tok sitt eget liv?

Merkelig nok så er det ingen som anfører at så skjedde. Men siden det alltid er enklere å dokumentere hendelser som faktisk fant sted, så kan vel kanskje du dokumentere at han gjorde det?

Endret av Mann 42
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg forøvrig si, Sir Winston, at jeg finner ditt forsvar og omtanke for gjengkriminelle rørende og din tiltro til nynazister likeså.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelig nok så er det ingen som anfører at så skjedde. Men siden det alltid er enklere å dokumentere hendelser som faktisk fant sted, så kan vel kanskje du dokumentere at han gjorde det?

Som sagt før, så er google din venn.

Det er du som puster deg opp og påstår å vite mer enn alle som faktisk har vært i nærheten av saken.

Så da inkasserer vi en: "Jeg vet føkk-all om hva som har forgått, men min (les: Mann42's) teori (les: ukvalifiserte synsing) er garantert bedre enn alle andres, inkl. venners og foreldres utsagn om egne og sønnens opplevelser". :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg forøvrig si, Sir Winston, at jeg finner ditt forsvar og omtanke for gjengkriminelle rørende og din tiltro til nynazister likeså.

Det kan du si, men du bør likevel prøve å vise til hvor jeg har forsvart noen i de kategoriene du nevner.

Det skal dog innrømmes her, at jeg glatt tar ordet fra en kriminell over rasshølet Arseberg's!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt før, så er google din venn.

Det er du som puster deg opp og påstår å vite mer enn alle som faktisk har vært i nærheten av saken.

Så da inkasserer vi en: "Jeg vet føkk-all om hva som har forgått, men min (les: Mann42's) teori (les: ukvalifiserte synsing) er garantert bedre enn alle andres, inkl. venners og foreldres utsagn om egne og sønnens opplevelser". :blomst:

Det er ikke uvanlig at folk ønsker å legge skylda på noen andre når slike ting skjer.

Det er heller ikke direkte uvanlig at stoffbrukere overdoserer eller gjør dumme ting mens de er rusa.

Hvorfor er DET en mer ukvalifisert teori enn selvmord? Hadde det vært et klart selvmord, så ville ikke politiet etterforsket det som et mistenkelig stoffrelatert dødsfall.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke uvanlig at folk ønsker å legge skylda på noen andre når slike ting skjer.

Det er heller ikke direkte uvanlig at stoffbrukere overdoserer eller gjør dumme ting mens de er rusa.

Hvorfor er DET en mer ukvalifisert teori enn selvmord? Hadde det vært et klart selvmord, så ville ikke politiet etterforsket det som et mistenkelig stoffrelatert dødsfall.

Så, når du ekstrapolerer og synser ut ifra hva som er vanlig og pleier å skje osv, så er det helt greit?

Når andre gjør det samme, og hvor du er uenig i konklusjonen, så trenger du link og dokumentasjon.

Hvilket bare kan brukes til å vise at dersom moral er bra så er dobbelmoral minst dobbelt så bra.

Hva om det er et selvmord hvor det med vilje er satt overdose?

Jeg fastholder at du synser på livet løs om ting du ikke vet squat om, og i hvert fall ikke mer enn de direkte impliserte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, når du ekstrapolerer og synser ut ifra hva som er vanlig og pleier å skje osv, så er det helt greit?

Når andre gjør det samme, og hvor du er uenig i konklusjonen, så trenger du link og dokumentasjon.

Hvilket bare kan brukes til å vise at dersom moral er bra så er dobbelmoral minst dobbelt så bra.

Hva om det er et selvmord hvor det med vilje er satt overdose?

Jeg fastholder at du synser på livet løs om ting du ikke vet squat om, og i hvert fall ikke mer enn de direkte impliserte.

Det er allerede linket til det lille som fins av fakta i saken. Hvis du leser Aftonbladets omtale (du finner linken på Fria Tiders side) så vil du nederst se at politiet er temmelig tilbakeholdne med å kalle dette et selvmord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er allerede linket til det lille som fins av fakta i saken. Hvis du leser Aftonbladets omtale (du finner linken på Fria Tiders side) så vil du nederst se at politiet er temmelig tilbakeholdne med å kalle dette et selvmord.

Javel, og da har du løsningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, jeg vurderte det. Sorry, mate.

Jeg sa jeg var åpen for å utsettes for Aschbergs metode. Som går ut på å spore opp folk som bedriver kriminell uthenging og trakassering på nettet, og stille dem til ansvar gjennom å intervjue dem. Trinn èn er å finne ut hvem de er IRL. Men jeg tror ikke at Aschberg noen gang går inn på forum og ber dem om å sende ham e-posten sin. Jeg mener, det ville være ganske tåpelig, ville det ikke?

Du er aktså både feig og hyklersk.

Du tåler ikke selv det du vil utsette andre for. Du er stor i kjeften, men ynkelig og patetisk når virkeligheten banker på døra og inviterer deg ut.

Jeg visste godt at du ville feige ut allerede før jeg spurte. Hvordan kunne jeg vite det tror du?

Anonymous poster hash: bac53...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du er aktså både feig og hyklersk.

Du tåler ikke selv det du vil utsette andre for. Du er stor i kjeften, men ynkelig og patetisk når virkeligheten banker på døra og inviterer deg ut.

Jeg visste godt at du ville feige ut allerede før jeg spurte. Hvordan kunne jeg vite det tror du?

Anonymous poster hash: bac53...846

Jeg må bare spørre igjen, jeg, siden jeg ikke fikk noe svar tidligere. På hvilket grunnlag mener du Mann42 skal være nødt til å gi deg denne informasjonen du etterspør? Vis meg gjerne innleggene hvor han driver hets og mobbing. Jeg har fulgt med her på KG i en god stund nå, og kan faktisk ikke erindre noe slikt.

Endret av Petra75
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Du er aktså både feig og hyklersk.

Du tåler ikke selv det du vil utsette andre for. Du er stor i kjeften, men ynkelig og patetisk når virkeligheten banker på døra og inviterer deg ut.

Jeg visste godt at du ville feige ut allerede før jeg spurte. Hvordan kunne jeg vite det tror du?

Anonymous poster hash: bac53...846

Er Mann42 et nettroll?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er aktså både feig og hyklersk.

Du tåler ikke selv det du vil utsette andre for. Du er stor i kjeften, men ynkelig og patetisk når virkeligheten banker på døra og inviterer deg ut.

Jeg visste godt at du ville feige ut allerede før jeg spurte. Hvordan kunne jeg vite det tror du?

Anonymous poster hash: bac53...846

Klart jeg tåler det! Du skal bare finne ut hvem jeg er, og så kan du komme på døra til meg med et kamerateam og spørre meg ut om ting jeg har diskutert på nettet. Be my guest.

Men ikke innbill deg at jeg kommer til å forsyne deg med noe personlig informasjon. Du er helt klart en fiendtlig innstilt person og du viser ikke noen som helst form for integritet eller etterettelighet.

Men en ting skal du ha. Du gir meg en god latter, og jeg har faktisk ventet på at du, under AB, skulle anklage meg for å være feig. Så dette redder liksom dagen min, da.

Jeg er aktiv på flere nettfora som er en anelse mer sivilisert enn dette. På Disquis skriver jeg under fullt navn, på forum for hobbyen min har jeg et nick som angir både hvem jeg er og hvor jeg kommer fra, og alle som kjenner meg, vet også hvem det er som skriver under dette nicket. Og skulle de ønske å finne ut av det, så kan de sjekke profilen som inneholder både e-mail og mobilnummer.

Men akkurat på KG, med sin underskog av temmelig forstyrrede individer, så anser jeg det ikke for tilrådelig å være for laus med identiteten min. Du kan jo kalle det hva du vil. Men ikke kall meg feig en gang til, er du snill. Jeg ler så hardt at jeg er redd jeg kan flire på meg en brokk.

Endret av Mann 42
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke noe problem med å lese sitater. Det er mange kriminelle som har ADHD, og en noe lavere IQ enn normalbefolkningen. ADHD burde ikke være noe hinder for å kunne intervjues.

Her vasser du forøvrig rett inn i det nynazistiske nettstedets standard felle: Litt sannhet, mye fortolkninger, og en generelt tendensiøs fremstilling av hva som skjedde.

Så hva var det som egentlig skjedde da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...