Gå til innhold

Er du av de som bør kikke seg over skulderen? Jakten på nett-trollene.


Petra75

Anbefalte innlegg

Ja, dette kan fort bli en slippery slope. Meningspolitiet liksom?

Anonymous poster hash: 62bfa...b93

Som Aschberg sier i programmet, det er helt i orden å ha meninger. Men man trenger ikke komme med drapstrusler, oppfordre til skuddpremie, osv.

Anonymous poster hash: 0fb62...cd2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...og en annen ting - dette er jo ofte ikke snakk om meninger heller. Mannen som kalte jenta i eksempelet for hore visste jo ikke en gang hvem hun var.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha, dette er så bra. Håper mange skjelver i buksene nå. Har ventet på et slikt program lenge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen: hvem skal bestemme hvem som er nett-troll eller ikke? Blir man hengt ut hvis man har meninger som strider mot flertallet nå da? Her tenker jeg ikke på hat-meldinger og trusler.

Anonymous poster hash: 353b7...393

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen: hvem skal bestemme hvem som er nett-troll eller ikke? Blir man hengt ut hvis man har meninger som strider mot flertallet nå da? Her tenker jeg ikke på hat-meldinger og trusler.

Anonymous poster hash: 353b7...393

Se programmet så skjønner du at Aschberg gir blaffen i meninger. Folk må få ha meninger om at alle innvandrere burde ut av landet, om de så vil. Eller omvendt, at man burde ta i mot 50 millioner innvandrere. Aschberg går bare etter de som stadig vekk truer med drap, de som henger ut andre med fullt navn og prater om skuddpremie, de som gang på gang på gang tråkker på svake.

Alexander ("Hult Hatar") gikk for øvrig også etter nynazister. Så det har ingenting å si hvor folk står politisk. Aschberg gikk på de som fortjente å få seg et støkk. Men han har ikke lagt ut navn eller offentliggjort hvem noen av disse personene er. Dog ble det veldig tydelig hvor spake de ble alle sammen når de plutselig sto ansikt til ansikt med Robert Aschberg! :D

Anonymous poster hash: 0fb62...cd2

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste du artikkelen?

Jadda.

Idioter på nett, folk som benytter seg av anonymitet til å henge andre ut med navns nevnelse er kujoner, og de kan man, for min skyld, henge opp i øyevippene og tvinge til å blunke!

Men, at en enda større idiot, kanskje den største gjennom tidene, skal fronte dette blir for tabloid og kontraproduktivt, hvis det da ikke bare er egoet til Arschberg som skal profileres.

I så tilfelle er det da en kjempegod ide.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig at man burde rette søkelys på nett trollene, men samtidig lurer jeg litt på hvem som skal ha rett på å kalle noen et troll?

Det styggeste rasisitiske grumset jeg har kommet over på nett var en statusoppdatering på FB av en AUFér som ønsket Hitler tilbake for å gasse jødene, ingen tror vel denne personen får besøk av et kamerateam i nærmeste framtid...

Anonymous poster hash: 9eb96...5eb

Hvordan vet du om denne saken om ikke idioten ble hengt ut i media?

Anonymous poster hash: e4a53...396

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra! Fins så mange idioter som mobber på nett.

Selv får jeg nok ingen på nakken. Jeg er imot mobbing.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du om denne saken om ikke idioten ble hengt ut i media?

Anonymous poster hash: e4a53...396

Det ble nevt, så var det vekke dagen derpå og ingen nevnte deg igjen.

Anonymous poster hash: 86b3e...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobbing er en stygg ting!



Anonymous poster hash: 13c31...a22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig trenger jeg ikke å se meg over skulderen. Jeg er ikke dum nok til å skrive med fullt navn og adresse :P

Suckers...

Anonymous poster hash: 86b3e...b7f

Nei, men du har da en ip-adresse du, også...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette kan fort bli en slippery slope. Meningspolitiet liksom?

Anonymous poster hash: 62bfa...b93

Å forsøke å ramme noen ved å skrive til dem at man ber om at de skal dø av et hjerteinfarkt i nærmeste framtid eringen "mening". Det er ondsinnet eder og galle og et nedrig personangrep.

Desverre for ham rettet dette ryggløse krapylet personenangrepet sitt mot en som hadde ressurser til å stille han til ansvar.

Å stille en person til ansvar for å være stygg i kjeften er ikke noe "meningspoliti."

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Igjen: hvem skal bestemme hvem som er nett-troll eller ikke? Blir man hengt ut hvis man har meninger som strider mot flertallet nå da? Her tenker jeg ikke på hat-meldinger og trusler.

Anonymous poster hash: 353b7...393

Nei,men det er snakk om hat-meldinger og trusler.

Selv om man har en mening bør man være folk nok til å klare å snakke ordentlig til folk.

Noedet viser seg at veldig mange ikke tror de behøver å være.

Send gjerne Robert på besøk til dem, så både de og andre forstår at man ikke kan angripe andre akkurat sånn man vil og gjemme seg bak "anonymiteten på nett."

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge de bare går etter de som sjikanerer andre på en sadistisk måte så har jeg ikke noe problem med dette. Begynner de å gå etter konspirasjonsteorister og de med "feil" meninger kan det hende jeg får et problem ja :)



Anonymous poster hash: e7689...61e
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men du har da en ip-adresse du, også...

Og hva betyr det at man har en ip-adresse egentlig? Hvor enkelt er det ikke å få seg en helt annen adresse eller ikke bruke sitt eget nett?

Om man vil skjule seg så kan man få det til ;) Dette programmet er vel en mildere form for det Chris Hanson driver/drev med i usa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og hva betyr det at man har en ip-adresse egentlig? Hvor enkelt er det ikke å få seg en helt annen adresse eller ikke bruke sitt eget nett?

Om man vil skjule seg så kan man få det til ;) Dette programmet er vel en mildere form for det Chris Hanson driver/drev med i usa.

At man har en ip-adresse betyr at den maskinen du skriver fra kan spores.Og på den måten kan man dra linjene tilbake til den som har benyttet maskinen og den eventuelle proxy-serverenhan/hun gikk gjennom for å skjule seg når han/hun bestemte seg får å være så "tøff" at han/hun ordnet med en masse tekniske løsninger for å kunne sjikanere folk på det groveste uten å tørre å se dem i øynene,når de gjorde det... Det er det det betyr.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på én ting: Hva er det som får disse "anonyme" netthetserne til å synes at de er så voldsomt mye bedre enn dem de bestemmer seg for å angripe?

Skulle gjerne hørt deres begrunnelser for hvorfor de mener de er så utmerkede folk og flotte samfunnsborgere,når de snakker på den måtende gjør til folk de ikke en gang tørr å møte for å si det de har på hjertet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på én ting: Hva er det som får disse "anonyme" netthetserne til å synes at de er så voldsomt mye bedre enn dem de bestemmer seg for å angripe?

Skulle gjerne hørt deres begrunnelser for hvorfor de mener de er så utmerkede folk og flotte samfunnsborgere,når de snakker på den måtende gjør til folk de ikke en gang tørr å møte for å si det de har på hjertet.

Jeg trur mange av de er sadistiske psykopater som liker å påføre andre smerte.

Anonymous poster hash: e7689...61e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men du har da en ip-adresse du, også...

1: hvordan skal du få tak i den?

2: "Hi, my name is Proxy"

3: So? Hvis noen dukker opp på døren min og påstår at de har funnet ut at IP der jeg bor er brukt til nett-hat så sier jeg bare "ok, det er ikke meg". Så spør jeg dem om hvordan de fant ut av det. Hvis det ikke er politiet så har de ingen mulighet til å finne IP og finne eier av IP uten å bevege seg godt ut i gråsoner av lovverket.

Anonymous poster hash: 86b3e...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...